Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roadside service

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
john&ann
Amerika-ontdekker

Roadside service

Bericht door john&ann »

We zijn van plan om een auto te huren via usareisen.de

Is het verstandig om ter plaatse de roadside service te boeken? De ADAC komt helaas niet naar de USA
2012: Honeymoon New-York -----> Miami by Car.

http://www.bonke.me
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Roadside service

Bericht door Frasi »

Kijk even goed in de voorwaarden waarvoor deze Road side assist voorziet.
Volgens mij moet de verhuurder garanderen dat de auto in goede staat is; dan blijft alleen "gratis" hulp over in het geval je zonder benzine komt te staan of je sleutels in de afgeloten auto hebt laten liggen. Het komt erg over als bangmakerij en vooral een manier voor de baliemedewerker om een centje bij te verdienen (bij Alamo en Dollar werken de baliemedewerkers op commissiebasis en proberen je regelmatig een upgrade of extra verzekeringen aan te smeren).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
john&ann
Amerika-ontdekker

Bericht door john&ann »

Stel je auto geeft gewoon de geest. Technisch probleem etc. Wie komt er dan voor de kosten van het repareren of afslepen op? We willen bij usareisen de super inklusiv plus nemen.

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als je auto kapot gaat zorgt de verhuurder voor een andere auto.
De roadside service is alleen voor dingen die je zelf in de hand hebt (zonder benzine staan, sleutels verloren), m.u.v. het krijgen van een lekke band, mocht je niet in staat zijn die zelf te verwisselen zou je kunnen overwegen roadside assistance te nemen.
Een paar jaar geleden konden we niet meer verder rijden door een lekke radiateur en kregen we ter plekke een andere auto. Vorig jaar kreeg mijn man een enorme hagelbui over de auto heen, de voorruit was gebroken en die heeft hij onderweg laten vervangen bij een Dollar vestiging, de hele auto zat verder onder de deuken maar hij kon daar gewoon mee doorrijden. Dit waren dingen die gewoon in de verzekering zitten en hebben dan ook geen cent gekost.
john&ann
Amerika-ontdekker

Bericht door john&ann »

OK!

Een band verwisselen gaat nog wel en de sleutels kwijt raken of zonder benzine is mij hier ook nog nooit gebeurd dus dat sluit ik ook maar uit dan. In mijn eigen auto zit geen reserveband meer, alleen zo'n reparatieset. Ik neem aan dat die grote amerikaanse auto's wel een reserveband hebben???

gastxyz

Bericht door gastxyz »

Nee, niet allemaal. Controleer de auto erop voordat je wegrijdt. Ook of er een krik e.d. aanwezig is.
john&ann
Amerika-ontdekker

Bericht door john&ann »

Ok, thanks voor de tip.

6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

En mocht je voor langere tijd of meermaals per jaar gaan, je kunt ook voor (vanaf) $66,00 lid worden van AAA
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

mocht je niet in staat zijn die zelf te verwisselen zou je kunnen overwegen roadside assistance te nemen.
of koop bij de Walmart een bus "sealant" ($6,00), slangetje op ventiel draaien, spuitbus leegspuiten en rijden maar.
http://www.walmart.com/ip/Fix-A-Flat-Ti ... s/16888942
john&ann
Amerika-ontdekker

Bericht door john&ann »

@Bushmaster

:thumbup:

lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

En als je dan die "sealant" al gebruikt hebt, moet je dit dan niet melden aan de verhuurmaatschappij? Ik zou ook niet graag nog 3000 km rijden met zo'n band, dus dat zou dan vervangen betekenen denk ik.....
john&ann
Amerika-ontdekker

Bericht door john&ann »

Ik heb dat spul ook in mijn eigen auto. Bij Audi is dat geloof ik al standaard. Zelfs een luchtpompje er bij.

Raar genoeg zit er dan wel weer een krik bij.......

Die sealant is geloof ik alleen voor nood zodat je thuis komt of dat je de band z.s.m. kunt vervangen. Het is daarna ook niet meer mogelijk de band te repareren door er een prop in te schieten.

JackieV
Amerika-ontdekker

Wel of niet road assistance afsluiten?

Bericht door JackieV »

Ik lees er wel het een en ander over maar het is me niet duidelijk of ik nou wel of niet een Road Assistance verzekering moet afsluiten.
Bijvoorbeeld bij motorpech wanneer de auto weggesleept moet worden is dit dan verzekerd bij de autohuur of valt dit onder deze extra Road assistance verzekering?
Hoe weet ik of dit al is opgenomen in het contract? Hoe wordt dit vermeld?
Hockey
Amerika-expert

Re: Wel of niet road assistance afsluiten?

Bericht door Hockey »

Zie ook dit topic.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

note mod :Topics samengevoegd
Groetjes,
Carine
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Ik ben ook heel erg aan het twijfelen. Als het slepen en de reparatie voor rekening van de verhuurder komt, hoe goe het dan praktisch in zijn werk? Je staat ergens langs de kant van de weg, je belt Alamo en dan? Stuurt Alamo dan een sleepdienst?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Pech onderweg is gewoon voor rekening van de verhuurder,
inderdaad bellen met nummer wat op je huurcontract staat, en dan wordt e.e.a. geregeld.

Road site assistance is alleen voor:
- sleutels in contact laten zitten met de deuren dicht
- benzine op
- lege accu doordat je lampen hebt laten branden
- lekke band wisselen (terwijl je dit zelf zou kunnen)
- ............
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Lekke band wisselen haalt niet echt veel uit, want je moet dan toch naar de verhuurder gaan om een nieuwe auto, daar reserve wiel van die kleintjes zijn.
Dit jaar 2 keer lekke band gehad tussen NYC en DC. Eenmaal Dollar gebeld en die stuurden een pechdienst, dan naar Newark, tweede keer, een leeglopende band en zelf bij Dollar gestopt om van auto te wisselen en er zat een nagel in de band. Tot nu toe niets extra in rekening gekregen, dus hoop dat het zo blijft.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Valt een klapband onder normale service of roadside service? en stel dat je een lekke band hebt maar geen reservewiel? Dan moet je toch hulp inroepen en valt het niet meer onder "dingen die je zelf ook zou kunnen".
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik denk dat een klapband onder de normale service valt, al beperkt die service zich gewoon tot't vervangen van de band zonder kosten. Ze zullen er geen technician voor sturen als hij stuk gaat, want daar heb je dus het RSP voor nodig. Ik kan mijn plan wel goed trekken, maar ergens heb ik toch een raar gevoel. Ik heb 't laatste jaar zo'n 10 keer een klapband gehad (al lag dat voornamelijk aan mijn velgen). Ik krijg al bibberende knieën bij de gedachte dat ik bv alleen in Death Valley terecht zou komen, een klapband heb, geen reservewiel, geen mobiel bereik, etc... Of je dan RSP genomen hebt of niet, dat maakt niets uit, bereiken kan je ze toch niet :lol: Als er dan een hele dag niemand voorbij komt (en wie gaat er in godsnaam stoppen voor een vreemde, midden in de woestijn), dan heb je dus wel een zwaar probleem lijkt me. Ik vraag me eens wat jullie zouden doen op zo'n moment? Je moet ook nog bedenken dat ik mijn reis helemaal solo ga doen, dus de moed er in houden zal ook maar lukken voor even :lol:
Reisblog: thisisfraa.be
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer