Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wijziging vlucht / overstaptijd 45 min Minneapolis / dreizen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
carooltje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Wijziging vlucht / overstaptijd 45 min Minneapolis / dreizen

Bericht door carooltje »

Vandaag kreeg ik een mailtje van Delta dat de vertrektijd van mijn vlucht van Las Vegas (via Minneapolis) naar Amsterdam is gewijzigd. De overstaptijd was al kort (1 uur en 5 minuten) en is nu als gevolg van deze wijziging nog maar 45 minuten. In verband hiermee belde ik Dreizen, bij wie ik de tickets boekte. Zij hebben met KLM/Delta overlegd en vertelden mij dat de vlucht alleen met een bijbetaling van 500 euro kan worden gewijzigd, dit omdat ik een "werelddeal weken" klasse ticket zou hebben geboekt (overigens al voor deze weken geboekt). Daarnaast was een en ander lastig omdat de heenvlucht door KLM word uitgevoerd en de terugvlucht geheel door Delta.

Ik heb gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga en dat zij me morgen maar moeten bellen met beter nieuws.

Ik zou dan ook graag willen weten of dit zomaar kan; is de wijziging jullie inziens groot genoeg om (kostenloos) een andere vlucht te eisen?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Wijziging vlucht / overstaptijd 45 min Minneapolis / dre

Bericht door sachasenne »

Als je de vlucht niet haalt owv te korte overstaptijd zetten ze je kosteloos op de volgende vlucht. (als er plaats is
Groetjes,
Carine
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Wij stonden de vorige keer binnen 15 minuten bij de nieuwe gate.
Volgens de medewerkers daar is Minneapolis altijd zo makkelijk.

Maar ja dat is alleen een ervaring.
Als ik jou was zou ik even kijken of er later die dag nog vluchten gaan naar LV.
Dan kan je overgeboekt worden, zitplaats alleen niet gegarandeerd.
carooltje
Amerikafan

Bericht door carooltje »

sachasenne schreef:Als je de vlucht niet haalt owv te korte overstaptijd zetten ze je kosteloos op de volgende vlucht. (als er plaats is
Dank voor je snelle reactie. Ik weet dat ze je dan op de volgende vlucht zetten, maar liever stap ik relax over en met wat meer zekerheid...
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hadden vorig jaar ook zoiets, een overstap van 35 minuten. Wij hadden wel bij klm zelf geboekt. (onze terug vlucht was ook met Delta) Na een telefoontje met de klm konden we zo op een andere vlucht gezet worden. We hadden van te voren gekeken welke overstap beter zou passen, en dit werd zo overgenomen. Misschien even zelf bellen met de klm.
xoxo89
Amerika-ontdekker

Bericht door xoxo89 »

Ik zou ook naar KLM bellen. Let daarna wel op, wanneer D-reizen weer tickets opstuurt.
Had zelf ook een wijziging en het lukte met D-reizen niet om het te wijzigen. Heb toen de vliegtuigmaatschappij gebeld en alles heel snel geregeld. Krijg net weer nieuwe tickets binnen van D-reizen. En ja hoor, alles weer precies zoals ik het NIET wilde. Kan dus weer opnieuw gaan bellen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wel D-reizen goed van repliek gediend, want zo is het. Wat een onzin dat als ticket in de "wereldweken"is gekocht je dan maar moet bijbetalen. Het idee alleen al !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Als ik je ergens de kans geef om een overstaptijd van 45 minuten te halen, dan is dat wel in Minneapolis. Iemand anders zei het ook al; en ik kan ook beamen dat wij binnen 15 min eigenlijk alweer bij de volgende gate konden staan.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Op Minneapolis gaat het je wel lukken, eerst een binnenlandse vlucht erna toe dus een klein vliegtuigje(denk ik). Dus niet zo heel veel tijd nodig om uit te stappen. Je moet alleen geen 30 mins vertraging hebben bij de eerste vlucht.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hadden 1.16 uur om over te stappen in Minneapolis. Maar door allerlei vertragingen hadden we uiteindelijk maar 16 minuten
En het is ons gelukt. :thumbup:
carooltje
Amerikafan

Bericht door carooltje »

Dank voor alle reacties! Ondanks alles positieve reacties over overstappen op MSP wil ik toch graag het zekere voor het onzekere nemen (ik wacht liever wat langer dan dat ik de aansluitende vlucht mis).

Vandaag ook even met KLM gebeld, maar zij konden mij niet verder helpen omdat de vlucht bij D-reizen was geboekt. Ik moest er dan ook echt met D-reizen uitkomen. Gelukkig is het vandaag, weliswaar met veel moeite, toch gelukt de vlucht om te zetten naar een vlucht met een langere overstaptijd. :thumbup:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik zit met dezelfde situatie: ook via D-Reizen geboekt Las Vegas - Amsterdam. Alleen dan via Memphis. Twee weken na boeking (begin november) van Delta bericht gekregen dat er een omweg via Minneapolis bij komt: dus Las Vegas - Memphis - Minneapolis - Amsterdam. D-reizen kwam vorige week pas met deze wijziging aanzetten (spuit 11).
In Minneapolis maar 50 min overstaptijd. Dat is krap. Ik geloof best dat Delta ons gratis omboekt als we de aansluiting missen, maar de volgende vlucht naar Amsterdam is de volgende dag, 18 uur later....
Ik begrijp nu dat ik hiervoor bij D-reizen moet aankloppen. Ik ga het eens proberen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Zoals hier al eerder geschreven hetgeen ik uit eigen ervaringen (6x Minneapolis/StPaul) kan beamen: als er 1 vliegveld is waar dat haalbaar zou moeten zijn is het MSP wel. Kwam laatste keer aan op D gate en moest naar G voor de vlucht naar Amsterdam. Vanaf vliegtuigdeur door tot aan gate G32 binnen een kwartier.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Op de terugweg heb je aan 50 minuten op Minneapolis meer dan genoeg.
moonlight91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door moonlight91 »

ik lees allemaal berichten over een positieve snelle overstap in minneapolis
maar wel allemaal op de terugweg ..
Hoe zit dat met de heenweg, dan komt ernet wat meer bij kijken
onze vlucht AMS/MEM is veranderd in AMS /minneapolis/MEM
we hebben 1.05 uur om over te stappen
ik heb op klm.nl geboekt , en volgens KLM is de overstap daar makkelijk haalbaar
maar log ik in bij DELTA.com krijg ik de melding dat die aansluiting wel eens gemist kan worden
normaal vliegen we via detroit (naar orlando)en daar kun je in betrekkelijk weinig tijd overstappen,maar daar zijn we wel al eens
op het nippertje het vliegtuig binnen gerold, en dan heb je het toch over 1.40uur tijd

we zitten op de laatste vlucht naar memphis die dag
wat nu al ik die mis ??
we vliegen de volgende dag al van Memphis naar Orlando
dus de volgende dag een vlucht naar memphis is zinloos,lijkt mij
kunnen ze ons dan al direct om boeken naar orlando(mocht daar een vliegtuig naar vertrekken)
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

1.05u in Minneapolis op de heenweg vind ik erg kort.
Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik binnen 10 minuten door Immigrations heen was, maar daarna moet je nog door security heen.
Ook heb ik een aantal maal meegemaakt dat ik in Minneapolis een uur bezig was om alleen al door Immigrations heen te komen.
Robbie1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Robbie1983 »

Wat is een beetje de tijd dat zeker voldoende is om over te stappen?

Zijn daar een beetje richtlijnen voor?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Heenreis minimaal 2 uur ivm immigration, customs en security in die volgorde.
Terugreis liefst een uur maar kan met minder vanaf 40 minuten is geen probleem mits je eerste vlucht geen vertraging heeft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer