Om de huurkosten van een auto te besparen, zou ik graag m'n eigen tomtom willen meenemen naar de States.
Ik heb een TomTom One (IQ Routes) waar ik dan graag de kaarten van de States zou willen uploaden.
Ik heb al wat websites gevonden waar je deze (al dan niet gratis ) kan downloaden.
Is dit een aanrader? Iemand die hiermee ervaring heeft? Werkt het accuraat genoeg daar?
Een navigatie is in de US betrekkelijk goedkoop. Ik zie ze bij de Walmart & BestBuy vanaf 70 Dollar en de K-Mart vanaf 60 Dollar, en dat ben je in Nederland al gauw kwijt voor een setje kaarten van de US.
Ik heb diezelfde Tomtom. Super irritant met kaarten wisselen (omdat er geen losse geheugenkaart in zit).
Maar ik heb de USA kaarten gekocht tijdje geleden, en als ik nu naar de USA wissel ik de Europa met de USA kaarten.
Als de kaarten er eenmaal op staan, ideaal ding in de USA, ik zou niet meer zonder willen.
Grootste route die ik ermee gereden heb: San Francisco - Monterey - Fresno - Las Vegas - Grand Canyon - Mt Rushmore - Kansas City,
en behalve downtown SF (hoge gebouwen) er geen issues mee gehad.
Ik gebruik al jaren mijn eigen TomTom in de States, werkt perfect en net zoals in Nederland/Europa. Let wel, het is en blijft een heerlijk hulpmiddel maar een goede kaart gaat dus ook altijd mee.
Mijn laatste TomTom heb ik overigens gekocht in Amerika, die was incl de kaart van Amerika en Europa en goedkoper als hier.
Als ik de verharde wegen verlaat heb ik ook altijd een papieren kaart bij me, want als ik autopech krijg wil ik wel weten in welke richting ik moet lopen.
Maar is het niet zo dat de een nieuw gekochte TomTom kaart (met een eerste gratis update) veel recenter is dan een nieuw gekochte papieren kaart ?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.