Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met eigen camper in USA/Canada of RV kopen?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Met eigen camper in USA/Canada of RV kopen?
Hi,
Wij reizen reeds 15 maanden door USA, Canada en Mexico(slechts 3w tot nu toe).
We reizen met onze Europese camper die we toen verscheept hebben van Antwerpen naar Newark. De camper mag eigenlijk slechts 1 jaar in de States blijven, maar zoals zoveel anderen al weten zijn er oplossingen, je laat vb het formulier van voorlopige invoer aan de Canadese grens terugsturen. Een probleem echter wordt het als je onderdelen nodig hebt die dus van Europa moeten komen, in dat geval dien je bij uitvoer vanuit Europa naar de USA een formulier NS7 bij je onderdelen te voegen waarop je oa het nr van je tijdelijk invoerattest moet vermelden en je verklaart dat het voertuig minder dan 12 m in de States is.
Wij waren deze maal 'maar' 750km van de Canadese grens en vermits het onze alternator was die stuk was, en dus nog konden rijden, zijn we naar Canada gegaan om het stuk daar te vervangen.
We gaan onze camper toch maar terug naar Belgie sturen en verkopen, en we gaan een RV in de States kopen. RV's zijn hier pakken goedkoper dan bij ons en we willen hier misschien een 'classe A' kopen, vermits we er eigenlijk min of meer in wonen. Een groot probleem lijkt me echter het rijbewijs. We hebben een gewoon rijbewijs 'B' wat in de States volgens mij geen enkel probleem geeft, maar voor Canada hebben we in een reisgids gelezen dat je met niet meer gewicht mag rijden dan wat op je rijbewijs vermeld is, dus in ons geval 3,5t. Een RV 'classe A' weegt hier al gauw 11t, en ik weet het, aan de grens wordt niets gevraagd, onze Amerikaanse verzekering heeft er niets over gezegd of geschreven (we hebben er ook niet naar gevraagd, temeer daar het voor camper die we nu heben geen punt was), maar wat als je een ongeval hebt?
En wat voor Mexico of landen in Centraal-Amerika ? Heeft iemand hier ervaringen mee of informatie over ?
Ik zou heel graag aan een Amerikaans rijbewijs geraken! We hebben een geldig (post)adres in Texas en ik heb daar een rijbewijs aangevraagd, maar dit werd geweigerd omdat ik geen bewijs had dat ik minstens 1 jaar in de States mocht blijven. We hebben een visum voor 10 jaar, maar moeten alle 6 maanden het land uit, voor een paar dagen naar Canada of Mexico is ok voor onze visum maar niet voor dat rijbewijs.
Weet iemand of er Staten zijn waar dat rijbewijs makkelijker te halen is ?
En terwijl ik hier dan toch aan het vragen ben: Kan iemand ons info geven over registratie en taksen in bepaalde Staten ?
Thks en Greetz
Wij reizen reeds 15 maanden door USA, Canada en Mexico(slechts 3w tot nu toe).
We reizen met onze Europese camper die we toen verscheept hebben van Antwerpen naar Newark. De camper mag eigenlijk slechts 1 jaar in de States blijven, maar zoals zoveel anderen al weten zijn er oplossingen, je laat vb het formulier van voorlopige invoer aan de Canadese grens terugsturen. Een probleem echter wordt het als je onderdelen nodig hebt die dus van Europa moeten komen, in dat geval dien je bij uitvoer vanuit Europa naar de USA een formulier NS7 bij je onderdelen te voegen waarop je oa het nr van je tijdelijk invoerattest moet vermelden en je verklaart dat het voertuig minder dan 12 m in de States is.
Wij waren deze maal 'maar' 750km van de Canadese grens en vermits het onze alternator was die stuk was, en dus nog konden rijden, zijn we naar Canada gegaan om het stuk daar te vervangen.
We gaan onze camper toch maar terug naar Belgie sturen en verkopen, en we gaan een RV in de States kopen. RV's zijn hier pakken goedkoper dan bij ons en we willen hier misschien een 'classe A' kopen, vermits we er eigenlijk min of meer in wonen. Een groot probleem lijkt me echter het rijbewijs. We hebben een gewoon rijbewijs 'B' wat in de States volgens mij geen enkel probleem geeft, maar voor Canada hebben we in een reisgids gelezen dat je met niet meer gewicht mag rijden dan wat op je rijbewijs vermeld is, dus in ons geval 3,5t. Een RV 'classe A' weegt hier al gauw 11t, en ik weet het, aan de grens wordt niets gevraagd, onze Amerikaanse verzekering heeft er niets over gezegd of geschreven (we hebben er ook niet naar gevraagd, temeer daar het voor camper die we nu heben geen punt was), maar wat als je een ongeval hebt?
En wat voor Mexico of landen in Centraal-Amerika ? Heeft iemand hier ervaringen mee of informatie over ?
Ik zou heel graag aan een Amerikaans rijbewijs geraken! We hebben een geldig (post)adres in Texas en ik heb daar een rijbewijs aangevraagd, maar dit werd geweigerd omdat ik geen bewijs had dat ik minstens 1 jaar in de States mocht blijven. We hebben een visum voor 10 jaar, maar moeten alle 6 maanden het land uit, voor een paar dagen naar Canada of Mexico is ok voor onze visum maar niet voor dat rijbewijs.
Weet iemand of er Staten zijn waar dat rijbewijs makkelijker te halen is ?
En terwijl ik hier dan toch aan het vragen ben: Kan iemand ons info geven over registratie en taksen in bepaalde Staten ?
Thks en Greetz
Re: Met eigen camper in USA/Canada of RV kopen?
Ik weet niet of het in alle staten zo is (ik verwacht het eigenlijk wel omdat een rijbewijs ook een geldig legitimatiebewijs is) maar er zijn een aantal staten waar je geen rijbewijs krijgt zonder dat je een social security number hebt en die kun je niet krijgen met een touristenvisum.
Daarnaast vraag ik me af of wat je nu zegt wel klopt... Je mag volgens mij namelijk met je Nederlands rijbewijs nergens ter wereld met meer gewicht rijden dan de 3.5 ton die in je rijbewijs vermeld staat en als het al wat meer mag zijn dan zou het nooit geen 11 ton zijn omdat dit een groot rijbewijs vereist (je hebt in NL hiervoor een C rijbewijs voor benodigd voor zware vrachtwagens, je kan ze namelijk ook krijgen tot 10 ton wat een lichte vrachtwagen zou zijn).
Daarnaast mag je met een normaal Amerikaans rijbewijs (een klasse 3 rijbewijs) niet met een klasse A voertuig de weg op, je kunt het uiteraard proberen maar dan ben je niet verzekerd als er wat gebeurd en ik denk dat het strafbaar is ook.
Daarnaast vraag ik me af of wat je nu zegt wel klopt... Je mag volgens mij namelijk met je Nederlands rijbewijs nergens ter wereld met meer gewicht rijden dan de 3.5 ton die in je rijbewijs vermeld staat en als het al wat meer mag zijn dan zou het nooit geen 11 ton zijn omdat dit een groot rijbewijs vereist (je hebt in NL hiervoor een C rijbewijs voor benodigd voor zware vrachtwagens, je kan ze namelijk ook krijgen tot 10 ton wat een lichte vrachtwagen zou zijn).
Daarnaast mag je met een normaal Amerikaans rijbewijs (een klasse 3 rijbewijs) niet met een klasse A voertuig de weg op, je kunt het uiteraard proberen maar dan ben je niet verzekerd als er wat gebeurd en ik denk dat het strafbaar is ook.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dank voor je reaktie.jiejie schreef: Daarnaast vraag ik me af of wat je nu zegt wel klopt... Je mag volgens mij namelijk met je Nederlands rijbewijs nergens ter wereld met meer gewicht rijden dan de 3.5 ton die in je rijbewijs vermeld staat en als het al wat meer mag zijn dan zou het nooit geen 11 ton zijn omdat dit een groot rijbewijs vereist (je hebt in NL hiervoor een C rijbewijs voor benodigd voor zware vrachtwagens, je kan ze namelijk ook krijgen tot 10 ton wat een lichte vrachtwagen zou zijn).
We hebben in 2003 wel een zwaardere RV gehuurd in de States waarbij ons rijbewijs "B" geen enkel probleem gaf?!
Geen probleemfred.emmy schreef:Dank voor je reaktie.
We hebben in 2003 wel een zwaardere RV gehuurd in de States waarbij ons rijbewijs "B" geen enkel probleem gaf?!

Het zou goed kunnen dat ik het fout heb hoor maar het lijkt me heel erg onlogisch omdat een dergelijk zwaar voertuig toch heel anders rijdt, het zou ook goed kunnen zijn dat ze niet goed genoeg gekeken hebben of iets dergelijks.
Wellicht dat iemand anders hier meer zekerheid in kan geven?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Voor het huren van een camper gelden andere regels dan voor het rijden in zo'n camper als die eigendom is. De laatste regels ken ik niet, ik weet wel dat de verhuurders van de campers in Amerika afspraken hebben met verzekeraars wat betreft de rijbewijzen van Europese huurders.
Zie hier: viewtopic.php?f=10&t=5443&p=69464&hilit=afspraken+camper+rijbewijs#p69464
Verelle (lid van dit forum) heeft een A-klasse gekocht en er een jaar mee getourd in Amerika. Misschien kan je haar eens een -pb sturen? En ook Yvonne van den Berg doet dat op dit moment ...
Zie hier: viewtopic.php?f=10&t=5443&p=69464&hilit=afspraken+camper+rijbewijs#p69464
Verelle (lid van dit forum) heeft een A-klasse gekocht en er een jaar mee getourd in Amerika. Misschien kan je haar eens een -pb sturen? En ook Yvonne van den Berg doet dat op dit moment ...
-
- Amerikakenner
Hoe de situatie is in Canada betreffende het rijden met een Class A motorhome en een Nederlandse B rijbewijs weet ik niet, wij zijn in Amerika gebleven, de enige keren dat wij de grens met Canada zijn overgegaan was met de fiets.
De verzekering in Amerika was op zich zelf niet zo'n probleem met een B rijbewijs, als je maar dokt. De eerste quota die we kregen was absurd, gelukkig kregen we info via een bevriende Amerikaan, die ons het adres gaf van zijn verzekeraar, toen kon er ineens meer dan duizend dollar vanaf. Even goed was het bedrag wat we moesten betalen nog steeds aan de hoge kant in verhouding tot onze Amerikaanse vrienden.
Ik heb nog wel even een vraag over jullie visum, je geeft aan dat je als je 6 maanden over zijn dat jullie dan even Canada of Mexico inhoppen om vervolgens een paar dagen later weer terug naar Amerika te keren. Ik heb hier bedenkingen bij, omdat je volgens mij voor langere tijd uit Amerika zou moeten zijn, dit is na 2001 behoorlijk aangescherpt omdat veel Canadezen op deze manier een veel langere tijd in Amerika verblijven. Ik heb ook gelezen dat er Nederlanders met een B1/B2 de toegang tot het land is geweigerd omdat ze te vaak te land in en uit gingen. Waarom hebben jullie niet een verlenging van jullie visum in het land zelf aangevraagd. Je kan deze volgens mij in ieder geval tot twee keer toe laten verlengen. Wij hebben hier zelf geen ervaring mee, omdat wij al een visum voor een jaar hadden en derhalve geen extentie hoefden aan te vragen.

De verzekering in Amerika was op zich zelf niet zo'n probleem met een B rijbewijs, als je maar dokt. De eerste quota die we kregen was absurd, gelukkig kregen we info via een bevriende Amerikaan, die ons het adres gaf van zijn verzekeraar, toen kon er ineens meer dan duizend dollar vanaf. Even goed was het bedrag wat we moesten betalen nog steeds aan de hoge kant in verhouding tot onze Amerikaanse vrienden.
Ik heb nog wel even een vraag over jullie visum, je geeft aan dat je als je 6 maanden over zijn dat jullie dan even Canada of Mexico inhoppen om vervolgens een paar dagen later weer terug naar Amerika te keren. Ik heb hier bedenkingen bij, omdat je volgens mij voor langere tijd uit Amerika zou moeten zijn, dit is na 2001 behoorlijk aangescherpt omdat veel Canadezen op deze manier een veel langere tijd in Amerika verblijven. Ik heb ook gelezen dat er Nederlanders met een B1/B2 de toegang tot het land is geweigerd omdat ze te vaak te land in en uit gingen. Waarom hebben jullie niet een verlenging van jullie visum in het land zelf aangevraagd. Je kan deze volgens mij in ieder geval tot twee keer toe laten verlengen. Wij hebben hier zelf geen ervaring mee, omdat wij al een visum voor een jaar hadden en derhalve geen extentie hoefden aan te vragen.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt voor de reakties.
De verzekering schijnt in ieder geval geen probleem te zijn.
Een internationaal rijbewijs blijkt ook voldoende te zijn om een zwaardere RV te kopen en te rijden.
Ondertussen zijn we van een A classe toch maar weer naar een C classe overgestapt vanwege ons budget, dit veranderd niets aan het feit dat die natuurlijk altijd een pak meer weegt dan 3,5t.
Ik heb met een paar RV's uit de A classe gereden maar (tenzij je naar de dure modellen gaat) persoonlijk vond ik het niet aangenaam rijden.
Wat voor mij nog steeds het belangrijkste is, is dat rijbewijs. Ook al laat men het vanwege de verzekering toe, zou ik toch graag aan een Amerikaans rijbewijs geraken. Er zouden Staten zijn die het gemakkelijker aan buitenlanders geven dan de staat Texas waar ik het geprobeerd heb, maar de vraag is welke.
Wat betreft het feit dat we alle 6 maanden de States uit moeten, schijnt een normale regel te zijn. Dat zit als volgt:
Wij hebben in Parijs (wij wonen nl al 17 jaar in Frankrijk, maar dat maakt geen verschil met Belgie of Nederland) op de Amerikaanse Ambassade een visum gekregen voor 10 jaar. Met dit visum ga je naar immigration aan de grens en die geven je een "admittance", verblijfsvergunning voor maximum 6 maanden. vroeger voor 9/11 kon je naar het schijnt tot 9 of zelfs 12 maanden krijgen, nu echter slechts max 6 maanden. Het voordeel van dat visum is dat het na die 6 maanden voldoende is om een weekje naar Canada of Mexico te gaan waarna je terug een admittance voor 6 maanden kunt krijgen. In principe is dat voor ons geen enkel probleem daar we toch de 3 landen bereizen. Je kunt die admittance natuurlijk laten verlengen voor je 6 maanden om zijn, misschien wel weer voor 6 maanden, maar ook met die verlenging kun je weerom niet aantonen dat je nog 12 maanden in de States moogt blijven. Dus...
De verzekering schijnt in ieder geval geen probleem te zijn.
Een internationaal rijbewijs blijkt ook voldoende te zijn om een zwaardere RV te kopen en te rijden.
Ondertussen zijn we van een A classe toch maar weer naar een C classe overgestapt vanwege ons budget, dit veranderd niets aan het feit dat die natuurlijk altijd een pak meer weegt dan 3,5t.
Ik heb met een paar RV's uit de A classe gereden maar (tenzij je naar de dure modellen gaat) persoonlijk vond ik het niet aangenaam rijden.

Wat voor mij nog steeds het belangrijkste is, is dat rijbewijs. Ook al laat men het vanwege de verzekering toe, zou ik toch graag aan een Amerikaans rijbewijs geraken. Er zouden Staten zijn die het gemakkelijker aan buitenlanders geven dan de staat Texas waar ik het geprobeerd heb, maar de vraag is welke.

Wat betreft het feit dat we alle 6 maanden de States uit moeten, schijnt een normale regel te zijn. Dat zit als volgt:
Wij hebben in Parijs (wij wonen nl al 17 jaar in Frankrijk, maar dat maakt geen verschil met Belgie of Nederland) op de Amerikaanse Ambassade een visum gekregen voor 10 jaar. Met dit visum ga je naar immigration aan de grens en die geven je een "admittance", verblijfsvergunning voor maximum 6 maanden. vroeger voor 9/11 kon je naar het schijnt tot 9 of zelfs 12 maanden krijgen, nu echter slechts max 6 maanden. Het voordeel van dat visum is dat het na die 6 maanden voldoende is om een weekje naar Canada of Mexico te gaan waarna je terug een admittance voor 6 maanden kunt krijgen. In principe is dat voor ons geen enkel probleem daar we toch de 3 landen bereizen. Je kunt die admittance natuurlijk laten verlengen voor je 6 maanden om zijn, misschien wel weer voor 6 maanden, maar ook met die verlenging kun je weerom niet aantonen dat je nog 12 maanden in de States moogt blijven. Dus...

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Fijn dat het rijbewijs geen probleem is!Ondertussen zijn we van een A classe toch maar weer naar een C classe overgestapt vanwege ons budget, dit veranderd niets aan het feit dat die natuurlijk altijd een pak meer weegt dan 3,5t.
Mag ik weten waarom je een A-klasse niet prettig vond? Wij zijn twee keer met een grote C-klasse (29 ft. en 31 ft.) op stap geweest en daar drie keer met een A-klasse van 32 ft. (Winnebago). Wij zijn zeer gecharmeerd van de grote voorruit en het panaromauitzicht van de A-klasse en het rijgedrag vindt Albert beter dan bij de C-klasse.
-
- Amerikakenner
Wij vinden ook de Class A motorhomes lekkerder rijden. Bij aankoop van onze motorhome liepen wij juist tegen het feit dat de Class A motorhome vaak goedkoper waren dan de C class of B class. Ik weet natuurlijk niet wat jullie er voor willen uittrekken. Wij waren meer dan te vreden over onze Bounder 36 foot uit 1999 met slide. Af en toe spijt dat wij hem weer hebben verkocht, maar uiteindelijke wel de beste beslissing voor ons geweest omdat we ook andere vakanties wilden doen.nieuwenoord schreef:Mag ik weten waarom je een A-klasse niet prettig vond? Wij zijn twee keer met een grote C-klasse (29 ft. en 31 ft.) op stap geweest en daar drie keer met een A-klasse van 32 ft. (Winnebago). Wij zijn zeer gecharmeerd van de grote voorruit en het panaromauitzicht van de A-klasse en het rijgedrag vindt Albert beter dan bij de C-klasse.
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ja, het zal misschien wel iets met gewoontes te maken hebben, maar ik vind de C classe beter rijden. Die grote voorruit is natuurlijk wel fantastisch, en het feit dat je nog meer comfort hebt. Maar goed, ieder zijn keuze.
Met een bus (A classe) zit je dan ook weer met een hoger verbruik en onderhoudskosten, je betaald over het algemeen meer op de campings, op campings in State Parks heb je het af en toe wel eens wat moeilijker (soms mag/kan je er niet op). Wij zoeken binnen 2 jaar naar Centraal-Amerika te gaan, en ik denk dat ze daar wat makkelijker aan die eenvoudige Ford motor kunnen werken (hopelijk niet nodig, natuurlijk), en ik denk dat je het daar ook weer wat moeilijker hebt met een grote RV. Ja, soms denkt een mens misschien wat te veel, maar toch...
Bovendien een misschien niet te verwaarlozen probleem is: Met de ekonomische problemen hier in de States gaan er verschillende van die RV-constructeurs op de fles, en er volgen er binnen nu en een jaar nog veel.
Groetjes,
Met een bus (A classe) zit je dan ook weer met een hoger verbruik en onderhoudskosten, je betaald over het algemeen meer op de campings, op campings in State Parks heb je het af en toe wel eens wat moeilijker (soms mag/kan je er niet op). Wij zoeken binnen 2 jaar naar Centraal-Amerika te gaan, en ik denk dat ze daar wat makkelijker aan die eenvoudige Ford motor kunnen werken (hopelijk niet nodig, natuurlijk), en ik denk dat je het daar ook weer wat moeilijker hebt met een grote RV. Ja, soms denkt een mens misschien wat te veel, maar toch...
Bovendien een misschien niet te verwaarlozen probleem is: Met de ekonomische problemen hier in de States gaan er verschillende van die RV-constructeurs op de fles, en er volgen er binnen nu en een jaar nog veel.
Groetjes,
- yvonne van den berg
- Amerika-ontdekker
Hallo, Ook wij reizen al weer een tijd door Amerika,en we hebben dus een Clas A gekocht.Hier hangt een kleine auto achteraan.Zodat we vervoer hebben als we langer op een camping willen blijven.We maken graag gebruik van de state parken.Voor het rijbewijs, dat heeft mijn man in Arizona gehaald. Hij had het boekje (meer folder) uit zijn hoofd geleerd en heeft toen zijn theorie en praktijk gedaan en geslaagd. Hij heeft nu een amerikaans rijbewijs maar dat moet hij iedere 6 maanden verlengen! Het is welliswaar 10 jaar geldig maar ze zetten de datum van je verblijf erop. Dus als je op 1 dec het land uit moet,staat die data op het rijbewijs.Als je daarna terug komt moet je dus verlengen (kosten 10 dol). Wat betreft het rijden met een B of Be rijbewijs,de regels die in Nederland gelden ( Gewichten en zo)zijn in Amerika niet geldig. Als je verzekering jou acepteerd met je Nederlandse rijbewijs mag je zelfs de grote jongens rijden.Je bent in Amerika en dan gelden de regels van Amerika en niet die van Nederland.Het heeft lang geduurt voor ook wij wisten hoe het zat,het internet geeft daar niet veel info over. Voor het huren gelden andere regels,je mag daar ook met je B of Be rijbewijs mee rijden maar jii bent niet verzekert ,wel het verhuurbedrijf,en die heeft alspraken met de verzekering.Veel mensen bezuinigen op de exstra kosten om de verzekering te uploden,en die kunnen dan aardig in de problemen komen als er iets gebeurt.
-
- Amerikakenner
Onze Amerikaanse verzekeringmaatschappij accepteerde het Nederlandse rijbewijs van mijn partner zonder problemen.yvonne van den berg schreef:Wat betreft het rijden met een B of Be rijbewijs,de regels die in Nederland gelden ( Gewichten en zo)zijn in Amerika niet geldig. Als je verzekering jou acepteerd met je Nederlandse rijbewijs mag je zelfs de grote jongens rijden.Je bent in Amerika en dan gelden de regels van Amerika en niet die van Nederland.Het heeft lang geduurt voor ook wij wisten hoe het zat,het internet geeft daar niet veel info over.
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Allemaal bedankt, Onze verzekering hier in de States maakt ook geen probleem over het gewicht ivm ons B-rijbewijs en we zijn daardoor ook verzekert in Canada. De vraag is: "is dat inderdaad ok in Canada? Gelden die regels ook daar?
"

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1966 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-