Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Scheur in raam van huurauto.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Phaidra
Amerika-ontdekker

Scheur in raam van huurauto.

Bericht door Phaidra »

Vandaag hebben we een steen tegen onze ruit gehad en nu zit er een ster + een best wel ruime scheur in het raam. Ik weet niet of hij verder gaat maar vertrouw het niet helemaal. Daarom wil ik maandag even langs Alamo rijden. Kan dit zomaar? Ik heb de auto in Los Angeles opgehaald en zit nu in Canada. Kunnen we dan zomaar langs komen rijden? En wat gaat er dan gebeuren? Gaan ze het ter plekke maken of krijgen we een andere wagen? Moeten we dan extra kosten betalen omdat we de auto in Canada dumpen of niet? We zijn er verder wel voor verzekerd.. maar ja..

Of vinden jullie dat we gewoon door kunnen rijden??
Ik maak me een beetje zorgen. Ohja, en hoe zeg je Scheur in het engels? :P
Bennogr
Amerika-expert

Re: Scheur in raam van huurauto.

Bericht door Bennogr »

Ik zou Alamo bellen, als het goed is, staat er een gratis nummer op je huurbewijs. Als je bang bent niet uit je Engels te komen, kun je altijd om een tolk vragen (misschien krijgen we elkaar dan wel aan de lijn, ik doe dat werk al jaren).

Wat ik ervaren heb is dat ze je dan vertellen wat je moet/kunt doen (laten repareren en geld terug krijgen, nieuwe auto ophalen of wat anders). Zijn meestal er aardig en behulpzaam.

Tear in the windshield, stone hit the windshield, now we have a star in the glass. Of, zoals gezegd, vraag om een tolk.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

You have a crack in your windshield
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Phaidra,

Wij hadden ook een keer een scheur in de voorruit bij een gehuurde auto van Alamo. We hebben er toen nog een aantal dagen mee rondgereden, maar langzamerhand werd de scheur toch steeds groter en na die paar dagen waren we toevallig in Seattle en zijn toen naar het verhuurstation van Alamo gereden op de luchthaven van Seattle.

Daar konden we de auto zo omruilen zonder dat we ook maar iets hoefden in te vullen of iets extra's moesten betalen. Datzelfde gold toen die keer dat de deur aan de passagierszijde van een auto van Alamo niet meer open wilde. Toen hebben de auto onderweg omgeruild in Las Vegas, eveneens zonder kosten of zonder dat we het van te voren hadden gemeld.

De derde keer dat we een auto van Alamo hebben omgeruild was in Los Angeles toen we midden in de nacht op de Interstate over een boomstronk reden en een wiel aan braggels was. Met het reservewiel (thuiskomertje) eronder zijn we naar Alamo gereden en ook toen kregen we zonder problemen een andere auto.

Dit waren onze ervaringen met lichte pech bij een auto van Alamo.

Andere soortgelijke ervaringen hebben we vorig jaar nog gehad bij Hertz. Toen kregen we met onze wagen een lekke band in Page en zaten niet in de buurt van een verhuurstation. Toen hebben we gebeld en mochten we de auto laten repareren. Bij inleveren van de auto kregen we keurig de betaalde reparatiekosten direct contant terug.

We hebben ook al eens een scheur in de voorruit van onze camper gehad, maar daar gelden hele andere regels en voorwaarden dan bij een huurauto.

Ik zou me dus niet al te druk maken om die scheur in de ruit en gewoon naar Alamo rijden ook al is dat in Canada. Het is niet verboden met je in Amerika gehuurde auto in Canada te rijden.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Phaidra schreef:Of vinden jullie dat we gewoon door kunnen rijden??
Ik maak me een beetje zorgen.
Houd de scheur de komende dagen even in de gaten. Als die groter wordt, zou je actie kunnen ondernemen. Nu hoeft dat nog niet direct denk ik. Kom je de komende dagen geen Alamo-vestiging meer tegen, kun je er altijd nu even naartoe rijden. Of de auto vervangen wordt zal van de ernst afhangen en of men voldoende auto's in voorraad heeft. Verder weet ik niet of men zomaar een auto uit Amerika omruilt in Canada. Misschien wel als het niet anders kan maar misschien wel niet voor dit (tenzij het zicht belemmerd wordt en de scheur merkbaar groter wordt).

Zelf heb ik ook al eens een steen tegen mijn voorruit gehad. De dichtsbijzijnde vestiging van Hertz (waar ik de auto huurde) was toen Durango, CO. Daar bleek dat men geen auto in voorraad had voor mij. Gelukkig bleef het bij mij bij een flinke ster en heb ik er de rest van de vakantie gewoon mee door kunnen rijden. Bij het inleveren in Phoenix hoefde ik enkel een schaderapportje in te vullen en klaar was Kees. Nooit meer iets van gehoord. Viel ook onder de verzekeringen die ik erbij genomen had.

Kortom, maak je geen zorgen al kan ik het me best voorstellen dat je graag wilt weten of je zo kunt doorrijden. Zelf had ik dat toen ook. :wink:

Veel plezier nog op je vakantie.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

Thanks voor de reacties!!
We zitten nu heel toevallig heel dicht bij een Alamo vestiging dus rijden er zo even langs! De scheur is wel groter geworden en is nu gigantisch! (van onder tot boven bijna!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer