Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Clint
Amerika-expert

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door Clint »

Het vorige topic was al weer meer dan 50 pagina's lang. Hier gaan we verder!

Sinds 1 januari 2009 moeten alle reizigers die onder het Visa Waiver Program (dat wil zeggen: voor een periode van <90 dagen, voor plezier of kortlopende zaken) naar de VS reizen uiterlijk 72 uur van te voren toestemming vragen om naar de VS te reizen via ESTA.

ESTA geeft slechts toestemming tot het reizen náár de VS en is geen garantie voor het daadwerkelijk binnen komen in de VS. ESTA kost op moment van schijven $14 en kan alleen via creditcard betaald worden.

Officiële ESTA site: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Deel I van het Centrale ESTA Topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=16189

Stel in dit topic al je ESTA gerelateerde vragen. Lees aub wel het vorige deel door voor veel gestelde vragen!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door Isis »

ESTA geregeld en ook maar uitgeprint. Allemaal goedgekeurd. 8) :thumbup: Nu maar hopen dat er geen rare dingen gebeuren in Brussel. We gaan uit van het positieve. Nog 3 mnd +2 dg het komt dichterbij.

@Harry en Carla: Op de website van ESTA (ook in NL) staat dat je bij de grens een gewoon inreis 'visum' kan kopen. Als ik het goed onthouden heb is het inderdaad $6,- Je kunt daar even kijken. Of bij gerelateerde sites.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Klopt; over land binnenkomen kost $ 6,-
LightningNL
Amerika-ontdekker

Bericht door LightningNL »

En als je al een ESTA hebt? Hoef je dan niks te betalen bij het betreden van de US via het binnenland (om meer specifiek te zijn: bij de grens van de Niagara Falls, met de bus!)

Moet je dan je ESTA uitprinten of is je code voldoende?
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Als je per vliegtuig of boot Amerika in komt heb je je ESTA nodig, over de grond koop je bij het kantoortje een I-94 formulier voor $6,- en dan krijg je daar ook een stempel welke toegang geeft voor 3 maanden.

Keer je terug vanuit Niagara Falls laat dan wel het groene strookje uit je paspoort halen anders kun je een probleempje krijgen (ik heb het zelf vergeten om het strookje eruit te halen de vorige reis) bij de grens. Je hoeft niet nogmaals $6,- te betalen als je de grens met Amerika weer over gaat.
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

LightningNL schreef:En als je al een ESTA hebt? Hoef je dan niks te betalen bij het betreden van de US via het binnenland (om meer specifiek te zijn: bij de grens van de Niagara Falls, met de bus!)

Moet je dan je ESTA uitprinten of is je code voldoende?
Bedoel je of je moet betalen als je met vliegtuig USA ingaat en tijdens je reis even naar Canada naar Niagar Falls en dan weer naar USA? Dus tijdens de reis de grensen een dagje over... ik denk niet dat je dan hoeft te betalen... Je hebt in je passpoort ook al een stempel staan dat 90 dg geldig is. Maar ik durf het niet te kijken even zoeken op Min. van Homeland and...huppeldepup
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
LightningNL
Amerika-ontdekker

Sorry ik was een beetje onduidelijk, dit is de situatie: Ik kom aan in Montréal en ga dan naar Toronto. In Buffalo (New York) hebben we een auto gehuurd maar om hier te komen gaan we met de bus van Toronto naar Buffalo, bij Niagara Falls de grens over.

Aangezien ik al een ESTA heb aangevraagd vroeg ik mij af of deze dan ook geldig is bij het betreden van Canada naar de USA via de bus. Of wellicht lopend als we in Niagara Falls besluiten uit te stappen om te overnachten.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Als je met de bus de grens over gaat, dan is het dus niet nodig om een ESTA aan te vragen. Ga je toevallig met Megabus/CoachUSA? Kom je in downtown Buffalo aan of bij het vliegveld? Ik weet dat downtown namelijk bij de Peace bridge in Buffalo de grens overgaat, ook al staat er dat het in NF is. Weet ook niet of uitstappen wel mogelijk is. Familieleden van mij hebben ook de bus van Toronto naar Buffalo genomen, en dit was heel gemakkelijk. De bus komt aan bij de grens, en iedereen moest even blijven zitten tot er een ruimte vrij was voor de passagiers bij Immigrations. Dan naar binnen, waar je de standaard vragen zal krijgen, en uiteindelijk bij een loket de $6 afrekent.
Geen ESTA nodig, wel betalen.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Jammer dat je geld hebt uitgegeven aan ESTA; die heb je niet nodig en moet je alsnog betalen :cry:
LightningNL
Amerika-ontdekker

Helaas, aan de andere kant kan het geen kwaad denk ik om alsnog een printje mee te nemen.

Het plan was om met Greyhound ofzo echt uit te stappen in Niagara Falls (CA) dan daar een beetje rondstruinen een hotel te pakken en de volgende dag vroeg weer op de bus richting Buffalo/Niagara Falls int. Airport om daar de huurauto op te halen, lekker vroeg zodat we gelijk richting Cedar Point kunnen rijden. (Tussenstop waarshcijnlijk in Cleveland).
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Hoe vaak per jaar mag je een ESTA aanvragen eigenlijk? Wij zijn afgelopen winter in de US geweest en gaan volgend jaar zomer (2013) weer. Nu hebben we het in ons hoofd om misschien ook in dit najaar nog een keer te gaan.

Dit moet allemaal geen probleem zijn toch?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Zolang jouw Esta niet verlopen is hoef je geen nieuwe aan te vragen. En er is geen vaste regel aangaande hoe vaak je in een jaar de VS in kan reizen op een Esta. Als jij dit jaar 2x keer gaat en je gaat ook nog eens met je Nederlandse partner dan hoef je je weinig zorgen te maken.
Ik ga er dus wel vanuit dat het 2x duidelijk een vakantie is en dat je niet de eerste keer 3 maanden bent gebleven en nu in hetzelfde gebied weer 3 maanden wil blijven.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Jaydee84 schreef:Hoe vaak per jaar mag je een ESTA aanvragen eigenlijk? Wij zijn afgelopen winter in de US geweest en gaan volgend jaar zomer (2013) weer. Nu hebben we het in ons hoofd om misschien ook in dit najaar nog een keer te gaan.

Dit moet allemaal geen probleem zijn toch?

Ding is 2 jaar geldig, dus dat kan allemaal makkelijk op je ESTA van afgelopen winter.
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ah gelukkig.. ik kon dat nergens terug vinden. Of misschien slecht gezocht.. :mrgreen:
Sibi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Aanvragen Esta

Bericht door Sibi »

Kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn voor het aanvragen van de ESTA, als je dit voor meerdere personen doet moet je de kosten dan per persoon betalen ?
alvast bedankt voor de reactie.
2017 Florida Passe a Grill & New York
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Aanvragen Esta

Bericht door Ronald46 »

10 dollar per persoon. Per aanvraag betaal je die 10 dollar. Voor bv 4 personen zie je dus op je afschrift later 4 keer 10 dollar afgeschreven.

Uitleg: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/E ... Help_1.htm
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
tosca
Amerika-expert

Re: Aanvragen Esta

Bericht door tosca »

Voor ESTA is een vast topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=40739

Het is nu wat leeg, maar de link naar de voorganger staat er ook in. Wanneer je nog vragen over ESTA hebt, kun je ze beter daar stellen. Dan staat alle informatie bij elkaar :)
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

14 dollar per persoon.
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Eh.. sorry. Je hebt gelijk. Excuses :wink:
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Mocht dit een troost zijn, de ESTA is inderdaad maar 10 dollar, de 4 andere dollar is administrative cost.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer