Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gps kopen in Los Angeles

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
amerikawolf
Amerika-newbie

gps kopen in Los Angeles

Bericht door amerikawolf »

Wij gaan in mei naar amerika. Nu hebben we thuis een navman n20, maar daar kan ik geen amerikaanse kaart voor vinden. Weet iemand waar ik die ergens kan krijgen dan zet ik hem op een cardje en kan ik die van europa eruit halen. Dit zou onze voorkeur hebben.
Ook hebben we een tomtom go 740 Live, maar daar zit geen kaartje in en als je daar amerika opzet dan ben je europa kwijt en als je het die er daarna weer op wilt hebben en het lukt niet heb je pech want daar zit geen garantie op.

Ook kan je voor slechts 70 euro daar een gps kopen in Amerka las ik ergens. Dat lijkt me ook wel wat ( liefst met Canada er ook op) Maar weet iemand in Los Angeles een goedkope winkel die we meteen na aankomst kunnen vinden en dan meteen de gps kunnen gebruiken. Je kan in je gehuurde auto er een lenen maar dat vind ik zo'n geldklopperij om bijna 150 euro daarvoor meer te betalen.
Kun je zo'm gs ook buiten de auto voor het wandelen gebruiken???? of werkt dat niet
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: gps kopen in Los Angeles

Bericht door DVDGuy »

Wallmart, Bestbuy vind je bijna overal en daar kun je sowieso een GPS-systeem kopen

GPS werkt, als je satelieten ontvangt, overal, dus ook buiten de auto, maar houd er rekening mee dat hij niet voor een wandelaar gemaakt is, maar het werkt prima; wij deden dat ook altijd bij stedenbezoek, ook in Europa 8)

Ik zet elke keer dat we naar de USA gaan, mijn gekochte map er op, nádat ik eerst een backup heb gemaakt; bij storingen kun je gewoon contact opnemen de helpdesk van TomTom, heeft niets met garantie te maken.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

heb je een smartphone ? Zet de app Copilot Live erop. Voor € 15,-- klaar, geweldige app, supersnelle berekeningen en geen dataverkeer !
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Marjolein1972 schreef:heb je een smartphone ? Zet de app Copilot Live erop. Voor € 15,-- klaar, geweldige app, supersnelle berekeningen en geen dataverkeer !
Jij blijft een goede pleitbezorgster :clap: :thumbup:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Hebben jullie geen last van een lange gps fix? Dus dat die een eeuwigheid naar gps ontvangst zoekt bij een smartphone. zelfs met de optie Assistent GPS duurt het heel lang...vooral als er iets tussen zit dus een dak van een auto.
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Ronald46 »

Marjolein1972 schreef:heb je een smartphone ? Zet de app Copilot Live erop. Voor € 15,-- klaar, geweldige app, supersnelle berekeningen en geen dataverkeer !
Had ik eerder moeten weten.... heb vorig jaar een extra simkaart genomen en die in mijn oude Nokia5800 gestopt. Maar dat kost nog steeds dataverkeer en dat wilde ik toch liever niet. Toen bij de Wallmart in LA een TomTom gekocht voor 100 dollar. Komt ruim 7 euro tax bij. Dus in euro's ongeveer een kleine 80 euro. Kun je het voor doen.

Of de app van Marjolein downloaden en installeren! :clap:
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

DVDGuy schreef:
Jij blijft een goede pleitbezorgster :clap: :thumbup:

HAHAHA, idd, vind het zo zonde als mensen een hoop geld investeren terwijl het voor weinig echt net zo goed kan :-)
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Ik heb hele slechte ervaringen met TomTom in Colorado. Volgens het apparaat waren er geen dierentuinen binnen een straal van 500 km. Uiteindelijk bleek dat de dierentuin in Colorado Springs onder "bibliotheken" te vinden was. Toen ik naar een apotheek zocht waren er verschillende opties waarvan ik zeker wist dat er geen apotheek was (bijvoorbeeld bij Target), maar alle 'koffieshops' (bijv. Joe's Cannabis Connection) stonden er wel in (onder apotheek). Ik realizeer me dat TomTom een Nederlands bedrijf is, maar toch... De TomTom heb ik meteen naar de winkel teruggebracht.

Nu heb ik een Garmin (3D) - fantastisch!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik gebruik hier in de VS vrijwel altijd gewoon Google Maps (doe dat svp NIET als je een NL telefoon hebt!), en dat werkt eigenlijk altijd vrij goed hier in de VS. Zeker omdat ik het wegensysteem hier (CO) vele malen overzichtelijker vind dan in NL.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
EnigmA-X
Amerika-ontdekker

Bericht door EnigmA-X »

amerikawolf schreef: Ook hebben we een tomtom go 740 Live, maar daar zit geen kaartje in en als je daar amerika opzet dan ben je europa kwijt en als je het die er daarna weer op wilt hebben en het lukt niet heb je pech want daar zit geen garantie op.
Dit klinkt mij heel raar in de oren, waar heb je dit vandaan?

Je koopt de USA kaart gewoon online, zodat je hem met TomTom Home in je TomTom kunt zetten. Bij je TomTom heb je waarschijnlijk Europa gekregen. Als jij USA koopt, mag je dus alletwee de kaarten gebruiken en oneindig wisselen. Dat heeft m.i. helemaal niets met garantie te maken. Je hebt gewoon gebruikersrecht op de door jou gekochte kaart.

Mocht je TomTom stuk gaan, of krijg je Europa niet meer terug erop, dan stuur je hem naar TomTom en vraag je ze om het voor je te fixen! (onder garantie uiteraard)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer