Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 4

Bericht door Old Faithful »

Ataturk007 schreef: Vorig jaar in Mei een ford exploder gehuurd, 11 dagen en koste 500 euro (exl bestuurderstoeslag)
Is het goed gegaan met die explosieve auto? :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
dinava2002
Amerika-ontdekker

Bericht door dinava2002 »

Kan men best op voorhand online wagen huren....of gewoon bij aankomst naar balie autoverhuurbedrijf gaan en kijken welke prijs ze geven? Het is voor 10 dagen rond te rijden in Florida...aankomst Miami :thumbup:
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

dinava2002 schreef:Kan men best op voorhand online wagen huren....of gewoon bij aankomst naar balie autoverhuurbedrijf gaan en kijken welke prijs ze geven? Het is voor 10 dagen rond te rijden in Florida...aankomst Miami :thumbup:
M.i. Altijd vooraf reserveren, ter plaatse is veel duurder.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

@knaapje: Expedia was voor ons ook veel duurder. Zal misschien aan de luchthaven liggen: MCO is veel groter dan RSW (Fort Myers) Daarnaast huren wij nooit meer via Hertz. Was idd 3 tientjes goedkoper verleden week. Maar liever 3 tientjes meer en dan Alamo.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

SuzieQ schreef:Klopt het dat er bij Budget bij CDW gedeeltelijke afkoop staat?
Dat woord gedeeltelijke is mij volgens mij nog niet eerder opgevallen (via Belgische site).
Ik kan ook nergens de annuleringsvoorwaarden vinden, weet iemand deze of waar ik ze kan vinden?( ik wil weten of het annuleerbaar is).
In de algemene voorwaarden bij het reserveren staat dit niet.
De voorwaarden kun je downloaden als je bij een proefboeking je gegevens moet invullen.
Links en onderaan het scherm.
Je hebt altijd 0 dollar eigen risico bij autohuur in de VS.
cdw.jpg
annu.jpg
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Dankjewel. Dat eerste deel had ik zelf ook gevonden maar dat annuleren deel niet. Met "betaal later" zit je dus altijd goed. Die CDW ziet er gewoon normaal goed uit toch? Wij hebben vorig jaar ook bij Budget gehuurd maar ik kon mij dat zinnetje "gedeeltelijk" niet meer herinneren.
Laatst gewijzigd door SuzieQ op 15 jan 2017, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

vast een algemene tekst omdat het in andere landen wel van toepassing is.
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Bedankt.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

dinava2002 schreef:Kan men best op voorhand online wagen huren....of gewoon bij aankomst naar balie autoverhuurbedrijf gaan en kijken welke prijs ze geven? Het is voor 10 dagen rond te rijden in Florida...aankomst Miami :thumbup:
Niet doen, niet alleen is het meestal duurder, ook grote kans dat de baliemedewerker daar niet goed weet hoe de juiste verzekeringen aan te bieden aan Europeanen.
Ataturk007
Amerikafan

Bericht door Ataturk007 »

Old Faithful schreef:
Ataturk007 schreef: Vorig jaar in Mei een ford exploder gehuurd, 11 dagen en koste 500 euro (exl bestuurderstoeslag)
Is het goed gegaan met die explosieve auto? :lol: :wink:
haha
explorer dus, gelukkig dat ik op die 'END' knop nooit durvde drukken :D
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
SuzieQ
Amerika-expert

Bericht door SuzieQ »

Ik heb gisteren de ford escape of gelijkwaardig gehuurd bij budget.be voor 909 euro drie weken in het hoogseizoen.
De annuleringsvoorwaarden die Hinko voor mij gevonden heeft hebben wij bij het boeken nergens kunnen vinden. Ook niet bij de locatie voorwaarden.

Mijn man is nu "gerust" dat hij een auto heeft en verder zien we het wel.
Suzie

2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

we willen dit jaar weer naar de VS, liefst met een camper, maar alleen als er nog een wegbrengspecial komt. Inmiddels ben ik aan het kijken naar een huurauto als alternatief, maar dan eigenlijk wel een 4x4. Als we dan toch met een auto gaan wil ik deze keer wel off road kunnen rijden. Maar hoe weet ik zeker dat ik een 4x4 krijg? Ik zag bv. een chevy tahoe, maar die zijn er in 2x4 en 4x4 en ik heb alleen bij Car del Mar gezien dat je kunt kiezen voor terreinwagens, kun je dit bij Hertz, Alamo etc. aangeven? en zo ja hoe dan?
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Mijn ervaring met National en Alamo is dat je
a) zeker een fullsize moet huren om voldoende kans te hebben op een echte 4x4
b) bij het ophalen er voor moet zorgen dat je zelf mag kiezen
c) je voldoende tijd moet nemen bij het uitzoeken en kijken of de schakelaar 4x4 aanwezig is, de look (bvb pick-up truck) alleen zegt niet altijd voldoende
d) geluk moet hebben met wat er staat want slechts 1 op de 3-4 Fullsize SUV's heeft 4x4.

Wanneer je enkel de toeristische dirtroads rijdt zoals bvb de Monument Valley drive, de Hole in the Rock Rd, de House rock Valley Rd, de Cottonwood Canyon rd, ... heb je aan een 2WD of AWD (vele midsize SUV's) waarschijnlijk echter al voldoende.

NB: off-road ben je niet verzekerd.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Je noemt full-size SUV's en mid-size.

De categorie er tussenin is nog Standard SUV (SFAR). Ook daar meestal 2WD of hooguit AWD. Maar vrijwel nooit een 4x4.

Aan de andere kant kun je je bijna overal wel redden met AWD, of je moet echt het avontuur opzoeken. Maar is het zo verstandig om dat dan met een huurauto te doen waar de dekking het eigenlijk niet toe staat, met banden die er meestal niet voor geschikt zijn en zonder dat je bijvoorbeeld een lier op de auto hebt?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

sanook schreef:The search continues: Voor 19 dagen Orlando in mei zie ik op Expedia vandaag een Avis aanbieding voor een standaard SUV (Ford Edge) voor 597 euro en een medium SUV voor 548 euro. Goede prijzen lijkt mij, volgens de voorwaarden betaal ik voor een extra bestuurder 65 dollar voor de gehele huurperiode. Lijkt mij een goede deal toch ?
Via de Avis site (beheren van mijn reservering) heb ik de AWD code voor deze boeking kunnen achterhalen waarmee je 25% korting krijgt. Mocht je geïnteresseerd zijn dan even een pb sturen.
Mariskaaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Mariskaaa »

Kan je bij Thrifty, Budget en/of Dollar zelf de auto kiezen of wordt het toegewezen?
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Toegewezen.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Amerikoos
Amerika-newbie

Bericht door Amerikoos »

Weet iemand hoe het bij Alamo exact zit met het bedrag dat de verhuurder als borg vastzet op het creditcard limiet (er komt dan een bedrag als reservering op je CC te staan, hierdoor wordt je limiet dus beperkt)? Ik heb met iemand van Alamo gesproken en die gaf aan dat het bedrag dat wordt vastgezet als borg, hetzelfde is als de huurkosten. Elders lees ik dat het gaat om een bedrag ter hoogte van de huurkosten +20% van dat bedrag. Ik wil de auto voor langere tijd huren, maar dat gaat op die manier wel drukken op mijn creditcard als het limiet met een kleine 1.500 euro (2 maanden huur van een midden model) wordt beperkt. Misschien is het dan slimmer om 2 losse periodes te huren. Maar dan is het nog maar afwachten hoe lang het duurt voor het "reserveringsbedrag" vrijgegeven wordt. De medewerker van Alamo vertelde me dat dit meestal binnen een dag wordt vrijgegeven, maar dat het ook 3-5 werkdagen kan duren. Volgens mijn bank dat dit zelfs 20 dagen duren!

Iemand suggesties of ideeën?
Marco en Cindy
Amerikafan

Bericht door Marco en Cindy »

Als je twee huurperiodes afsluit dan zal je waarschijnlijk tussentijds nog een keer terug moeten, je 1e auto inleveren en een andere meenemen...

Wat je eventueel ook kunt doen is bijstorten op je creditcard. Volgens mij bieden bijna alle maatschappijen die mogelijkheid wel. Je kunt dan ongeveer het huurbedrag bijstorten. Daarmee verhoog je ook tijdelijk je bestedingsruimte op je creditcard. Dit doen wij ook iedere keer op onze Visa card.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Alamo heeft bij mij nog nooit een authorisatie voor een specifiek bedrag op mijn kaart gedaan. Alleen bij een online skip-the-counter check-in wordt er een bedrag van $1 geautoriseerd (maar niet gecharged).

Alleen als je een /debit card/ gebruikt wordt er een bedrag geblocked.

Afrekening volgt bij het inleveren en die charge is direct, op het moment dat de attendent die je auto controleert het bonnetje print. Als op dat moment je kaart geweigerd wordt zul je vermoedelijk gevraagd worden om een andere kaart of betalingsmethode voordat ze je laten gaan.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer