Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camping New York

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
flbc
Amerika-ontdekker

Camping New York

Bericht door flbc »

Heeft er iemand ervaring met een camping in de omgeving van New York?
Ik heb gevonden Liberty Harbor RV Park, kent iemand deze camping of heeft men andere suggesties. We reizen met een camper.
We overwegen oktober 2010 de folliage te bezoeken (ca 4 weken) en op New York te vliegen.
Alvast bedankt.
Rita
betti
Amerika-ontdekker

Re: Camping New York

Bericht door betti »

In 2007 hebben wij hier 1 nacht gestaan. Geen mooie camping, maar meer een veredelde parkeerplaats. Wel goed sanitair en een prima uitvalsbasis om naar de stad te gaan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Liberty Harbor is eigenlijk de enige camping zo dichtbij de stad. Je kan anders kijken in het noorden van New Jersey (bij Jackson, Freehold) e.d. of wat meer richting Pennsylvania. Wij hebben een Foliagetrip gemaakt in 2007 vanuit New York en hebben toen de eerste nacht helemaal in Connecticut gestaan. In 2010 gaan we weer en dan rijden we eerst richting Lancaster, PA.

Een verslag van 2007 (bij alle verslagen) en de link naar ons reisplan in 2010 (Kentucky vanuit New York) vind je in mijn onderschrift. Beide keren doen/deden we trouwens New York ná het inleveren van de camper. Het maakt voor de camping ook best uit bij welke verhuurder je de camper haalt.
skelter
Amerika-ontdekker

Bericht door skelter »

Wij stonden in Cheesequake State Park, Sayreville, NJ 07747, ten zuiden van NY. Het was ongeveer 40 minuten rijden naar de Staten Island Ferry (parking: $5.50).
De camping ligt bovenop de Garden State Parkway (2x 6-baans als ik het me goed herinner), maar door dat onophoudelijke geruis slaap je wel lekker :)
flbc
Amerika-ontdekker

Bericht door flbc »

Bedankt voor de reacties.
Na veel brainstormen besloten om niet naar het oosten voor de Folliage te gaan maar naar het Noord Westen.
Monique schreef in een ander topic dat in het in het oosten drukker is en er veel minder parkeer mogelijkheden zijn voor grote campers.
Ook omdat we toch niet zo op steden zijn en meer voor de parken hebben we voor het westen gekozen. New York gaat dus ook niet door.
Rita
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het Noordwesten is ook práchtig. Maar ik denk wel dat je daar eerder met echt slecht weer te maken krijgt (sneeuw e.d.) dan in het Noordoosten. Onze reis naar het Noordoosten (met New York aan het eind) vonden wij wel hélemaal geweldig hoor. Je moet het alleen wat anders aanpakken dan in het westen. Voor ons betekende dat o.a. meer koken en minder uit eten :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer