Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gecancelde vlucht bij Delta

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Gecancelde vlucht bij Delta

Bericht door Iris_1982 »

Onze vlucht van zondagavond 19:00 van NY naar Brussel werd gecancelled wegens mechanical problems.
De eerste vlucht naar Brussel die beschikbaar was, was pas op maandagavond om 19:00
Een vertraging van een volle dag dus....

Nou weet ik dat je binnen de EU tegenwoordig zo'n 600 euro per passagier terug kunt claimen maar dan moet het wel met een EU-luchtvaartmaatschappij zijn
Nou hoort Delta wel bij KLM en AirFrance maar ik denk dat zij niet onder het label EU-maatschappij vallen.

De man op de luchthaven bij de ticketdesk was ontzettend onvriendelijk en onbehulpzaam en vond dat we al heel blij mochten zijn met onze hotelvoucher en een mealvoucher van (jawel...) 6 dollar per persoon voor het avondeten. Belachelijk natuurlijk want daar koop je nog niet eens een bagel voor, maar goed...
Al met al kostte het ons natuurlijk extra vrije dagen, en de kosten van een hele dag extra eten/vervoer etc.

We gaan sowieso een brief richting Delta sturen maar weet iemand toevallig of we ergens recht op hebben, en zo ja: waar op?
Ik weet dat je al snel een voucher krijgt als je vrijwillige je stoel opgeeft bij een overbooked flight dus ik mag toch hopen dat je bij een vertraging van 24 uur wegens een mechanical problem toch ook wel recht hebt op een vergoeding?
Bramster
Amerika-expert

Re: Gecancelde vlucht bij Delta

Bericht door Bramster »

Spijt me te horen dat je een ongewenste vertraging hebt.

Was een vlucht naar bv Amsterdam geen optie geweest ?
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Nee want onze auto stond op Brussel
We hebben van alles geprobeerd maar wegens die aswolk zaten heel veel vluchten naar Parijs en zo gewoon nog helemaal vol.
Hij kon ons wel naar Parijs sturen maar dat was dan een "dead end" en dan waren we zelf verantwoordelijk voor het vervoer (en dus de kosten) naar Brussel
Ja dat ga je ook niet doen natuurlijk

We hadden nu wel lekker een extra dagje Manhattan, dat was erg leuk (zie mijn topic op Noordoost voor positieve verhalen :D) ...maar op het moment zelf sta je geod te balen
Zeker als blijkt dat je echt 0,0 compensatie krijgt. Had hij ons meteen een voucher gegeven of zo of iig een voucher voor een behoorlijke maaltijd dan wordt het al anders maar op deze manier hadden wij een volle dage vertraging en Delta deed het af met een nachtje in een airport hotel en een mealvoucher van 6 dollar p.p.
Dat kan natuurlijk echt niet.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

^Dollar is inderdaad zeer weing. Het argument zal wel zijn dat je thuis ook eten moetn kopen :wink: Op de DELTA website staat ook slechts een boel gebakken lucht, maar daar zal je al wel gekeken hebben.

Elke keer dat ik in de US ben hoop ik weer dat mijn vlucht terug gecancelled wordt. Liefst meteen met een paar dagen. Regelmatig waren vliegvelden in de winter gesloten maar 1 dag voordat ik moest vliegen gingen ze telkens weer open. Helaas heb ik altijd pech :D

Behalve die ene keer toen ik vanuit Chicago slechts tot Washington kon komen. Dat was met Delta/KLM. Er was een mooi hotel beschikbaar. Hoe het met het eten zat weet ik niet meer, maar ik kan me wel herinneren dat ik de volgende ochtend nog even de stad ben in geweest voordat mijn vlucht vertrok. Dat was mijn eerste bezoek aan DC (naast tig transfesr op Ronald Reagan Airport).
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

geen idee waar je recht op hebt in zo'n situatie.Misschien ook eens navragen bij je reisverzekering?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Ik zou op op de website van euclaim.nl je situatie invullen en dan krijg je via de email een advies.

Ben benieuwd wat euclaim zegt.

Succes,

Groetjes,
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

oops, foutje
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Inderdaad zou ik toch een brief aan customer service van Delta eraan wagen. Als er zoals nu een mechanische reden ten grondslag ligt aan de vertraging (zoals in dit geval), is Delta in ieder geval verantwoordelijk voor de extra hotelovernachting. Maar ik begrijp dat jullie dat ook hebben gehad. Als je een klachtbrief stuurt, heb je best kans dat ze er nog een voucher bovenop doen. Het vervelende is alleen dat je als Europeaan misschien niet van plan bent om snel weer naar de VS te gaan en je dus je voucher misschien niet eens kunt gebruiken. Weet namelijk dat een maatschappij in principe nooit gewoon een "X-bedrag" naar je over zal maken.
"Keep Georgia On Your Mind"
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

EU claim zegt dat we op basis van de ingevulde gegevens geen recht hebben op aanspraak volgens het EU verdrag (wat denk ik komt omdat het Delta is)
Ze verwijzen ons door naar Refunddesk en daar zeggen ze dat we op basis van het Verdrag van Montreal mogelijk wel aanspraak kunnen maken en kosten kunnen verhalen

We hebben Delta zelf al gebeld en de persoon aan de telefoon wist niks maar zei dat we het maar op schrift moeten zetten.
Ja dat gaan we sowieso wel doen, maar het is jammer dat er niet een wat duidelijkere procedure is hiervoor
Ik hoop er iig een voucher uit te slepen
Wij gaan toch wel minstens 1 x per jaar of twee jaar richting VS en vliegen vrijwel altijd met Delta.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Iris_1982 schreef: Hij kon ons wel naar Parijs sturen maar dat was dan een "dead end" en dan waren we zelf verantwoordelijk voor het vervoer (en dus de kosten) naar Brussel
Ja dat ga je ook niet doen natuurlijk
Iris_1982 schreef: Al met al kostte het ons natuurlijk extra vrije dagen, en de kosten van een hele dag extra eten/vervoer etc.
Een treinkaartje van Parijs naar Brussel met de Thalys kost 50 Euro. Dat was uiteindelijk dus wel goedkoper geweest als ik zo hoor wat je nu allemaal aan kosten hebt gehad :roll:
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Nou die Thalys tickets kunnen anders ook aardig de pan uitreizen, zeker als jij uit het niks opeens aan komt en nog een ticket wilt hebben. Dat weet je van tevoren nooit....en zeker niet op het moment dat jij voor een incheckbalie staat en a la minute moet beslissen of je dan maar "dead end" naar Parijs wilt vliegen. Er was trouwens ook niemand die dit deed.
MAar goed...daar hadden we ook helemaal geen zin in, Delta hoort ons gewoon op de plek af te zetten waar we een ticket naartoe geboekt hebben

De kosten vallen erg mee hoor die we gemaakt hebben, het kost je alleen een vrije dag op je werk maar we gaan gewoon compensatie bij Delta vragen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bandido schreef:Inderdaad zou ik toch een brief aan customer service van Delta eraan wagen. Als er zoals nu een mechanische reden ten grondslag ligt aan de vertraging (zoals in dit geval), is Delta in ieder geval verantwoordelijk voor de extra hotelovernachting. Maar ik begrijp dat jullie dat ook hebben gehad. Als je een klachtbrief stuurt, heb je best kans dat ze er nog een voucher bovenop doen. Het vervelende is alleen dat je als Europeaan misschien niet van plan bent om snel weer naar de VS te gaan en je dus je voucher misschien niet eens kunt gebruiken. Weet namelijk dat een maatschappij in principe nooit gewoon een "X-bedrag" naar je over zal maken.
In maart heb ik iets soortgelijks (meer dan twee dagen vertraagd zelfs) meegemaakt met Continental en een klachtbrief geschreven (nooit antwoord op gehad). Ik ben toen naar een consumentendienst gestapt, die bemiddelen. Daar werd mij echter verteld, dat ze niets kunnen doen. In het contract tussen jou en de luchtvaartmaatschappij staat enkel, dat de laatste je van punt A naar punt B moet vervoeren, maar er staat geen tijdslimiet op. Je kunt gerust een brief schrijven, maar verwacht er niets van. De airline is je niets verschuldigd, behalve de hotelnacht.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Iris_1982 schreef: De kosten vallen erg mee hoor die we gemaakt hebben, het kost je alleen een vrije dag op je werk maar we gaan gewoon compensatie bij Delta vragen.
:) Dat dacht ik ook wel. Het ging me er eigenlijk om dat je in je eerste post zo erg tekeer ging terwijl het qua kosten wel meegevallen zal zijn :) .
Ik kan me voorstellen dat het je vooral om het gevoel gaat dat ze je daar voor het blok zetten en niet even die extra stap willen zetten om je te laten weten dat je belangrijk bent voor ze.
Bovendien las ik in een andere post van je dat je ook dacht dat het niet om een technische storing ging, maar dat je dacht dat ze niet wilden vliegen omdat het vliegtuig niet zo vol zat.
Persoonlijk denk ik dat dat geen reden voor ze is om niet te vliegen.

Ik ben in ieder geval blij voor je dat je toch nog een leuke dag hebt gemaakt van die extra dag in New York :thumbup:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

US-fanboy schreef:Bovendien las ik in een andere post van je dat je ook dacht dat het niet om een technische storing ging, maar dat je dacht dat ze niet wilden vliegen omdat het vliegtuig niet zo vol zat.
Nee, dat is inderdaad sowieso onzin en ondenkbaar. Het is altijd nog duurder om een vlucht te cancelen dan door te laten gaan. De vlucht moet tenslotte ook weer passagiers in Brussel ophalen. Zeker een internationale vlucht wordt echt niet zomaar gecanceled.

Kortom, allemaal echt heel vervelend, maar het lijkt er wel op dat Delta heeft gedaan wat ze moesten doen: je hebt je hotelovernachting gekregen en je bent op de eerst beschikbare vlucht alsnog naar huis gegaan. Je kunt best proberen om er nog wat meer uit te slepen, maar compensatie voor die vrije dag kun je echt wel vergeten. Wel zou je je beklag kunnen doen over een in jouw ogen onklantvriendelijke benadering op de luchthaven zelf.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Klink mij ook onwaarschijnlijk in de oren, maar je weet maat nooit....

....niets is te gek voor airlines. Zo zat ik met Delta/KLM eens boven Noord Frankrijk (op weg naar Italië) toen we wegens een technisch mankement terug moesten naar Schiphol. Ik dacht "da's goed, alles voor onze veiligheid".

Maar toen ik in gesprek raakte met mijn buurman (die achterin met de stewardessen hat staan te kletsen) bleek die een technische man bij Delta/KLM te zijn. Hij vertelde dat het totaal geen probleem was met dit mankement naar Italie te vliegen. Het was echter wel regel dat het verholpen wordt voor een volgende take-off. De reden dat we toch terugkeerden was dat in Italie de Delta/KLM een dure 3rd-party technische dienst zou moeten inschakelen en dat op Schiphol de eigen mensen het euvel konden verhelpen doen.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Tsja het blijven airlines maar we gaan gewoon alles op papier zetten en een nette zakelijke brief richting Delta sturen. We vliegen eigenlijk altijd met ze en dat zullen we ook zeker benadrukken. Wie weet komt er nog een leuke voucher uit voort........hebben we én een extra dagje NY en wellicht een korting op de volgende reis
Want het blijft hoe dan ook natuurlijk wel heel vervelend als jij zomaar een volle dag later weg moet terwijl je allerlei afspraken hebt en misschien zelfs ook wel iets belangrijks (begrafenis, solliciatie of zo).

Ik hou jullie op de hoogte hier mocht er nog iets uit voort komen, of niets...dan kunnen jullie je de moeite besparen mocht het nog iemand overkomen :mrgreen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Succes, hopelijk hebben ze een betere klantenservice, dan Continental. Dat grapje heeft ons wel heel wat gekost en Katja een belangrijke dag school.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bramster schreef:Het was echter wel regel dat het verholpen wordt voor een volgende take-off. De reden dat we toch terugkeerden was dat in Italie de Delta/KLM een dure 3rd-party technische dienst zou moeten inschakelen en dat op Schiphol de eigen mensen het euvel konden verhelpen doen.
Het is iets ingewikkelder dan alleen de third party dienst.. Een vriend van me studeert lucht- en ruimtevaart techniek aan de TU en heeft dit eens uitgelegd. De kosten om zaken te laten repareren op een non-hub luchthaven zijn echt enorm. Het gaat niet alleen om het inhuren van een andere dienst, er moeten vaak technici van KLM naar die locatie, dit houdt ook in dat het vliegtuig in Italië stil staat, wat op zich al geld kost, maar dan moet er voor het staan betaald worden, etc. Het is goedkoper om terug te gaan naar huis, een nieuw vliegtuig klaar te maken (of het oude eerst te maken) en dan weer op weg te gaan. Die vriend van me had toen een voorbeeld met Dubai, wat liep in de honderdduizenden euro's.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Wij hebben op 3 april hetzelfde meegemaakt met Delta van Schiphol naar Atlanta.
Ook een nacht Holiday Inn gehad (niet te spreken over het eten...)
EU claim spreekt van 600 euro schadevergoeding pp!
Ik zal jullie het vervolg laten weten...
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

@Clint

>er moeten vaak technici van KLM naar die locatie

Tja, dat hebben ze dan goed geregelt. Alsof ze in Italie niet de goede technici zouden hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer