Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alamo en USAreisen, wel een HEEL GROOT verschil!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Manonneke

Alamo en USAreisen, wel een HEEL GROOT verschil!

Bericht door Manonneke »

Hoi hoi!

Na alle positieve verhalen van de autohuur via USAreisen.de ben ik voor onze komende reis ook even op hun site gaan rondkijken.
We willen eigenlijk (gewoon voor de "kick") een fullsize SUV gaan huren voor de periode 20/1 t/m 9/2 2009.
Nu komt deze bij Alamo Nederland op € 1359,00. (goldpakket)
Als ik dezelfde periode bij USAreisen.de invul kom ik op € 841,80!!!
Dit is een verschil van € 517,20!!

Ik weet dat er al veel over is geschreven, maar KAN dit wel???

Groetjes,

Manon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Alamo en USAreisen, wel een HEEL GROOT verschil!

Bericht door Coyote »

Het verschil is inderdaad groot maar is in mijn ogen niet vreemd.

Reisorganisaties als USAreisen.de e.d. sluiten (denk ik grote) contracten af met autoverhuurmaatschappijen om een x-aantal auto's te verhuren voor ze. Daardoor zullen ze naar alle waarschijnlijkheid een flinke korting kunnen bedingen. USAreisen.de kan dat weer doorrekenen naar haar klanten.

Dat is mijn verklaring voor het grote verschil.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik zou ook even goed opletten, wij hebben twee jaar geleden ook de Fullsize SUV gehuurd via usareisen.de, want we wilden graag zo'n Tahoe of Suburban (of vergelijkbaar). Toen we aankwamen op LA, bleek dat ze bij Alamo onder de Full Size gehuurde SUV toch eerder een Standard SUV geboekt hadden oid. Ik begreep (en begrijp nog steeds) niet helemaal hoe dat nou allemaal kon en zat, en na zo'n lange vlucht heb je het ook al snel gehad natuurlijk, maar uiteindelijk kregen we toch een Dodge Durango mee. Een prima auto en groot, maar niet waar we helemaal op gerekend hadden.

Usareisen verwees ons door naar FTI (andere Duitse grote tour-operator, via wie zij alles boeken) en conclusie was naar mijn idee, dat je onder een Full Size toch een Standard moet verstaan. En dat komt schijnbaar door het verschil tussen US en Europa :? !?! Volgens Alamo in LA kan je niet via een website een Fullsize huren .... Dat is altijd een upgrade .... Naar aanleiding van mijn gezeur, staat er nu volgens mij ergens op de website van usareisen.de iets dergelijks over dit 'fenomeen'. Dus bekijk dat nog even goed. Ik heb hier ook al eens eerder andere mensen over gehoord. Precies hoe het zit weet ik niet, maar houd daar even rekening mee.

Overigens, dat hoeft niet het grote verschil te verklaren. Kan best dat je met een in NL gehuurde Full Size in de US hetzelfde probleem krijgt .... Usareisen.de is gewoon vaak heel goedkoop (niet altijd, eautohuur heb ik ook wel eens mooie deals gehad, maar dan met name voor kleine modellen), voor SUV's zijn ze wel erg goedkoop, zeker als je de Equinox / Midsize huurt (en dan hopelijk een Standard meekrijgt).
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Verzekering(en) wordt bij een duitse maatschappij ondergebracht.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

Dit is zeker een enorm verschil!
Toch kan het ook andersom voordelig uitvallen. Wij hadden een keer dat www.avis.nl goedkoper uitkwam dan www.usareisen.de.
Blijven vergelijken dus.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Inderdaad, vaak voor de kleinere / reguliere modellen zijn er betere / goedkopere aanbiedingen te vinden. Eautohuur.nl bleek bij mij steevast een van de goedkopere te zijn, en sterker nog, zij gaan onder 'elk' (naar hun eigen zeggen; bij mij 2 keer inderdaad wel gebeurd) lager bod zitten. Dus dat kan je altijd proberen. Voordeel bij hen is dat je kosteloos kan annuleren :wink: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Thanks Mattrob!

Ik vond het al zo raar.
Als je bij Alamo Nederland een Full SUV huurt hebben hun het ook over een Dodge Durango.
Maar ook wij willen een Chevy Tahoe of wie weet een Escalade...

Afgelopen januari hadden we en Toyota 4 Runner, mooie auto maar we willen nog wat meer robuuster en het liefst een V8..(alhoewel met die benzineprijzen van tegenwoordig! :wink: )

We gaan komende vakantie naar Durango en daar ligt als het goed is aardig wat sneeuw. Afgelopen januari hadden we in de Sierra Nevada megaveel sneeuw en toen hield die 2 runner zich goed maar een nog zwaardere auto geeft dan toch een wat lekkerder gevoel. En we vinden het gewoon mooi!

Misschien dan toch een optie om de ter plekke aangeboden upgrade te nemen? (als het een beetje goed aanbod is)

Groetjes,

Manon
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

vorig jaar kon ik voor $100 voor de hele huurperiode van 2 weken en hummer meenemen. Niet gedaan, die dingen zuipen te veel :)
can't wait to travel again.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer