Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

creditcard voor autohuur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Rinske
Amerika-newbie

creditcard voor autohuur

Bericht door Rinske »

Ik heb dringend advies nodig! Heb voor ons gezin reis, hotel en autohuur geboekt. Alles is ook voldaan. Heb ik niet de voorwaarden goed door genomen.Ga over 10 dagen weg.
Wat blijkt heb ik voor de borg (bedrag ten hoogte van tankbenzine) een credit card nodig. Dit gaat niet meer lukken op tijd! Door gegeven aan vehuurbedrijf die zegt geen zaken wanneer er geen creditcard is, ik kan het geld voor de reservering gewoon terug krijgen. Hoe kan je een autohuren wanneer je géén creditcard heb?????????
1250
Amerika-expert

Re: creditcard voor autohuur

Bericht door 1250 »

Kan niet.
Van je creditcard wordt een borg gehaald en die krijg je terug als je de auto in goede staat terug brengt.
Ik vind het sowieso onverstandig om zonder Creditcard naar Amerika te gaan.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik kan de reactie van 1250 alleen maar onderschrijven. Enige oplossing is morgen naar je bank te gaan en je probleem voorleggen. Wellicht kan er middels een soort van spoedprocedure nog een CC verstrekt worden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Inderdaad, zou toch proberen nog een creditcard te krijgen. Als alles akkoord bevonden wordt hoeft het aanvragen niet veel tijd te kosten. Binnen een week zou je e.e.a. in huis kunnen hebben.

Ik weet niet of het persé nodig is een creditcard voor autohuur. Als ze al cash accepteren zul je waarschijnlijk wel een hoge borg moeten betalen. Dat zou je misschien kunnen navragen bij het verhuurbedrijf.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik kan me ook alleen maar aansluiten bij alle eerdere berichten, zo snel mogelijk een creditcard aanschaffen, je zult niet alleen problemen hebben met de autohuur, ook de meeste hotels verwachten bij het inchecken een afdruk van je creditcard, naar de VS gaan zonder creditcard is in mijn ogen zo goed als onmogelijk.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Toch een CC aanvragen is veruit de makkelijkste optie, aangezien je ook voor tanken en heel veel andere dingen een CC min of meer nodig hebt.
Zonder CC naar Amerika is tegenwoordig heel,heel erg lastig.
Rinske
Amerika-newbie

Bericht door Rinske »

Allemaal bedankt, spoed procedure loopt. Als dit niet lukt moet ik mijn reis dus annuleren!
20 jaar geleden 2x rondreis gemaakt, vandaar zo kort van te voren geboekt. CC was toen handig maar geen voorwaarde.
Misschien kan ik omboeken!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Niet toevallig iemand in de familie ofzo, iemand met een creditcard die je mag gebruiken?
stijnec
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door stijnec »

zou ik niet aan beginnen, kun je grote problemen mee krijgen als je probeert te betalen met een creditcard die niet op jouw naam staat!
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ook als het directe familie is, broer of vader ofzo, je ziet altijd op de TV dat men kaarten van elkaar meeneemt?
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

nee dan ook niet. De acceptant moet eigenlijk altijd een id check uitvoeren bij het accepteren van een cc betaling, als hij merkt dat het niet klopt heeft hij het recht om de kaart te weigeren en volgens mij mag de kaart zelfs ingenomen worden wegens fraude.
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Volgens mij moet het toch mogelijk zijn om het binnen 10 dagen rond te krijgen via de bank als ze er een spoedprocedure van maken.

Maar stel dat hij nou niet op tijd de creditcard heeft, is er dan geen enkele mogelijkheid om toch zijn reis te maken?
Volgens mij moet het toch mogelijk zijn om bij de huur van de auto een hoge borg te betalen. En de hotels zijn toch al betaald?
Of zie ik dat verkeerd?

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Je reis annuleren indien je niet (op tijd) een CC krijgt is nou ook weer niet nodig denk ik.

Voor de autohuur zou ik dan wel van te voren informeren welk bedrag aan borg dan voldaan dient te worden bij het ophalen van de auto en welke voorwaarden ze er nog meer aan stellen. Voor de overige zaken zou het handig zijn als je een CC hebt maar niet persé nodig, zeker als je ook al de overnachtingen betaald hebt (hoe heb je dat overigens gedaan, via een reisbureau? Als dat zo is vind ik het wel zorgelijk dat ze een CC niet aangeraden hebben).

Een CC is superhandig in Amerika, bijna onmisbaar maar ook zonder moet je je wel kunnen redden hoor.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rinske
Amerika-newbie

Bericht door Rinske »

Alles is reeds voldaan reis, autohuur en hotel overnachting (6) aan het begin van de reis en de laatste twee overnachtingen in NY.
Probeer morgen naast bank ook de auto rental te contacten en vragen wat in het ergste geval de borg is. Maar heb helaas wel begrepen dat ze er niet aan beginnen.
stijnec
Amerikafan

Bericht door stijnec »

heb zelf in de autoverhuur gewerkt en het was policy om geen auto's te verhuren aan buitenlanders zonder creditcard, behalve wanneer deze de aanschafprijs van de auto als borg contant betalen, wat trouwens 1x gebeurd is. MAW ik zou snel werk maken van een creditcard!
Afbeelding
kraaltje
Amerikafan

Bericht door kraaltje »

ik verbaas me toch elke keer weer over het feit,dat er nog zoveel Nederlanders zijn die geen credit card hebben,mischien iemand die mij kan uitleggen waarom dat is?Ik zie het hier bij het hotel/diveshop waar ik werk ook zo vaak.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

kraaltje schreef:ik verbaas me toch elke keer weer over het feit,dat er nog zoveel Nederlanders zijn die geen credit card hebben,mischien iemand die mij kan uitleggen waarom dat is?Ik zie het hier bij het hotel/diveshop waar ik werk ook zo vaak.
Nederlanders zijn zuinig :mrgreen:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Zuinigheid is inderdaad een van de redenen. Mijn moeder, en veel andere familie leden, hebben het er helemaal niet op.. En persoonlijk vind ik een creditcard ook helemaal niets, maar ja, ik woon hier dus ik moet wel.

Probleem is namelijk dat het uitgeven oh zo gemakkelijk is, maar het terugbetalen niet... Je zit zo over je bestedingslimiet (ik bedoel dan niet de limiet van je kaart, maar dat wat je zelf maximaal op je kaart uit wilt hebben staan). Of je nu wel of niet op de kosten let, het gaat zo ongelofelijk gemakkelijk. Creditcards zijn een van de redenen waarom veel mensen het in de VS momenteel zo moeilijk hebben. Een creditcard is gewoon te gemakkelijk, plus, als je niet alles gelijk terugbetaald krijg je extra kosten... nee, ik zie liever dat het is zoals in Nederland, gewoon overal pinnen of cash.

Als je geen creditcard hebt, kun je ook niet uitgeven wat je niet hebt.

edit: en over het gebruik van cheques ben ik al helemaal niet te spreken, dat vind ik een nog grotere onzin :lol:
Laatst gewijzigd door jiejie op 29 jun 2009, 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Moeten betalen om te kunnen betalen? al je gangen geadministreerd? nee dank je
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

jiejie schreef:edit: en over het gebruik van cheques ben ik al helemaal niet te spreken, dat vind ik een nog grotere onzin :lol:

Telebankieren is in Amerika best wel lastig soms, en dan zijn die cheques erg handig. Maar cheques zijn ook erg irritant als je in de rij staat bij de Walmart en iemand van 289 jaar oud staat een cheque uit te schrijven :evil:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer