Pagina 1 van 3

United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 12 sep 2009, 21:11
door Bramster
Het zat er natuurlijk aan te komen en ik geloof dat het hier ook al eens gemeld is. Maar ik zag het nu pas bij mijn itinerary vermeld staan. De vliegmaatschappijen melken ons verder uit.

This policy has been revised, with changes taking effect for tickets purchased on or after September 30, 2009. For all United Economy® travel between the United States and Europe, Mexico and the Caribbean, a fee may apply for your first and/or second checked bags.

In Economy zit er nog maar 1 checked bag bij je ticket. De tweede kost 50$, das dus 100$ per ticket. Da's al gauw een prijsverhoging van het ticket met 20 a 25 procent. Slechts als je een Premier Member bent (iets wat mij met 4 vluchten per jaar naar de US niet eens lukt) of een duurdere plaats boekt mag je gratis meer dan 1 tas inchecken.

Boeven zijn het !

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 12 sep 2009, 21:48
door Pete.Z
Meer dan één koffer heb je toch niet nodig, kan iedereen mooi eens leren verstandig in te pakken, in plaats van alles maar mee te sleuren, inclusief 6 paar schoenen,3 jassen en 10 broeken en natuurlijk dat leuke rokje.

En als mijn vriendin dit ooit leest heb ik echt,echt een groot probleem. :mrgreen:

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 12 sep 2009, 21:49
door Bralo20
Bramster schreef:Slechts als je een Premier Member bent (iets wat mij met 4 vluchten per jaar naar de US niet eens lukt) of een duurdere plaats boekt mag je gratis meer dan 1 tas inchecken.

Boeven zijn het !
Euh? 4 vluchten naar de US en geen premier status?

Ik ben momenteel Premier na 2 vluchten die jaar met UA vanuit BRU naar de US/Canada (YUL & LAS). Na m'n volgende vlucht (IAH) zou ik normaliter Premier Executive moeten zijn. In december heb ik nog een vlucht naar LAS maar wat status betreft zal dit weinig uitmaken. Na 4 vluchten zal ik het jaar afsluiten met +/- 77.000 Elite Qualifying Miles (EQM), ruimschoots voldoende voor Premier Executive (Star Alliance Gold) status.

Je moet wel handig gebruik maken van de dubbele EQM acties ;)

Maar zelfs na 4 vluchten zonder de EQM acties zou je ruimschoots Premier (25.000 miles) moeten zijn.


Maar voor het laatste geef ik je gelijk.. Erg netjes is het niet... Al heb ik er dus geen last van :D

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 12 sep 2009, 23:16
door Aïda
Ach ja, het zat er wel aan te komen. Maar op de heenweg ga je toch niet met twee koffers? Wij alleen op de terugweg. Op de heenweg zit de ene koffer in de andere.

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 12 sep 2009, 23:20
door Bertorelli
of je trekt alle aangekochte kleding over elkaar aan op de terugweg :mrgreen:

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 12 sep 2009, 23:23
door Aïda
:lol: :lol: :lol:

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 13 sep 2009, 01:23
door RuudB
Is dat wel inclusief tax? :lol:

Voor USD 40 lever ik volgend jaar juli een koffer af in Seattle.

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 13 sep 2009, 05:41
door Bramster
Euh? 4 vluchten naar de US en geen premier status?

Inderdaad. Ik krijg niet eens een pasje meer. Ik ben gewoon "member". Wat de grenzen zijn voor de verschillende levels weet ik niet. Op de UA website is die info niet te vinden. Die website is slechts een brei van link en vage regels.
Ik heb geen idee op wat voor manier UA mij een poot uit draait, maar ik krijg zo,n 8000 miles (Current redeemable miles) per retourtje (Europa - USA). Elite Bonus krijg ik meestal niet. Ik heb wel wat EQM gespaard. Maar geen idee waar die vandaan komen en hoe je die krijgt. Wel weet ik dat je voor Premier 25000 EQM per jaar moet hebben. Maar zoals ik al zei heb ik geen idee waar die miles vandaan zouden moeten komen.

Wellicht dat iemand van jullie me uit kan leggen hoe het zit. Want van de UA heldesk krijg ik alleen een link naar hun website :-(

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 13 sep 2009, 08:00
door Marenko
Wij vliegen op 30 september, maar onze tickets zijn natuurlijk al veel eerder gekocht. Ik neem aan dat dit nu voor ons dus nog niet geldt?

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 13 sep 2009, 19:46
door bompa
volgens mij is dit enkel voor de tickets vanaf 14/9 gekocht

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 14 sep 2009, 00:43
door Petra/VS
United is er nog laat mee. Vorige maand moesten wij bij US Airways al bijbetalen voor de tweede koffer vanuit Aruba.

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 14 sep 2009, 09:44
door Clint
En bij Delta (/NWA), CO, AA en BA is het ook zo. Als je vanuit NL naar de VS wil en je wil 2 gratis koffer mee kunnen nemen, moet je volgens mij of met KLM-AF of LH vliegen, zijn zowat nog de enigen met redelijke verbindingen.

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 14 sep 2009, 09:46
door 1250
Of natuurlijk Martinair :D

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 14 sep 2009, 11:23
door Bonnie
Info van de United website:

**********************************************************

Checked baggage fees paid at the airport
Fees listed below apply only to United Economy travel on flights originating in North America and are for a single direction of travel. For flights originating elsewhere, view the International Checked Baggage Fee Chart (pdf). If you purchased tickets... then the following fees will apply for checked bags:

anytime for travel before
December 15, 2009: First and second bag free

before September 30, 2009,
for travel on or after December 15, 2009 : first and second bag free

on or after September 30, 2009,
for travel on or after December 15, 2009: first bag free, second bag $50

Checked baggage fees paid via EasyCheck-in Online® at united.com
Fees listed below apply only to United Economy travel on flights originating in North America and are for a single direction of travel. For flights originating elsewhere, view the International Checked Baggage Fee Chart (pdf). If you purchased tickets... then the following fees will apply for checked bags:


anytime for travel before
December 15, 2009 : first and second bag free

before September 30, 2009,
for travel on or after December 15, 2009: first and second bag free

on or after September 30, 2009,
for travel on or after December 15, 2009 : first bag free, second bag $45

*******************************************

Deze keer heb ik geluk, ik mag nog met 2 koffers reizen :)

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 14 sep 2009, 11:42
door Iris_1982
Ik vind het wel schandalig dat airlines maar kunnen doen en laten.....
Tot een paar jaar terug mocht je nog 2 koffers meenemen van 32 kilo per stuk.
Dat werd opeens gewijzigd naar 2 koffers a 22 kilo per stuk

En nu mag je nog maar 1 koffer meenemen?? En dat allemaal voor dezelfde prijs?
What's next? Betalen voor je handbagage?? Betalen voor een koffer die groter is dan 23 bij 50 cm??
Absurd gewoon

Overigens mogen ze de handbagage van mij wel aan banden leggen. Als je soms ziet wat sommige mensen meenemen: zo'n enorme trolley en daarbovenop nog een enorme aktentas. Dat gaat samen gewoon door voor 1 normale koffer.
En dat mag allemaal zomaar mee?
Je kan er vanuit gaan dat de bagagevakken nu helemaal overvol raken, want als je nog maar 1 koffer mag inchecken gaan meer mensen geheid hun hele hebben en houwen in hun handbagage meeslepen.

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 14 sep 2009, 12:15
door Clint
1250 schreef:Of natuurlijk Martinair :D
Moet je wel met hen kunnen vliegen ;) Ik zal vrijwel zeker nooit vanuit NL naar Orlando vliegen (en als, dan zou ik nog doormoeten, wat dus ook niet werkt ;))

@ Iris:

Dat van de 32kg heeft over het algemeen twee redenen:
1. differentiatie in producten: business en first mogen vaak nog wel 32kg meenemen.
2. CAO's van bagagehandlers. In nieuwe CAO's is opgenomen dat ze vaak niet meer dan 23kg mogen dragen, wat inhoudt dat voor alles daarboven een machine moet worden ingezet. Die zijn duur (wat dus ook verklaart waarom je vaak eenzelfde bedrag moet betalen, als boete, of je nou op 23.9kg of 31.9 zit)

Wat betreft de handbagage: tja, can you blame them? Volgend de IATA regelgeving mag handbagage maximaal een optelsom van 105cm zijn (45in). Ik moet zeggen dat ik tot nu toe altijd een bescheiden tas meenam, maar ik in de toekomst voor mij ook situaties zie waar ik zoiets heb van: ja dan ook maar een trolley. Het is een beetje dezelfde discussie als die van de stoelen die naar achter gaan in economy: ja jij hebt er last van, maar het is de ander zijn recht (en ook het jouwe).

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 14 sep 2009, 12:40
door RuudB
Stond vanmorgen nog iets over in een krant. Vliegtuigmaatschappijen zorgen voor meer inkomen door passagiers te laten betalen voor allerhande zaken. Extra bagage, extra beenruimte, sterke drank, hele maaltijden, in-flight entertainment, etc.

In de toekomst kun je misschien goedkoop blijven vliegen, maar dan zonder bagage, eten en entertainment. Veel consumenten boeken het goedkoopste tickets, zonder te kijken naar de voorwaarden. Logisch dus dat maatschappijen hier op inspringen. Al betwijfel ik of de 'uitgeklede' tickets wel goedkoper zijn/worden.

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 14 sep 2009, 13:02
door Matrox
Pete.Z schreef:Meer dan één koffer heb je toch niet nodig, kan iedereen mooi eens leren verstandig in te pakken, in plaats van alles maar mee te sleuren.
Haha, inderdaad. Soms heb je wel eens het idee dat mensen alles meeslepen wat niet nagelvast zit.

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 14 sep 2009, 13:14
door Bralo20
Bramster schreef:Ik heb geen idee op wat voor manier UA mij een poot uit draait, maar ik krijg zo,n 8000 miles (Current redeemable miles) per retourtje (Europa - USA). Elite Bonus krijg ik meestal niet. Ik heb wel wat EQM gespaard. Maar geen idee waar die vandaan komen en hoe je die krijgt. Wel weet ik dat je voor Premier 25000 EQM per jaar moet hebben. Maar zoals ik al zei heb ik geen idee waar die miles vandaan zouden moeten komen.

Wellicht dat iemand van jullie me uit kan leggen hoe het zit. Want van de UA heldesk krijg ik alleen een link naar hun website :-(
Alle boekingklasses bij United verdienen minimaal 100% RDM (Redeemable Miles) en 100% EQM (Elite Qualifying Miles)... Enige uitzondering hierop zijn bepaalde tickets ex- LHR naar Australia in de boekingsklasse "W" die tijdens een promotie uitgegeven werden. Ook bepaalde tickets via priceline krijgen geen mijlen. Alle tickets die je echter via United rechtstreeks, een reisagent of een online site zoals Connections, Vliegtickets, Ebookers, etc... boekt krijgen een minimaal aantal mijlen.

Voorbeeldje:

Brussel - Washington - Las Vegas & terug = 11.918 mijl

Economy klasse (bvb boekingsklasse W waarin reisagenten zoals Connections vaak boeken) geeft recht op:

11.918 RDM
11.918 EQM

Dit als "General Member" bij het Mileage Plus programma

Indien je Premier bent:

14.897 RDM (25% Elite bonus)
11.918 EQM

Indien je Premier Executive / 1K of Global Services bent:

23.836 RDM
11.918 EQM

Stel dat je business class vliegt (Boekingscode C, D) dan krijg je voor dezelfde vlucht:

14.897 RDM (125% basis met business class)
17.877 EQM (150% basis met business class)

Met Premier Status:

18.622 RDM (Basis aan 125% + 25% Elite bonus)
17.877 EQM (Basis aan 150%)

Met Premier Executive / 1K / GS:

29.794 RDM (Basis aan 125% + 100% elite bonus)
26.815 EQM (basis aan 150% + 50% elite bonus)

First is identiek aan business behalve 150% RDM ipv 125% RDM.


Als je echter vliegt tijdens de bonus periodes (zoals in het voorjaar tussen maart / juni en nu in het najaar tussen september en december) dan kan je je EQM's minimaal verdubbelen...

Nog een voorbeeldje van mijn status bij United dit jaar:

2009/02/11: BRU - IAD: 3.893 RDM / 3.893 EQM
2009/02/11: IAD - YUL: 500 RDM / 500 EQM (door foutje in hun systeem stond dit ticket als First aangeduid en kreeg ik de minimale 500 mijl bonus, of een winst van 12 mijl)
2009/02/15: YUL - IAD: 488 RDM / 488 EQM
2009/02/15: IAD - BRU: 3.893 RDM / 3.893 EQM
2009/06/04: BRU - IAD: 3.893 RDM / 3.893 EQM
2009/06/04: IAD - LAS: 2.066 RDM / 2.066 EQM
2009/06/05: UA Appreciation: 7.000 RDM (Panne vliegtuig IAD-LAS)
2009/06/08: LAS - IAD: 2.066 RDM / 2.066 EQM
2009/06/08: IAD - BRU: 3.893 RDM / 3.893 EQM
2009/06/21: Hilton La Defence Paris: 500 RDM
2009/06/28: UA Appriciation: 7.000 RDM (extra voor panne vliegtuig IAD-LAS)
2009/07/08: Double EQM bonus: 11.918 EQM
2009/08/15: Hilton Sheffield: 500 RDM

Dit geeft als huidig totaal voor mij:

35.692 RDM
32.610 EQM (Premier)
20.192 BIS (Butt in seat)

Bij m'n volgende vluchten wordt het ingewikkeld...

BRU-IAD-IAH & terug (21okt-03 nov):

10.166 RDM @ 125% = 12.707 RDM
10.166 EQM
10.166 EQM bonus

Indien ook de bonus EQM's posten voor m'n daaropvolgende vlucht geeft dit:

48.399 RDM
52.942 EQM (Premier Executive)

Indien ze niet op tijd posten:

48.399 RDM
42.776 EQM (Premier)

Voor m'n laatste vlucht geeft dit dus 2 mogelijkheden:

BRU-IAD-LAS & terug (10-15dec)

Indien Premier Executive:

11.918 RDM @ 200% = 23.836 RDM
11.918 EQM
11.918 EQM bonus

Dit geeft dus:

72.235 RDM
76.778 EQM

Maar.. Als de bonussen pas op het einde van de periode posten (dus na 15 december geeft dit een ander resultaat...

3.893 RDM @ 125% = 4.866 RDM
2.066 RDM @ 125% = 2.582 RDM
2.066 RDM @ 125% = 2.582 RDM
3.893 RDM @ 200% = 7.786 RDM (na m'n terugvlucht vanuit LAS naar IAD verander ik van status dus 200% op m'n laatste vlucht)

Met als totaal: 17.816 RDM

11.918 EQM
11.918 EQM bonus

66.215 RDM
76.778 EQM

Ik kan het jaar dus afsluiten met:

66.215 RDM OF 72.235 RDM
76.778 EQM
42.276 BIS

Ik hoop dus dat de bonus EQM's snel posten zodat m'n status wijzigt voor m'n laatste vluchten... Scheelt toch een 6.000 mijl...


Samenvatting: Mijlen verzamelen is some ingewikkeld en je moet er af en toe wat voor rekenen :lol: :mrgreen:


Oh ja, je RDM's hebben een geldigheidsduur van 18 maanden na de laatste activiteit van je mileage plus account. Je kan deze actief houden door af en toe eens een hotelovernachting te nemen en mijlen op je mileage plus account te droppen. De EQM's daarentegen worden elk jaar opnieuw op 0 gezet... Je moet jaarlijks je status verdienen. De "BIS" mijlen (of Lifetime mijlen) tellen naar de "MM" status (Million Miles) waarbij je weer wat extra krijgt ;)

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Geplaatst: 14 sep 2009, 13:24
door Iris_1982
Clint schreef:
1250 schreef:Of natuurlijk Martinair :D
Wat betreft de handbagage: tja, can you blame them? Volgend de IATA regelgeving mag handbagage maximaal een optelsom van 105cm zijn (45in). Ik moet zeggen dat ik tot nu toe altijd een bescheiden tas meenam, maar ik in de toekomst voor mij ook situaties zie waar ik zoiets heb van: ja dan ook maar een trolley. Het is een beetje dezelfde discussie als die van de stoelen die naar achter gaan in economy: ja jij hebt er last van, maar het is de ander zijn recht (en ook het jouwe).
Ik zeg ook niet dat die mensen het niet mogen doen, want het is idd hun recht.
Ik zeg alleen dat de airlines beter dáár eens een restrictie kunnen opleggen ipv elke keer te snijden in het ruimbagage-beleid.
Ik denk dat de bagagevakken enorm vol gaan raken nu iedereen straks zijn extra bagage in trolley's gaat stoppen
Mijn vriend begon er ook al mee, die moest vorige week voor zijn werk voor 2 weken naar San Diego en mocht maar 1 koffer mee.
Hup meteen mijn handbagage-trolley erbij...terwijl hij normaal met een bescheiden rugzak reist.

Ik denk dat dat straks vaker zal gebeuren en het dus nog krapper wordt in de bagagevakken. Mijns inziens kunnen ze gewoon beter die 2 koffers p.p. behouden en eens gaan snijden in het handbagage-beleid.