Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke camper/-verhuurder?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Miriam en Martin
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Welke camper/-verhuurder?

Bericht door Miriam en Martin »

Wij hebben een aantal jaar geleden ervaring met Cruise America die was goed...dus opnieuw voor volgend jaar een offerte aan gevraagd.....
Wat zouden jullie kiezen?

Cruise America C 25
El Monte C 25
Moturis R 25

En waarom voor de desbetrefende verhuurder!?

Ik ben benieuwd.......de aanbieding van Cruise America kan waarschijnlijk niet doorgaan om de eoa reden dus....HELP!!!!!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Welke camper??

Bericht door nieuwenoord »

Ik mis Road Bear ... terwijl die volgens mij zeker een kans verdient (tenzij het prijstechnisch veel slechter is).

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Road Bear en (nog) niet met de rest.
Miriam en Martin
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Welke camper/-verhuurder?

Thanks voor je snelle reactie maar Road Beer is te duur...althans wij vinden het teveel geld.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ja maar je krijgt het er allemaal voor terug, Road Bear heeft (vinden wij (Monique en ik)) de beste campers, een luifel, alle modellen een slide-out.
Het is iets duurder dan de rest maar daarvoor krijg je veel kwaliteit en service terug.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Miriam en Martin
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Thanks maar wij willen kiezen uit deze drie. Vinden road bear echt te duur.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mijn voorkeur gaat uit naar El Monte, maar ook ik ben bevooroordeeld omdat we al zeven keer met een E-M weggeweest zijn.
We zijn twee keer met een R-B en daarvan zeggen wij nooit meer zo'n rammelbak.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Misschien kunnen jullie niet helemaal eerlijk de vergelijking maken omdat de campers die jullie van Road Bear hebben gereden waren rechtstreeks vanaf de fabriek?

Als ik dan zou moeten kiezen uit die drie zou ik voor de Moturis gaan omdat El-Monte er veel klachten dit jaar zijn geweest over El-Monte en Cruise America heel heel heel veel minder is.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De najaarstrip was niet met een af fabriek camper en de rammelde net zo hard als die we in dat voorjaar van de fabriek gehaald hadden.
Wij hadden dit najaar geen klachten over de E-M camper, lees het reisverhaal er maar op na.
Moturis is trouwens Campingworld tegenwoordig.
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

Wij hebben alleen El Monte en Cruise Amerika ervaring. Cruise Amerika bevalt ons uitstekend. Mooie campers en een goede service. Bij El Monte was de service heel slecht (schofterig zelfs) en de camper ook wat minder. Natuurlijk kun je het altijd treffen, maar ik zou dus op basis van mijn ervaringen eerder naar Cruise Amerika gaan.
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ook wij kregen van Tioga Tours te horen dat er dit jaar veel klachten over El Monte waren en dat die klachten ook niet naar tevredenheid werden opgelost. Cruise America is (ondanks de positieve verhalen van sommigen) geen keus voor ons. We willen een A-klasse en die bieden ze niet én we hebben in zes reizen toch wel veel klachten over Cruise America gehoord, ook van campingeigenaren.

Moturis bleef over, omdat Road Bear ons geen campers kon leveren in New York en Miami, dus gaan we twee keer bij Moturis huren volgend jaar. En ja, dat is een gok, maar ik heb alleen nog positieve verhalen gehoord én hele mooie Moturiscampers gezien onderweg dit jaar.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Daar ben ik weer om Cruise America te promoten!
Goede campers, vooral de laatste twee jaar, de slechtere berichten dateren uit wat jaren ervoor.
Dit jaar, ik geloof voor de vierde keer een camper van Cruise America gehuurd en weer was het, net zoals de vorige keren, een recente degelijke luxe camper, vooral voor het geld wat je ervoor betaald.
Vorig jaar (2008) ben ik met twee vriendinnen een camperreis wezen maken en dat was met een 29ft Road Bear camper.
Daar mankeerde echt van alles aan en daar zal ik niet snel meer een camper huren omdat ze een nogal slechte prijs/kwaliteit verhouding hebben. Vonden wij. Veel te duur.
In 2007 hadden wij zelfs een prijsverschil van 1100 euro tussen een 25 ft Road Bear en een 25 ft Cruise America camper, waarbij de CA camper natuurlijk het goedkoopst was.
Daar tegenover rij je wel met reclame op je camper bij CA, but who cares....dat zie je toch niet als je er in zit. ;-)
Volgens jaar gaan wij zeker weer voor Cruise America!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

De enigste klacht die wij hadden over El-Monte, dat ze ons vergeten waren vroeg op te halen bij het hotel, terwijl we er wel voor betaald hadden.
Dat is naar volle tevredenheid opgelost, na een telefoontje werden we direct opgehaald en werden meteen geholpen bij aankomst in het verhuurstation ook kregen we ons geld terug van de early pickup.
De camper zelf was oké, al was hij niet meer nieuw, maar 2 jaar oud.
Misschien hebben we geluk gehad.

De campers van Campingworld/Moturis zagen er goed uit.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

1250 schreef:Misschien kunnen jullie niet helemaal eerlijk de vergelijking maken omdat de campers die jullie van Road Bear hebben gereden waren rechtstreeks vanaf de fabriek?

Als ik dan zou moeten kiezen uit die drie zou ik voor de Moturis gaan omdat El-Monte er veel klachten dit jaar zijn geweest over El-Monte en Cruise America heel heel heel veel minder is.
Heb je daar ervaring mee dan??? Vertel eens?
Laatst gewijzigd door Gypsygirl1 op 03 nov 2009, 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dit topic is grappig :lol: :wink:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Miriam en Martin schreef:Wij hebben een aantal jaar geleden ervaring met Cruise America die was goed...dus opnieuw voor volgend jaar een offerte aan gevraagd.....
Wat zouden jullie kiezen?

Cruise America C 25
El Monte C 25
Moturis R 25

En waarom voor de desbetrefende verhuurder!?

Ik ben benieuwd.......de aanbieding van Cruise America kan waarschijnlijk niet doorgaan om de eoa reden dus....HELP!!!!!
Wat is dat?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

één of andere reden (ben wel benieuwd of het de ene of de andere is :wink: )
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

vana schreef:één of andere reden (ben wel benieuwd of het de ene of de andere is :wink: )
Aha! Thanks! Had ik zelf ook wel op kunnen komen eigenlijk..... :oops:
Miriam en Martin
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Gezellig hoor hier! Maar een serieus antwoord zou ik ook op prijs stellen!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Sorry? Ik heb je al een paar serieuze antwoorden gegeven.

Road Bear vind je te duur, dat is je goed recht en je krijgt van twee mensen hier te horen dat de camper hun tegenviel (niet mijn ervaring, maar het zijn wel serieuze antwoorden). Cruise America kent veel voorstanders, maar ook een aantal hele slechte ervaringen zijn terug te vinden op dit forum. El Monte stond altijd goed bekend, maar blijkt dit jaar (crisis??) veel problemen te geven, al is dat ook niet voor iedereen weer zo. En Moturis is al jaren op de markt, maar sinds vorig jaar overgenomen door Campingworld en lijkt goed te zijn, voor wat we tot nu toe allemaal gehoord en gezien hebben.

Kort samen gevat: je krijgt serieuze antwoorden, maar zult zelf je keuze moeten maken.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ik denk dat er al veel serieuze antwoorden gegeven zijn, alleen verschillen de meningen nu eenmaal nogal.
Wij hebben dit jaar naar tevredenheid bij El Monte gehuurd, ook bij ons een wat oudere camper, maar technisch prima in orde. Ook de service (Las Vegas) was prima. Voor 99% is het zeker dat we volgend jaar weer bij El Monte huren.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer