Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aantal vragen over baggage e.d.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Aantal vragen over baggage e.d.

Bericht door CrosstownWoman »

Hallo,

Ik heb een aantal vragen. Op 10 augustus vlieg ik van BRU naar LHR, overstap naar LAX, alles met BA. Hoe zit het met de baggage? Moet ik die eerst ophalen en dan weer opnieuw inchecken? Of iets anders?

Op de terugweg op 28 augustus vlieg ik met AA, van LAX naar ORD overstap naar BRU. Het is dezelfde terminal dus daar heb ik m'n geluk mee vanwege immigrations lijkt me. Moet ik hier ook weer mijn koffers opnieuw inchecken e.d. ?

Hoe zit het nou met de baggage? Op de site van BA wordt ik ook niet echt wijzer. ( http://www.britishairways.com/travel/ba ... blic/en_gb )
Mag ik nou 2 koffers meenemen van elk 23 of 32 kg of 1 koffer? Of? (aaaah)

Op de site van AA snapte ik er al helemaal niks van... Zijn de gewichten daar hetzelfde, of toch weer anders?

Het spijt me, een hoop vragen... Maar het is voor het eerst dat ik dit allemaal alleen moet doen...
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Aantal vragen over baggage e.d.

Bericht door SonjaV »

Als je economy vliegt mag je per persoon 2 koffers van 23 kg per stuk meenemen.
Vanaf je vertrekpunt worden de koffers doorgelabeld tot aan je eindbestemming.
Als je naar Amerika toe vliegt moet je op de plaats waar je het land binnenkomt (dus de 1e luchthaven waar je land) met je bagage door de douane.
Direkt achter de douane lever je de bagage weer in voor de volgende vlucht.
Bij het verlaten van Amerika lever je de koffers op het vertrekpunt in en zie je ze pas weer terug als je op je eindbestemming bent aangekomen. Dus bij de overstap zie je ze niet.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

En op de terugweg hoef je niet door immigrations.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

...en mag je koffer maar 50 lbs wegen(=22.679 618 5 kilogram)

en na 1 juli bij delta..
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
eltigro
Amerika-ontdekker

Bericht door eltigro »

samenvattend
Heen: koffers afgeven in Brussel en die zie je pas weer bij de bagageband op LAX.
Aangezien je op lax pas de VS binnenkomt ga je daar ook langs immigrations en mag je even gezellig op de foto en al je 10vingers laten scannen.
Je mag, uitgaande dat je geen business of first vliegt, 2 koffers meenemen van 23kg (50pounds) per stuk per persoon.

Terug: Je koffers afgeven op LAX en wederom zie je die pas weer op de bagageband van je eindbestemming Brussel.
Omdat de amerikaanse overheid altijd blijer is dat je weggaat dan het land binnenkomt hoef je niet door immigrations. Je hebt alleen de standaard douanecheck zoals overal (schoenen uit, riem af, etc. etc.)
Bij binnenkomst van amerika nieten ze een groen kaartje in je paspoort. Dit kaartje halen ze weer uit je paspoort op het moment dat je instapt op je vlucht van chicago naar Brussel.

Al met al lijkt het moeilijker dan het is, en zeker omdat je overstap heen niet in amerika is hoef je vanaf het moment dat je je koffers hebt afgegeven er niet meer naar om te kijken totdat je op je bestemming bent aangekomen.
Veel plezier vast in augustus, wij zijn net een paar dagen terug en heb nu al weer zin om te gaan.
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Okeee, bedankt voor de hulp, waardeer het echt!

Dus ik hoef me dus geen zorgen om m'n koffers te maken als ik bij Heathrow uitstap? Dus dan gewoon naar de terminal lopen waar ik vlieg naar LA?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Op Heathrow kun je gewoon doorlopen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik had ook nog een vraagje waar ik niet helemaal uitkom.
Wij vliegen met AA van Brussel naar JFK. 3 dagen later vliegen we door naar LAX.
Wordt deze laatste als een binnenlandse vlucht gezien en moet ik dus betalen voor m'n bagage of hoort dit nog bij de internationale vlucht.
Ik kan op de site van AA hier geen duidelijkheid over vinden. Ik heb een mailtje gestuurd naar skybreakers (daar hebben we de tickets geboekt) en die zeggen dat we niets extra hoeven betalen, maar volgens mij klopt dit niet.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Klopt wel, de stop op NY is gewoon een lange tussenstop.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoi Elly,
Wij hadden daar vorig jaar met Continental ook geen problemen mee: stop van 4 dagen in NY en toen doorgevlogen naar SF. We heofden niets extra te betalen.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

eltigro schreef:Bij binnenkomst van amerika nieten ze een groen kaartje in je paspoort. Dit kaartje halen ze weer uit je paspoort op het moment dat je instapt op je vlucht van chicago naar Brussel.
Dit kaartje van het I-94 waiverformulier wordt niet altijd automatisch uit het paspoort verwijderd. Je hoort er zelf voor zorg te dragen, dat dat achterblijft bij een beambte aan de balie van de vliegmaatschappij, waar je mee reist op het vliegveld van vertrek uit de VS.
Soms wordt het aan je boardingpas geniet, zo niet, zelf dus afgeven.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Even een kick!

Ik zie net op mijn e-ticket van Ebookers.nl dat er bij BAG (dus de luggage) 1PC staat...

Kan ik me gewoon houden aan de regels van BA en AA, dus 2 koffers van 51 lbs / 23 kg?

Lekker onduidelijk dit.. :blink:

Sorry for asking again, Ik wil gewoon zeker van zijn dat ik straks niet voor lul sta met 2 grote koffers haha.
stefandebruijn
Amerika-ontdekker

Bericht door stefandebruijn »

Ik zou me gewoon aan de regels houden van de vluchtmaatschappij.
Het staat duidelijk op de website en in de bagagevoorschriften dat je twee koffers/tassen per persoon mee mag nemen.
Ik vlieg ook met AA over een paar weken en ik neem lekker twee tassen mee.
Hoef je echt niet druk om te maken :)
Gr.Stefan
2002 Chigaco - Memphis - Rockey Mountains - West USA
2009 West USA - NYC
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Toch zou ik het even goed navragen bij ebookers, of beter, de airline.
Je zal daar staan met 2 koffers en je mag er echt maar 1 meenemen, knap lullig ogenblik.
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Pete.Z schreef:Toch zou ik het even goed navragen bij ebookers, of beter, de airline.
Je zal daar staan met 2 koffers en je mag er echt maar 1 meenemen, knap lullig ogenblik.
Wat Stefan dus ook zei, op de site van AA en BA staat dat je er 2 mag meenemen. Denk dat de reisagency er weinig mee te maken heeft over de baggage... Maar ik zal ze straks even emailen.
stefandebruijn
Amerika-ontdekker

Bericht door stefandebruijn »

Ik heb twee weken geleden gebeld met AA omdat er iets was veranderd in mijn reisschema en ik kon niet inoggen op de site....
Heb toen meteen gevraagd over de bagage en de mevrouw aan de telefoon zei dat er twee bagagestukken per persoon mochten mee worden genomen van iedere 23 kilo.
Verder verwees me ze ook naar de bagagevoorschriften op de website.
Ik denk zelf dat zo'n tussenpersoon daar niets mee te maken heeft en gewoon geen goede informatie verstrekt, dat heb ik al vaker meegemaakt met reisbureaus en dergelijke.
Ik regel altijd zoveel mogelijk zelf zonder tussenkomst van reisbureaus of tussenpersonen, tenzij het voordeliger is of niet anders kan :)
Ik zou je echt niet druk maken dus, maar als je voor de zekerheid nog even wilt bellen kan natuurlijk ook.
Gr.
Stefan
2002 Chigaco - Memphis - Rockey Mountains - West USA
2009 West USA - NYC
steef
Amerika-ontdekker

Bericht door steef »

Weet iemand iets van de bagageregels bij BMI? Vrienden van ons vliegen komende week vanaf San Francisco via Londen naar Amsterdam. Geboekt via Cheap Tickets. Bij BMI is niets te vinden; bij Cheap Tickets wordt het 2 peace concept vermeld. Kunnen zij uit gaan van 2 stuks bagage per persoon (van 23 kg)?
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

Ik heb ook even een vraagje.
Wij vliegen met United Airlines vanaf Brussel naar Las Vegas met een overstap op Washington. Ik snap de site niet echt. Moet ik nou betalen voor mijn baggage of niet? En wordt mijn baggage doorgezet of moeten we die nog ophalen tijdens de overstap?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nee, je hoeft niet te betalen voor je bagage. Kijk maar eens op deze site. Je mag 2 stuks bagage meenemen van elk max. 23 kg.

Je bagage wordt in Brussel wel doorgelabeld naar Las Vegas maar je moet het in Washington DC wel van de band halen en zelf weer afgeven voor de volgende vlucht nadat je US Customs gepasseerd bent. Het spreekt allemaal voor zich. Nadat je nl. door Immigrations bent, kom je terecht in een ruimte waar je de bagage oppikt. Vervolgens ga je door US Customs (hier lever je het blauw/witte forumulier in) en kun je je koffer weer afgeven.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Phaidra
Amerika-ontdekker

Bericht door Phaidra »

Bedankt voor je reactie Coyote!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer