Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

fullsize of midsize suv

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

fullsize of midsize suv

Bericht door ina »

Wij gaan dit jaar met 3 personen op vakantie(ikzelf ben de kleinste) nu twijfelen we of we een fullsize suv of midsize suv(4x4) nodig hebben, we hebben 3 koffers en natuurlijk de coolbox. Welke auto's zijn full size suv?, we zagen een Ford Escape en na mijn idee is dat mid size mijn man dacht dat hij wel groot is. Naar mijn idee is bijv. een Kia Sorento best wel klein qua bagage ruimte, als je een Escape of soortgelijk besteld en je krijgt een Sorento vraag ik me af of dat wel past.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: fullsize of midsize suv

Bericht door laguna62 »

Hoi,
Als het alleen om 3 koffers gaat en een koelbox is een Ford Escape groot genoeg,huur zelf ook altijd een mid size suv, wij zijn dan met z'n tweetjes en over het algemeen hebben ze bijna allemaal dezelfde afmetingen.Dit jaar in mei op Las vegas bij Dollar,vroeg ik om een 4*4 en kreeg een Jeep grand cherokee mee,dat geluk kun je ook nog hebben en die is groot genoeg.
Albert.
Pieter & Mirjam
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Pieter & Mirjam »

Wij hebben deze zomer bij usareisen.de een midsize SUV gereserveerd en in San Fran kregen we een Ford Escape, prima auto.
Met zijn 2-en hadden wij 2 grote (harde) koffers en 2 trolleys.. haha.. veel dat klopt. Daarnaast een koelbox en wat losse spullen,
al met al zat onze auto dan wel vol.
Als jij aangeeft 3 koffers te hebben dan moet dit met een Escape wel lukken denk ik, dat kan wel in de achterbak.
Op de achterbank is dan wel genoeg ruimte. Een Sorento is dacht ik kleiner.
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ford escape is een midsize suv .
Kia Sorento is wel groter dan de Ford Escape en valt onder een Standard Suv .
Voordeel van de Ford Escape is dat het een zeer zuinig verbruik heeft . Maar moest ik een keuze maken tussen beide wagens ,ging mijn voorkeur zeker uit naar de Kia Sorento . Hij is van kofferruimte vrij groot en reed heel prima .
Wij hadden afgelopen vakantie een Nissan Pathfinder gehad en ondanks dat dit ook een grote wagen is ,viel daar de benzine verbruik geheel tegen .
Kia Sportage is een kleinere suv .

Gr,
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

We hebben wel 3 grote harde koffers en ik wil liever niet op de achterbank nog van alles neerzetten??
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Vanaf 3 personen zou ik voor 'n standaard of fullsize gaan. Vooral voor de bagage en de koelbox. Je zit dan wel krap als je ook nog iemand op de achterbank hebt zitten en de fototassen e.d. daar ook nog allemaal moeten liggen.

Een Ford Escape is overigens wel 'n zalige wagen! Heb er van de zomer in mijn eentje 8400 km mee gereden door Canada, Montana en Wyoming.

Ik had 'n grote reistas en 'n grote koelbox in de kofferbak staan. Zou daar echt niet ook nog extra koffers in kwijt hebben gekund tenzij je daar de koelbox niet zet.
Op de stoel naast me had ik m'n camera e.d. liggen, ervoor 'n tas met alle vouchers en wat te snaaien. Voor de achterbank lag m'n statief en tas met souvenirs. Op de achterbank had ik altijd wel 'n fleece liggen.
dinne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door dinne »

wij hadden Hyundai Santa Fe als Mid-size: meer dan ruim genoeg!
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Een Ford Escape valt dus onder de midsize suv en de Grand Cherokee is een full size.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik heb tot twee keer toe een Hyundai Santa Fe meegekregen als mid size SUV en dat ding had een zee van ruimte. Voor 3 personen met 3 koffers lijkt mid size me voldoende.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Wij hebben met 4 personen altijd een midsize suv. Wij hebben een aantalkeren de toyota 4RAV meegekregen, en daar pasten bij ons wel 4 koffers in. De koelbox stond bij ons wel op de achterbank (in het midden) omdat wij dat wel handig vonden om onderweg drinken te kunnen pakken. Maar volgens mij kun je dus met 3 personen makkelijk een midsize suv nemen. (maar het is natuurlijk maar net waarmee je genoegen neemt, wil je een zee van ruimte, moet je natuurlijk voor fullsize gaan)
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zag een standard suv 4x4(Grand Cherokee of soortgelijk), via Expedia bij Alamo, 22 dagen in juli vanaf Denver voor 945 euro, een goede prijs??
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

In 2009 had ik een mid-size SUV, Ford Escape. Hele leuke auto, verbruik 1 op 9 a 10 (liters/km). Koffers pasten echter niet over de lengte, maar wel twee over de breedte en dan heb je nog wel ruimte over voor andere zaken. Je kunt er echter ook drie plat boven op elkaar leggen.

Vorige week hadden we een standard SUV, Ford Explorer. Verbruik 1 op 7 a 8. We waren met 3 volwassenen en 2 kids en dat ging prima. Koffers passen er over de lengte in en wel vijf naast elkaar. Daarvoor of achter kun je ook nog bagage kwijt.
Afbeelding
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik denk dat wij voor de standard SUV gaan, Jeep Grand Cherokee of soortgelijke, welke auto's kan ik verwachten als soortgelijke standard SUV?

Hoe kan je zien of ze de 4x4 wel werkt? en de High clearance?
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

Wij hadden twee weken terug bij Alamo een midsize SUV gehuurd, kregen een Jeep Patriot mee. Daar passen twee koffers plat naast elkaar in de kofferbak en dan is ie vol. Er bovenop kun je wellicht nog een koffer en een tas kwijt maar meer ook niet. Ik zou in ieder geval met 3 volwassenen en 4 koffers gaan voor de fullsize.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik begreep dat een standaard SUV(Jeep grand cherokee of soortgelijke) groter is dan een midsize, hij zit tussen de full size en de midsize in.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wat voor auto rij je zelf in Nederland? Als dat een gewone personenwagen is dan lijkt een midsize SUV me al een hele luxe...
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wij huren op dit moment een Chevy Traverse (ook maatje groter dan een midsize, kan goed onder standaard vallen) en hebben een paar dagen geleden gekeken om hem in te ruilen voor wat kleiners aangezien we bijna alleen nog steden aan gaan doen. Om heel eerlijk te zeggen schrokken we wel van het verschil in grote en hebben alsnog afgehaakt :S Met zn tweeën is een midsize SUV zeker groot genoeg normaal gesproken maar met 3 personen zou ik er toch nog eens over na gaan denken want je zit vrij veel in de auto als je veel wilt zien!

De 4x4 staat bij mijn weten bijna altijd achter op de auto (AWD, FWD of 4x4)... soms ook nog wel aan de zijkant! Of hij aan of uit staat kan je heel simpel bedienen en op je console komt daarover dan meer info te staan (dat is iig bij de Traverse het geval)!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

@ sifaka, dus die Chevrolet traverse is waarschijnlijk een standard SUV, die zou denken jullie wel groot genoeg zijn met z'n 3. Van de midsize zijn we al afgestapt. Wat maken jullie trouwens een mooie reis!!
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Hier in Amerika worden in het dagelijks gebruik de volgende termen gehanteerd:

Compact SUV : Ford Escape, Jeep Liberty, Land Rover Freelander, Chevrolet Equinox
Naar NL begrippen redelijke auto's, maar zeker niet ruim voor 4 personen.

Midsize SUV : Ford Explorer, Jeep Grand Cherokee, Buick Enclave, Chevy Travers, BMW X5, Mercedes M, Land ROver Discovery (LR4)
Naar NL begrippen grote auto's, ook ruim genoeg voor 4 personen.

Full Size SUV : Ford Expedition, Chevrolet Suburban
Gewoon erg groot in NL en zeldzaam

Verhuur bedrijven gebruiken altijd, of in ieder geval vaaak, een term groter voor verhuurautos dan ze werkelijk zijn !!

AWD, All Wheel Drive, ofwel continu vierwielaandrijving, bestuurder hoeft nooit iets in te schakelen. Is tegenwoordig haast standaard op SUV's

4x4, de voorwielaandrijving moet door bestuurder ingeschakeld worden, kom je op SUV's haast niet meer tegen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Johan67, waar vallen een Kia Sorento en Hyundai Santa Fe dan in? Deze zijn bij Alamo op LAX behoorlijk veel voorkomend.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer