Hoe werkt het nu met de vlucht van Heathrow naar Los Angeles? Moet ik dan op Heathrow inchecken? Moeten we dan weer eerst door de douane etc, of kun je dat gewoon doen zodra je land?You can use Flight Check-In if all of the following apply:
- You are checking in for flights on American Airlines, American Eagle, AmericanConnection® or a carrier with which we have an electronic ticketing agreement. However, the first flight for which you are checking in must be operated by American Airlines, American Eagle or AmericanConnection. Eerste vlucht is via BA.
- You are using a domestic electronic ticket (including electronic tickets issued by travel agencies or other online sources). ? Het is een international ticket lijkt me en geen domestic - maar misschien bedoelen ze met domestic iets heel anders ?
- You are booked on a reservation that only contains flights within the U.S. (including Alaska and Hawaii), Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands. Er zit ook een vlucht in Europa bij
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen en incheck vraagje
Overstappen en incheck vraagje
Morgen vertrekken we naar Amerika :dance: We vliegen eerst met British Airways van Amsterdam naar Heathrow en vanaf Heathrow met American Airlines naar Los Angeles. Ik heb vanmiddag online ingechecked op ba.com voor de eerste vlucht en wilde dat ook doen op de site van AA voor de tweede vlucht, alleen kan dat niet. De precieze reden is me niet helemaal duidelijk, maar de website van AA zegt o.a. het volgende over online inchecken:
Re: Overstappen en incheck vraagje
Staat je tweede vlucht toevallig ook bij BA? Kan je niet via BA inchecken voor je tweede vlucht? Het kan zijn dat dit pas 24 uur voor de vlucht kan, dus kijk daar nog even naar.
Zo niet, zou ik het op schiphol nog eens proberen en anders vrees ik dat je in de UK je koffers moet halen en in moet gaan checken voor je AA vlucht.
Ik heb vaak met BA gevlogen, maar nog nooit een combi van BA en AA, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen..
Zo niet, zou ik het op schiphol nog eens proberen en anders vrees ik dat je in de UK je koffers moet halen en in moet gaan checken voor je AA vlucht.
Ik heb vaak met BA gevlogen, maar nog nooit een combi van BA en AA, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Tweede vlucht is een 'echte' AA vlucht (AA135) en kan daardoor niet via BA inchecken. Beetje vaag, heb ook 3 (!) verschillende record locators. 1 van AA, waarbij ik alle 4 de vluchten kan zien, 1 van BA waarbij ik de twee heenvluchten kan zien en 1 van BA waarbij ik 3 vluchten zie
Als ik dat trouwens probeer dan krijg ik de melding:

Als ik dat trouwens probeer dan krijg ik de melding:
Nouja, ik ga het morgen wel merken...Heathrow (London) - Los Angeles
AA0135, 15:15 Wed 01 October 2008
Sorry, we are unable to offer you Online Check-in for this flight on this occasion.
To check in and receive your boarding pass, please contact the operating carrier at the airport.
Morgen dus gewoon even bij de BA incheck balie vragen of zij ze inchecken. Je krijgt dan wss een BA instapkaart voor je AA vlucht. Ga hiermee naar de gate balie op LHR om hem om te wisselen voor een AA instapkaart.
Dit is me ooit eens zo uitgelegd door iemand die bij AA werkte toen ik zelf op het punt stond een BA/AA vlucht te boeken. Ik heb dit uiteindelijk niet gedaan, maar het schoot me opeens te binnen
Succes morgen en veel plezier!
Dit is me ooit eens zo uitgelegd door iemand die bij AA werkte toen ik zelf op het punt stond een BA/AA vlucht te boeken. Ik heb dit uiteindelijk niet gedaan, maar het schoot me opeens te binnen

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik vlieg met lufthansa naar Amsterdam, vervolgens naar Vancouver. In vancouver heb ik een ' echte ' binnenlandse vlucht met Air canada maar als ik inlog op de lufthansa site staat die binnenlandse vlucht er ook al bij. Ik hoef dus maar 1x in te checken als het goed is, misschien bij jou ook zo ?

waarschijnlijk niet. Lufthansa en Air Canada behoren tot Star Alliance, terwijl BA en AA Oneworld leden zijn. Er zitten nogal wat verschillen tussen de drie grote allianties..
Laatst gewijzigd door Clint op 01 okt 2008, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Star Alliance:)Clint schreef:waarschijnlijk niet. Lufthansa en Air Canada behoren tot Skyteam, .
ik zal het maar een moment van verstandsverbijstering noemen
Ik pas het meteen ff aan, thanks

Ik pas het meteen ff aan, thanks
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht