Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tomtom in the States!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
nicolas1985
Amerika-ontdekker

Tomtom in the States!

Bericht door nicolas1985 »

Hallo,

Om de huurkosten van een auto te besparen, zou ik graag m'n eigen tomtom willen meenemen naar de States.
Ik heb een TomTom One (IQ Routes) waar ik dan graag de kaarten van de States zou willen uploaden.
Ik heb al wat websites gevonden waar je deze (al dan niet gratis :)) kan downloaden.

Is dit een aanrader? Iemand die hiermee ervaring heeft? Werkt het accuraat genoeg daar?

Nicolas
Upcoming: South-West-USA - July & August 2011 - http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 36&t=32039" onclick="window.open(this.href);return false;
Been to: New York City - March 2010
Bramster
Amerika-expert

Re: Tomtom in the States!

Bericht door Bramster »

Eerlijk duurt het langst zou ik zeggen.

Een navigatie is in de US betrekkelijk goedkoop. Ik zie ze bij de Walmart & BestBuy vanaf 70 Dollar en de K-Mart vanaf 60 Dollar, en dat ben je in Nederland al gauw kwijt voor een setje kaarten van de US.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

TomTom i.c.m. de software voor Noord Amerika/Canada werkt daar net zo goed al hier in Europa.

Zolang je je realiseert dat wegen dynamisch zijn en kaarten soms verouderd zijn, is het een prima hulpmiddel :thumbup:

Net zo min als hier, moet je er blind op vertrouwen; het is een hulpmiddel.

Kaarten van de USA kun je in de aanbieding vaak voor rond de 40 euro kopen; dan kun je beter een complete set kopen in de USA 8)
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Ik heb diezelfde Tomtom. Super irritant met kaarten wisselen (omdat er geen losse geheugenkaart in zit).
Maar ik heb de USA kaarten gekocht tijdje geleden, en als ik nu naar de USA wissel ik de Europa met de USA kaarten.
Als de kaarten er eenmaal op staan, ideaal ding in de USA, ik zou niet meer zonder willen.

Grootste route die ik ermee gereden heb: San Francisco - Monterey - Fresno - Las Vegas - Grand Canyon - Mt Rushmore - Kansas City,
en behalve downtown SF (hoge gebouwen) er geen issues mee gehad.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik gebruik al jaren mijn eigen TomTom in de States, werkt perfect en net zoals in Nederland/Europa. Let wel, het is en blijft een heerlijk hulpmiddel maar een goede kaart gaat dus ook altijd mee.

Mijn laatste TomTom heb ik overigens gekocht in Amerika, die was incl de kaart van Amerika en Europa en goedkoper als hier.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij nemen ook onze eigen TT mee met het USA kaartje. Heb 'm nu aan een vriendinnetje uitgeleend. Altijd makkelijk.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
nicolas1985
Amerika-ontdekker

Bericht door nicolas1985 »

Bedankt voor de info! Inderdaad, zelfs in België dient een GPS als hulpmiddel... :)
Upcoming: South-West-USA - July & August 2011 - http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 36&t=32039" onclick="window.open(this.href);return false;
Been to: New York City - March 2010
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Als ik de verharde wegen verlaat heb ik ook altijd een papieren kaart bij me, want als ik autopech krijg wil ik wel weten in welke richting ik moet lopen.

Maar is het niet zo dat de een nieuw gekochte TomTom kaart (met een eerste gratis update) veel recenter is dan een nieuw gekochte papieren kaart ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer