Daar ben ik weer met mijn vragen over het vervoer door Amerika.
Wat achtergrond informatie (gequote uit ouder topic)
Dit is grofweg onze geplande route. In het noorden/midden is het nog niet echt duidelijk waar we echt heen willen, heb daar maar wat grotere steden aangeklikt omdat het zo uitgestrekt is en je anders nonstop onderweg bent. Nu heb ik in een ander topic gevraagd of het slim was om een auto te kopen, en mensen raadden dit af. Nu heb ik gecheckt voor het huren, en dit komt uit op minimaal 4300 euro, wat ik echt veel te hoog vind. Nu hebben we een paar opties:Na een aantal uurtjes het forum doorgelezen te hebben (wat natuurlijk wat weinig is aangezien de hoeveelheid nuttige informatie!), ben ik al veel wijzer geworden, maar ik zit nog met een paar vragen.
Ik ga in 2012 samen met een vriend van me een rondreis door Amerika maken, met een geplande duur van 3 maanden (wat wel flexibel is, gebaseerd op hoe realistisch onze geplande kosten zijn).
We willen voornamelijk veel Skateboarden (wat in de USA wel goed komt) en Nationale Parken bezoeken, afgewisseld met andere bezienswaardigheden en dingen zoals een pretpark hier en daar.
Nu hebben we nog niet echt een heel concreet plan, aangezien we niet echt van het tot in de puntjes plannen houden en het nog wel even duurt (we rekenen op Maart 2012 om te vertrekken), maar sommige dingen vroegen we ons wel af in verband met het voorbereiden en berekenen van de kosten. Ter informatie: We zijn 22 en 23 jaar en zijn zeker niet van overdreven luxe, al willen we natuurlijk niet 3 maanden oncomfortabel leven omdat ons budget niet reikt.
-zo veel geld betalen voor de huur van een auto (wat hem denk ik niet gaat worden, veel te duur)
-daar alsnog proberen een auto te kopen (wat we sowieso gaan proberen).. sorry voor koppigheid, maar als je het vergelijkt met de prijs voor autohuur is het wel een poging waard
-Als het niet lukt om een auto te kopen, treinvervoer afwisselen met ter plekke huren van een auto.
Wat ik me nu afvraag, gebaseerd op deze kaart omtrent het treinennet in Amerika, welke stukken raden jullie aan om met de trein te doen, en voor welke stukken een auto te huren? Trein is best goedkoop en scheelt veel in de kosten, dus dat is best interessant voor ons.
Omdat we graag ter plekke auto's willen huren wanneer we het nodig vinden, daar terug willen inleveren zodat je niet met de drop off fee zit, en dit niet willen plannen, wilde ik weten of het prijsverschil groot is als we ter plekke huren i.p.v. van tevoren. Ik snap dat veel mensen het plannen van te voren willen doen omdat ze dan daar niks meer hoeven te regelen (want tijd is ook kostbaarder bij een korte vakantie dan bij een trip van 3 maanden), maar dat is in ons geval niet echt praktisch. Het gaat misschien iets minder snel omdat de mensen daar natuurlijk niet 100% ingesteld zijn op buitenlandse reizigers, maar scheelt het echt veel qua prijs?
Wederom bij voorbaat dank.