Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Afwisselen trein / Auto

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Chakuriki
Amerika-ontdekker

Afwisselen trein / Auto

Bericht door Chakuriki »

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met mijn vragen over het vervoer door Amerika.
Wat achtergrond informatie (gequote uit ouder topic)
Na een aantal uurtjes het forum doorgelezen te hebben (wat natuurlijk wat weinig is aangezien de hoeveelheid nuttige informatie!), ben ik al veel wijzer geworden, maar ik zit nog met een paar vragen.
Ik ga in 2012 samen met een vriend van me een rondreis door Amerika maken, met een geplande duur van 3 maanden (wat wel flexibel is, gebaseerd op hoe realistisch onze geplande kosten zijn).
We willen voornamelijk veel Skateboarden (wat in de USA wel goed komt) en Nationale Parken bezoeken, afgewisseld met andere bezienswaardigheden en dingen zoals een pretpark hier en daar.
Nu hebben we nog niet echt een heel concreet plan, aangezien we niet echt van het tot in de puntjes plannen houden en het nog wel even duurt (we rekenen op Maart 2012 om te vertrekken), maar sommige dingen vroegen we ons wel af in verband met het voorbereiden en berekenen van de kosten. Ter informatie: We zijn 22 en 23 jaar en zijn zeker niet van overdreven luxe, al willen we natuurlijk niet 3 maanden oncomfortabel leven omdat ons budget niet reikt.
Dit is grofweg onze geplande route. In het noorden/midden is het nog niet echt duidelijk waar we echt heen willen, heb daar maar wat grotere steden aangeklikt omdat het zo uitgestrekt is en je anders nonstop onderweg bent. Nu heb ik in een ander topic gevraagd of het slim was om een auto te kopen, en mensen raadden dit af. Nu heb ik gecheckt voor het huren, en dit komt uit op minimaal 4300 euro, wat ik echt veel te hoog vind. Nu hebben we een paar opties:
-zo veel geld betalen voor de huur van een auto (wat hem denk ik niet gaat worden, veel te duur)
-daar alsnog proberen een auto te kopen (wat we sowieso gaan proberen).. sorry voor koppigheid, maar als je het vergelijkt met de prijs voor autohuur is het wel een poging waard
-Als het niet lukt om een auto te kopen, treinvervoer afwisselen met ter plekke huren van een auto.

Wat ik me nu afvraag, gebaseerd op deze kaart omtrent het treinennet in Amerika, welke stukken raden jullie aan om met de trein te doen, en voor welke stukken een auto te huren? Trein is best goedkoop en scheelt veel in de kosten, dus dat is best interessant voor ons.
Omdat we graag ter plekke auto's willen huren wanneer we het nodig vinden, daar terug willen inleveren zodat je niet met de drop off fee zit, en dit niet willen plannen, wilde ik weten of het prijsverschil groot is als we ter plekke huren i.p.v. van tevoren. Ik snap dat veel mensen het plannen van te voren willen doen omdat ze dan daar niks meer hoeven te regelen (want tijd is ook kostbaarder bij een korte vakantie dan bij een trip van 3 maanden), maar dat is in ons geval niet echt praktisch. Het gaat misschien iets minder snel omdat de mensen daar natuurlijk niet 100% ingesteld zijn op buitenlandse reizigers, maar scheelt het echt veel qua prijs?
Wederom bij voorbaat dank.
Hockey
Amerika-expert

Re: Afwisselen trein / Auto

Bericht door Hockey »

Chakuriki schreef:Omdat we graag ter plekke auto's willen huren wanneer we het nodig vinden, daar terug willen inleveren zodat je niet met de drop off fee zit, en dit niet willen plannen, wilde ik weten of het prijsverschil groot is als we ter plekke huren i.p.v. van tevoren.
Prijsverschil is groot, zeer groot. Je zal dan hetzelfde betalen als dat je via de website van een verhuurder huurt, zonder kortingscodes en dan komen nog alle verzekeringen erbij.
Dus, waarom geen tussenvorm? Trein nemen en je auto via internet boeken via een Nederlandse of Duitse site zodra je weet wanneer je een auto nodig hebt. Dus gewoon tijdens je vakantie online je auto boeken en aldus alsnog profiteren van de lagere prijzen van vooraf boeken.
Chakuriki
Amerika-ontdekker

Bericht door Chakuriki »

Kortingscodes hadden we niet. Ah dat is een goede tip, we kunnen natuurlijk altijd gewoon vanuit daar via een Nederlandse site boeken. Had ik nog niet eens aan gedacht, omdat ik het me niet echt kon inbeelden dat via een Nederlandse site boeken veel verschil in prijs zou opleveren.

Ik zie nu trouwens dat ik per ongeluk een 2e bericht heb geschreven, kan een moderator de 2e a.u.b. verwijderen? dank.

* Note mod: tweede bericht is verwijderd.
Maxime92
Amerika-ontdekker

Bericht door Maxime92 »

Hallo,

Ik ben geen ervaringsdeskundige (nog nooit in de VS geweest zegmaar), maar ik heb me wel redelijk verdiept, en als ik je route en wensen zo bekijk, zou ik aanraden in Florida een auto te huren. Dan in Orlando oid de trein nemen, langs de steden die je wilt bezoeken, tot aan Denver, en daar een auto te huren om in het zuidwesten te rijden. Weet niet zeker of er drop-off kosten gerekend worden tussen Denver en LA, maar dacht het niet. Ook in Florida geen drop-off kosten, en autohuur schijnt daar goedkoop te zijn.

Groet, Maxime
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Je blijft bij autohuur natuurlijk wel zitten met het feit dat jullie allebei nog geen 25 zijn dus dan zijn de prijzen zowiezo hoger.

Pas wel op met auto huren ter plekke. Voor zover ik het goed heb begrepen hebben Amerikanen een persoonlijke autoverzekering, en wij hebben een verzekering op de auto en niet op de persoon. Dit feit is niet overal bekend in Amerika dus voor je het weet rij je onverzekerd rond. Je kan ook nog eens kijken op rent a wreck, die zouden goedkoper zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer