Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Extra verzekering camper ter plekke?
Extra verzekering camper ter plekke?
De titel zegt eigenlijk alles al.
Kan iemand ons iets meer vertellen over het afsluiten van een (extra?) verzekering ter plekke als je de camper ophaald, is dit nodig?
Kan iemand ons iets meer vertellen over het afsluiten van een (extra?) verzekering ter plekke als je de camper ophaald, is dit nodig?
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Extra verzekering camper ter plekke?
Het hangt er helemaal van af wat je zelf wilt; er is hier op het forum overigens al het nodige over geschreven
Wat is het risico op bepaalde schades en ben je, in geval het dan toch optreedt, in staat om die paar honderd dollar die een reparatie dan kost, te betalen.

Wat is het risico op bepaalde schades en ben je, in geval het dan toch optreedt, in staat om die paar honderd dollar die een reparatie dan kost, te betalen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Misschien bedoelt Corien de SLI?
De SLI dekt de schade aan derden (liability) veel ruimer dan de standaard, veel te lage dekking, die in veel staten standaard geldt. Deze zou ik iedereen zeker adviseren!
Bij sommige verhuurders (Moturis) zit deze verzekering standaard in het pakket, bij Road Bear en El Monte was dat voorheen niet zo. Bij Cruise America weet ik het niet zeker, net als bij Apollo.
Er zijn ook verzekeringen die meer dekken dan wat standaard aan de camper zelf verzekerd is, maar die sluit je meestal al in Nederland bij boeking af. Bij Jan Doets heet dat de Zero Risk verzekering, bij anderen vaak de camperverzekering van de Europeesche. Wij hebben deze altijd erbij genomen, de SLI uitbreiding zit daar al in, dus die je hoef je dan bij de verhuurder in Amerika niet meer te nemen.
N.B.: mijn camperkennis is wellicht niet 100 procent up-to-date meer, ik kende vooral de regels van Road Bear erg goed. Road Bear is echter verkocht aan een Australisch bedrijf en vooralsnog zou er niks veranderen, maar wie weet?
De SLI dekt de schade aan derden (liability) veel ruimer dan de standaard, veel te lage dekking, die in veel staten standaard geldt. Deze zou ik iedereen zeker adviseren!
Dit betekent dat zonder SLI Road Bear verzekert is tot 1.000.000 dollar en dat het verschil met de statutory limits moet betaalt worden door de huurder. De statutory limits verschillen van staat tot staat.
Stel men heeft een schadegeval van 400.000 dollar en de statutory Limit is 300.000 dollar, dan trekt RB het volledig bedrag terug maar het verschil van 100.000 dollar wordt verhaald op de huurder.
Met een SLI is ook de huurder verzekert tot 1.000.000 dollar.
Het gaat dus niet alleen over een verwaarloosbaar verschil in vrijstelling.
Bij RB en de meeste ander verhuurders is een VIP standaard in de dagprijs en velen denken dat ze dan volledig verzekert zijn, wat dus niet klopt.
Ik wens het niemand toe maar in geval van een ongeval waar derden zwaar gekwetst of overleden zijn is zo een bedrag in Amerika absoluut niet ondenkbaar. Ik zal volgend jaar 432 dollar of 290 euro betalen voor een periode van 7 weken. Het is misschien veel als men niets tegenkomt maar weinig in het andere geval.
Vergeet niet in verband met schadeclaims is Amerika niet vergelijkbaar met Europa.
Als ik het verkeerd zie graag uw mening.
Bij sommige verhuurders (Moturis) zit deze verzekering standaard in het pakket, bij Road Bear en El Monte was dat voorheen niet zo. Bij Cruise America weet ik het niet zeker, net als bij Apollo.
Er zijn ook verzekeringen die meer dekken dan wat standaard aan de camper zelf verzekerd is, maar die sluit je meestal al in Nederland bij boeking af. Bij Jan Doets heet dat de Zero Risk verzekering, bij anderen vaak de camperverzekering van de Europeesche. Wij hebben deze altijd erbij genomen, de SLI uitbreiding zit daar al in, dus die je hoef je dan bij de verhuurder in Amerika niet meer te nemen.
N.B.: mijn camperkennis is wellicht niet 100 procent up-to-date meer, ik kende vooral de regels van Road Bear erg goed. Road Bear is echter verkocht aan een Australisch bedrijf en vooralsnog zou er niks veranderen, maar wie weet?
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Monique, je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben
In elk geval een heldere uitleg

In elk geval een heldere uitleg

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van mijn man begreep ik dat verzekeringen in USA heel anders geregeld zijn als in Europa. Volgens hem is niet handig om in USA wat af te sluiten, maar goed om in NL de verzekering bij de huur te regelen. Of je een Unigarant wilt waarbij ook het eigen risico van $1000,- per gebeurtenis vervalt dan moet je dat wel apart regelen. Andere verzekeringen van de camper zitten vaak in pakketen. Vraag er gewoon naar bij Tioga, travelhome of een andere reisorganisatie. Wat is verplicht wat zit er in het palkket en wat is er meer mogelijk. DIe Unigarant is geen goedkope (ik dacht $9 per dag).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die van de Europeesche komt op € 11,00 per dag.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
De Unigarant en die van de Europeesche komen allemaal een beetje op hetzelfde neer, ieder geeft er zijn eigen naam aan. Wat wel belangrijk is, is dat je de inhoud van verzekering kent.
Wij, en met ons veel anderen, hebben bijvoorbeeld lang gedacht dat de SLI zorgde voor minder eigen risico bij schade aan je camper. Dat is een keus, maar iemand invalide rijden en een miljoenclaim aan je broek krijgen, terwijl je maar 50.000 dollar dekking hebt in je verzekering, is erger. De uitleg was soms vrij summier, er lopen nogal wat topics over hier op het forum en wij hebben elkaar wijzer kunnen maken dan menig verkoper van reizen kon.
Wij, en met ons veel anderen, hebben bijvoorbeeld lang gedacht dat de SLI zorgde voor minder eigen risico bij schade aan je camper. Dat is een keus, maar iemand invalide rijden en een miljoenclaim aan je broek krijgen, terwijl je maar 50.000 dollar dekking hebt in je verzekering, is erger. De uitleg was soms vrij summier, er lopen nogal wat topics over hier op het forum en wij hebben elkaar wijzer kunnen maken dan menig verkoper van reizen kon.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Cruise America heeft een vrij uitgebreide verzekering standaard in de huurprijs zitten zodat je minder betaald voor de (extra) Zero Risk verzekering (bij Jan Doets). Volgens mij was het iets van 7 of 8 euro per dag in 2009.
Dan sluit je in ieder geval het eigen risico van 1000 dollar uit.
Dan sluit je in ieder geval het eigen risico van 1000 dollar uit.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
En houd er rekening mee dat reparaties aan campers duur kunnen zijn, vooral als het "body work" is. Een plek repareren van ongeveer 10 x 10 cm (bijvoorbeeld een diepe kras in het fiberglas) kan al snel $500 kosten, om dan nog maar te zwijgen van de grotere reparaties.
Kijk, jij bent (weer) beter op de hoogte dan ik!nieuwenoord schreef:Road Bear is echter verkocht aan een Australisch bedrijf en vooralsnog zou er niks veranderen, maar wie weet?

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4719 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom