Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eautohuur en dollar.com spreken elkaar tegen
Eautohuur en dollar.com spreken elkaar tegen
Ik heb via Eautohuur een auto gehuurd bij dollar.com. Volgens Eautohuur zijn alle verzekeringen in de prijs inbegrepen, ook de diefstalverzekering en tweede chauffeur. Ik heb dit voor de zekerheid ook eens gevraag bij dollar.com en zij zeggen dat diefstalverzekering en tweede chauffeur niet inbegrepen zijn. Ik zou er voor moeten bijbetalen.
Ik heb een voucher van Eautohuur waarin staat dat diefstalverzekering inbegrepen is. Over een tweede chauffeur wordt met geen woord gerept, maar de klantendienst heeft mij telefonisch gezegd dat dit ook inbegrepen is. Dollar.com zeg dus van niet. Het is het ene woord tegen het andere. Wat moet ik nu doen?
Voor alle duidelijkheid, de auto is niet gestolen hé. Ik moet nog vertrekken. Ik wil gewoon graag zekerheid voor ik vertrek.
Ik heb een voucher van Eautohuur waarin staat dat diefstalverzekering inbegrepen is. Over een tweede chauffeur wordt met geen woord gerept, maar de klantendienst heeft mij telefonisch gezegd dat dit ook inbegrepen is. Dollar.com zeg dus van niet. Het is het ene woord tegen het andere. Wat moet ik nu doen?
Voor alle duidelijkheid, de auto is niet gestolen hé. Ik moet nog vertrekken. Ik wil gewoon graag zekerheid voor ik vertrek.
Laatst gewijzigd door Weps op 26 aug 2009, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Eautohuur en dollar.com spreken elkaar tegen
Als het niet op het Voucher staat dan kun je praten tot je een ons weegt maar je zal waarschijnlijk moeten betalen.
Ik zou van eautohuur dan ook een Voucher eisen waar dat wel op staat.
Ik zou van eautohuur dan ook een Voucher eisen waar dat wel op staat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Tenzij je huur begint in Californië, dan is een extra bestuurder altijd inbegrepen.
De diefstalverzekering staat wel vermeld, de tweede chauffeur niet. Maar volgens dollar.com zijn ze beide dus niet inbegrepen.
Stel nu dat ik een voucher krijg waar Eautoverhuur duidelijk in stelt dat ook een tweede chauffeur gedekt is... Als dollar.com dat blijft ontkennen sta ik nergens hé.
Nu ja, juridisch gezien is het wel oké denk ik. Ik heb een contract met Eautohuur en niet met dollar.com. Maar begin dat daar in de USA maar eens uit te leggen, als die auto echt gestolen wordt. Ik kan Eautohuur en dollar.com tegen elkaar opzetten, maar als ze elk bij hun standpunt blijven, zal dollar.com me niet laten geen vooraleer ik betaald heb. Toch?
Stel nu dat ik een voucher krijg waar Eautoverhuur duidelijk in stelt dat ook een tweede chauffeur gedekt is... Als dollar.com dat blijft ontkennen sta ik nergens hé.
Nu ja, juridisch gezien is het wel oké denk ik. Ik heb een contract met Eautohuur en niet met dollar.com. Maar begin dat daar in de USA maar eens uit te leggen, als die auto echt gestolen wordt. Ik kan Eautohuur en dollar.com tegen elkaar opzetten, maar als ze elk bij hun standpunt blijven, zal dollar.com me niet laten geen vooraleer ik betaald heb. Toch?
Ja, beginnen en eindingen in Los Angeles. Vreemd dat ze bij dollar.com dan zeggen dat het niet inbegrepen is. Weten ze het daar zelf niet?Harry schreef:Tenzij je huur begint in Californië, dan is een extra bestuurder altijd inbegrepen.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Blijkbaar niet, ze zijn natuurlijk ook alleen maar gericht op het geven van informatie aan mensen die rechtstreeks huren bij Dollar.com, en weten waarschijnlijk helemaal niets van de afspraken welke de Europese tussenpersonen maken met de verhuurders.
Dit staat er op de site van Dollar over extra bestuurders op LAX:
Dit staat er op de site van Dollar over extra bestuurders op LAX:
Het is in Californië bij wet geregelt dat er geen extra kosten gerekent mogen worden voor een extra bestuurder.4.Additional Authorized Drivers: There is no charge for an additional authorized driver, additional driver must be 25 years of age.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Heb je ook duidelijk gemeld dat je geboekt hebt via een andere partij? Het komt nl. vaker voor dat er dan andere voorwaarden gelden. Bijv. bij Hertz worden er volgens de eigen site tussen bepaalde steden drop-off kosten gerekend bij one-way rentals maar die gelden weer niet als je boekt bij een andere partij (bijv. Hotelplan of usareisen.de). Ik heb dat ook al eens meegemaakt en bij het afhalen zijn er nooit vragen over gekomen.
Roland
Edit: Harry was me net voor...
Roland
Edit: Harry was me net voor...

Ja, ik heb duidelijk gezegd dat ik via Eautohuur huur en gewoon even wilde verifiëren of het allemaal klopt. Want dat vind ik het vervelende aan de zaak. Als ik mijn auto op LAX zou ophalen aan een balie van Eautohuur, dan zou ik me geen zorgen maken. Maar nu moet ik met een voucher van Eautohuur naar de balie van dollar.com. Als de man aan de balie dan zegt dat de informatie in de voucher niet klopt, tja... waar sta ik dan? Ik kan bellen naar Eautoverhuur, maar als dollar.com ook daarna bij zijn standpunt blijft, sta ik nergens hé.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben bang dat je je een beetje zorgen maakt om niets, in 12 Amerikareizen hebben we best wel eens gedonder gehad met een autoverhuurder (Alamo in ons geval, 2 keer), maar nog nooit over extra verzekeringen welke op een voucher vermeld stonden, en dan nog eens betaald moesten worden, dat is ons nog nooit overkomen.
Ja, dat geloof ik graag. Maar je auto is wellicht nooit gestolen. Ik ga er van uit dat mij dat ook niet zal overkomen, maar je weet nooit. En als het voorvalt, wil ik niet in een welles-nietesspelletje over de verzekering terechtkomen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
In dit geval heb jij te maken met Eautohuur en dus zou ik zwart op wit van hen willen zien (eisen) dat diefstalverzekering en tweede chauffeur is inbegrepen. Vraag dan ook even na hoe zij die verzekering hebben geregeld. Kun je dat bij Eautohuur claimen of is er nog een derde partij (Verzekeringsmij) waar je mee te maken krijgt.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Wel ja, dat heb ik dan eigenlijk al. De voucher zegt dat diefstalverzekering inbegrepen is. En naar wat ik hier lees, is de dekking voor een tweede chauffeur standaard in Californië. Dus het is niet zo erg dat dat niet in de voucher staat.
Maar laat ons het eens concreet maken: ik ben in de USA en mijn auto wordt gestolen. Ik haal mijn voucher van Eautohuur boven en wijs naar het regeltje waar staat dat er een diefstalverzekering inbegrepen is. Dollar.com zegt: "Nee, dat is fout. Het is niet inbegrepen. U zult moeten betalen." Ik bel naar Eautohuur en daar zeggen ze: "Het is wel inbegrepen, net zoals in de voucher staat." Dollar.com zegt: "Nee, dat klopt niet". Tja, waar eindigen we dan?
Maar laat ons het eens concreet maken: ik ben in de USA en mijn auto wordt gestolen. Ik haal mijn voucher van Eautohuur boven en wijs naar het regeltje waar staat dat er een diefstalverzekering inbegrepen is. Dollar.com zegt: "Nee, dat is fout. Het is niet inbegrepen. U zult moeten betalen." Ik bel naar Eautohuur en daar zeggen ze: "Het is wel inbegrepen, net zoals in de voucher staat." Dollar.com zegt: "Nee, dat klopt niet". Tja, waar eindigen we dan?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Op het moment dat jij de auto afhaalt bij Dollar je goed laten voorlichten welke verzekeringen inbegrepen zitten, LDW (CDW) en LIS (SLI) zijn het belangrijkst. Als die op je verhuurcontract van dollar staan (krijg je als je de auto ophaalt) ben je meer dan voldoende verzekerd, ook voor diefstal dus.
Dus zorgen dat je hiervan op de hoogte bent voordat er wat gebeurt.
Roland
Dus zorgen dat je hiervan op de hoogte bent voordat er wat gebeurt.

Roland
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de verzekering voor de auto (er is niet een aparte diefstalverzekering) is aangevinkt op het contract (dit heet bij Dollar LDW) wat je krijgt bij het ophalen van de auto dan is het natuurlijk gewoon geregelt, en dat zal zeker het geval zijn als je huurt via een Europese tussenpersoon, dan is deze verzekering altijd inbegrepen.
Mocht dat om wat voor reden bij jou nu net niet het geval zijn (volgens mij echt onmogelijk hoor), dan kun je de LDW er alsnog bijnemen, en dan later bij Eautohuur de kosten hiervan terug proberen te krijgen, hoe dan ook je zult niet met een onverzekerde auto op pad gaan.
Mocht dat om wat voor reden bij jou nu net niet het geval zijn (volgens mij echt onmogelijk hoor), dan kun je de LDW er alsnog bijnemen, en dan later bij Eautohuur de kosten hiervan terug proberen te krijgen, hoe dan ook je zult niet met een onverzekerde auto op pad gaan.
Op de voucher van Eautohuur staat bij de inbegrepen verzekeringen: Collision Damage Waiver - Theft Protection - 3rd Party Liability - Supplimentary Liability Insurance - Uninsured Motorist Protection.
Geen LDW dus, wel Theft Protection.
Geen LDW dus, wel Theft Protection.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
CDW en LDW zijn vergelijkbaar. Echt, alles zit erin!
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Dollar is er niet een aparte Collision Damage Waiver (verzekering voor schade aan de auto) ook wel CDW genoemd en een aparte Theft Protection (diefstalverzekering) ook wel TP genoemd, Dollar kent alleen maar de Loss Damage Waiver, dit is één verzekering voor alle gevallen waarbij de auto schade oploopt of verloren gaat.
Het is allemaal na te lezen op de Dollar.com site, de artikelen zijn een beetje te lang om hier te quoten, op de Dollar.com site staat onderaan de pagina general policies, daar is alles na te lezen.
Ik denk dat de verwarring in dit geval bij Eautohuur ligt, er zijn verhuurders die wel aparte CDW en TP hebben, maar Dollar heeft alleen maar de LDW die beide combineert.
Het is allemaal na te lezen op de Dollar.com site, de artikelen zijn een beetje te lang om hier te quoten, op de Dollar.com site staat onderaan de pagina general policies, daar is alles na te lezen.
Ik denk dat de verwarring in dit geval bij Eautohuur ligt, er zijn verhuurders die wel aparte CDW en TP hebben, maar Dollar heeft alleen maar de LDW die beide combineert.
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
nieuwenoord schreef:CDW en LDW zijn vergelijkbaar. Echt, alles zit erin!
Dat is niet helemaal waar, CDW is niet voor diefstal, alleen maar voor aanrijdingen.(de C van Collision)
Dus als ik het goed begrijp moet ik alleen zeker weten dat de LDW inbegrepen is. Als dat het geval is, is alles oké?Harry schreef:Bij Dollar is er niet een aparte Collision Damage Waiver (verzekering voor schade aan de auto) ook wel CDW genoemd en een aparte Theft Protection (diefstalverzekering) ook wel TP genoemd, Dollar kent alleen maar de Loss Damage Waiver, dit is één verzekering voor alle gevallen waarbij de auto schade oploopt of verloren gaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1492 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart
-
- 3 Reacties