Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
hoe om te gaan met schommelingen vliegprijzen?
hoe om te gaan met schommelingen vliegprijzen?
Bizar hoe vliegtickets in prijs kunnen schommelen. Gisteren kon je letterlijk nog met div. maatschappijen in juni 2012 voor 660 euro van Amsterdam naar Seattle vliegen (via Cheaptickets, WTC, vliegwinkel.nl, etc.), vandaag zijn dezelfde vluchten/tickets overal 250 euro duurder. Dat zou dus zomaar kunnen betekenen dat ze overmorgen weer veel goedkoper zijn. Het blijft een groot gokspel, zelfs als je, zoals wij, een zeer flexibele agenda hebben. Hoe gaan anderen hiermee om?
Re: hoe om te gaan met schommelingen vliegprijzen?
Als je een ticket zag voor 660 euro van A'dam naar Seattle, waarom heb je dat niet geboekt? Lijkt mij een prima prijs?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
De prijzen van vliegtickets veranderen nu eenmaal van dag tot dag.
Voordat ik daadwerkelijk begin met zoeken spreek ik voor mijzelf een prijs af dat ik maximaal wil betalen. Kom je op die prijs, gelijk boeken.
Verder: verwijder regelmatig je cookies. De site 'weet' dat je vaker gekeken hebt naar deze tickets en dus een potientiële klant bent.
Roland
Voordat ik daadwerkelijk begin met zoeken spreek ik voor mijzelf een prijs af dat ik maximaal wil betalen. Kom je op die prijs, gelijk boeken.
Verder: verwijder regelmatig je cookies. De site 'weet' dat je vaker gekeken hebt naar deze tickets en dus een potientiële klant bent.
Roland
Gewoon een tijdje volgen en eventueel historie via Kayak.com bekijken. Dan weet je ongeveer wel de bandbreedte. Of je kijkt naar 'Op een rijtje naar Amerika 2011' wat mensen toen betaalden in juni. Zie een leuke vlucht onder of laag in de bandbreedte, dan boeken.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Coyote schreef: Voordat ik daadwerkelijk begin met zoeken spreek ik voor mijzelf een prijs af dat ik maximaal wil betalen. Kom je op die prijs, gelijk boeken.
En daarna niet meer kijken.RuudB schreef: Zie een leuke vlucht onder of laag in de bandbreedte, dan boeken.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- claudia1970
- Amerikafan
Ik was zelf op zoek naar een ticket vanuit Boston naar Nederland. Air Lingus had leuke prijzen in Maart, 580 dollar p.p. Ik had bijna geboekt maar omdat ik op een oproep van het ziekenhuis aan het wachten was durfde ik niet zo goed iets vast te leggen. Een paar dagen later wist ik waar ik aan toe was en wou ik dus heel snel boeken, maar nee, die goedkope tickets waren nergens meer te vinden. Via Continental tickets gevonden die rond de 700 dollar lagen. Balen, nadenken, toch nog maar even wachten, twijfel, website afgesloten. De volgende dag weer opgestart, tot mijn grote schrik waren diezelfde tickets nu ineens bijna 800 dollar. Besloten om nu toch maar te boeken voor ik nog meer kwijt zou zijn, nog 1 maal kijken op Air Lingus en ja hoor, de tickets waren daar ineens weer 600 dollar! Meteen geboekt voor 7 maart!
het blijft een vreemd (gok)spel! Die cookies verwijderen, daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht. Vraag me nu ineens af of Air Lingus inderdaad wist dat ik een potentiële klant was?
het blijft een vreemd (gok)spel! Die cookies verwijderen, daar heb ik eigenlijk nooit aan gedacht. Vraag me nu ineens af of Air Lingus inderdaad wist dat ik een potentiële klant was?
Moving to Maine in 2010
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan heb je een mooie prijs voor het ticket betaald. Omgerekend zo'n € 446.claudia1970 schreef:nog 1 maal kijken op Air Lingus en ja hoor, de tickets waren daar ineens weer 600 dollar! Meteen geboekt voor 7 maart!

Als jij op de boekingssite van alles invult (vertrek- en aankomststad, data, personen) dan zou het mij niets verbazen dat dat opgeslagen wordt. Als je dan met dezelfde computer later weer naar die site gaat is de kans groot dat je 'herkend' wordt. Merk hetzelf bij cheaptickets.com. Als je daar een zoekopdracht doet (nog geen boeking) en je kijkt later (kan best een aantal dagen later zijn) dan is vaak e.e.a. al voor je ingevuld. Duidelijk voorbeeld dus dat hier cookies opgeslagen worden.
Roland
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Daar is voor Tros Radar door studenten van de universiteit Twente eens onderzoek naar gedaan. Ik meen me te herinneren dat zij geen verband tussen cookies en verschillende prijzen hebben kunnen vaststellen. Dit is ook al eens op dit forum aan de orde geweest.
Even zoeken. Dat was dit topic. Er staat ook een link in naar de betreffende uitzending van Tros Radar.
Even zoeken. Dat was dit topic. Er staat ook een link in naar de betreffende uitzending van Tros Radar.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ja dat vraag ik me ook altijd af. Ik denk ow oke 700 euro mooi prijsje, maar je wil als echte Nederlander toch altijd goedkoper. Week later, hoppa 50 euro duurder. Dan weet ik oke, ik moet gaan boeken.
Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Zo wil ik me altijd allereerst even orienteren op prijzen/tijden/data. Daarna volgt overleg met medereizigers. Dan kan het zomaar zijn dat je een dag verder bent en de tickets 250 euro duurder zijn...tosca schreef:Als je een ticket zag voor 660 euro van A'dam naar Seattle, waarom heb je dat niet geboekt? Lijkt mij een prima prijs?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vandaar ook mijn tip: eerst voor jezelf/de groep een maximum ticketprijs bepalen en de data vastleggen. Als je dan een leuke ticketprijs tegenkomt kun je gelijk actie ondernemen en hoef je niet eerst met iedereen te overleggen.fietser schreef:Zo wil ik me altijd allereerst even orienteren op prijzen/tijden/data. Daarna volgt overleg met medereizigers.

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2645 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-