Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips gevraagd voor vliegtickets juli/augustus 2012
Tips gevraagd voor vliegtickets juli/augustus 2012
Ik ben op zoek naar tips over waar en hoe ik het beste kan zoeken naar goedkope vliegtickets voor juli of augustus 2012. Als het lukt om voor een redelijke prijs vliegtickets te vinden, willen we komende zomer graag een rondreis maken door zuidwest Amerika.
Natuurlijk ben ik zelf al druk op zoek geweest, en heb zo ongeveer alle bekende sites al gehad (Connections, Expedia, Tix, Kayak, etc.) maar omdat we nogal flexibel zijn in reisdata (we kunnen heel juli en augustus) en vliegvelden (het maakt ons niet uit of we vliegen vanuit Duitland, Belgie of Nederland en het maakt ons ook niet uit of we nou vliegen op Las Vegas, San Francisco, Los Angeles of Phoenix) is dat nogal tijdrovend.
Als ik zomaar wat vliegvelden en datums invul voor augustus dan kom ik uit op vliegtickets van wel 1200 euro p/s. Het lijkt mij dat dat toch wel wat goedkoper kan, ondanks dat het hoogseizoen is?
Wat zijn eigenlijk "normale" prijzen voor die periode? En welke vliegvelden (zowel vertrek- als aankomstvliegvelden) zijn het goedkoopst?
Natuurlijk ben ik zelf al druk op zoek geweest, en heb zo ongeveer alle bekende sites al gehad (Connections, Expedia, Tix, Kayak, etc.) maar omdat we nogal flexibel zijn in reisdata (we kunnen heel juli en augustus) en vliegvelden (het maakt ons niet uit of we vliegen vanuit Duitland, Belgie of Nederland en het maakt ons ook niet uit of we nou vliegen op Las Vegas, San Francisco, Los Angeles of Phoenix) is dat nogal tijdrovend.
Als ik zomaar wat vliegvelden en datums invul voor augustus dan kom ik uit op vliegtickets van wel 1200 euro p/s. Het lijkt mij dat dat toch wel wat goedkoper kan, ondanks dat het hoogseizoen is?
Wat zijn eigenlijk "normale" prijzen voor die periode? En welke vliegvelden (zowel vertrek- als aankomstvliegvelden) zijn het goedkoopst?
Re: Tips voor vliegtickets juli/augustus 2012
Ik ben bang dat de mooie deals al weg zijn. Ik zou zelf in het hoogseizoen voor het zuidwesten op 700-800 euro rekenen. Maar het is goed mogelijk dat die tarieven al weg zijn. Niemand kan zeggen of je alsnog een mooie deal eruit kan halen. Ook niet van welke luchthaven je het goedkoopst vertrekt. De wereld van vliegtarieven is zo onoverzichtelijk dat er niks zinnigs over te zeggen valt. Het enige wat je nog kan is regelmatig op de vliegticketsites zoeken naar een prijs die jij wil betalen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Tips gevraagd voor vliegtickets juli/augustus 2012
Meestal scheelt zit er geen €100 verschil in of je nou naar SF vliegt, LA, las Vegas of Phoenix en een ander vanuit een andere stad terug vliegt. Ik heb zelf vanaf juli vorig jaar wekelijks (soms wel vaker) prijzen zitten vergelijken en heb ik November pas geboekt naar LA en terug vanaf Vegas voor €564 incl boekingskosten en tax. Maar ok, niet helemaal rëeel, want ik zit buiten het hoogseizoen, ga al in april. Wat mij wel opviel is dat er geen vastigheid te bespeuren valt qua sites en tickets. Over het algemeen bleef worldticketcenter het meest constant in de prijzen, maar waren deze zeker niet het laagst. Connections.be, tix.nl, vliegwinkel.nl, vliegtickets.nl en cheaptickets scheelde in een maand soms wel 300 euro! Ik heb ook op Amsterdam, Brussel en Dusseldorf gezocht (frankfurt vond ik dan weer net te ver) en ook daar zitten grote verschillen tussen. Halverwege de speurtocht begon icelandair ineens met acties voor Denver, maar aangezien dat niet in de buurt van onze route kwam die we wilde gaan rijden daar niet verder op gezocht.
Let bij sites als Kayak.com een goed op de prijzen die aan de linkerkant onder elkaar staan. Daar staan vaak nog een aantal lagere prijzen bij als die in het midden van het scherm staan...let ook op dat sommige doorlinksites nogal een onbetrouwbaar uiterlijk hebben en boek alleen als je zeker bent. Vaak wordt je trouwens doorgelinkt naar een airlinesite, bij mij was dat continental.. Let ook op de valuta, sommige staan in euro's, andere in dollars en sommige sites gebruiken pound sterling als currency...
Het belangrijkste is dat je pas boekt als JIJ denkt dat je de juiste prijs betaald. En daarna niet meer kijken naar de prijzen, want soms wordt het weer duurder, maar als het nog 100 euro goedkoper kan dan moet je daar eigenlijk niet naar kijken,
Let bij sites als Kayak.com een goed op de prijzen die aan de linkerkant onder elkaar staan. Daar staan vaak nog een aantal lagere prijzen bij als die in het midden van het scherm staan...let ook op dat sommige doorlinksites nogal een onbetrouwbaar uiterlijk hebben en boek alleen als je zeker bent. Vaak wordt je trouwens doorgelinkt naar een airlinesite, bij mij was dat continental.. Let ook op de valuta, sommige staan in euro's, andere in dollars en sommige sites gebruiken pound sterling als currency...
Het belangrijkste is dat je pas boekt als JIJ denkt dat je de juiste prijs betaald. En daarna niet meer kijken naar de prijzen, want soms wordt het weer duurder, maar als het nog 100 euro goedkoper kan dan moet je daar eigenlijk niet naar kijken,
Ik gebruik vaak chase.nl. Die zoekt op nl, dui, bel. De goedkoopste komt dan bovenaan en je ziet ook wat het uitmaakt als je een paar dagen eerder of later vertrekt.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik ben benieuwd of je die prijzen vindt van 700-800 euro midden hoogseizoen. De laagste prijzen die ik hier voorbij heb zien komen waren op Denver voor juli van iets in de 500 euro. Alle lage prijzen zijn voor maanden buiten juli-augustus......
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij vliegen 14 juli (midden hoogseizoen) voor 760 eu pp (dusseldorf-los angeles), dus dat kan wel!
Alleen hebben wij ook al in september geboekt!
Alleen hebben wij ook al in september geboekt!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Vliegen vanuit Brussel kan een stuk goedkoper zijn dan van Amsterdam. Wij vliegen in september naar Seattle en van San Francisco terug. Door van Brussel te vertrekken i.p.v. Amsterdam besparen wij € 400 p.p.
Juli en Augustus is wel hoogseizoen. Als luchthaven van aankomst en vertrek hetzelfde zijn, kun je op deze site een overzicht met prijzen voor een hele maand vinden. Kies voor "See calendar of lowest fares." Op die manier kun je een gunstige vertrekdatum vinden. De gevonden vluchten kun je dan bij één van de bekende ticketsites of de luchtvaartmaatschappij zelf boeken, waarbij de prijs dan verhoogd wordt met boekingskosten. Mijn ervaring is dat m.n. Connections.be nog weleens gunstige aanbiedingen heeft i.c.m. een treinreis van Brussel of Antwerpen en aansluitende vlucht via Amsterdam of Parijs.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Juli en Augustus is wel hoogseizoen. Als luchthaven van aankomst en vertrek hetzelfde zijn, kun je op deze site een overzicht met prijzen voor een hele maand vinden. Kies voor "See calendar of lowest fares." Op die manier kun je een gunstige vertrekdatum vinden. De gevonden vluchten kun je dan bij één van de bekende ticketsites of de luchtvaartmaatschappij zelf boeken, waarbij de prijs dan verhoogd wordt met boekingskosten. Mijn ervaring is dat m.n. Connections.be nog weleens gunstige aanbiedingen heeft i.c.m. een treinreis van Brussel of Antwerpen en aansluitende vlucht via Amsterdam of Parijs.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 2303 Weergaves
-