Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

waarborg huurauto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
RuudNagel
Amerika-newbie

waarborg huurauto?

Bericht door RuudNagel »

Binnenkort weer naar de VS, daar een midsize besproken, via Holiday Cars. In de voorwaarden lees ik omtrent een zgn. waarborg.
Er staat:
"Een waarborg dient achter gelaten te worden per credicard op naam van de hoofdbestuurder. De waarborg is ter hoogte van USD 350,-."
Aangezien we het meest uitgebreide 'zekerheidspakket' hebben genomen, voel ik er weinig voor om het autohuurbedrijf (=Alamo) carte blanche te geven om via mijn creditcard geld te innen.
Graag ervaring en/of advies.

Vr.gr.
Ruud
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: waarborg huurauto?

Bericht door Knabbeltje »

Dat wordt niet geind maar gewoon vastgelegd op je kredietkaart (borg )en weer vrijgegeven als je je wagen terug binnenbrengt .

groetjes,
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

je merkt er dan ook niets van, ik heb al meerdere keren een auto gehuurd.
op je afrekening van je credit card die je op het einde van de maand krijgt staat hier niets van vermeld, maar het wordt gedurende de huurperiode wel vast gelegd.
gulliver
Amerikafan

Bericht door gulliver »

let wel: als je op je creditcard maar een lage credit hebt, is je speelruimte kleiner. Als je bijv. 1000€ credit hebt en al 350$ zijn vastgelegd, kun je nog maar over rond 750€ beschikken.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Daar kom je niet onderuit, hoewel je zou kunnen proberen om het contant te voldoen,
Reken er niet op dat dat lukt, maar als je echt je CC niet wilt belasten op die manier, misschien toich de moeite van het proberen.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Pete.Z schreef: hoewel je zou kunnen proberen om het contant te voldoen,
Dan moet je na afloop weer in de rij om het terug te krijgen en contant uitbetalen schijnt weer een probleem te zijn.
Het is mij niet gelukt (taxi)kosten contant terug te krijgen van Dollar
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het zal ook erg lastig zijn, en ik denk dat het niet lukt, maar goed, vragen kan je het altijd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

En toch vraag ik mij af of ze daadwerkelijk de borg 'reserveren' op je creditcard. Ik heb dat nog nooit teruggezien in de papieren die je ontvangt als je de auto ophaalt (ook niet echt op gelet overigens).

Volgende maand zal ik er eens op letten en onderweg online checken of er daadwerkelijk een borg als 'reservering' vermeld staat op mijn creditcard. Dat kan ik controleren omdat ik het al eens eerder gezien heb met een hotelreservering.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Coyote schreef:En toch vraag ik mij af of ze daadwerkelijk de borg 'reserveren' op je creditcard. Ik heb dat nog nooit teruggezien in de papieren die je ontvangt als je de auto ophaalt (ook niet echt op gelet overigens).

Volgende maand zal ik er eens op letten en onderweg online checken of er daadwerkelijk een borg als 'reservering' vermeld staat op mijn creditcard. Dat kan ik controleren omdat ik het al eens eerder gezien heb met een hotelreservering.

Roland
Ik denk dat het er wat vanaf hangt... Tijdens m'n reis eind vorig jaar in de USA werd er geen enkel bedrag geblokkeerd op m'n VISA kaart... Een paar weken geleden heb ik in de UK nog een wagen gehuurd en toen werd er ook niets gebokkeerd op m'n AMEX kaart... Beiden waren bij dezelfde maatschapij, AVIS... Bij Hilton heb ik het echter wel al eens gezien...
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het is inderdaad wel gebruikelijk en het is mij elke keer als ik een auto huurde gebeurd. Ik vind het niet zo'n probleem, het is nou eenmaal de regel. Maar zoals gezegd moet je er wel even om denken als je een lage limiet hebt. Ze innen het overigens niet, ze zetten het alleen vast voor de duur van je huur.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer