Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

staking british airways

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
seb
Amerika-ontdekker

staking british airways

Bericht door seb »

.....nu er nog geen miserie genoeg is met die vulkaan, blijkt BA ook nog een een staking te voeren tot 9 juni ...

we vertrekken 23 mei naar LA ...

moed zakt even in de schoenen ... :|

seb
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: staking britsch airways

Bericht door Moniquemichiel »

spannend.....

We zullen voor je duimen. Vorig jaar dreigde er ook een staking, er zal dus nog niets opgelost zijn.....
USAnneke
Amerika-ontdekker

Bericht door USAnneke »

Hallo Seb,

Wij vertrekken zondag 23 mei ook naar Los Angeles met British Airways. We vliegen vanaf Düsseldorf met een overstap in London Heathrow. De vlucht van Heathrow naar LAX gaat gewoon door, maar onze vlucht van Düsseldorf naar Heathrow is gecanceled...! Ik heb vrijdagavond gebeld met Vliegtickets.nl waar ik onze tickets geboekt heb. Ze gaven aan dat ze me maandag pas meer kunnen vertellen, omdat ze dan contact op kunnen nemen met BA. Had iets te maken met toestemming vragen om ons over te boeken op een andere vlucht van DUS naar LHR geloof ik. Er zit volgens mij niks anders op dan wachten tot ik morgen terug gebeld wordt door Vliegtickets.nl.... Dit is een erg lang weekend, dat kan ik je wel vertellen! :| :thumbdown:

- Anneke
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

ik dacht dat BA 4 weken na elkaar van maandag tem vrijdag ging staken, en dat de weekends gewoon zouden verlopen. wat ik vooral niet begrijp, is dat er maar geen oplossing komt tussen de vakbond en BA. en zo'n lange staking kan weleens de onderegang van BA inleiden.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Het gaat inderdaad niet best bij BA. Ben benieuwd of het inderdaad de ondergang van de maatschappij zal zijn. Ik duim voor jullie dat het allemaal meevalt.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Krisjuh
Amerikafan

Re: staking british airways

Bericht door Krisjuh »

Alsof die aswolk nog niet genoeg is...

Onze vlucht van Amsterdam naar Londen a.s. vrijdag is dus ook geannuleerd...

Zouden we eventueel ook gewoon op een andere manier naar Heathrow kunnen gaan en daar dan wel in de vervolg vlucht kunnen inchecken (met AA)?

Blijkbaar gaat BA morgen wel naar de rechtbank om de staking te verbieden, zou dit nog een positief effect op onze vlucht kunnen hebben?

Denk dat ik niet lekker zal slapen vannacht...
Afbeelding
Remco_1980
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Remco_1980 »

Ongelooflijk zeg. Voor mijn vlucht van 2 juni, wordt ook pas 1 week vantevoren medegedeeld of deze wel doorgaat.

Ik ben in staat om nu nog nieuwe vliegtickets bij een andere maatschappij te kopen.
USAnneke
Amerika-ontdekker

Bericht door USAnneke »

Net weer gebeld met Vliegtickets.nl en nog geen steek verder. Ze hebben nog geen contact gehad met BA en kunnen me nog niet verder helpen. Ze doen hun best om me vandaag meer informatie te geven. Het zal wel even duren vrees ik... BA heeft nu én te kampen met drukte van de stakingen én drukte van die #### aswolk!

Maar weer wachten dus... Ik ben straks echt aan vakantie toe!
seb
Amerika-ontdekker

Bericht door seb »

Via de site van BA te weten gekomen dat beide vluchten (bru-lond heath en lond heath - lax) op 23 mei 'confirmed' zijn. Zou ik kunnen rekenen op dit statement of kan dit nogmaals veranderen ?

nu alleen nog hopen dat die wolk ginder blijft !!!!

zou het aan te raden zijn reeds te herboeken, maar dan via een andere maatschappij ? En de welke dan ?

seb
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

USAnneke schreef:Net weer gebeld met Vliegtickets.nl en nog geen steek verder. Ze hebben nog geen contact gehad met BA en kunnen me nog niet verder helpen. Ze doen hun best om me vandaag meer informatie te geven. Het zal wel even duren vrees ik... BA heeft nu én te kampen met drukte van de stakingen én drukte van die #### aswolk!

Maar weer wachten dus... Ik ben straks echt aan vakantie toe!
Wat jammer dat je nog niet verder bent gekomen.

Ik heb vanochtend ook met vliegtickets.nl gebeld en meteen goed geholpen. Misschien ligt het ook aan dat mijn vlucht eigenlijk bij AA is geboekt.

Maar vanochtend dus gebeld met hoe nu verder. We vlogen eigenlijk met BA naar Londen en dan verder met AA. Dus gevraagd of dat als we zelf vervoer regelen naar Londen of we daar gewoon op het vliegtuig konden stappen. Ging waarschijnlijk niet maar ze gingen 't navragen. Werd 5 minuten later terug gebeld dat we via Parijs konden vliegen op dezelfde dag (vrijdag a.s.). Meteen geboekt dus!

Wij kunnen dus vrijdag gewoon vliegen, tenzij die vulkaan weer roet in het eten gooit...
Afbeelding
USAnneke
Amerika-ontdekker

Bericht door USAnneke »

Ik ben inmiddels ook geholpen. Heb vliegtickets.nl vanmiddag weer gebeld en heb uiteindelijk het telefoonnummer van British Airways in Amsterdam gekregen (voor de liefhebber 020 - 346 9543). Ik had van tevoren al uitgezocht op de site van BA welke vlucht wel ging en wat dus in aanmerking kwam.

Na tig keer er niet door te komen, kreeg ik uiteindelijk de keuzemogelijkheid bij BA. Toen nog 15 minuten in de wacht, maar uiteindelijk prima geholpen. Onze vluchten van DUS naar LHR en vice versa zijn omgeboekt naar AMS naar LHR en vice versa! Wat een opluchting zeg!! :clap:

Nu inderdaad hopen dat de aswolk niet vervelend gaat doen!
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Nou, das mooi!

Of ze nog steeds aan 't staken zijn als we terug moeten komen zien we dan wel weer, dat maakt me dan weer niet zo veel uit :P
Afbeelding
Markatja
Amerika-ontdekker

Bericht door Markatja »

Ik lees net dat de Britse rechter de staking heeft verboden!
Krisjuh
Amerikafan

Bericht door Krisjuh »

Ja klopt, maar een aantal vluchten (o.a. die van ons) zijn nog steeds geannulerd.

Maar in ieder goed nieuws voor mensen die later zouden vliegen.
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Goed nieuws dan :clap: . Unite (de vakbond van de cabincrew) bereikt hier echt niets mee, behalve de ondergang van hun eigen airline misschien.
Afbeelding
gulliver
Amerikafan

Bericht door gulliver »

In hoger beroep is de staking nu alsnog toegestaan :evil:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=34973
Remco_1980
Amerikafan

Oh nee he...Dat kon er nog wel bij!
Remco_1980
Amerikafan

De staking is toch doorgegaan vandaag. Mijn vluchten op 2 juni zijn allebei nog niet confirmed. Ik vrees het ergste want de andere vluchten die dag naar London en SF zijn al wel confirmed. Grote kans dat ik dus dikke pech heb. Komende woensdag wordt definitief bekend gemaakt welke vluchten er in de week van 30 mei - 4 juni doorgaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer