Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto geschikt voor deze dirtroads?
Auto geschikt voor deze dirtroads?
Op dit moment ben ik samen met mijn familie aan het genieten van de natuur in het zuidwesten. We hebben bij de autoverhuurder een Chevy Traverse meegekregen. Opzich is het een heerlijke auto en het exemplaar dat wij hebben is zeer luxueus uitgerust (ledere bekleding, ipod connectivity, dvd-player, rear-view camera etc.) dus eigenlijk willen we hem niet inruilen. We willen echter graag de Cathedral Valley Loop en de Cottonwood Canyon Road gaan rijden deze vakantie. Nou maak ik me een beetje zorgen hierover, heeft een Chevy Traverse wel geoeog cleareance en is het gebrek aan 4x4 geen probleem?
-
- Amerikakenner
Re: Auto geschikt voor deze dirtroads?
Als ik jou was zou ik het contact van de huurauto even goed doorspitten.
Dikke kans van 99% dat je helemaal geen dirt roads mag berijden met een huurauto.
Dikke kans van 99% dat je helemaal geen dirt roads mag berijden met een huurauto.
Klopt Tinkerbell, schade aan de onderkant is voor eigen rekening, dat is mij bekend. Echter, volgens mij nemen heel veel forumleden hun huurauto gewoon offroad.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ruil hem dan iig in voor een Wrangler/Hummer/Land Rover die zullen je wel verder brengen.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Het is altijd lastig om van Nederland uit te kunnen zeggen of een dirtroad wel of niet begaanbaar is, de conditie van zo'n weg kan de ene dag heel erg verschillen van de andere dag. Wij hebben de Cathedral Valley Loop 2x gereden, beide keren hebben we geen 4x4 nodig gehad maar een goede high clearance was wel absoluut noodzakelijk. Ik weet dat er nog maar een paar dagen geleden een wash out is geweest (kijk eens in het live verslag van Michel en Elly), maar dat is inmiddels wel weer hersteld denk ik (de Rangers waren daarmee bezig toen Michel en Elly die route reden). Ze hebben ook de Cottonwood Canyon Road gedaan en die was volgens hen in goede conditie.
http://michelly.nl/USA_2011/dag17.htm
PS: van auto's heb ik totaal geen verstand dus of een Chevy Traverse genoeg clearance heeft, daarvan heb ik echt geen idee.
http://michelly.nl/USA_2011/dag17.htm
PS: van auto's heb ik totaal geen verstand dus of een Chevy Traverse genoeg clearance heeft, daarvan heb ik echt geen idee.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
-
- Amerikakenner
Tja dat is natuurlijk je eigen afweging. Voor onszelf zou "wat vele leden doen" niet als maatstaf gelden.Chrisp schreef:Klopt Tinkerbell, schade aan de onderkant is voor eigen rekening, dat is mij bekend. Echter, volgens mij nemen heel veel forumleden hun huurauto gewoon offroad.
Als je bereid bent om de eventuele schade te betalen uit eigen zak zal er verder niet zoveel aan de hand zijn.Je bent niet verzekerd als je dit toch doet tegen de regels van de autoverhuurder in.
Wij krijgen altijd een waarschuwing op onze Neverlost van Hertz zodra we wegen kiezen die niet toegestaan zijn. Ze kunnen ten alle tijden zien waar je geweest bent.
Toen wij hem reden hadden we ook geen 4x4 nodig. Zowiezo eerst vragen naar de staat van de weg bij het VC van Capitol Reef maar dat wist je wellicht.
Moest je echt twijfelen, bij 1000 lakes campground kan je er één huren voor 125$ exl tax.
Zie : http://thousandlakesrvpark.com/TL_services.html
Ik weet echter niet meer uit het hoofd waar jullie logeren en ook niet of je er moet overnachten om een jeep te kunnen huren. Ze hebben er ook niet zo veel dus op voorhand reserveren is aangeraden vermoed ik
Bart
Moest je echt twijfelen, bij 1000 lakes campground kan je er één huren voor 125$ exl tax.
Zie : http://thousandlakesrvpark.com/TL_services.html
Ik weet echter niet meer uit het hoofd waar jullie logeren en ook niet of je er moet overnachten om een jeep te kunnen huren. Ze hebben er ook niet zo veel dus op voorhand reserveren is aangeraden vermoed ik
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
We hebben vorig jaar veel dirtroads gereden met onze huurauto, maar wel nadat we de conditiie van de weg gevraagd hadden bij het visitorcenter dan wel BLM. Deze weten het echter ook niet altijd precies, zie inderdaad het verslag van Michelly van de CCR van afgelopen week. Ook over Cathedral Valley is men altijd voorzichtig in de adviezen. We kregen het advies bij washes eerst goed te kijken of het zou kunnen en er niet klakkeloos van uit te gaan dat alles wel zou loslopen. Loop voor de auto uit en krijg je het nadrukkelijk advies niet te doen, dan ook niet doen. Ze sluiten zaken soms ook af.
Het scheelde misschien dat we de dagen ervoor hadden geoefend met een ervaren dirtroadrijder in de buurt van Moab; en het jaar ervoor met een gehuurde jeep naar Geminibridges waren geweest, niet de gemakkelijkste route.
We hadden nadrukkelijk gevraagd om een HC en 4x4. Die HC was nodig, de 4x4 niet. ( bv wel naar Geminibridges bij Moab)
Of die auto van jullie geschikt is? Misschien toch eentje huren in Torrey voor Catheral Valley? Bij de CCR is dat wat lastiger helaas als je die op doorreis doet.
Laten we dit zeggen; we hebben totaal niets en dan ook helemaal niets gehoord, bij t inleveren niet en later ook niet. En al die andere forumleden kennelijk ook niet. Anders zouden we het allemaal echt niet doen.
Het scheelde misschien dat we de dagen ervoor hadden geoefend met een ervaren dirtroadrijder in de buurt van Moab; en het jaar ervoor met een gehuurde jeep naar Geminibridges waren geweest, niet de gemakkelijkste route.
We hadden nadrukkelijk gevraagd om een HC en 4x4. Die HC was nodig, de 4x4 niet. ( bv wel naar Geminibridges bij Moab)
Of die auto van jullie geschikt is? Misschien toch eentje huren in Torrey voor Catheral Valley? Bij de CCR is dat wat lastiger helaas als je die op doorreis doet.
Laten we dit zeggen; we hebben totaal niets en dan ook helemaal niets gehoord, bij t inleveren niet en later ook niet. En al die andere forumleden kennelijk ook niet. Anders zouden we het allemaal echt niet doen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wat zijn jullie allemaal dapper!
Wij zijn er vorig jaar toch wel achter gekomen dat het echte dirtroad rijden niets voor ons is. Tenminste;...niet in onze gehuurde auto. In dit geval was het de Onion Creek Road bij Moab.
Het is niet dat we het eng vonden of zo, maar we waren ons er heel erg bewust van dat als er iets beschadigde of als we vast kwamen te zitten, we enorme problemen zouden krijgen. Dat haalde voor ons toch wel een groot stuk plezier weg van het rijden op zo'n weg. En de kans dat er iets gebeurd zit er natuurlijk wél in, ik las deze week weer iemands verslag waarin ze bleven steken met de auto en (gelukkig) na een tijdje weer loskwamen. Maar wat als je niet meer loskomt?
Ik begrijp best dat een aantal mensen zeggen "ik wil heel graag die dirtroads rijden, dus ik neem het risico" Maar ik vind het voor onszelf het risico niet waard.Wij bezoeken liever de plekken (en die zijn er genoeg) waar we wél verzekerd zijn als er iets gebeurd. Ik zou niet graag hevig in de schulden komen.
Maar misschien zijn we wel gewoon angsthazen
Oh, en mijn dochter vond het ook niet zo prettig om achterin zo door elkaar gehusseld te worden
Marjon
Wij zijn er vorig jaar toch wel achter gekomen dat het echte dirtroad rijden niets voor ons is. Tenminste;...niet in onze gehuurde auto. In dit geval was het de Onion Creek Road bij Moab.
Het is niet dat we het eng vonden of zo, maar we waren ons er heel erg bewust van dat als er iets beschadigde of als we vast kwamen te zitten, we enorme problemen zouden krijgen. Dat haalde voor ons toch wel een groot stuk plezier weg van het rijden op zo'n weg. En de kans dat er iets gebeurd zit er natuurlijk wél in, ik las deze week weer iemands verslag waarin ze bleven steken met de auto en (gelukkig) na een tijdje weer loskwamen. Maar wat als je niet meer loskomt?
Ik begrijp best dat een aantal mensen zeggen "ik wil heel graag die dirtroads rijden, dus ik neem het risico" Maar ik vind het voor onszelf het risico niet waard.Wij bezoeken liever de plekken (en die zijn er genoeg) waar we wél verzekerd zijn als er iets gebeurd. Ik zou niet graag hevig in de schulden komen.
Maar misschien zijn we wel gewoon angsthazen

Oh, en mijn dochter vond het ook niet zo prettig om achterin zo door elkaar gehusseld te worden

Marjon
Dat laatste kan ik me goed voorstellen Marjon. Dat zou ik ook niet doen. En met rugklachten is het ook niet erg bevorderlijk. Moet er nu niet aan denken.
En zo dapper zijn wij ook niet. We hebben iedere keer goed uitgekeken en afgewogen of het verantwoord was. En dat ging niet van dik hout zaagt men planken, gewoon goed uitkijken, soms allemaal uit de auto en soms gewoon niet verder. Verstand gebruiken, kijken en vragen. En wat de ranger zei; bij twijfel niet doen. Het was bovendien droog weer.
Ik heb maar een keer gedacht die reis wat een K... weg. naar Strike Valley Overlook. Maar ook daar met navragen aan auto's die er vandaan kwamen moest het te doen zijn en dat was ook zo. Iemand zonder HC hebben we het afgeraden, deze mensen zijn vervolgens gaan lopen.
Er zijn altijd risico's aan autorijden, en die weeg je af. Dat doe je hier in NL ook, met gladheid enzo, of met de storm en regen laatst was ik nadat ik bijna een boom op het dak kreeg ook niet erg blij. Dat gevoel had ik op die dirtroads niet anders waren we niet gegaan.
Eerst maar eens huren zou ik nogmaals zeggen.
En zo dapper zijn wij ook niet. We hebben iedere keer goed uitgekeken en afgewogen of het verantwoord was. En dat ging niet van dik hout zaagt men planken, gewoon goed uitkijken, soms allemaal uit de auto en soms gewoon niet verder. Verstand gebruiken, kijken en vragen. En wat de ranger zei; bij twijfel niet doen. Het was bovendien droog weer.
Ik heb maar een keer gedacht die reis wat een K... weg. naar Strike Valley Overlook. Maar ook daar met navragen aan auto's die er vandaan kwamen moest het te doen zijn en dat was ook zo. Iemand zonder HC hebben we het afgeraden, deze mensen zijn vervolgens gaan lopen.
Er zijn altijd risico's aan autorijden, en die weeg je af. Dat doe je hier in NL ook, met gladheid enzo, of met de storm en regen laatst was ik nadat ik bijna een boom op het dak kreeg ook niet erg blij. Dat gevoel had ik op die dirtroads niet anders waren we niet gegaan.
Eerst maar eens huren zou ik nogmaals zeggen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met een Traverse kun je de meeste dirtroads gewoon rijden. Genoeg clearance.
Je moet alleen niet echt off road gaan daar zijn ze niet voor gemaakt, maar wegen met kuilen en wat stenen moeten geen probleem zijn. Check van de voren dat er een reserve wiel is, dat er lucht in zit en dat het gereedschap + krik aanwezig zijn.
Je moet alleen niet echt off road gaan daar zijn ze niet voor gemaakt, maar wegen met kuilen en wat stenen moeten geen probleem zijn. Check van de voren dat er een reserve wiel is, dat er lucht in zit en dat het gereedschap + krik aanwezig zijn.
Bedankt voor de replies iedereen
. Jullie advies zal ik ter harte nemen, voorzichtigheid is zeer belangrijk bij deze dirtroads. Ik zal zeker berichten over het natuurschoon
.

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
De auto kan de weg misschien dan wel aan, maar kan jij dat ook ? 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Sorry, maar wat is dat nou weer voor een opmerking?Ruud2004 schreef:De auto kan de weg misschien dan wel aan, maar kan jij dat ook ?
- Ruud2004
- Amerika-expert
Niet flauw bedoeld, maar de meeste voertuigen blijven steken op de meest eenvoudige weggetjes omdat de bestuurders geen idee hebben wat ze met een auto wel of niet kunnen doen. Men huurt een 4x4 en denken dat het dan allemaal vanzelf gaat. Helaas, dat is niet zo.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ok
. Het klonk een beetje denigrerend zopas., maar ik zie wat je bedoeld. Gelukkig zijn wij voorzichtige dirtroad rijders, en van de vorige reis hebben we ook al enige ervaring ermee (waaronder Schnebly Hill Road, die toch echt in behoorlijk slechte staat verkeerde).

- Ruud2004
- Amerika-expert
Niet denigrerend bedoeld, wel een waarschuwing. Neem die Cottonwood Canyon Road maar als voorbeeld. Een saaie, lange dirtroad, (leek wel een maanlandschap) maar wel met een paar zeer verraderlijke stukken met veel mul zand. Dat moet je dan wel herkennen en op participeren. Dwz het juiste pad kiezen, met de juiste snelheid in de juiste versnelling anders blijf je toch echt steken. (met alle gevolgen schade?) van dien. Heb ik het nog niet eens over dat (kleine) beekje waar je doorheen moet. Kan zomaar een groot probleem worden en veel onkosten geven.
Laat je maar eens ergens uittrekken (heb jij een sleepkabel bij je?). Wordt dus een berger en die weet je CC wel te belasten hoor.
Laat je maar eens ergens uittrekken (heb jij een sleepkabel bij je?). Wordt dus een berger en die weet je CC wel te belasten hoor.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ruud2004 schreef:Neem die Cottonwood Canyon Road maar als voorbeeld. Een saaie, lange dirtroad

Grts, Bart
zelfde reactie als Bart: CCR saai
zeker geen wandelingetje gedaan door een klein slotcanyonnetje bv?

zeker geen wandelingetje gedaan door een klein slotcanyonnetje bv?

- Ruud2004
- Amerika-expert
Ja, sorry! Wij vonden het een bijzonder saaie weg. Ik heb het niet over de wandelingen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida