Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

huurauto van Dollar Rent a car

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

huurauto van Dollar Rent a car

Bericht door hekkie »

Heeft iemand van jullie ervaring met het huren van een auto bij Dollar in Denver en/of LA?
Vorig jaar 2 x een auto bij deze Maatschappij gehuurd, zowel in New York als in Las Vegas. In LV mochten wij zelf een auto uitzoeken (uit het full size vak in dit geval) en in New York niet.
Wij vonden het echt super om zelf een model uit te kiezen die bij onze manier van vakantie houden past (kamperen met een tentje) en het handigst is. We hebben liever geen kofferbak bijv.
Mijn vraag is of iemand weet hoe dit in LA en in Denver bij Dollar is geregeld?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Marco Polo
Amerika-ontdekker

Bericht door Marco Polo »

Marjan

Jammer genoeg heb ik geen informatie voor je. Maar aangezien wij ook van plan zijn om een in juni een auto te huren in Denver voor onze trip. Zullen wij dit onderwerp geintresseerd volgen.

Groetjes Marco
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Marjan,

jij vraagt specifiek om een ervaring bij autoverhuurbedrijf Dollar. Daar kan ik jou tot mijn spijt niet mee helpen.

Omdat ook voor anderen iedere infornatie welkom kan zijn, geef ik hierbij onze ervaring.
Wij hadden de auto in NL besproken bij het reisbureau, tezamen met de vlucht, en huurden dit jaar bij Alamo in Denver, Co, bij het vliegveld (DIA).
Wij werden allervriendelijkst geholpen en na de formaliteiten aan de balie afgehandeld te hebben kregen wij daar de sleutel van de auto overhandigd, waarna wij deze op de parkeerplaats konden oppakken.
Het was een auto met nog geen 10.000 mijl op de teller en is veel prettige mijlen "onze" auto geweest.

Groet, (andere :wink: ) Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Monica
Amerika-ontdekker

Bericht door Monica »

Wij hebben afgelopen Juli 2004 een auto gehuurd via Dollar Rent a Car, in Denver.
We hadden de auto hier in Nederland geboekt, via een reisbureau, een full size (ford taurus 5-deurs, groot genoeg voor 4 pers. plus kampeeruitrusting) met volle tank en verzekering.
Ter plekke wilden ze ons een midsize klasse meegeven, gelukkig waren wij hierop bedacht. Na moeilijk doen toch een full size gekregen.
Daarna probeerden ze ons een extra verzekering aan te smeren, eentje tegen het aanrijden door een niet-verzekerd persoon. Deze wilden wij niet, wij hadden alles in Nederland prima geregeld en vonden deze verzekering dus niet nodig. Medewerker reageerde nogal boos, en was redelijk onbeschoft.
We zijn gaan toeren met de auto, die was verder prima. Bij het inleveren in San Fransisco (200 dollar inleverkosten), moesten we een volle tank benzine nabetalen omdat volgens de papieren wij de auto afgetankt moesten inleveren, en volgens onze informatie hoefde dat nu juist niet. Ze wilden toen 3x zoveel per liter rekenen als wanneer je zelf tankt!
Wij weer boos, uiteindelijk hebben we de normale literprijs betaald voor een volle tank.
Terug in Nederland een flinke klacht geschreven naar Dollar, deze via D-Reizen verstuurd.
We kregen de volledige benzinekosten vergoed en honderdduizend excuses voor de behandeling in Denver!!!
Uiteindelijk is dus alles goed gekomen, en we hebben een heerlijke vakantie gehad die absoluut niet verpest is door de auto!

Groeten, Monica
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Monica,

Bedankt voor je reactie. Jouw "Dollar"verhaal komt me bekend voor. Vorig jaar overkwam ons precies hetzelfde bij Dollar in Las Vegas. Bij het ophalen wilden ze ons een verzekering aansmeren, die wij uiteraard weigerden. Ze beweerden dat het verplicht was. Wij boos en vroegen naar de manager en toen bonden ze in en hoefde het niet meer. Bij het inleveren moesten we een volle tank benzine betalen tegen het driedubbele tarief, terwijl volgens onze reisgids wij helemaal geen benzine hoefden te betalen. Ik heb daar toen ter plekke "trammelant" geschopt en we zijn uiteindelijk een "normale" benzineprijs overeengekomen. Meer kon ik er op dat moment niet uitslepen (officieel had ik niks moeten betalen volgens mij). Heb er verder ook geen werk meer van gemaakt. Het is ons echter nog nooit overkomen dat je een goedkopere klasse auto kreeg dan je gehuurd had, wel het tegenovergestelde.
Dit jaar hebben we bij Alamo gehuurd, tariefklasse B (waar een tank benzine dus inclusief is), maar we moesten toch nog een extra tank betalen. We kwamen er niet onderuit. Ik heb al meer gehoord dat dit standaard is bij Alamo. In principe is het dus eigenlijk "slechte" informatie in de reisgids n.m.m.
Verder laten wij onze vakantie er beslist niet door verpesten en houden al een beetje rekening met evt. "gezeur" bij ophalen of inleveren van de auto. Over de wagens zelf, van welke maatschappij ook, niets dan lof. Ook de service bij het omruilen als gevolg van mankementjes of kleine ongelukjes is prima (tot nu toe).

Hoi Marco,

Ook wij zijn op een aantal verhuurstations (van div. verhuurbedrijven) in de loop der jaren allervriendelijkst geholpen hoor, maar het tegendeel maken we ook af en toe mee. Het blijft dus elke keer een verrassing en het maakt echt niet uit welke maatschappij. Over allemaal kunnen we iets negatiefs en iets positiefs zeggen

Ik had gevraagd naar autohuur in Denver of LA, maar ik heb nu een optie op een ticket naar Phoenix. Misschien is er nog iemand die daar ervaringen mee heeft?

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Ik huur standaard een auto bij Hertz.
Dat doe ik vanuit nederland bij D-reizen en neem dat altijd tarief groep C.
Dit is inclusief alles (iedere maatschapij zal wel een soortgelijk iets hebben).

Ik heb nog nooit problemen gehad. Nooit gezeur over extra verzekeringen en over een volle tank achterlaten. Wel natuurlijk altijd het gedoe over upgrades (altijd gratis 1 upgrade tot nu toe) maar dat hoort erbij. Zelfs nadat men mijn huurauto had voorzien van een krasje van mijn voor- tot achterbumper deden ze niet moeilijk.

Volgens mij is Hertz wel de duurste maar liever ik betaal liever iets meer dan dat mijn vakantioe begint en eindigd met gezeur.

Groetjes Marcel
Marco Polo
Amerika-ontdekker

Bericht door Marco Polo »

hekkie schreef: Ik had gevraagd naar autohuur in Denver of LA, maar ik heb nu een optie op een ticket naar Phoenix. Misschien is er nog iemand die daar ervaringen mee heeft?
Hoi Marjan,

Een jaar of drie geleden zijn wij onze tweede America trip in Phoenix begonnen. We hebben toen een fly drive geboekt. De auto konden wij bij alamo ophalen. We werden keurig gebracht met een shuttle busje. Natuurlijk krijg je het plichtmatige gezeur over up grades en verzekeringen. Sta vast en zeker in je schoenen, dan gaat de afhandeling het snelst.
Na twee dagen toeren weigerde de airco. Je kunt je voorstellen dat dat in de zomer geen pretje is. Gelukkig waren we toen nog in de buurt van de dealer en we kregen zonder veel moeite een andere auto mee. Om het geleden leed een beetje te verzachten gaven ze ons zelfs een gratis up grate (naar een buick century). Al met al dus prettig geregeld daar in Phoenix. De auto hebben we vier weken later zonder problemen in Dallas ingeleverd.

groetjes Marco Polo
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
Monica
Amerika-ontdekker

Bericht door Monica »

Hoi Marjan, wat maf dat jou precies hetzelfde is overkomen in Denver. Jammer dat je er geen werk van hebt gemaakt, dat hebben wij wel gedaan. Ook trammelant geschopt bij het inleveren en daardoor de normale benzineprijs betaald, en terug in NL een boze brief geschreven, waarop antwoord met duizend excuses en we hebben het benzinegeld teruggekregen. Scheelt toch weer...
Die lagere klasse auto kregen we mee terwijl we betaalden voor een hogere klasse daar word je ook niet echt blij van, gelukkig hadden we thuis al op internet opgezocht welke merken/types bij onze geboekte klasse hoorden...
Als je rekening houdt met het gezeur en je van te voren goed informeert zodat je niet voor verrassingen komt te staan, dan kun je er wel om lachen, wij hebben een grandioze vakantie gehad (heimwee :cry: )!!!
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Hoi Marjan,

afgelopen zomer hadden wij een fly-and drive geboekt bij WRC reizen en de auto was bij alamo gehuurd.
Wij hebben de auto opgehaald in Los Angeles en ingeleverd in San Francisco.
Ook met het inleveren waren ze allervriendelijkst (de man bij het inlever adres heeft nog rustig een foto gemaakt van ons allen bij de auto omdat Frank er geen afscheid van kun nemen) en wij hebben niets gehoord over de tank die vol benzine terug moest.
In April hebben wij weer een fly-and drive geboekt en dit maal landen wij in Denver en vliegen wij terug vanuit San Francisco, hopelijk gaat ook nu alles goed.
Jij succes bij huren van een auto :lol:

groetjes Anice
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Vergeet ik het voornaamste nog te schrijven, namelijk dat het autobedrijf 4 dagen teveel had geteld met het aantal verhuurdagen maar Frank had al zijn handtekening gezet en alles werd betaald met creditkaart.
Toch in San Francisco er melding van gemaakt en met de vriendelijke groeten en "wij zullen het uitzoeken " konden wij gaan. :roll:
Wij niet gedacht dat wij iets terug zouden krijgen maar toen de afrekening kwam, was alles netjes verrekend :D

Groetjes Anice
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Geen ervaring met Dollar in Denver of Las Vegas, maar wel in Downtown San Francisco en bij het vliegveld van LA.

Wij hebben absoluut nergens klachten over. In SF probeerden ze natuurlijk wel eerst ons een upgrade naar een van te verkopen, maar wij vonden fullsize groot zat. Vervolgens kregen we een gratis upgrade naar een van of een premium, want de fullsize was niet op voorraad. Wij natuurlijk de premium gekozen.

Verder wilden we de auto een dag langer dan overeengekomen was met het reisbureau. Ook dat was geen enkel probleem en konden we achteraf in LA afrekenen.

Verder geen gezeur over verzekeringen, benzine of wat dan ook.

Wij waren erg tevreden over Dollar.

Desondanks gaan we dit jaar met Hertz vanwege de lagere kosten (dropoff kosten).
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: huurauto van Dollar Rent a car

Bericht door gleuknie »

Een topic van ruim 4 jaar oud haha.
Ik vroeg me namelijk af hoe het tegenwoordig is bij Dollar Rent a car en dan specifiek in Los Angeles.
Van iemand die dezelfde reis vorig jaar heeft gemaakt en ook een auto had gehuurd via Dollar, hoorde ik dat ze bij inlevering ineens 500 dollar moesten bijbetalen voor verzekeringen waar ze niet om hadden gevraagd. Ik ga dus eerst uitvoerig daar de voorwaarden doorlezen, want ik heb geen zin in onaangename verrassingen aan het einde van mijn rit.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Aan het einde van de rit 500 dollar bijbetalen voor verzekeringen is sowieso broodje aap verhaal,mits je ze niet zelf hebt afgesloten bij afhalen natuurlijk.
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Wij hebben nu twee keer een auto via Dollar gehuurd. Uiteraard gaan ze proberen een upgrade aan te smeren en natuurlijk de zoveel verzekeringen. Wees duidelijk vanaf het eerste moment dat je geen interesse hebt en alles al goed is geregeld. Geen auto in jouw klasse, dan zeker niet bijbetalen voor een hogere klasse, wees daar gewoon duidelijk in. Heb geen ervaring met LA, maar wel met Orlando geen gezeur over upgrades en verzekeringen, (vrijwel nieuwe Dodge Calibra) San Francisco, hadden we ook een economic geboekt echter volgens Dollar mocht deze niet mee, omdat wij deze namelijk in Boise (Idaho) zouden inleveren. Wij gaven aan dat wij dit bij de boeking reeds hadden afgesproken en wij zeker niet gingen bijbetalen. (volgens ons een gewoon onzin verhaal) Of we even wilde wachten omdat het en en ander niet duidelijk was. Na een kwartiertje op de wachtbank te hebben gezeten en wij achter de balie nu niet echt enige activiteit zagen, zijn we weer naar de balie gelopen, aangegeven dat ze tijd genoeg hadden gehad, wij zeker niet gingen bijbetalen en wij nu direct een auto wenste te hebben. Ze keken niet vrolijk, maar wij kregen zonder een stuiver bij te betalen een vrijwel nieuwe Jeep Liberty mee. Wij hadden echter geboekt, met lege tank inleveren. Toch had men zonder onze toestemming een tank benzine in rekening gebracht, dit is later wel recht getrokken. Echter nu hebben we aangegeven de auto met volle tank weer in te leveren, om dit probleem dit keer te voorkomen. Onze ervaringen: over het algemeen vriendelijk personeel en goede auto's. Die verkoopshow hoort er volgens mij gewoon bij, helaas weten we dit op voorhand en gaan we hier niet in mee.

Dit keer weer via Dollar een auto geboekt op LA, in de premium klasse, volgens mij een chrysler 300C, (iemand ervaring: dollar nog andere premium auto's in LA?) Krijg je de auto/sleutel al bij de balie, of is het kiezen in de garage?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

gyatso schreef: (vrijwel nieuwe Dodge Calibra)
Je bedoelt waarschijnlijk de Caliber. :wink:
Dit keer weer via Dollar een auto geboekt op LA, in de premium klasse, volgens mij een chrysler 300C, (iemand ervaring: dollar nog andere premium auto's in LA?) Krijg je de auto/sleutel al bij de balie, of is het kiezen in de garage?
Premium is meestal bij Dollar de Chrysler Pacifica, en vorig jaar wilde ze zelfs een Mercury Grand Marquis meegeven, de 300C is eigenlijk luxury, maar met een beetje praten lukt het misschien wel.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

gyatso schreef:Krijg je de auto/sleutel al bij de balie, of is het kiezen in de garage?
Een sleutel krijg je nooit mee, zit altijd al in de auto. Tenminste, zo is het bij mij altijd gegaan.

Ik heb tweemaal gehuurd bij Dollar in Phoenix en San Francisco en mocht zelf een auto uitzoeken in Phoenix uit een 10-tal auto's. Had bewust een upgrade genomen van Full Size naar SUV midsize. Uiteindelijk stond die niet bij die 10 en heb ik een Full Size SUV meegenomen, een Dodge Durango. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

Ik heb net zelf voor het eerst online een auto gereserveerd en zoals vermeld op de zeer goedkope http://www.usareisen.de zou je bij "Dollar" moeten kunnen kiezen in Phoenix, Los Angeles en Las Vegas (waar een "C" van Choice achter staat) :D

Dollar Vermietstationen Westen
Bundesstaat Code Station Navi Choice
Arizona PHX Phoenix Airport N C
Arizona SCF1 Scottsdale Chaparall Suites Hotel
Arizona PHX2 Tempe
Arizona TUS Tucson Airport N
California SFO4 Burlingame City Wide
California FAT Fresno Airport N
California LAX Los Angeles International Airport N C
California OAK Oakland Airport N
California ONT Ontario Airport N
California PSP Palm Springs Airport N
California SMF Sacramento Airport N
California SAN San Diego Off Airport N
California SFO San Francisco Airport N
California SFO1 San Francisco Downtown
California SFO2 San Francisco Sheraton
California SJC San Jose Airport N
Colorado ASE Aspen/Pitkin Cty Airport N
Colorado DEN Denver Airport N
Nevada LASA Las Vegas Bellagio
Nevada LAS1 Las Vegas Circus Circus
Nevada LASG Las Vegas Citywide
Nevada LAS6 Las Vegas Excalibur
Bundesstaat Code Station Navi Choice
Nevada LAS4 Las Vegas Luxor
Nevada LASB Las Vegas Mandalay Bay
Nevada LAS Las Vegas Mccarran Intl Airport N C
Nevada LAS5 Las Vegas Mgm Grand
Nevada LAS2 Las Vegas Mirage
Nevada LAS8 Las Vegas Monte Carlo
Nevada LAS7 Las Vegas New York/New York
Nevada LASD Las Vegas Sahara
Nevada LAS3 Las Vegas Treasure Island
Nevada RNO Reno Airport N
Texas BRO Brownsville Airport
Texas CRP Corpus Christi Airport
Texas DFW Dallas/Ft Worth Airport N
Texas DAL Dallas/Love Field Airport N
Texas ELP El Paso Airport
Texas HRL Harlingen Airport
Texas HOU Houston Hobby Airport N
Texas IAH Houston Intercontinental Airport N
Texas HOU1 Houston Med Center
Texas HOU2 Houston Southwest Hilton
Texas MFE McAllen Airport
Texas SAT San Antonio Airport N

Fahrzeuge mit Navigationssystem nur an den mit "N" gekennzeichneten Stationen
An mit "C" für "Choiceline" gekennzeichneten Stationen haben Sie freie Fahrzeugwahl innerhalb der von Ihnen gebuchten Kategorie.
(Änderungen und Irrtümer vorbehalten!)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik had trouwens ook bij Dollar in Phoenix gehuurd afgelopen april, en kon inderdaad zelf een wagen uitzoeken uit het suv vak, er stond werkelijk van alles,Ik heb een Chrysler pacifica gezien, Dodge Nitro,Jeep Liberty, en nog 1 of 2 anderen die ik me niet herinner,en heb zelf uiteindelijk een Ford Escape genomen,aangeizen die 4wd had, Sirius satelliet radio,en geen leren bekleding,iets wat ik haat als de hele dag de zon erop staat.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Wij hebben ook de chrysler via Dollar Rent gehuurd in San Francisco.
Ben benieuwd hoe dat gaat.
De vorige keer via Alamo was alles goed geregeld.
Hier zit een drop off in Los Angelos bij.
Volgens reisburo zonder kosten.
Hoop dat we dat zwart op wit krijgen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Daar hoef je je geen zorgen over te maken,als je binnen Californië blijft heb je geen extra kosten daarvoor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer