Pagina 1 van 2
Continental versus Delta
Geplaatst: 15 jul 2009, 17:13
door asv60
Wij willen volgend jaar april/mei naar orlando en op de terugweg een stopover van een paar dagen in New York.
Nou is het met Continental het goedkoopst 1570 euro voor 3 pers.
Bij delta is het een stuk duurder.
Mijn man denkt dat continental geen goede maatschappij is, en mijn zoon vind dat ze met te kleine vliegtuigen vliegen (boeing 757-200)
Dus eigenlijk willen zij met Delta.
Ik wil eigenlijk gewoon met de goedkoopste maatschappij.
Dus we hebben hier een tweestrijd.
Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?
Heeft iemand van jullie slechte of juist goede ervaringen met deze maatschappijen.
Zou er nog een mogelijkheid zijn dat ze i.p.v de 757 de vlucht naar New York met een groter vliegtuig gaan maken?
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 15 jul 2009, 17:49
door Harry
Ik zou een lichte voorkeur hebben voor Continental, maar het zijn beide prima maatschappijen om mee te vliegen.
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 15 jul 2009, 18:09
door MattRob
Harry, die 757 intercontinentaal, is die gewoon prima ? Binnenlandse vluchten met een 757 zijn vaak wat minder ... Ik vermoed dat intercontinentaal wel een stuk beter zal zijn, maar toch ?
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 15 jul 2009, 18:27
door Harry
In principe worden de huidige 757-200 gebruikt voor zowel continentaal als intercontinentaal verkeer, deze hebben inmiddels allemaal een modern IFE, de zitbreedte van met name de raamplaats is in een 757 wat krapper dan in bv. de 767 of 777.
Ook Delta zet regelmatig de 757 in op intercontinentale routes, dus ook daar kun je in zo'n toestel terecht komen.
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 15 jul 2009, 19:35
door Pete.Z
Ik vind Continental de betere maatschappij, mooi materiaal, en een lekker uitgebreid entertainment systeem.
Als ze nog goedkoper zijn ook wist ik het wel.
Delata vliegt trouwens niet met echt grotere toestellen toch?
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 15 jul 2009, 19:36
door asv60
Harry, wat is een IFE???
Ben blond hoor!
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 15 jul 2009, 19:42
door Harry
Sorry

IFE staat voor in flight entertainment, door sommigen ook wel "eigen schermpjes" genoemd, dit is dus het systeem met de schermpjes in de stoel voor je i.p.v. de tv's in het gangpad, dit is bij Continental een zeer uitgebreid systeem, bij bv. United is dit systeem veel minder uitgebreid.
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 15 jul 2009, 20:32
door Bushmaster
En Delta heeft nog legio vliegtuigen zonder IFE (ook de intercontinentale vluchten).
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 15 jul 2009, 20:35
door Bandido
Ik ben lichtelijk bevooroordeeld, want mijn vriend werkt bij Delta als piloot en ik vlieg dus eigenlijk altijd met Delta. Delta is rap bezig al zijn toestellen te voorzien van een persoonlijk entertainment systeem en voor zover ik weet is dat zo goed als afgerond. Overigens is Continental ook een prima maatschappij hoor, eigenlijk maakt het tussen die grote maatschappijen niet zoveel meer uit welke je kiest. Alleen over United hoor ik (te) vaak negatieve verhalen, maar dat kan natuurlijk gewoon toeval zijn.
Delta vliegt overigens naar Amsterdam vanaf Atlanta, JFK en Cincinnati. Alleen op die laatste route worden Boeings 757 ingezet, de andere zijn altijd 767's. Op dit moment bevindt Delta zich in een overgangsfase door de overname van Northwest. De vluchten die door NWA werden uitgevoerd, worden nu onder de Delta-naam uitgevoerd. Maar die toestellen zijn nog de Airbussen van NWA. En ook de crews op die vluchten zijn voorlopig nog de oude NWA crews. Het is de bedoeling dat de vervlechting in dit najaar begint en het is dus nog niet te zeggen welke toestellen dan de routes van Delta gaan vliegen.
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 15 jul 2009, 22:52
door Coyote
Beide vind ik prima maatschappijen. Met Continental heb ik al eens gevlogen (2007) in de 757 van Amsterdam naar New York. Viel toch tegen. Vond het vliegtuig klein van binnen. Ben je op zo'n lange vlucht normaal gesproken in een groter vliegtuig gewend dat er twee gangpaden zijn, nu is er maar één, wat mij een toch een 'opgesloten' gevoel gaf. Om de één of andere reden beperkt het je bewegingsvrijheid. Ik weet dat zulke vliegtuigen ook ingezet worden binnen Amerika maar dan heb ik er geen moeite mee. Nu viel het best tegen. Terug zijn we toen via Houston gevlogen en dan vlieg je wel met een 767.
Delta vond ik ook een prettige maatschappij. Wij vlogen via Cincinnati, mooi klein en overzichtelijk vliegveld. Niet de drukte van de grote vliegvelden. Uitstekend als overstapplaats. Ons vliegtuig toen (2006) was een 767.
Roland
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 15 jul 2009, 22:54
door Marcel87
Ik vind Delta een prima maatschappij ! En ik had op mijn vlucht in de 767-400 gewoon een eigen schermpje!
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 16 jul 2009, 09:17
door José
De bijna 8 uur durende terugvlucht van Newark naar Brussel met Continental ging veelste snel.
Een geweldig inflight entertainment. Eigen schermpje met de keuze uit véél films, tv series, spelletjes etc. die je dus zelf uit kan kiezen, kan pauseren etc. Ik had nog wel 3 films die ik wilde zien.
Wij zijn nu twee keer naar de USA geweest, en allebei de keren met continental (ook de binnenlandse vluchten in totaal 6 keer) en is ons prima bevallen. Je wordt veel voorzien van drankjes en ontbijtjes (ondanks dat, dat niet op werdt aangegeven). Vriendelijk personeel.
Ik zou zo weer voor continental kiezen!
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 16 jul 2009, 09:24
door 1250
Volgens mij zijn alle maatschappijen even goed, je hebt er natuurlijk uitschieters tussen als Singapore Airlines enz.
Maar US-maatschappijen zijn vaak redelijk gelijk aan elkaar naar mijn idee.
Wat mij wel vaak opvalt; als je een maatschappij hebt zonder IFE dan is de crew vaak iets aardiger/liever maar met IFE zijn ze altijd iets minder lief... dat kan ook heel goed aan mij liggen omdat ik dan totaal niet op hun let omdat ik teveel in mijn film zit

Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 16 jul 2009, 13:01
door Matrox
Bandido schreef:Delta is rap bezig al zijn toestellen te voorzien van een persoonlijk entertainment systeem en voor zover ik weet is dat zo goed als afgerond.
Op Seatguru staat de 767-300er van Delta voor economy nog zonder persoonlijk entertainment systeem. Is de info op die site outdated (vroeg hij hoopvol)?
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 16 jul 2009, 13:51
door Pete.Z
Seatguru is in 99.9 % van de gevallen up to date.....sorry.
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 16 jul 2009, 13:55
door Chi Sin X
Vorig jaar nog met Delta gevlogen, maar voor mij nooit meer. Slechte service op de luchthaven. We moesten 3u vooraf in de luchthaven zijn. Maar we hebben 2u mogen aanschuiven voor onze koffers af te geven. Ze lieten iedereen voorgaan die eigenlijk te laat was, met als gevolg dat we ook nog mochten gaan lopen om onze vlucht te halen. We waren wat vroeger gekomen om ook nog rustig te kunnen ontbijten, maar dat zat er dus ook niet meer in.
Op de binnenlandse vlucht hadden we IFE, maar daar moest je voor bijbetalen. Op de intercontentale vlucht was er niets. Beide vluchten waren overboekt, en beide waren met grote vertraging vertrokken (en het zonnetje scheen, dus dat excuus konden ze niet gebruiken). Op de binnenlandse vlucht moest je trouwens ook nog betalen voor een kleine lunch, maar ik geloof dat dat normaal aan het worden is...
Bij continental hebben we dat soort dingen nooit meegemaakt. En hebben we ook altijd al schermpjes gehad. Maar dat zal misschien toeval geweest zijn.
Kleine of grote vliegtuigen maakt me niet zoveel uit. Uiteindelijk is het de grootte van de zitplaats dat telt. Ik heb wel een kleine voorkeur voor kleinere vliegtuigen omdat die naar mijn gevoel sneller vliegen en sneller uitgeladen zijn. Maar ik heb er nooit met een stopwatch naastgezeten

.
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 16 jul 2009, 13:59
door Matrox
Pete.Z schreef:Matrox schreef:
Op Seatguru staat de 767-300er van Delta voor economy nog zonder persoonlijk entertainment systeem. Is de info op die site outdated (vroeg hij hoopvol)?
Seatguru is in 99.9 % van de gevallen up to date.....sorry.
Jammer, niks aan te doen.
Bedankt.
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 16 jul 2009, 15:52
door StevAAn
Is het geen mogelijkheid om via Houston naar Orlando te vliegen volgend jaar? Naar en van Houston - Ams vliegt CO met een Boeing 777, een toestel met 2 gangpaden en ptv's. Dan heb je eigenlijk je compromis van prijs en wensen. Ik denk dat zowel Continental als Delta weinig van elkaar verschillen. Ik heb zelf met Continental gevlogen, in de 737, 757, 767 (ook ptv's in de 767 en sinds kort ook in de 757) en het was niet top, maar ook niet slecht. Delta heb ik dezelfde ervaringen mee, allebei een 'hit or miss' wat dat betreft. Sterker nog, beiden maken op dit moment nog deel uit van de Skyteam alliance (vanaf oktober is CO bij Star alliance aangesloten, hou daar rekening mee als je mijlen spaart)
edit: goed lezen is ook een kunst

ik lees net dat je via NY wilt vliegen.

Misschien een optie om heenweg via Houston te vliegen en terugweg (als je toch slaapt) via NY te vliegen?
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 16 jul 2009, 16:16
door Bandido
Chi Sin X schreef:en beide waren met grote vertraging vertrokken (en het zonnetje scheen, dus dat excuus konden ze niet gebruiken).
Even terzijde, maar een vertraging heeft lang niet altijd te maken met het weer op de plaats van vertrek. Sterker nog, meestal ontstaat een vertraging als het slecht weer is op de te vliegen route (en dus een flightplan moet worden omgezet), of dat het toestel te laat is aangekomen door slecht weer op de heenreis. Vertraging ontstaat meestal door een kettingreactie. En behalve het weer zijn er nog legio redenen te bedenken waarom een vlucht te laat vertrekt.
Re: Continental versus Delta
Geplaatst: 16 jul 2009, 16:37
door asv60
Bedankt voor jullie reacties zover.
Echt super zoveel in een korte tijd.
Ik zal nog wat overtuigingskracht moeten aanwenden, maar mijn voorkeur gaat steeds sterker naar Continental.
Ook omdat we dit jaar zijn begonnen met het sparen van mileage plus by United, en Continental gaat vanaf oktober
ook bij star alliance.
Dan komen we misschien nog eens ergens met de gespaarde mijlen.
Als we elk jaar met een andere maatschappij vliegen gaat dat natuurlijk nooit lukken.