Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

25+22 jarige bestuurder

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

25+22 jarige bestuurder

Bericht door SuzanneVD »

Hallo,

Ik heb net al in de FAQ gekeken maar kon daar geen antwoord vinden op mijn vraag.
Het is namelijk zo dat we van de zomer naar Amerika willen gaan en dan een auto willen huren, maar: Mijn vriend is 25 hij zal vooral rijden. Ik ben dan 22 jaar (en val dus in de onder de 25-groep)

Mijn vriend rijdt dus vooral en mijn plan was om ook de auto op zijn naam te huren, maar stel er gebeurt iets waardoor hij niet kan rijden dan is het toch wel handig als ik ook kan rijden (Heb dan 3 jaar mijn rijbewijs dus dat is het probleem niet...)
Moeten we dan alsnog zo'n underage toeslag betalen?

Alvast bedankt :)
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 25+22 jarige bestuurder

Bericht door DVDGuy »

Als je jezelf opgeeft als (eventuele) 2e bestuurder, zul je ook de toeslag moeten betalen.

Zou natuurlijk prettiger zijn als dat achteraf zou kunnen, alleen in het geval dat je gereden zou hebben, maar zo werken verzekeringen nu eenmaal niet :wink:
Laatst gewijzigd door DVDGuy op 09 jan 2012, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je dient een aantal dingen in acht te nemen. Het eerste is dat alleen mensen die meegetekend hebben als bestuurder mogen rijden. Heb je niet meegetekend als bestuurder en rij je toch dan ben je niet verzekerd. Willen rijden betekent dus jezelf als medebestuurder opgeven.
Daarna komt je leeftijd om de hoek kijken. Aangezien jij nog geen 25 bent val je in het underage tarief en zullen jullie dus extra moeten betalen. Zelfs al is de hoofdbestuurder 25 of ouder, dan nog geldt de eis wat de leeftijd van de overige bestuurders is voor een eventueel underage pakket.
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Daar was ik inderdaad al bang voor... Jammer.. Maar ik wil me toch voor de zekerheid inschrijven dan als tweede bestuurder.. is toch wel makkelijk dat ik gewoon verzekerd kan rijden..
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dan zul je dus extra moeten betalen. Sluit wel van te voren een Underage pakket af en niet ter plaatse. Dit scheelt namelijk veel geld.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Hoi Suzanne,

Ik heb hetzelfde probleem, ik ben 24 als wij in september rond gaan trekken in Amerika. Mijn man heeft geen rijbewijs, dus ik zal moeten rijden. Wij hebben via een medewerker van Hertz de tip gekregen om ons vóór 31-01 op te geven voor de hertz gold club familie (https://www.hertz.com/rentacar/hertzlin ... shView.jsp) (ga eerst naar de hertz homepage, en pas hier je land aan naar verenigde staten). Tot 31 januari hoef je niet aan de normaal gestelde voorwaarden te voldoen, en krijg je het lidmaatschap gratis! Als je lid bent van de Gold Club dan vervallen de extra kosten voor bestuurders onder de 25! Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, moet nog even wachten tot mijn creditcard binnen is, maar als het goed is zou dit DÉ oplossing zijn!

Succes ermee,
Joyce
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
SuzanneVD
Amerika-ontdekker

Bericht door SuzanneVD »

Ohh dat klinkt inderdaad wel heel mooi! Ik hoop deze maand wel mijn vlucht enzo te boeken dus dan ga ik daar ook eens voor kijken! Las dat je soms 20-30 doller per dag betaalt keer iets van 25.. tikt behoorlijk aan :blink:
Joyco
Amerikafan

Bericht door Joyco »

Probeer anders eens www.hertz.com/goldfamilie
Ik krijg nu wel een foutmelding, blijkbaar is er een probleem met de website, misschien daardoor ook de fout in de eerste link:)
Ik ben benieuwd of het jou gaat lukken!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

@Suzanne: Daarom moet je dat ook hier afsluiten. Bijv. hier: http://www.drive-usa.de/rental-cars/alamo-u25/
renejansen111
Amerikafan

Bericht door renejansen111 »

SuzanneVD schreef:Ohh dat klinkt inderdaad wel heel mooi! Ik hoop deze maand wel mijn vlucht enzo te boeken dus dan ga ik daar ook eens voor kijken! Las dat je soms 20-30 doller per dag betaalt keer iets van 25.. tikt behoorlijk aan :blink:
Dat is een behoorlijk prijs. Ik zou mezelf dan afvragen of je het het waard vind. Mijn vriendin is ook nog geen 25 en rijd dus niet als we in USA zijn. Als er echt iets is waardoor ik niet meer kan rijden, dat zien we dan wel weer hoe we dat oplossen. Er zal altijd wel in de buurt en verhuurplaats zitten van de betreffende maatschappij, en dan regelen we dat daar wel.

Rene
1995: Ontario-Quebec-New York
2008: British Columbia
2008: Florida
2010: British Columbia - Alberta
2011: California - Utah - Arizona - Nevada
2012: Florida
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

7 dagen Mid-Size SUV Super-Inclusive-Plus: 189,87
7 dagen Mid-Size SUV Super-Inclusive-Plus U25: 281,72

Verschil is dus 91,85. Da's iets meer dan 13 euro per dag. Of het dat waard is moet iedereen voor zichzelf beslissen.
Zeker bij een rondrit is het wel prettig als je elkaar kunt afwisselen.
Arjan101
Amerikafan

Bericht door Arjan101 »

Wij hebben het zelfde probleem, mijn vriendin wordt 2 maanden later 25 pff..
Ik vind 350 euro extra wel teveel voor een backup chauffeur..

Maar stel dat er wat gebeurt waardoor ik niet kan rijden, wat dan?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dan sta je daar. En dan kán je backup-chauffeur wel rijden maar het mág niet. En in het geval dat je backup-chauffeur een ongeluk veroorzaakt ben je niet verzekerd en betaal je véél geld.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

Ik vind de argumenten die gebruikt worden niet echt relevant; als je alleen reist of je mede-passagier heeft geen rijbewijs, komt er vast ook wel een oplossing :wink:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Die komt ook vast wel :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Arjan101 schreef:Maar stel dat er wat gebeurt waardoor ik niet kan rijden, wat dan?
Ik reis vaak alleen in de VS en heb dan ook geen backup chauffeur. Het kan dus wel. Maar zoals Njit al zei, als jouw backup chauffeur gaat rijden is ze niet verzekerd, wat bij een ongeval behoorlijk in de papieren kan gaan lopen.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het is dus net zoals met verzekeringen. Sluit je ze af dan heb je ze niet nodig. En als je ze wel nodig blijkt te hebben dan ben je blij als je ze hebt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met het verschil dat hier de consequenties wel te overzien zijn. Als je niet meer kunt rijden kan er vast wel een oplossing gevonden worden. En als er iets gebeurt waardoor je niet meer kunt rijden heb je waarschijnlijk ook nog wel andere problemen.
Ik rij altijd alleen, we vermelden Martin nu ook niet meer als 2e chauffeur (hoewel hij wel ouder is dan 25 ha ha).
Ik zou het geld lekker voor andere dingen gebruiken!

Marianne
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Dat is ook precies onze beredenering. We kregen bij een autoverhuurder ook een hele discussie omdat wij maar 1 bestuurder opgaven. Zij begonnen ook, maar wat als hij een ongeluk krijgt en zijn been breekt? Op het moment dat dat gebeurt moet je toch al zoveel regelen, dan kan dat er ook nog wel bij!
FrankeSanne
Amerikafan

Bericht door FrankeSanne »

Wij hebben hetzelfde, mijn vriend is 25 en ik 23. En we hebben hem alleen als bestuurder opgegeven.
Wij vinden het echt zonde geld om een underage pakket af te sluiten. Dat geld besteden we liever ergens anders aan uit.
En stel dat er wat met hem gebeurd, komt daar wel weer een oplossing voor. Dat zien we dan wel.
Ik zou wel voor jezelf nagaan of je dat het geld waard vindt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer