Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze ervaring met Avis SFO & Zaventem

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Thamar
Amerika-ontdekker

Onze ervaring met Avis SFO & Zaventem

Bericht door Thamar »

Kort gezeg, wij hebben enkel maar lof over Avis en hoe ze met hun klanten omgaan.

Eerst en vooral Avis Zaventem. Wij zijn afgelopen weekend getrouwd, vrienden van ons uit Spanje zouden aankomen om 22u50 en Avis is open tot 23u30. Echter was hun vlucht meer als een uur vertraagd, zij hadden al een telefoontje gepleegd naar Avis Spanje en mijn vrouwtje ook nog een beetje emotioneel telefoontje naar Avis Zaventem en de man van de balie is zomaar eventjes 50min langer gebleven zodat onze vrienden toch nog hun huurauto kunnen oppikken hebben en dus geen extra kosten moeten maken hebben voor een nacht in Brussel te blijven. Taxi was geen optie, wij wonen 100km van de luchthaven en ik had die dag er al 2 trips naar Zaventem en 1 naar Charleroi opzitten. Mijn vrouwtje heeft met AFS een jaar in Noorwegen gezeten, dusja veel buitenlandse vrienden...

Avis SFO, heel vriendelijk en snel geholpen aan de balie. De standaard vragen van fuel plan en personal insurance, maar absoluut niet pusherig ofzo.
We hadden een Standard SUV gehuurd (W classe) en kregen de keuze tussen 2 auto's, een Dodge Journey of een GMC Terrain. Voor de laatste gekozen.
Heel makkelijk te vinden in de parkinglot, en de auto was dik in orde. Pioneer audio systeem, rearview camera, airco, all season banden (belangrijk voor ons, Lake Tahoe...), 17k miles etc etc
Alles ingeladen, gps aangekoppeld en richting uitrit gereden. Dan toch maar eens knopjes zitten bekijken en vlak voor uitrit toch maar even gecheckt of't 4wd was, even onder de auto piepen, geen cardan... Stond bij onze Avis BE reservatie dat we 4wd gingen hebben, ik weet wel dat dat niet gegarandeerd is maar toch, had ook de uitprint mee.
Auto dan maar geparkeerd en vriendelijk aan de mevrouw bij de exit gevraagd of het klopte dat de GMC geen 4wd was. Zij snel even gekeken voor ons, en mijn vermoeden was correct. Vroeg ze waar we naartoe gingen, en toen LT vermeldde zij ze direct "OK I'll check for a 4wd car for you" met de mededeling dat ze er vorige week ook nog geweest was.
Resultaat, spiksplinternieuwe Chevrolet Traverse 4wd (3.5 V6 280pk) meegekregen, premium standard suv, met 7 zitplaatsen :D
Airco, powerseats, kont en rugverwarming, etc etc. Moet eigenlijk nog eens goed kijken in daglicht. Want gisteren gewoon naar hotel gereden en dan eens te eten gaan zoeken.
MaVi
Amerikafan

Re: Onze ervaring met Avis SFO & Zaventem

Bericht door MaVi »

Nice.
Zelf ben ik niet zo'n SUV-fan, maar het is altijd leuk als je een dikkere auto mee krijgt dan je gereseveerd hebt.
In mei ga ik naar LAX, ook bij AVIS een auto ophalen.
Toen ik belde om mijn reservatie aan te passen van intermediate naar fullsize (sedan) kreeg ik een voucher waarop stond "large, Buick lacrosse or similar".
Dubbel raar, want de large klasse bestaat eigenlijk niet en de Lacrosse wordt eerder beschouwd als een premium. Als ik via internet mijn reservatie naijk, dan staat daar wel netjes fullsize ingevuld.
Volgens de e-mail klantendienst baseert het lokale kantoor zich op de gegevens in de computer en dient de voucher eigenlijk tot niets.
Toch ter plaatse proberen om op basis van de voucher mijn "Lacrosse or similar" te pakken te krijgen.
Op die 15min aan de balie zal het ook niet komen na 12u in de lucht... :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer