Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur toeslag <25

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
DMQ
Amerika-newbie

Autohuur toeslag <25

Bericht door DMQ »

Half november gaan we voor 3 weken naar Amerika. In deze periode willen we dan ook een auto huren.
We zijn met 2 personen, beide (net) onder de 25.
Op verschillende autohuur-sites heb je optie om je leeftijd in te vullen. Vaak scheelt de leeftijd uiteindelijk niets in de prijs. Bij 1 site is aangegeven dat de toeslag niet weergegeven wordt.
Ook als ik via deze site een auto wil huren heb ik de optie om mijn leeftijd in te vullen. Het maakt geen verschil in prijs als ik een leeftijd boven de 25 invul.
Kan ik er via allesamerika.nl van uit gaan dat de gebruikte maatschappij geen extra toeslag in rekening brengt? (Dit is immers voor de verhuurmaatschappij geen wettelijke verplichting).

Weet hiernaast ook iemand op welk bedrag ik kan rekenen voor de borg van de auto? (ivm Creditcard limiet)

Ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden of me tips kan geven!

Groetjes,
Dominique
AVW
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur toeslag <25

Bericht door AVW »

Misschien is het handig erbij te vermelden welk verhuurbedrijf je bedoelt en via welke site. Volgens mij betaal je bij bijna alle verhuurbedrijven een toeslag van 25 USD per dag voor bestuurders onder de 25, tenzij je het in een pakket boekt. Als je bijvoorbeeld via usareisen.de het Alamo underage pakket boekt dan zitten daar alle toeslagen bij inbegrepen. Bij Alamo is de borg 100 usd per week.

Via de zoekfunctie kan je op het forum een enorme hoeveelheid informatie over autohuur vinden. Ook alle vragen over usa-reisen.de en hun voorwaarden kan je daar tussen vinden. Usa-reisen was toen ik boekte het goedkoopst, wij reden met 3 chauffeurs, allen jonger dan 25. Mocht je moeite hebben met het duits, dan kan ik of iemand anders hier op het forum je daar wel mee helpen.

Veel plezier met de voorbereiding!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ze rekenen je echt wel de toeslag (ter plaatse als je pech hebt). Je kunt beter van te voren een Underage pakket afsluiten. Dan sta je niet voor verrassingen en weet je wat je betaald. Bijvoorbeeld hier: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo ... u25_wi.htm

Borg is meestal $500. Dit wordt niet daadwerkelijk van je CC afgehaald maar is wel geblokkeerd. Het is aan te raden om de limiet van je CC tijdelijk te verhogen indien mogelijk.

Overigens staat bij eAutohuur (de verhuurder waar AllesAmerika mee samen werkt) het volgende:

Vraag: Wat is de minimale en maximale leeftijd om een auto te huren?
Antwoord: De leeftijd om een auto te huren verschilt van land tot land en per leverancier. Ten tijde van uw reservering wordt u op de hoogte gebracht van de restricties ter plaatse, het wordt ook aangegeven op uw reserverings coupon. Als u jonger bent dan 25 jaar of ouder dan 65 jaar en u heeft twijfels of vragen neem dan contact op met onze klantenservice op 0800 265 9117 en wij nemen alle mogelijke opties met u door.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DMQ
Amerika-newbie

Bericht door DMQ »

Bedankt voor de snelle reacties!
Dan kan ik weer aan de slag! Eerst maar eens kijken op usareizen, en ook maar eens contact opnemen met de helpdesk van eAutohuur!

thanx!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je via USA Reisen bij Alamo een auto huurt is de borg $100 per week dus voor 3 weken zou dat maar $300 zijn en geen $ 500.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer