Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag over overstap in Memphis naar Amsterdam
Vraag over overstap in Memphis naar Amsterdam
Heb vandaag de e-tickets ontvangen. Nu blijkt dat we terug uit Denver via Memphis gaan. We hebben maar een overstaptijd van 35 minuten. Heeft iemand ervaring op deze luchthaven en is deze tijd te doen. Lijkt me zo'n gestress.
We vliegen met Delta/KLM. Alvast bedankt voor een reaktie.
We vliegen met Delta/KLM. Alvast bedankt voor een reaktie.
Re: Vraag over overstap in Memphis naar Amsterdam
35 minuten is erg weinig, er hoeft maar iets mis te gaan en je haalt het niet. De keer dat ik met Delta-KLM op Memphis ben over gestapt, was het in dezelfde terminal en je hoeft dus alleen van gate naar gate te lopen, maar dit is echt weinig tijd. Als je lang moet taxiën op Denver of Memphis haal je het waarschijnlijk niet, en zo wel, dan vrees ik voor de bagage.
Ik zou even bellen en vragen of je niet op een eerdere vlucht vanuit Denver kan vertrekken.
Ik zou even bellen en vragen of je niet op een eerdere vlucht vanuit Denver kan vertrekken.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij zijn dit jaar ook overgestapt op Memphis (vanuit Denver met Delta) en ik vind het ook erg krap. Wij moesten namelijk wel naar een andere terminal met een soort treintje/monorail. En dan nog het lopen naar de juiste gate. Ik zou ook proberen om het te verzetten.
Zit nog even te zoeken naar alternatieven.
Brengen 's morgens de camper weg, worden dan naar de luchthaven gebracht door Road Bear. Kan iemand mij zeggen hoe laat je dan door hun afgezet kan worden.
2.25 pm via atlanta, overstaptijd 3.24 uur
3.31 pm via minneapolis, overstaptijd 1.02 uur
4.13 pm via detroit, overstaptijd 1.06 uur
Ga ik proberen ons op een andere vlucht te zetten.
Weten niet of je het vertrek van 2.25 redt na inleveren camper, anders zouden we een taxi moeten nemen. Als 1 uur ook krap zou zijn, verblijven we liever met een langere wachttijd, dan dat gestress.
Even nagekeken, het vliegtuig waar we nu op geboekt zijn met een overstaptijd van 35 min. is een klein toestel met 20 rijen van Canadian Regional Jet 900.
Iemand hier al eens mee gevlogen?
Brengen 's morgens de camper weg, worden dan naar de luchthaven gebracht door Road Bear. Kan iemand mij zeggen hoe laat je dan door hun afgezet kan worden.
2.25 pm via atlanta, overstaptijd 3.24 uur
3.31 pm via minneapolis, overstaptijd 1.02 uur
4.13 pm via detroit, overstaptijd 1.06 uur
Ga ik proberen ons op een andere vlucht te zetten.
Weten niet of je het vertrek van 2.25 redt na inleveren camper, anders zouden we een taxi moeten nemen. Als 1 uur ook krap zou zijn, verblijven we liever met een langere wachttijd, dan dat gestress.
Even nagekeken, het vliegtuig waar we nu op geboekt zijn met een overstaptijd van 35 min. is een klein toestel met 20 rijen van Canadian Regional Jet 900.
Iemand hier al eens mee gevlogen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nee, niet mee gevlogen.
Ik zou wat later vertrekken. Liever even wachten op het vliegveld, dan stressen dat je het niet haalt.
Ik zou wat later vertrekken. Liever even wachten op het vliegveld, dan stressen dat je het niet haalt.
- Bandido
- Amerika-expert
Nee, dat is te krap naar mijn mening. Memphis is op zich een klein en overzichtelijk vliegveld in vergelijking met bv een JFK of Atlanta, maar niettemin hoeft er maar iets te gebeuren en je hebt een vertraging. Het weer kan in het Zuiden van de VS ook erg onvoorspelbaar zijn, en als er bv een onweersbui snel opkomt, ben je al de pineut.
"Keep Georgia On Your Mind"
Die overstaptijd in Detroit moet je kunnen halen. Erg fijn vliegveld om te navigeren.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Heb gebeld naar Tioga Tours, daar hebben we alles geboekt. Er kan niets aan veranderd worden volgens hun, daar de KLM dit heeft beslist. Die hebben voor een alternatief gezocht. Raar, het was geboekt via Atlanta en nu moeten we ineens dit accepteren. Zijn hier niet blij mee. Er wordt gewoon gezegd, als je het niet redt, moeten hun voor een oplossing zoeken.
Ik zou KLM gewoon even bellen als ik jullie was. Ik heb ook wel eens met een reisbureau moeten boeken (ik had een voucher voor $250, tja dan moet je wel) en zij konden ook allerlei dingen niet regelen. Eén telefoontje naar KLM en het was geregeld.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Clint, bedankt voor je advies! Inderdaad, een telefoontje naar de KLM en toen kon het wel geregeld worden.
Bij de KLM handhaven ze minimale overstaptijd van 30 min. en vonden 31 min. ook aan de krappe kant.
Door die 1 minuut meer, geeft de computer dan deze vlucht.
Bij de KLM handhaven ze minimale overstaptijd van 30 min. en vonden 31 min. ook aan de krappe kant.
Door die 1 minuut meer, geeft de computer dan deze vlucht.
Voor mij precies de reden dat ik nooit via reisbureau's boek.. Die extra tussenpersoon zorgt (voor mij persoonlijk) alleen maar voor problemen. Fijn dat het geregeld is! Vlieg je nu eerder of via een andere luchthaven?
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wat fijn toch weer die toegevoegde waarde van een reisbureau. 

Was ik inderdaad vergeten te vermelden. Had voorgesteld Detroit of Minneapolis. Ze hebben er Minneapolis vertrektijd 3.31 pm van gemaakt met een overstaptijd van 1.02 uur.
Het is voor ons ook de laatste keer via een reisbureau, via internet kan je zelf alles heel goed doen. Nu heb ik er ook veel tijd ingestoken om andere vluchten uit te zoeken. Maar ja, we wilden een camper huren en dan denk je al gauw regel dan ook de vlucht maar.
Het is voor ons ook de laatste keer via een reisbureau, via internet kan je zelf alles heel goed doen. Nu heb ik er ook veel tijd ingestoken om andere vluchten uit te zoeken. Maar ja, we wilden een camper huren en dan denk je al gauw regel dan ook de vlucht maar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3814 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties