Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Vancouver naar LA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Hihaarlem
Amerika-newbie

Van Vancouver naar LA

Bericht door Hihaarlem »

Hallo Allemaal,

We (gezin 2 kids van 4 en 6) zijn onze eerste echte USA reis aan het plannen. We hebben -vluchten naar Vancouver en vanaf terug LA geboekt voor juli 2011. Plan is om in een RV (23-25ft) af te zakken. Nu mijn vraag: Welke verhuurbedrijven vinden het goed dat je in Canada ophaalt en in LA terugbrengt?
En als tweede: wat moeten we zeker niet overslaan onderweg? Ook meer off-the-beaten-track-tips zijn welkom.

Alvast bedankt dat jullie je ervaringen willen delen!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Van Vancouver naar LA

Bericht door RiverCola »

Qua RV-verhuurder kan ik je niet informeren maar wat de route betreft zou ik je aanraden eerst eens wat reisverslagen van anderen te lezen, daar uit te halen wat jullie het meest aanspreekt en dan een route te maken. Plaats deze route in dit topic en dan krijg je gegarandeerd een hoop tips en adviezen. Maar aangezien je nu nog geen concreet plan hebt krijg je waarschijnlijk minder, of minder bruikbare, adviezen.....er zit namelijk best een hoop tussen Vancouver en LA :wink:

Wel een leuk plan! Ik heb goede verhalen gehoord over Vancouver (en ook over Seattle en Portland) Verder is het aan jullie of jullie meer langs de kust willen reizen of ook het binnenland mee willen nemen. Geef dat dus eerst aan en mensen zullen je graag helpen met je route.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Hoelang gaan jullie naar de VS? :)

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi hihaarlem,

welkom op het forum.
Misschien kun je voor het begin van de route wat ideëen opdoen uit ons reisverslag

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Plan is om in een RV (23-25ft) af te zakken. Nu mijn vraag: Welke verhuurbedrijven vinden het goed dat je in Canada ophaalt en in LA terugbrengt?
Camper vind ik voor 4 personen aan de kleine kant maar dat is persoonlijk.
Zou voor een 29ft gaan dan heb je een slaapkamer achterin.
Ophalen in Vancouver en inleveren in LA gaat niet lukken.
Wel kan je kijken voor een camper van El Monte die hebben een verhuurstation vlak bij de Canadese grens en doen ook een pickup servise in Vancouver, zij brengen je dan van Vancouver naar het verhuurstation
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn in 2006 van Seattle naar San Francisco gereden (via LA en LAs Vegas). Misschien kun je wat tips uit ons reisverslag halen.
Hoe lang gaan jullie?

Marianne
Hihaarlem
Amerika-newbie

Bericht door Hihaarlem »

Leuk om jullie tips te lezen. Zeker de tip om net over de grens (El Monte: Ferndale) te zoeken is een goede. Eens kijken of die andere verhuurders dat ook doen.

We gaan 5 weken op pad en willen natuurlijk de bekende highlights zien. We hebben nu in ons hoofd: Vancouver-Seattle-Portland-S Francisco- L Vegas - Gr Canyon NP-San Diego-LA. Moeilijk in te schatten of dat te doen is, of dat we dan alleen maar op de weg zitten. Ik ga jullie reisverslagen doorpluizen!

We houden van de stad: cultuur, restaurantjes, shoppen, citylife, maar willen ook graag in de NP's kamperen. Niet zo zeer om heel ver te hiken (dat lukt ons niet met die twee kids), maar wel voor het buitenleven. Niets zo lekker als 's ochtends gelijk buiten staan.

Qua camper hoeft het wat mij betreft niet luxe te zijn (ik kampeer in Europa met vier man in een tent zonder elektra/koelbox) Qua camping zijn we niet echt van het vermaak, wel van lekker zwemmen....
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Als je 5 weken de tijd hebt kun je die reis makkelijk maken! Je kunt zelfs overwegen om Moab in Utah mee te pakken (daar kun je oa Arches NP en Canyonlands NP bezoeken), of om in plaats vanuit LA weer terug te vliegen vanuit San Francisco zodat je onderweg van LA naar SF de highway 1/Big Sur (mooie kustroute) nog kunt rijden.

Nog een idee dat bij me opkwam; je schrijft dat jullie graag steden bezoeken maar met een RV in de stad is het vaak wat onpraktisch. Campings liggen meestal niet echt centraal in een stad en met een RV heen en weer rijden van camping naar centrum is ook niet echt praktisch (parkeren kan lastig zijn). Waarom overwegen jullie niet om met een huurauto rond te reizen zodat jullie in de steden in hotels of goedkopere motels kunnen overnachten en boek je in de nationale parken een cabin? Veel campings bieden namelijk van die leuke houten cabins aan waar je voor best weinig kunt overnachten. Vaak heb je de keuze tussen cabins met eigen sanitair en cabins zonder. Je hebt dan je eigen parkeerplaats voor de deur, picknicktafel buiten. Wij hebben dat in Moab gedaan en vonden het heerlijk!
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Kan het helemaal met RiverCola eens zijn. Met een RV de stad in is niet echt handig, hoewel we in SF wel een keer op een RV Park midden in de stad (aan de voet van {Oakland} Bay Bridge) hebben gestaan, met de bushalte voor de deur, geweldig.

Dan is een Minivan o.i.d. misschien wat makkelijker. Dan heb je de keuze aan jezelf, hotels, motels of toch een campground, al dan niet in een cabin of lodge.
Ook die combi hebben wij al een keer gedaan. Begonnen op een camping (Rapid City), waar onze tent en slaapzakken al keurig bezorgd waren door Wal*Mart en voor de rest zoals het op ons pad uitkwam (ook via Seatlle, SF, LA, LV >Denver).
Op onze reissite staat daarover wel een verslag, bij West USA (2005).

De route is wel schitterend, zo de hele westkust afzakken, met als kers op de taart Las Vegas en Canyonland, en lekker op het gemak, want dat mag je met 5 weken wel stellen.
Veel plezier met de verdere voorbereiding.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Volgens mij hoeft het niet echt problemen op leveren om met een camper te reizen en steden te bezoeken.
Zoek een camping uit in de buurt van openbaar vervoer.
Hihaarlem
Amerika-newbie

Bericht door Hihaarlem »

Hoi,

We hebben inmiddels bijna gelijke offertes ontvangen van Moturis en El Monte. Maar ook jullie suggestie van een combi van cabins en h/motels gaan we nog eens goed bekijken. Fijn te horen dat we het in vijf weken goed kunnen doen. Hebben jullie wel eens fietsen meegehuurd? En hebben ze dan ook kinderstoeltjes achterop? Of is dat te Hollands gedacht?

In de NP´s lijkt het ons heerlijk om er ´s ochtends vroeg al te zijn en voor de meute uit op pad te kunnen. Kunnen jullie nog tips geven voor mooie zwemplekken voor jonge waterratjes? Ik begrijp dat de meeste campgrounds geen zwembaden hebben, maar er zijn er vast die wel nabij natuurlijk water liggen?

Thanks so far!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De meeste private campgrounds hebben wel een zwembad vaak ook met een hottub er naast, in de State en National parks campgrounds zal je niet veel zwembaden tegenkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer