Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reizen met de trein

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
astridd_nl
Amerika-newbie

reizen met de trein

Bericht door astridd_nl »

Heeft iemand ervaring met reizen met de trein? Kun je gewoon net als bij ons op de dag zelf een kaartje kopen of moet je reserveren?

groetjes Astrid
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Re: reizen met de trein

Bericht door zaandra »

Nog geen ervaring mee maar misschien vind je al een paar tips op deze site.http://www.amtrak.com/servlet/ContentSe ... k/HomePage

Groetjes
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Hella
Amerika-newbie

Bericht door Hella »

Tijdens mijn vakantie afgelopen oktober in Boston MA ben ik met de trein naar Salem gereisd. Dit beviel goed al zat ik wel in een oude "boemeltrein" die me deed denken aan Oost-Europa. De conducteur "knipte" een gaatje in m`n ticket en legde deze onder een soort lus aan het hoofdeinde van de stoel voor mij. In Nederland wordt via de intercom omgeroepen wat het volgende station is maar, in de trein naar Salem gebeurde het volgende: de conducteur ging in het midden van de coupe staan en schreeuwde van links naar rechts welk station er in aantocht was. Wat me ook opviel was dat de deuren niet automatisch open/dichtgingen. Als je in wilde stappen kon dat maar bij een deur die open was en deze werd door de conducteur bij ieder station handmatig open/dicht gedaan. Na een poosje kwam de conducteur alle kaartjes ophalen van alle passagiers. Ik heb alle respect voor die conducteurs. Aan het einde van de werkdag hebben ze volgens mij geen stem meer over en de volgende dag spierpijn van het constant open/dicht doen van die zware deuren :lol: . Ik weet niet of het overal in de VS er zo aan toe gaat met het reizen per trein maar, ik vond dit wel een leuke belevenis. Echt totaal anders dan in Nederland. Waar je trouwens wel rekening mee moet houden is dat ze geen "retourkaartje" kennen. Je koopt een kaartje voor de heenreis en als je aangekomen bent op de plaats van bestemming dan, moet je daar weer een kaartje kopen voor de terugreis. Dit moet je wel voor een bepaalde tijd doen anders is de winkel/station misschien gesloten. In Salem kun je bij de sigarenhandel je treinkaartje kopen.
Wat ik reizigers ook kan aanraden is het aanschaffen van een soort OV-kortingskaart. In Boston kun je de CharlieCard kopen. Voor heel weinig geld (vooral in vergelijking met de prijzen in Nederland) kun je dan onbeperkt voor een bepaalde periode gebruik maken van bus, metro, veerpont en trein. Ik had een CharlieCard voor 7 dagen en deze kost dan maar
USD 15,00. http://www.mbta.com/fares_and_passes/passes/ Ik heb heel veel gebruik gemaakt van de metro. Het openbaar vervoer is goed geregeld in Boston: metro en trein zijn goed schoon, personeel is erg vriendelijk en behulpzaam, alles rijd op tijd, veilig (op ieder station zijn of agenten of security officers), korte wachttijd bij de metro, mensen dringen (in tegenstelling tot Nederland) niet voor. De "instappers" wachten keurig tot alle "uitstappers" uitgestapt zijn. Kortom: het reizen in de VS (Boston) is me prima bevallen.
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jerdenberg »

Het is ons uitstekend bevallen dit voorjaar: ons real-time verslag vind je hier. [Een paar dagen geleden trouwens gemerkt dat ons verslag in FireFox weergegeven wordt zoals ik het had bedacht, maar IE maakt er een potje van. Oplossing wel gevonden maar nog niet uitgevoerd.]

Wat reserveren/niet reserveren betreft: er zijn grote verschillen tussen trajecten en periodes. Als je op de Amtrak-site de reisplanner gebruikt vind je op sommige trajecten de rechtstreekse trein al volgeboekt voor volgend jaar september. De treinen waarmee wij reisden zaten ook al aardig vol, en dat was in april/mei.

De "toeristen-abonnementen" zijn trouwens aanzienlijk minder aantrekkelijk gemaakt. De North America Railpass is intussen opgeheven, net als de Regional Passes (behalve die voor California) en voor de USA Railpass hebben ze een idioot puntensysteem bedacht: met de 30-day pass die wij hadden mag je nu maximaal 12 "segments" reizen, waarbij een segment staat voor een traject, hoe lang of kort ook. In ons geval zouden we extra kaartjes nodig hebben gehad omdat we in totaal 14 segmenten hebben gereisd, van het kippeneindje Newark Penn Station -- Newark Airport tot de driedaagse reis Portland--Milwaukee (belachelijk dat die allebei voor 1 segment staan).

Jeroen
Afbeelding
screwgh
Amerika-newbie

Bericht door screwgh »

Hi,

Van de zomer heb ik ook genoten van een rondreis door Noord / Oost amerika met de trein. De gehele reis is een topervaring geweest alleen heeft de trein reis met de amtrak niet echt geholpen. Hieronder een korte lijst met onaangenaame trein ervaringen:

- De trein is steenkoud airco vinden ze gewoon om op -3 te zetten of zo
- Reserveren of niet? geheel onduidelijk
- Boekje van Amtrak zoals alles lekker onduidelijk
- Niet duidelijk welke routes je wel mag nemen
- Gebrekkige trienstellen mochten de grens niet over met die trein naar Canada want de trein was niet in goede staat
- Uitzicht slecht, veel troep langs weg en de gebieden leken wel oorlogsgebieden langs de steden
- Meer dan 6 uur moeten wachten voordat we verder konden bij grens Canada, moesten wachten op nieuwe trein. (Gelukkig wel airco in de tussentijd ;)
- Meer dan 16 uur gereisd van Washington naar NYC wat normaal 2 uur duurt. Reden er was een verdacht pakketje op het spoor vlak voor Mannhatten.
- Kan nog veel meer noemen maar lijkt me niet nodig.

Edit --- Er zit trouwens een verschil tussen locale treinen en de Amtrak trein reizen. --- Edit

Ook al waren de treinreizen tegenvallend heb een enorm leuke tijd gehad. Tijdens het reizen heel wat afgezeken hoe het beter kan etc.. :D. Ik zou het zo weer doen maar dan beter plannen van te voren. Had z`n 15 dagen pas voor heel noord-oost amerika maar konden daar niet alle treinen mee nemen tenzij je meer geld neerlegt. Het is opzich wel een budget manier van reizen. Maar bus lijkt me volgende keer ook een leuke uitdaging. Als je meer info wilt laat het me weten.

Groetjes
Lena
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena »

en dus denk ik dat het vooral afhangt aan: op welk traject je reist, wanneer je reist, wat de situatuie je brengt en met welk 'bedrijf' je reist (Amtrak of een lokalere zoals NJ Transit). Astrid, laat je vooral niet afschrikken door slechte ervaringen. Mijn ervaringen waren juist heel goed. Ik heb met veel plezier op mijn twee reizen met de trein gereisd. Vond het spoorboekje van Amtrak wél duidelijk en heb gewoon gereserveerd via internet. Toen ik belde dat ik mijn kaartje graag wilde komen ophalen op het station ipv via inet betalen met mijn creditcard was dat wel een uitzondering maar geen probleem. En ja, ook heb ik wel eens wat vertraging gehad, maar vaak ook niet en kans daarop heb je uiteindelijk met een ander vervoermiddel natuurlijk ook! Wat ik wel heb gehoord is dat treinen in het oosten beter verloopt dan in het westen. Maar dat heb ik niet uit eigen ervaring, alleen gehoord (ik heb alleen in het oosten getreind).
Maar verder mijn ervaring: lekker relaxed, veel beenruimte, goed geregeld, aardig behulpzaam personeel etc.

Veel plezier op je reis!

Ps. ik zou idd wél een warme trui meenemen........... brrrrr koud was het in de trein! :)
A time and place for wonder
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ook ik heb regelmatig met Amtrak gereisd tussen Washington en Philadelphia en Washington en New York en heb het altijd een comfortabele rit gevonden. Verwarrend vind ik het boeken ook niet, gewoon de trein, die je wil, opzoeken online, ticket kopen en op tijd voor vertrek aanwezig zijn. (Nog) geen hinderlijke veiligheidscontroles of twee uur van tevoren aanwezig moeten zijn of ellenlange files, ook een pluspunt, zeker als je tussen de steden, die niet ver van elkaar liggen, reist.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer