Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring Economy Comfort KLM ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Ervaring Economy Comfort KLM ?

Bericht door MattRob »

Iemand al ervaring met Economy Comfort van KLM ? Wij vliegen op 3 juli heen naar New York met KLM in hun 777 en die heeft deze klasse. Ik was afgelopen jaar nog Platinum bij KLM, maar door de weinige (zakelijke) vluchten vorig jaar, haalde ik dat niveau bij lange na niet. Dus ik wist dat ik dit jaar terug zou zakken naar Gold. Maar de afgelopen maanden stond er nog steeds Platinum in mijn KLM inlogscherm, tot 1 april helaas ... Nu dus weer Gold.

Waarom vertel ik dit; als Platinum zou je dus gratis Economy Comfort upgrade kunnen boeken. En je kan 90 dagen van te voren je stoelen reserveren, dus dat is vandaag ... En omdat ik dus net Gold ben geworden, dacht ik dat ik wel zou moeten betalen. Mijn vrouw heeft zelfde niveau als ik, dus ook dat is jammer. En de kids zijn gewoon Ivory. Ik dacht zowiezo voor hen te moeten betalen, dus twijfelde of ik het wel zou doen.

En ik log net in met de vluchtgegevens, kan de Economy Comfort boeken voor ons 4-en, en wat denk je .... Kosten EUR 0 :mrgreen: ! Ik weet niet of het een foutje in het systeem is, maar gelijk maar vastgelegd. Ik dacht dat je als Gold 50% korting kreeg of zo ... En ik dacht dus voor de kids te moeten betalen, maar blijkbaar niet :lol: ! Ben benieuwd of hier door KLM nog op teruggekomen wordt; vooralsnog staan ze vast en 'bevestigd'.

Maar goed, was ook benieuwd of iemand al ervaring hiermee had, en of het bijvoorbeeld vergelijkbaar is met United Economy Plus, of dat het toch anders is :roll: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Clint
Amerika-expert

Re: Ervaring Economy Comfort KLM ?

Bericht door Clint »

Veel meer dan wat extra beenruimte en een verdere recline is het niet. Ik heb er zelf nog niet in gezeten, maar van de verhalen die ik gehoord heb, maakte ik er niet uit op dat het echt een extra biedt, naast de ruimte die we in het verleden standaard kregen ;) Je krijgt iig hetzelfde eten, IFE etc.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Dus toch soort van Economy Plus van United ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

inderdaad. Als ik zo naar de seatmap kijk zit er zelfs geen afscheiding tussen comfort en gewoon economy. Maar dat kan natuurlijk ook aan de seatmap zelf liggen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het viel me op dat tijdens onze laatste KLM vlucht AMS-SFO v.v. (rond de jaarwisseling) we redelijk veel beenruimte hadden, terwijl we allebei best lang zijn (1.80+). Dat was een MD-11, gewoon economy. Met wat duwen kon je zelfs voor elkaar langs, zonder je benen op te trekken. Normaal zitten we nagenoeg klem tegen de stoel voor ons... Ik weet niet of de ruimere zit nu normaal is, of alleen in het laagseizoen (het vliegtuig was overigens wel vol), of dat we ongemerkt toch in een economy comfort rij zaten (kan me niet echt voorstellen). In de zomer vliegen ze deze route meestal met een 747 geloof ik, dus het is maar lastig vergelijken/voorspellen. Het kan ook nog eens aan het interieur liggen, want de nieuwe stoelen zijn een stuk dunner, met een uitsparing aan de achterkant waardoor je wat meer knieruimte hebt. Sommige kisten hebben al een nieuw interieur (met persoonlijk entertainmentsysteem), andere nog niet.

Ik denk dat het dus een beetje een gok blijft.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

MattRob schreef:Dus toch soort van Economy Plus van United ...
Ik boek altijd Economy, en krijg dan bij een gratis upgrade Economy Plus.

Grootste voordeel (nmm) is dat als je Economy Plus hebt en je een upgrade krijgt je meteen in de prachtige first (of hoe dat ook heet) class terrecht komt.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij vonden het zeker de moeite waard!
Bij ons was het een aparte gedeelte tussen Economy en Business class op de vlucht vanaf NY.
Maar niet door vertellen aan anderen, want dan wil iedereen daar strakjes zitten :lol:
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Wij gaan voor onze terug vlucht sfo-ams de economie comfortklas boeken.
op de heen reis maakt het ons niets zoveel uit en we moeten op de kleintjes letten :wink:

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Ik kan mijn stoelen (nog) niet vastleggen, ookal vertrekken we op 9 juli. Dat zou nu dus al moeten. Kan dit ook voor europese vluchten 90 dagen van te voren? Ik log in met m'n achternaam en boekingsnummer.

Edit 12-04-2010:
Bij Air France gaf de site aan dat stoelen bij het inchecken werden vastgesteld ivm het reizen met een infant. Dat klopt ook in ons geval.
Afbeelding
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Heeft iemand ervaring met het boeken van Economy Comfort van KLM? Mijn broer wilde economy comfort vastleggen voor hem en onze ouders en kon vervolgens ook kiezen voor een gratis upgrade naar Business Class. Hij hoefde echter niets te betalen of zou dat nog moeten bij het inchecken? De stoelen (rij 6 van een MD-11) staan wel op confirmed in z'n booking.
Afbeelding
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Wij hebben economy comfort geboekt bij KLM voor onze vlucht in september met een 747 naar Tokyo. Wij moesten hierbij direct onze creditcardgegevens invullen en het bedrag is inmiddels ook al geincasseerd.
Je broer heeft dus blijkbaar een bijzondere status want normaal gaat dit echt anders (en normaal krijg je al helemaal geen gratis upgrade naar business aangeboden).
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Susie one schreef:Wij gaan voor onze terug vlucht sfo-ams de economie comfortklas boeken.
op de heen reis maakt het ons niets zoveel uit en we moeten op de kleintjes letten :wink:

Susie One
Doe je goed.....misschien een tip. Wij boeken altijd economy....maar checken op de terugvlucht niet online in. Gaan gewoon naar de luchthaven en checken daar in. Bijna altijd is de economy dan volgeboekt en worden wij dan automatich opgewaardeerd naar economy plus (United). Werkt tot nu toe altijd. Zitten dan gewoon naast elkaar. Het is zelfs ook weer afgelopen zondag (22 aug) terug vanaf Orlando gelukt.
Bij de incheck waren wij al opgewaardeerd van de vlucht van Orlando naar Washington en ook van Washington naar Amsterdam. Waren met 4 personen. Laatste vlucht naar Amsterdam zou een van ons achter alleen zitten. Bij de gate werd dit rechtgezet dmv een ruiling met een passagier die alleen reisde..... :thumbup:
Heen vluchten check ik wel online in , daar ik zeker met de vlucht mee wil....maar ja wie weet? Misschien doe ik dat ook nog eens. Eerlijkheidshalve wel te vermelden dat dit altijd met United is. Volgende vlucht is met Delta en heb hier geen ervaring mee (nog niet :wink: )
Iemand ook deze ervaring (en)?
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

>Dus toch soort van Economy Plus van United ...

Welke als nadaal heeft dat je meestal boven de wing zit en dus helaas een slechter uitzicht hebt.

Is dat bij de KLEM ook zo ?
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Jostravels schreef:Wij hebben economy comfort geboekt bij KLM voor onze vlucht in september met een 747 naar Tokyo. Wij moesten hierbij direct onze creditcardgegevens invullen en het bedrag is inmiddels ook al geincasseerd.
Je broer heeft dus blijkbaar een bijzondere status want normaal gaat dit echt anders (en normaal krijg je al helemaal geen gratis upgrade naar business aangeboden).
Mijn broer heeft mijn FB-nummer opgegeven, misschien ligt het daaraan. Maar ik heb de prijzen gechecked en die liggen voor Economie de komende twee dagen 50% hoger en business is 40% lager dan na komend weekend. Waarschijnlijk verschuiven ze dus gewoon wat passagiers. Helaas kan hij nog niet online inchecken omdat ze vanaf Antwerpen Centraal Station (ZWE) reizen. Als je online wilt inchecken krijg je de melding: "Vanaf deze luchthaven is het niet mogelijk om voor deze vlucht in te checken. U kunt wel alvast inchecken voor het eerste deel van het traject."
Zowel met het vluchtnummer van de vlucht zelf als de Thalys geprobeerd zonder resultaat. Het wordt dus nog spannend morgen of ze idd (al dan niet gratis of voor EUR 90) business class zitten.
Afbeelding
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als er met een MD-11 vlucht niet genoeg business-class stoelen verkocht worden dan worden de stoelen achter de galley gewoon gebruikt voor economy (comfort) passagiers, de business-class beperkt zich dan tot de 12 stoelen tussen de galley en de cockpit, ik wens je broer en ouders een hele prettige vlucht, dat zijn echt prima plaatsen om te zitten.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Door de scheiding tussen het voorste en achterste deel van een MD-11 business class kon dat best wel eens het geval zijn. Onze eerste intercontinentale vlucht met Singapore airlines in 1999 hebben we ook eens business class gezet met economy service.

Ik heb trouwens nog geprobeerd om op Schiphol in te checken voor hun via de zelf-checkin, maar dat ging niet. Dus morgen gewoon eerst ff naar Antwerpen.
Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Susie one schreef:Wij gaan voor onze terug vlucht sfo-ams de economie comfortklas boeken.
Op die route zetten ze als het goed is de 747 of de 772. Ik vloog tweemaal op de 772 en vond de beenruimte daar meer dan voldoende, maar dat kan ook aan mijn lengte liggen.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Grandu schreef:
Op die route zetten ze als het goed is de 747 of de 772. Ik vloog tweemaal op de 772 en vond de beenruimte daar meer dan voldoende, maar dat kan ook aan mijn lengte liggen.
772???
Wij zijn afgelopen zondag met de KLM gevlogen van SFO-AMS in de economy comfort.
En ze vliegen met een 777-200 of 777-300
We hebben er trouwens maar 9.25 uur over gevlogen, en waren 1 uur voor schema op schiphol.
De comfort class bied meer beenruimte, ik heb echt wel comfortabel gezeten.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

772 is 777-200, zo is 773 777-300.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »