Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dutchess
Amerika-expert

Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door Dutchess »

Staat dat niet in het paspoort zelf? Op mijn NL paspoort staat b.v. dat het door het Consulaat Generaal in Los Angeles afgegeven is.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Het is een Portugees paspoort. In de binnenkant staat autoriteit (Hollanda). Volgens mijn man moet ik gewoon Portugal invullen, omdat hij Portugees staatsburger is en niet Nederlands, maar ik twijfel, wil het niet weer verkeerd doen en op Schiphol weer afgewezen te worden.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Portugal is de juiste optie.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Dank je, dat ga ik dan ook maar invullen.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Nog even een vraagje over Apis, wij vliegen volgende week via Luxemburg, heen met United en terug met Lufthansa/United, ik heb inmiddels bij Lufthansa de Apis ingevuld, is dit voldoende of moet ik het ook bij United doen???, we hebben dit geboekt bij vliegtarieven als retour.
De vlucht van Geneve-Washington-Phoenix staat er nl. niet bij als ik incheck bij Lufthansa, deze staan weer bij United.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik ben er toch niet helemaal gerust op. Ik heb de Esta van mijn man ingevuld en bij Land van afgifte Portugal gekozen en ook bij het land waarvan u staatsburger bent gekozen voor Portugal.
Nu wil ik voor de zekerheid toch even bellen naar het Amerikaanse consulaat, maar ik weet niet of zij de antwoorden op deze vraag weten.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij reizen al jaren met Nederlandse paspoorten die in het buitenland zijn uitgegeven, en vullen overal Nederland in. Ik zou dus voor je man overal Portugal invullen.
Terug in Texas!
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Dank je Hemmie, ik neig ook naar Portugal hoor, maar die twijfel he. We werden al eerder geweigerd omdat we het verkeerd hadden ingevuld.
Ik lees dit op de site van het Consulaat.

Your "Country of Issue" is the same as your "Country of Citizenship". For instance, if you are a citizen of the United Kingdom, but are getting your passport from the UK Consulate in Hong Kong, the UK is your country of issue. The UK Consulate may be located in Hong Kong, but Hong Kong is not the country issuing you the passport.

Zoals ik het interperteer is hij citizen van Portugal, al woont hij hier in Nederland en is Portugal idd het juiste.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dat denk ik ook Souraia. Hij is citizen van Portugal, resident van Nederland. En als hij zijn paspoort haalt op het Portugese consulaat in Nederland, is Portugal nog steeds het uitgevende land. Je paspoort wordt uitgegeven door het land waar je staatsburger bent, niet ingezetene.

Zoals wij inwoner (resident) zijn in Spanje, maar staatsburger (citizen) van Nederland en ons paspoort moeten halen óf op de Nederlandse ambassade in Madrid óf bij een van gemeenten in Nederland die paspoorten uitgeven voor Nederlandse residenten. Nederland blijft het land van uitgifte, ook als we het hier op de ambassade in Madrid halen. Veiligheidshalve hebben wij trouwens een afspraak voor onze nieuwe paspoorten in de gemeente Breda, geen twijfel mogelijk in welk land dat is :mrgreen:
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Pfff wat een opluchting, dan heb ik het toch goed gedaan. Bedankt voor je uitleg Monique, het is mij nu ook helemaal duidelijk :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik geef geen garanties hoor :mrgreen:
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Haha dat weet ik :)
Ik ga ervan uit dat ik het goed heb gedaan. We gaan gewoon heel vroeg naar het vliegveld en als het blijkt dat het toch fout is, snel een nieuwe aanvragen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind het wel vreemd dat je thuis het bericht krijgt dat het is goedgekeurd en dan op schiphol het bericht krijgt dat het niet goed is. Stel je vraagt zo'n ESTA 3maanden voor je reis aan en het is goed en dan sta je op Schiphol en het is niet goed. En dan vraag je een nieuwe aan die niet binnen korte tijd approved wordt dan sta ja daar dan mooi voor joker met je duurbetaalde vakantie....
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Klopt Paul, dat is ons overkomen. In 2010 Esta aangevraagd en mee gereisd zonder problemen. In 2012 (met dezelfde Esta) werd die afgewezen en moesten we een nieuwe aanvragen op Schiphol. Nu waren wij gelukkig ruim op tijd, maar de zenuwen gierden door mijn lijf.
Daarom ben ik zo zenuwachtig voor de komende reis. Het stomme is dat ik gewoon niet weet welke ik toen op Schiphol had aangegeven.
Lief klein meisje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lief klein meisje »

even een vraagje

wij trouwen volgend jaar 10 juni en we willen zondags of smaandags op huwelijksreis naar zuid west amerika gaan. hoe zit het eigenlijk met mijn paspoort en de esta als mijn naam veranderd? kan ik dan nog onder mijn meisjesnaam reizen?

groetjes petra
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Je moet altijd onder je meisjes naam reizen ook al ben je getrouwd.
Lief klein meisje
Amerika-ontdekker

Bericht door Lief klein meisje »

bedankt voor de reactie :thumbup: wist het niet zeker maar nu kunnen we hem op tijd aanvragen volgend jaar :P
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

nieuwenoord schreef: Veiligheidshalve hebben wij trouwens een afspraak voor onze nieuwe paspoorten in de gemeente Breda, geen twijfel mogelijk in welk land dat is :mrgreen:
Is dat zo?
Breda.JPG
Breda.JPG (15.89 KiB) 1366 keer bekeken
Er is trouwens ook een Breda, Iowa. :lol: :wink: :wink:
Groet,

Old Faithful
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ha ja, daar heb je ook weer gelijk in. Maar ik bedoel eigenlijk dat zowel de stad Breda als het land van uitgifte dan op Nederlands grondgebied zijn. Als we naar de ambassade in Madrid gaan, is het ene in Spanje en het andere Nederlands :clap:
parure
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door parure »

Vraagje, vorig jaar op 1 juli een esta aanvraag gedaan en gegevens van vlucht en hotel ingevoerd. Nu gaan we weer maar ik kan alleen het hotel wijzigen en niet het vlucht nummer. Weet iemand raad?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer