Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe is de service van Amerikaanse vliegmaatschappijen?
Hoe is de service van Amerikaanse vliegmaatschappijen?
Ik heb een vraag, klopt het dat de service van de Amerikaanse vliegmaatschappijen echt ondermaats is?
Iemand wist me te zeggen dat zij meestal heel oude vliegtuigen hebben, zonder eigen schermpjes, dat de service echt slecht is, het eten niet te eten, de zetels echt oncomfortabel en dat je voor alles wat je wil drinken tijdens de vlucht moet bij betalen.
Ik vroeg mij af in hoeverre dit klopt en of er misschien maatschappijen zijn, die je beter mijdt?
Iemand wist me te zeggen dat zij meestal heel oude vliegtuigen hebben, zonder eigen schermpjes, dat de service echt slecht is, het eten niet te eten, de zetels echt oncomfortabel en dat je voor alles wat je wil drinken tijdens de vlucht moet bij betalen.
Ik vroeg mij af in hoeverre dit klopt en of er misschien maatschappijen zijn, die je beter mijdt?
Re: Hoe is de service van Amerikaanse vliegmaatschappijen?
Dat is wel een erg negatieve beeldvorming. Er zijn grote verschillen per airline. Softdrinks, sappen en water zijn bij allen gratis, bij sommige airlines moet je betalen voor alcohol (in economy). Ene airline heeft oudere vliegtuigen dan andere (US Airways bv), maar ik vind de stoelen zelf vaak niks onderdoen voor stoelen van KLM/Air France/Lufthansa/BA. Alles zit niet lekker in economy
Het eten is vaak belabberd, maar wederom vind ik het eten van KLM/Air France/Lufthansa/BA ook niet te vreten, daar doen ze dus ook niet onder voor Europese maatschappijen. Delta, Continental/United hebben gewoon schermpjes, US Airways niet in hun B757 (waarmee ze op AMS vliegen). Wat bedoel je precies met service? De FA's? Ik heb nog nooit echt onvriendelijke FA's meegemaakt.

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De meeste mensen kijken toch eerst naar de prijs. Ik ben 1m97 dus elk vliegtuig is voor mij krap. Als ik dan mensen met normale lengte hoor zeuren over de stoelen dan denk ik ook van 'ik zou willen dat ik zoveel ruimte had als jij'. Het is toch een kwestie van uitzitten. Eigen schermpjes maakt dat uitzitten wel aangenamer maar de vlucht duurt er niet korter door..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik vind een vriendelijk persoonlijk die in ieder geval de indruk geeft dat ze proberen te helpen al heel veel doen, ook al kunnen ze dan achteraf gezien niet 100% helpen.
Ik zelf moet een rolstoel hebben als ik uitstap bij de gate. Niet alle maatschappijen geven je eigen rolstoel direct bij de gate terug. Dat is geen probleem, als men het maar kenbaar maakt en een alternatief regelt.
Ooit eens gehad dat ze 's nachts landden op Schiphol en vanwege "te kort aan personeel" mijn rolstoel niet de trap op kon worden gedragen (trap van de slurf/gate, was geen amerikaanse maatschappij btw!). Vervolgens moesten ze, terwijl ze al wisten dat er een rolstoeler aan boord was, nog op zoek naar een rolstoel. Dat duurde dik een uur. Stel even voor, een vliegtuig waarvan de airco uit is midden in een benauwde zomer. Dat vindt ik slecht. Het is geen keuze om in zo'n ding te zitten. 9 van de 10 keer dat ik het bij elke check-in nog aangeef, gaat het toch fout. Maar ook 9 van de 10 keer, worden we daarbij wel vriendelijk te woord gestaan, of wordt zelfs de piloot kwaad op de bemanning om toch iets voor ons te regelen. Die nacht op schiphol was voor ons domme pech denk ik.
Ik vind het dan ook vaak raar dat er met "voorkeuren" zo laks wordt omgegaan. Net als Njit, kiest er ook niet voor om lang te zijn, dat ben je gewoon.
Dat men niet alles waar kan maken, snap ik. Maar dat men in ieder geval zijn menselijke kant toont van de maatschappij/bemanning uit maakt voor mij eigenlijk al heel veel goed. Ben dan ook, buiten dat hierboven, al wel snel tevreden ... ze kunnen de vlucht toch niet korter maken, maar je iig wel de indruk geven dat je in goede handen bent. Daardoor heb je al snel het gevoel dat het goed/sneller gaat.
Buiten dat, het blijft een vervoersmiddel, geen hotel ... al ken ik mensen die dat wel denken als ze naar Amerika gaan ze ineens het idee van een "coach" in de trein hebben, met bed en al Haha.
Ik zelf moet een rolstoel hebben als ik uitstap bij de gate. Niet alle maatschappijen geven je eigen rolstoel direct bij de gate terug. Dat is geen probleem, als men het maar kenbaar maakt en een alternatief regelt.
Ooit eens gehad dat ze 's nachts landden op Schiphol en vanwege "te kort aan personeel" mijn rolstoel niet de trap op kon worden gedragen (trap van de slurf/gate, was geen amerikaanse maatschappij btw!). Vervolgens moesten ze, terwijl ze al wisten dat er een rolstoeler aan boord was, nog op zoek naar een rolstoel. Dat duurde dik een uur. Stel even voor, een vliegtuig waarvan de airco uit is midden in een benauwde zomer. Dat vindt ik slecht. Het is geen keuze om in zo'n ding te zitten. 9 van de 10 keer dat ik het bij elke check-in nog aangeef, gaat het toch fout. Maar ook 9 van de 10 keer, worden we daarbij wel vriendelijk te woord gestaan, of wordt zelfs de piloot kwaad op de bemanning om toch iets voor ons te regelen. Die nacht op schiphol was voor ons domme pech denk ik.
Ik vind het dan ook vaak raar dat er met "voorkeuren" zo laks wordt omgegaan. Net als Njit, kiest er ook niet voor om lang te zijn, dat ben je gewoon.
Dat men niet alles waar kan maken, snap ik. Maar dat men in ieder geval zijn menselijke kant toont van de maatschappij/bemanning uit maakt voor mij eigenlijk al heel veel goed. Ben dan ook, buiten dat hierboven, al wel snel tevreden ... ze kunnen de vlucht toch niet korter maken, maar je iig wel de indruk geven dat je in goede handen bent. Daardoor heb je al snel het gevoel dat het goed/sneller gaat.
Buiten dat, het blijft een vervoersmiddel, geen hotel ... al ken ik mensen die dat wel denken als ze naar Amerika gaan ze ineens het idee van een "coach" in de trein hebben, met bed en al Haha.
Reisverslagen
2011 - Rondreis Florida + New York
2011 - Rondreis Florida + New York
Ik heb tot nu toe voornamelijk Delta en KLM gehad. Persoonlijk prefereer ik KLM, betere maaltijden en een NL krant voor aanvang van de vlucht. Privé scherm in de stoel voor je verschilt echt per vlucht. Ik heb zowel bij KLM als bij Delta dit gehad, en ook bij allebei dit niet gehad.
Laatste vlucht was van LA naar Memphis met een Airbus A320 en dat voelde aan als een bus met vleugels. überhaupt geen scherm/film.
Dus is de service slechter bij Amerikaanse maatschappijen? Ik vind van niet.
Wel durf ik te zeggen dat de service van Cathay Pacific duidelijk beter is.
Laatste vlucht was van LA naar Memphis met een Airbus A320 en dat voelde aan als een bus met vleugels. überhaupt geen scherm/film.
Dus is de service slechter bij Amerikaanse maatschappijen? Ik vind van niet.
Wel durf ik te zeggen dat de service van Cathay Pacific duidelijk beter is.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Die van Kuwait Air is nog beterHockey schreef:Wel durf ik te zeggen dat de service van Cathay Pacific duidelijk beter is.

Ik vlieg liever met Lufthansa of BA de oceaan over dan met een Amerikaanse maatschappij. De crews bij Europese maatschappijen zijn in mijn ervaring beter en vriendelijker. Het vliegtuigeten vind ik per definitie niets, dus daar maakt het geen verschil. Er zijn mijns inzien maa twee echt goede Amerikaanse airlines: JetBlue en Virgin America.
Hmmmm even een aantal dingen onderscheiden.
Als je (zonder tussenstap in europa) vanaf schiphol vliegt dan is de kans groot dat je met Delta(soms KLM), United, en misschien UsAirways vlieg. USairways is degene waarbij het interieur vaak als minpunt naar boven komt. Ik weet niet of dit inmiddels verbeterd is maar het mag in ieder geval wel wat beter. Bij Delta/KLM en United is het interieur gewoon "standaard". Echter Delta/KLM hebben betere beeldschermpjes(groter, beter contrast en het is on-demand(dus je kan films kijken wanneer jij dat wilt))
Binnenlandse vluchten in Amerika is inderdaad vergelijkbaar alsof je in een bus zit. Sterker nog de bussen van Connexion en Arriva hebben meer luxe
. Dus er is een groot verschil tussen international en domestic flights.
Drankjes en eten zijn bij alle maatschappijen wel ongeveer hetzelfde, zou me niet verbazen als ze allemaal dezelfde cateraar hebben. Alleen bij Delta krijg je nog wel is een ijsje als laatste
Als je (zonder tussenstap in europa) vanaf schiphol vliegt dan is de kans groot dat je met Delta(soms KLM), United, en misschien UsAirways vlieg. USairways is degene waarbij het interieur vaak als minpunt naar boven komt. Ik weet niet of dit inmiddels verbeterd is maar het mag in ieder geval wel wat beter. Bij Delta/KLM en United is het interieur gewoon "standaard". Echter Delta/KLM hebben betere beeldschermpjes(groter, beter contrast en het is on-demand(dus je kan films kijken wanneer jij dat wilt))
Binnenlandse vluchten in Amerika is inderdaad vergelijkbaar alsof je in een bus zit. Sterker nog de bussen van Connexion en Arriva hebben meer luxe

Drankjes en eten zijn bij alle maatschappijen wel ongeveer hetzelfde, zou me niet verbazen als ze allemaal dezelfde cateraar hebben. Alleen bij Delta krijg je nog wel is een ijsje als laatste

- Phillostar
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Mij maakt de service en het eten tijdens een vlucht niet zoveel uit, je moet er gewoon niet teveel van verwachten (tenzij je BC vliegt).
Bij het kiezen van mn vliegtickets bekijk ik eerst de prijs en daarnaast de vertrektijden en met welke model vliegtuig ik van hort naar her wordt gebracht.
US Airways valt bij dan al snel af vanwege het (vele) gebruik van de kleine Boeing 757 en geen personal entertainment vanuit Amsterdam. Vooral op de intercontinale vluchten zit ik het liefst in een vliegtuig met 2 gangpaden, 8 uur in een kleine buis zitten met nog minder bewegingsruimte vind ik niets.
Mijn voorkeur gaat momenteel voor Amerika reizen uit naar United en dan met hun vluchten met de Boeing 777, vorig jaar met ze gevlogen en dit jaar weer.
Bij het kiezen van mn vliegtickets bekijk ik eerst de prijs en daarnaast de vertrektijden en met welke model vliegtuig ik van hort naar her wordt gebracht.
US Airways valt bij dan al snel af vanwege het (vele) gebruik van de kleine Boeing 757 en geen personal entertainment vanuit Amsterdam. Vooral op de intercontinale vluchten zit ik het liefst in een vliegtuig met 2 gangpaden, 8 uur in een kleine buis zitten met nog minder bewegingsruimte vind ik niets.
Mijn voorkeur gaat momenteel voor Amerika reizen uit naar United en dan met hun vluchten met de Boeing 777, vorig jaar met ze gevlogen en dit jaar weer.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Het ligt natuurlijk ook erg aan de bemanning. Bijvoorbeeld op de heenvlucht kan je te maken hebben met "zakelijke" stewardessen en op de terugvlucht weer vrolijke stewardessen.
Mijn voorkeur ligt meer bij Delta Airbus 330 omdat het een 2-4-2 indeling en stiller is geloof ik uit mijn hoofd en bij United Boeing 777 is het 2-5-2. Weet het niet zeker wat betreft indeling.
Mijn voorkeur ligt meer bij Delta Airbus 330 omdat het een 2-4-2 indeling en stiller is geloof ik uit mijn hoofd en bij United Boeing 777 is het 2-5-2. Weet het niet zeker wat betreft indeling.
oke al heel wat reactie
Dus eig is het allemaal wat gelijk? op US airways na dan..
ik vind tot nu toe vooral aantrekkelijke prijzen voor vluchten met american airlines. Iemand ervaring met deze maatschappij?

ik vind tot nu toe vooral aantrekkelijke prijzen voor vluchten met american airlines. Iemand ervaring met deze maatschappij?
American Airlines = leren stoelenEvelien. schreef:oke al heel wat reactieDus eig is het allemaal wat gelijk? op US airways na dan..

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Krijg je op binnenlandse vluchten ook gratis softdrinks, sappen en water?Clint schreef:Dat is wel een erg negatieve beeldvorming. Er zijn grote verschillen per airline. Softdrinks, sappen en water zijn bij allen gratis
Ik had zo nog een portie KLM-eten op gekund,vond het best lekker hoorClint schreef:Het eten is vaak belabberd, maar wederom vind ik het eten van KLM/Air France/Lufthansa/BA ook niet te vreten,

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Ik had prima ervaringen met Southwest, gratis inchecken en een gratis non alcohol drankje onderweg. Bij US Airways moest ik op Philadelphia-Fort Lauderdale eind 2008 moest ik betalen voor het inchecken en waren drankjes niet gratis. Maar mijn indruk is dat Europese maatschappijen toch wel beter zijn dan Amerikaanse maatschappijen. Al is het verschil niet echt groot.
Ik denk dat dit ook komt door het verschil waarmee wij in Europa gebruik maken van vliegen. Bij ons is het vaak voor vakantiebestemmingen, terwijl Amerikanen ook zakelijk veel meer gebruik maken van het vliegtuig.mtl schreef:Maar mijn indruk is dat Europese maatschappijen toch wel beter zijn dan Amerikaanse maatschappijen.
Als consument begint jouw vakantie meestal met je vliegreis en hecht je (veel) waarde aan de manier waarop de airline met je om gaat. Iemand die voor zaken vliegt zal hier minder waarde aan hechten denk ik.
Zakelijke gebruikers hebben toch niks in de gaten!

Helemaal hiermee eens, ben zelf 1m98.Njit schreef:De meeste mensen kijken toch eerst naar de prijs. Ik ben 1m97 dus elk vliegtuig is voor mij krap. Als ik dan mensen met normale lengte hoor zeuren over de stoelen dan denk ik ook van 'ik zou willen dat ik zoveel ruimte had als jij'. Het is toch een kwestie van uitzitten. Eigen schermpjes maakt dat uitzitten wel aangenamer maar de vlucht duurt er niet korter door..
"Vroegah" vielen er nog wel eens exit-row seats te regelen, maar dat is al een paar jaar niet meer het geval.
Ik vlieg zelf altijd Delta, en daar heb ik qua service nooit over te klagen gehad.
Ik heb het nog nooit niet gekregen, maar er zal best een airline of type toestel zijn waarbij het niet zo isGrandu schreef: Krijg je op binnenlandse vluchten ook gratis softdrinks, sappen en water?

Het verschilt enorm van keer tot keer, de twee keer dat ik met KLM naar de VS heb gevlogen was het echt ranzig (naar Zuid Afrika ook trouwens), bij BA heb ik twee keer lekker gegeten en de rest niet, Delta een keer wel, de rest niet en Lufthansa meestal wel, maar een enkele keer niet. Het is echt hit-or-miss. (United en Us Airways heb ik het niet eens overGrandu schreef: Ik had zo nog een portie KLM-eten op gekund,vond het best lekker hoor(maar ik ben volgensmij een uitzondering)

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Het (non-alcohol)drinken is bij mijn weten op binnenlandse vluchten(Delta/NWA en United/Continental) ook altijd gratis.
Maar het eten is altijd te vergelijken met Albert Heijn magnetron maaltijden. Het vult en daar is alles wel mee gezegd
heb ook wel is meegemaakt dat ik tijdens de vlucht een hele vieze lucht rook, ik dacht dat het de motoren waren die zo stonken maar het waren de maaltijden die werden opgewarmd...
Maar het eten is altijd te vergelijken met Albert Heijn magnetron maaltijden. Het vult en daar is alles wel mee gezegd

Iemand ooit gevlogen met Air Berlin? Daar ervaringen mee?
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1370 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 29 Reacties