Ik heb net filmpjes gezien op YouTube van het SYNC (Microsoft) systeem in de Ford. Wow, ik sloeg steil achterover!!!! haha
Wat je daar allemaal mee kan....ongeloofelijk! bijv, dat Voice Control, je kan gewoon met je stem aangeven welk album of liedje je wil horen...iPod in de console aansluiten en je hebt helemaal geen omkijken meer naar je iPod. Alles verschijnt op de display vd auto
IK hoop echt dat ik over 2 weken zo n Ford Escape kan krijgen bij Alamo
Iemand hier ervaring met dit systeem in de Ford (of ander merk)??
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hebben de huurauto's geen Sync aan boord.
Ik had vorig jaar een nieuwe 2009 Escape, met alleen aux.
Jammer, want ik had het weleens willen proberen,lijkt me een prachtig systeem.
(en ik zal het hier thuis pas over een jaar of 25 gebruiken, gezien de normale leeftijd van mijn auto's)
he, wat jammer! nou ja, dan maar mn Iphone meenemen en de AUX kabel. Ik mag aannemen dat die dan wel op zn minst aanwezig is in bijv de Ford Escape... we shall see!
bedankt voor jullie ervaringen!
P.S: geen idee wat een Sateliet Radio precies inhoud...
Satelliet-radio is in principe hetzelfde als radio via de ether, maar dan in een veel betere kwaliteit én (vrijwel) overal bereik. Je bent ook niet beperkt tot de lokale zenders, maar hebt in heel Amerika de keuze uit honderden zenders. Ik had vorig jaar ook m'n iPhone mee (i.c.m. AUX werkte dat perfect) en de satelliet-radio was een leuke afwisseling. Volgens mij zit er tegenwoordig in alle huurauto's wel een AUX- of zelfs USB-aansluiting. De kans dat je je iPhone gewoon rechtstreeks kunt aansluiten wordt ook steeds groter naarmate de auto's nieuwer/moderner worden.
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
Satelliet radio is echt fantastisch, overal bereik, en dus geen last van locale zenders die na 10 KM al weer weg vallen.
De Escape die ik had kon ik mijn iPhone via de aux aansluiten, maar heb het eigenlijk niet gebruikt, radio is veel leuker, ik ben een grote fan van country zenders...en die zaten genoeg op de sat.
Satelliet radio is inderdaad erg fijn. Ik heb het nu ook voor 6 maanden in onze nieuwe, maar ik weet niet of ik er daarna maandelijks minimaal $12.95 voor wil uitgeven.
Wat de SYNC betreft in de Ford Escape:
SYNC is alleen aanwezig in de Escape Limited, en als je geluk hebt dan kun je misschien kiezen uit een Limited. De Escape die mijn ouders een aantal weken terug hier in Denver hadden was zo'n Limited, met SYNC. Er stonden toentertijd twee Limiteds naast een stuk of drie, vier standaard XLT's.
Het kan dus wel, maar de kans is groter dat je het niet krijgt, dan dat je het wel krijgt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Ik had Sync in de Ford Mustang convertible die ik afgelopen week meekreeg op Hawaii van Hertz. Gepke lag in een deuk om mijn pogingen om het systeem iets op voice control te laten doen, vooral als het dak open was. "Please use one of the following commands..." was het antwoord van het systeem bij alles wat ik zei. Ook met het dak dicht werkte de voice commands meer niet dan wel. Ik had het ook gesynched met mijn telefoon, maar niemand heeft me ooit gebeld, dus ik heb de kwaliteit daarvan nooit kunnen testen. Ik heb geen behoefte gehad om de iPod op de USB poort aan te sluiten dus daar kan ik ook niets over zeggen. Ik heb ook voice control in mijn eigen auto (MB) en die werkt 1000x beter dan het Sync systeem.
Ik heb dezelfde ervaring als Loek toevallig ook in een Mustang cabrio.
Met het dak open werken de voice commands niet optimaal. Het bluetooth gedeelte is wel aardig en de iPod sync ook.
Ik reed op dat moment BMW met een idrive systeem en daar valt het Sync systeem toch behoorlijk bij tegen maar dat heeft meer met het imo veel betere bedieningsgemak en scherm van idrive te maken. Al met al een leuke feature. Stuurbediening is altijd makkelijk in de auto.
September 2009 een week in Las Vegas geweest... Via dollar een 2009 Escape gekregen met Sirius satelite radio.
De auto was super en de radio was te gek. Geen seconde gedacht om mijn iPhone in te pluggen...
Volgende keer naar de US en dan graag dezelfde auto
Waarom luisteren jullie toch zo graag naar Amerikaanse Radio-zenders. Mijn ervaring is tot nu toe dat als ik radio luisterde, zo n beetje na elke 2 liedjes zo n irritante reclame blok kreeg te horen.
Wat zijn zoal goeie zenders zonder al teveel reclame tussendoor?
Als je Sirius Radio in je huurauto hebt, heb je vrijwel geen reclame. En er is altijd wel een zender te vinden die muziek uitzendt in een genre die jou aanspreekt: van pop, r&b en soul tot jazz, klassiek of heavy metal.
Sinds woensdag hebben wij een auto bij Alamo mogen ophalen. We hebben een ford Escape van maart 2010!! Echt een spiksplinternieuwe bak. Ik heb totaal geen verstand van auto's. na het lezen van dit topic schoot mij wel wat te binnen. In de auto staat namelijk microsoft. Ik denk dat wij Sync hebben. Hoe werkt dat en wat kan ik er mee doen? nog meer leuke weetjes over de auto???
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
heel simpel. In het middenconsole; trek die klep open, daar zit de aansluiting voor je Ipod/Iphone. Sluit deze aan en binnen 10 seconden is de Ipod/Iphone gesync-ed met de auto radio intallatie. Op je stuur zit rechtsonder een knopje met "voice control" of iets dergelijks. Hiermee kun je de autoradio opdracht geven om een bepaalde artiest of zelfs bepaald nummer te laten spelen.
Pete.Z schreef:Zit er geen instructieboekje bij de auto?
Vaal liggen die ook in de achterbak, onder de mat of zo.
voorin in de auto lag niks.. goede tip.. ga meteen even kijken
maart - juli 2010: 5 maanden rondreis --> New York 4wk, Washington, Florida 2wk, 2weekse cruise, West kust 5 weken, Vancouver 2wk Canada
april 2013: Florida 3wk
april 2015: NYC 2.5 wk
april 2016 NYC
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.