Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Huurcontract auto

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Patrick01
Amerika-newbie

Huurcontract auto

Bericht door Patrick01 »

Ik heb een auto gehuurd bij Alamo met de zogeheten Gold optie. Aangezien dit de eerste keer is dat ik een auto huur in Amerika vraag ik me af wat de belangrijkste dingen zijn waar ik op moet letten als ik het contract teken ?. Ik heb namelijk het idee dat je na zo'n lange vlucht weleens een beetje onoplettend kan zijn. Welke dingen zijn dus belangrijk is dat eventuele schade aan de auto voordat je weg rijdt of kun je bepaalde dingen op het contract ook over het hoofd zien ? (aankruisen van bepaalde items bijv.)
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: contact tekenen ontvangst

Bericht door SonjaV »

Met de gold optie heb je aale verzekeringen die je nodig hebt.
Vaak proberen ze je nog extra verzekeringen aan te smeren. Niet nodig.
Ook proberen ze wel eens om je een grotere auto dan je geboekt hebt te verkopen en zeggen dat de wagen die je geboekt hebt te klein is.
Wat Amerikanen klein vinden is naar onze maatstaven best wel groot :D
Het kan namelijk het geval zijn dat er geen auto's van de klasse die je besteld hebt meer aanwezig zijn als je bv pas laat aankomt.
Dan moeten ze je zo wie zo een gratis upgrade geven.

Verder krijg je een formulier waarop je eventuele beschadigingen aan de auto aantekent zodat achteraf geen extra kosten van je creditcard afgeschreven worden.
Dit formulier lever je aan de uitgang van het terrein in.
Daar wordt je auto uitgescand.

Let verder bij het inleveren van de auto er op dat ze je niet nog een keer voor benzine laten betalen.
Bij de goldaccount betaal je voor een volle tank en kan je de auto met een lege tank inleveren.
Patrick01
Amerika-newbie

Bericht door Patrick01 »

Krijg je ook bij ontvangst al een bonnetje van eventuele gemaakte kosten ? ik wil namelijk alleen een navigatie systeem huren maar verder niks......
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Als je de wagen inlevert krijg je een bon waar alle kosten opstaan.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Verder zal je vast wel ergens gelezen hebben dat ze je bij Alamo graag (Bonussusteem ?) een Upgrade-je aansmeren.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Huurcontract auto

Bericht door hekkie »

Note mod (Marjan):

Titel van het topic is aangepast.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Patrick01 schreef: ik wil namelijk alleen een navigatie systeem huren maar verder niks......
Ik weet niet hoelang je gaat, maar het is vaak voordeliger om zelf een navigatiesysteem te kopen (eventueel in de VS) dan om er één te huren, reken het maar eens uit wat je totaal kwijt bent aan het navigatiesysteem.

Harry
Patrick01
Amerika-newbie

Bericht door Patrick01 »

Daar heb ik zelf ook over nagedacht maar dan zit je weer met het feit dat het in europa niet werkt. Ik heb 11 dagen een navigatie nodig dus reken maar dat dat neer komt op 121 dollar ongeveer. Weet niet wat een navigatie verder kost natuurlijk en waar je hem kan kopen. Het punt is dat ik hem al nodig heb op het moment dat ik met de auto vertrek vanaf het vliegveld
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Er zijn modellen te koop met de kaarten van heel Europa plus Noord Amerika. Op andere modellen kun je naast de kaarten van Europa, die van Noord Amerika apart aanschaffen.
Groet,

Old Faithful
states08
Amerika-newbie

Bericht door states08 »

SonjaV schreef:Met de gold optie heb je aale verzekeringen die je nodig hebt.
Vaak proberen ze je nog extra verzekeringen aan te smeren. Niet nodig.
.
En als je de extra verzekering (voor het eigen risico) niet hebt genomen... dan nog ergens op letten? 2,50 euro per dag (voor de verzekering),... of 100 dollar per week (voor het eigen risico)... klinkt niet echt als de moeite.... of is hier een addertje? :?:
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Wat ik al vaak heb gehoord van een huurauto is dat je hier een normale auto moet huren, en daar voor een goedkope prijs laten opwaarderen!
Wie heeft hier ervaring mee? En wat als je nou het probleem krijgt dat er geen grotere auto's aanwezig zijn?
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Vincent Morit schreef:Wat ik al vaak heb gehoord van een huurauto is dat je hier een normale auto moet huren, en daar voor een goedkope prijs laten opwaarderen!
Wie heeft hier ervaring mee? En wat als je nou het probleem krijgt dat er geen grotere auto's aanwezig zijn?
Het verschil in prijs voor een auto in een hogere categorie is vaak toch goedkoper vanuit Nederland dan in de US zelf......maw als je een "normale" auto huurt vanuit Nederland en je wilt in de US upgraden zul je vaak duurder uit zijn dan als je direkt de "grotere"auto had gehuurd.
Kijk wat je voor autohuur hier via een agent moet betalen en check daarna de site van het autoverhuurbedrijf.
Wat wel regelmatig gebeurt is als je een auto in een populaire categorie huurt (zoals bijvoorbeeld een Full Size two door) deze vaak niet voorradig zijn en je automatisch een upgrade krijgt naar een duurder model zoals Full Size 4 door en of Full Size Premium. Dit is ons al vaak overkomen (dus als ik Full Size wil....huur ik altijd eentje met 2 deuren....die hebben ze vaak niet zoveel... :D ...)
Wat ik wel doe is, zoals bijvoorbeeld aankomende vakantie, een Standard SUV huren en daar dan een deal maak om tegen een geringe meerprijs een Premium mee te krijgen,omdat je deze niet vanuit Nederland kunt huren. Dan betaal je gemiddeld 10$ p/dag voor de auto.
Meer dan redelijk voor een Premium model lijkt me zo.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

kendor schreef:Het verschil in prijs voor een auto in een hogere categorie is vaak toch goedkoper vanuit Nederland dan in de US zelf......maw als je een "normale" auto huurt vanuit Nederland en je wilt in de US upgraden zul je vaak duurder uit zijn dan als je direkt de "grotere"auto had gehuurd.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb nu al enkele malen een upgrade genomen in Amerika en was op die manier steeds goedkoper uit dan wanneer ik al in Nederland voor deze grotere wagen had gekozen.

Het kan dus wel degelijk lonen om in Amerika een upgrade te nemen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Laten wij niet vergeten als men een upgrade in de US neemt....dit de "kale"prijs is,omdat in Nederland alle kosten voor de verzekeringen etc in de prijs al zijn meegenomen.
Dus kan het zijn dat de prijs voordeliger lijkt als men in de states een upgrade neemt.
We zouden eigenlijk moeten kijken wat de auto's "kaal" zonder pakket in Nederland zouden moeten kosten om tot een goed vergelijk te komen...toch?

En misschien heb je wel gelijk en zijn we allen een dief van onze eigen portemonnee. Dan zouden we eigenlijk altijd de kleinste auto met verzekeingen hier in Nederland moeten huren en dan upgraden naar de klasse die we wensen in de US. Of is dit toch niet zo?? :?
Stof tot nadenken.... dit wil ik toch eens nauwkeuriger gaan uitzoeken. Vanmiddag gaan we naar Schiphol om morgen naar Denver te vliegen. Zal toch eens snuffelen aldaar bij het verhuurbedrijf....ik denk dat de verschillen met name toch zitten in de verzekeringspakketten. Die zijn naar mijn beste weten flink duurder in de US.
Ben benieuwd naar de reacties hoe de forumleden hier over denken. Zal af en toe even inloggen vanuit de VS om eea te volgen 8)

Ronald
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

kendor schreef:Laten wij niet vergeten als men een upgrade in de US neemt....dit de "kale"prijs is,omdat in Nederland alle kosten voor de verzekeringen etc in de prijs al zijn meegenomen.
Bij alle upgrades die ik genomen heb in Amerika werden er geen extra kosten voor verzekeringen e.d. gerekend. En dat is logisch, want dat is niet afhankelijk van het type auto maar is een vast bedrag per dag. Zo heb ik al enkele malen meegemaakt dat een upgrade van een Full Size naar een (grote) SUV mij slechts $ 10 tot $ 15 extra per dag kostte. Omgerekend dus < EUR 10 per dag, terwijl het verschil tussen een Full Size en een (grote) SUV vanuit Nederland vaak meer is dan EUR 15 per dag.

Echt, ik heb het al zo vaak nagerekend of ik inderdaad met een upgrade in Amerika zelf voordeliger uit was en keer op keer kom ik tot de conclusie dat dat ook zo is. Wat wel verschil uitmaakt is hoeveel klassen de upgrade is. Zo is een upgrade van Full Size naar SUV goedkoper dan van Compact naar SUV. Doe je zo'n upgrade dan is het inderdaad nog maar de vraag of dat in Amerika wel voordeliger is.

Roland

kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Roland
Je was me net voor met plaatsen van berichtje... :D
Zoals in vorig berichtje....stof tot nadenken.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De gok om goedkoop te huren,en daar een upgrade te nemen zou ik trouwens niet aandurven,als je gewensate upgrade er niet is,zit je dus klem.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

kendor schreef:Stof tot nadenken.... dit wil ik toch eens nauwkeuriger gaan uitzoeken. Vanmiddag gaan we naar Schiphol om morgen naar Denver te vliegen. Zal toch eens snuffelen aldaar bij het verhuurbedrijf....ik denk dat de verschillen met name toch zitten in de verzekeringspakketten. Die zijn naar mijn beste weten flink duurder in de US.
Ben benieuwd naar de reacties hoe de forumleden hier over denken. Zal af en toe even inloggen vanuit de VS om eea te volgen 8)
Je hebt toch naar ik aanneem al een auto vanuit Nederland gehuurd? Als je dan in Amerika een upgrade neemt, zou je niet meer extra moeten betalen voor verzekeringen. Dat is nl. al geregeld, ongeacht welke auto je neemt.

Bij een upgrade zullen ze sowieso 'hoog' inzetten. Mijn ervaring is dat je sterker staat als zij erover beginnen. Dan willen ze iets van je. Mij is het ook overkomen dat men mij een upgrade aanbood voor USD 50 per dag (van Full Size naar SUV, Jeep Grand Cherokee vertelden ze erbij). Uiteraard ging ik daar niet mee akkoord en wilde dat ze met een beter bod kwamen. Uiteindelijk kreeg ik de Jeep mee voor 'slechts' USD 10,50 extra per dag. Lees wat ik erover schreef in mijn Reisverslag 2004 (bij dag 8 ): :D
Om 13.20 uur landen we San Francisco International Airport. Nadat ik mijn koffer opgehaald heb, ga ik middels een treintje naar de Car Rental afdeling. Net als in Seattle zitten alle verhuurbedrijven in één gebouw bij elkaar. Na een kleine 10 minuten wachten ben ik aan de beurt bij Dollar, waar ik mijn auto voor de komende vier weken gehuurd heb. Voor mij is een full size gereserveerd. Omdat ik de auto voor vier weken huur wil ik eigenlijk wel wat speciaals. Voordat ik erom kan vragen, bieden ze mij al een geweldige auto aan. Een Jeep Grand Cherokee Limited Edition met leren bekleding en nog geen jaar oud. De prijs die ze hiervoor vragen is mij echter veel te hoog. Men wil maar liefst $ 50,00 extra per dag voor deze auto. Dat is mij veel te veel en ik zie mijn droom al helemaal in duigen vallen. Het bod wordt al snel omlaag gebracht en na stevig onderhandelen kan ik de Jeep uiteindelijk voor $ 10,50 extra per dag meekrijgen. Hoewel het nog steeds een flink bedrag is, ben ik achteraf blij dat ik hiervoor gekozen heb. Het is een fantastische auto met 15.615 mile op de teller en voorzien van allerhande extra voorzieningen.
Oftewel, ga nooit zomaar in op een bod van het verhuurbedrijf. In Nederland kies ik altijd een auto waar ik sowieso wel de hele vakantie in wil rijden. Lukt een upgrade niet, dan is er nog geen man overboord.

Succes bij je pogingen in Denver! :D

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Pete.Z schreef:De gok om goedkoop te huren,en daar een upgrade te nemen zou ik trouwens niet aandurven,als je gewensate upgrade er niet is,zit je dus klem.
En daarom kies ik in Nederland altijd een auto uit waar ik sowieso in wil rijden, upgrade of niet. :wink:

Roland

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Die $ 10 tot $ 15 die Roland noemt, is niet helemaal "zuiver". Boven deze kosten voor een upgrade komen altijd nog de toeslagen en taxes waardoor het bedrag toch hoger uit kan vallen.

Of je met het huren van een grotere auto hier in Nederland goedkoper uit bent dat met een upgrade in Amerika, hangt helemaal af van de beschikbare auto's en de prijs die ervoor gevraagd op dat moment én de aanbiedingen die gelden als je hier in Nederland al een auto huurt.

Het blijft een kwestie van uitzoeken en mazzel hebben op het moment dat je aan de verhuurbalie staat. Dit zijn mijn ervaringen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer