Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eAutohuur of Hertz

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
erikh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

eAutohuur of Hertz

Bericht door erikh »

We hebben nu een paar ervaringen met verschillende verhuurd;

Midsize SUV gehuurd via usareisen van Alamo; kregen uiteindelijk een Kia Sportage; niet veel bijzonders dus.
Standard SUV gehuurd bij Hertz; kregen een Jeep Commander; volgens mij toch wel wat groter dan de gemiddelde standard SUV

Voor volgend jaar ben ik heel erg aan het twijfelen;
Of een standard suv via Hertz, waar ik dus goede ervaringen mee heb, of via eautohuur, voor mij totaal onbekend.
Bij Hertz zou 60 euro meer betalen, maar zitten er geen extra bestuurders of eerste tank benzine inbegrepen.
Al met al betaal ik voor 18 dagen huur tussen de 780 en 850 euro voor een Standard SUV.

Bij eautohuur staat dit:
"Uw huur bestaat uit
* Onbeperkt aantal km ALLE auto groepen
* Verzekering ( - CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra ansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist - verzekering )
* Lokale belastingen
* Luchthaven toeslag
* Premium bestemmings toeslag
* Eerste tank benzine
*Extra Bestuurders (25 jaar of ouder)
* Home Security Fee (Omzet & Staats belastingen) "

Heb ik hier voldoende aan, of mist er iets? Verder twijfel ik over de betrouwbaarheid van eautohuur en de auto die ik uiteindelijk ga krijgen...
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: eAutohuur of Hertz

Bericht door Knabbeltje »

Je bent prima verzekerd bij eautohuur !
Ik heb zowel goede ervaringen bij usareisen als bij eautohuur .
Meegeven van de wagen in jouw categorie hangt in de eerste plaats nog altijd af van diegene die jou bediend ter plekke .Soms krijg je gratis een upgrade maar ook kunnen ze je verzekeringen liggen aansmeren die je eigenlijk niet nodig hebt en dit heeft niets te maken met usareisen of eautohuur .

Gr,
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ben het met Knabbeltje eens.
Een Kia Sportage is een mid size suv. Je kreeg dus gewoon wat je gereserveerd had. Soms heb je geluk en krijg je een gratis upgrade. Dat heeft niets te maken met de tussenpersoon waar je de auto gereserveerd hebt. Vorig jaar reserveerde ik via usareisen.de een mid size suv bij Alamo en ik kreeg een acht cylinder Chevrolet Suburban mee.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ja misschien is de Kia Sportage wel een midsize maar het : "2 grote koffers en 1 kleine" waren dus extreem overdreven want wij kregen niet eens 2 normale harde koffers erin. Maar goed dat staat even los van de vraag of eautohuur een betrouwbare partner is, en ik niet meer kans heb op een fatsoenlijke auto bij Hertz.

Tot nu toe heb ik met Alamo en National alleen maar negatieve ervaringen. Bij Alamo wilden ze me zelfs extra laten betalen omdat ik de auto 2 dagen te vroeg inleverde.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik sluit me aan bij de anderen. Welke auto je uiteindelijk krijgt, daar heeft de broker weinig invloed op. De laatste twee keer dat ik een midsize SUV had gehuurd (via usareisen.de) kreeg ik uiteindelijk een Hyundai Santa Fe mee, een joekel van een bak. En er stonden ook Kia Sorento's.
Ik heb tijdens mijn laatste trip via autoeurope gehuurd, bij Dollar, en gewone midsize auto's waren er (bijna) niet dus hadden ze full size auto's neergezet. Wat je zal aantreffen weet je dus niet, zelfs als je bij Hertz huurt. Je mag verlangen dat ze geen kleinere auto's hebben staan dan beloofd, maar groter is geluk hebben.

Kijk als je bij hertz huurt wel of alle benodigde verzekeringen erbij zitten.

Update: ik lees nu je laatste bericht, het formaat van de kofferruimte wordt altijd overdreven. En zelfs als ze klopt, kan het nog lastig zijn. Ik kreeg een Ford Corwn Victoria mee (full size, gewone sedan), maar vanwege het zeer onhandig geplaatste reservewiel konden er minder koffers mee dan je zou verwachten op basis van het formaat van de kofferbak.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Helaas kan ik bij eautohuur ook niet zien via welke aanbieder de huur zal verlopen. Nog maar eens rustig over nadenken dan, valt me tegen dat de huurauto's zoveel duurder zijn geworden dan 2-3 jaar geleden.
Laatst gewijzigd door Rob op 23 nov 2011, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je kan bij eautohuur wel een inschatting maken. Kijk via usareisen.de wie de goedkoopste is, en die zal bij eautohuur ook bovenaan staan.

Ik wil je wel mijn ervaring meegeven bij Dollar via LAX. Zij hadden enkel Amerikaanse auto's, en ik wilde Koreaans/Japans, maar dat is persoonlijk. Wat ik wel zeer kwalijk vond is dat ik mijn auto tot twee keer toe moest omwisselen en ik daarvoor dus 2x terug moest naar LAX. Voor mij een reden om niet meer bij Dollar te huren. Mocht je via Hertz willen huren, zij zullen waarschijnlijk op meer plekken auto's kunnen omwisselen.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Dus als je 1000 km verderop zit moet je helemaal terug rijden omdat er iets mis is met je auto?
Laatst gewijzigd door Rob op 23 nov 2011, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Sorry, dat had ik moeten vermelden. Ik was nog wel in greater LA. Maar om dan 1 uur terug te moeten rijden naar LAX, terwijl er in de buurt volgens hun eigen kaart ook vestigingen zijn vond ik heel vervelend.

Doch, stel ik was naar het Noorden gereden en bij Pismo Beach erachter gekomen dat de auto omgeruild moest worden, waar hadden ze me dan heen laten rijden?
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

erikh schreef:Helaas kan ik bij eautohuur ook niet zien via welke aanbieder de huur zal verlopen. Nog maar eens rustig over nadenken dan, valt me tegen dat de huurauto's zoveel duurder zijn geworden dan 2-3 jaar geleden.
Je kan bij eautohuur even bellen en aangeven dat je graag een wagen wil huren maar niet bij alamo en national en of zij van anderen aanbieders ook prijzen hebben . Zo heb ik dat ook eens gedaan ,ik wilde ook niet bij heb huren en kon dan via telefoon boeken voor een suv bij dollar . Je hebt trouwens telefonisch ook kans op nog een goedkopere aanbieding dan via internet .

Gr,
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Hmm ik kom er niet uit; uiteindelijk zullen de maatschappijen onderling niet zo verschillen. Ze proberen je toch allemaal extra verzekeringen aan te smeren, behalve Hertz daar heb ik dat nog niet gehad.

Dus nu zijn mijn opties:

18 dagen huur
Hertz: Standard SUV, 1 bestuurder, geen benzine: € 842,-
Eautohuur.nl : Standard SUV, extra bestuurders en 1 tank benzine: €784,-
Ebookers (Dollar): Standard SUV, 1 bestuurder, geen benzine: € 604,-
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wil je met meer mensen kunnen rijden of heb je aan één bestuurder genoeg?
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Mijn vriendin, of dan vrouw, wil af en toe wel eens een stukje rijden maar dat is geen must. Ik heb tijdens onze vorige vakanties ook 99% van de tijd achter het stuur gezeten.

Kan ook nergens vinden wat een extra bestuurder ter plaatse bijboeken kost.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat is bij de meeste maatschappijen $10 per dag. Als je iemand hebt die kan rijden is het wel fijn om die optie ook te hebben. Wij hadden tijdens de laatste vakantie een situatie waarbij ik niet meer kon rijden na een ongelukje en dan moet ik er niet aan denken dat de ander niet zou mogen rijden.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ok dan zou ik bij Dollar in totaal op ca. € 740 uitkomen. Is de keuze alweer iets minder makkelijk, tel de extra tank benzine erbij en eautohuur en ebookers zitten op dezelfde prijs.

Nu dan nog zien te bedenken of ik met Dollar in zee wil gaan, de site ziet er zo onprofessioneel uit dat ik ga twijfelen aan de kwaliteit en service.
marionmarloes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door marionmarloes »

Bij Hertz zijn de kosten voor een 2e bestuurder gelimiteerd tot $ 91 per huurperiode. Staat bij 'kwalificaties en vereisten' en dan 'Authorized and Additional authorized Operators'.

groetjes,

marion
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Bedankt. Alleen is Hertz sowieso al veruit het duurste.

Op dollar.co.uk kun je ook een pakket kiezen (platinum) incl. de extra bestuurderds; maar daar staat in de voorwaarden dat je niet kunt boeken als je niet uit het land komt waar de site van is. Terwijl je wel op de homepage als land van herkomst Nederland in kunt vullen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In welke staat wil je een auto huren? Want in Californië is de tweede bestuurder gratis, mits jij boven de 25 bent en de 2e bestuurder ook.
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Colorado.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Helaas, dan is het inderdaad bijbetalen voor de 2e chauffeur.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer