Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met de huurauto naar Canada
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Met de huurauto naar Canada
Hallo allemaal
Wij zijn u aan het kijken voor onze huurauto op usareisen.de.
Nu is er heel wat prijsvershillen tussen de verschillende verhuurbedrijven.
Voor ons komt Dollar het goedkoopste uit zelfs met de $ 100 drop-off kosten.
Maar nu staat er bij Dollar als je met de auto naar Canada gaat "auf Anfrage erlaubt"
Zo ver ik het dan begrijp moeten we het aanvragen, en komen hier dan bijkomende kosten bij?
Heeft iemand ervaring met Dollar?
Het is toch 200€ goedkoper dan Avis (waar we vorige keer onze auto gehuurd hebben)
Henriette
Wij zijn u aan het kijken voor onze huurauto op usareisen.de.
Nu is er heel wat prijsvershillen tussen de verschillende verhuurbedrijven.
Voor ons komt Dollar het goedkoopste uit zelfs met de $ 100 drop-off kosten.
Maar nu staat er bij Dollar als je met de auto naar Canada gaat "auf Anfrage erlaubt"
Zo ver ik het dan begrijp moeten we het aanvragen, en komen hier dan bijkomende kosten bij?
Heeft iemand ervaring met Dollar?
Het is toch 200€ goedkoper dan Avis (waar we vorige keer onze auto gehuurd hebben)
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Met de huurauto naar Canada
Op zichzelf is er geen probleem om met je huurauto de grens naar Canada over te gaan, maar ze willen dat van te voren weten; was de laatste keer dat wij dat deden (Avis) ook zo; er waren bij ons geen extra kosten aan verbonden.
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik kreeg voor deze zomer (juli/aug.) geen toestemming van Dollar om met onze huurauto (Midzise SUV) naar Canada te gaan. De aanvraag werd gedaan tegelijk met de boeking. Nadien is er nog wat heen en weer gediscussieerd door billiger-mietwagen.de waar ik hem geboekt had. Uiteindelijk moet het plaatselijke verhuurstation die toestemming geven. Maar nee.
Ze zeiden dat het veelal makkelijker was als je een auto had van Alamo, maar daar zou ik duurder uit zijn geweest, ook vanwege de drop-off. Ik weet wel, dat iemand anders hier bij het forum, uiteindelijk wél toestemming kreeg. Weet niet waar het aan ligt. Misschien type auto, gecombineerd met de reisperiode?
Ze zeiden dat het veelal makkelijker was als je een auto had van Alamo, maar daar zou ik duurder uit zijn geweest, ook vanwege de drop-off. Ik weet wel, dat iemand anders hier bij het forum, uiteindelijk wél toestemming kreeg. Weet niet waar het aan ligt. Misschien type auto, gecombineerd met de reisperiode?
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bedankt voor de snelle reacties Ruud en gera_r.
@gera_r ze hebben het dan direct geweigerd, (dan kan je nog van verhuurbedrijf wisselen) ik wil alle hotels op voorhand boeken dus niet dat we in Amerika aankomen en niet naar Canada mogen.
En als ze het weigeren mag je in principe niet naar de Niagara Falls (Canadese kant)
Wij gaan ook in juli en willen een minivan huren
Henriette
@gera_r ze hebben het dan direct geweigerd, (dan kan je nog van verhuurbedrijf wisselen) ik wil alle hotels op voorhand boeken dus niet dat we in Amerika aankomen en niet naar Canada mogen.
En als ze het weigeren mag je in principe niet naar de Niagara Falls (Canadese kant)
Wij gaan ook in juli en willen een minivan huren
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ja, klopt ook. Ik mocht ook de boeking omzetten naar Alamo. Maar we hadden ondertussen al een noodplan gemaakt en nu rijden we gewoon een andere route...
Voor reisverslagen:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik las in de voorwaarden van economycarrentals.com dat ferrying not allowed is!! Nog expliciet gevraagd of we met de ferry van USA naar Vancouver Island mochten. Nee dat was not allowed. We mogen wel over land naar Canada. Deze verhuurder valt dus af!
Groet, lauren
Groet, lauren
Ik heb voor de zomer ook een Minivan gehuurd bij Dollar via usareisen.de. Tijdens de boeking zag ik dat Canada op aanvraag was dus heb ik dat bij de boeking meteen aangevraagd. Van usareisen.de kreeg ik bij de boekingsbevestiging de opmerking dat ik het reizen naar Canada bij het verhuurstation moet regelen. Aangezien ik naar Niagara wil en het hotel op voorhand al geboekt heb, heb ik contact opgenomen met Dollar en gevraagd of ze toestemming geven. Via de mail kreeg ik als antwoord dat wij van het verhuurstation toestemming hebben om naar Canada te reizen. Ik heb wel aangegeven bij welk verhuurstation ik de auto had gehuurd.
Evelien
Evelien
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 4328 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb