Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Internationaal rijbewijs nodig ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
agha
Amerika-ontdekker

Internationaal rijbewijs nodig ?

Bericht door agha »

Nog een vraag over het rijbewijs om toch maar zeker te zijn, want ik heb al tegenstrijdige berichten gelezen.
Klopt het dat we geen internationaal rijbewijs nodig hebben in de VS, ons Europees rijbewijs volstaat ?

De eerste keer hebben we een internationaal rijbewijs meegenomen bleek het niet nodig.
De tweede keer hadden we er geen, maar bij Hertz bekeken ze ons raar. Ja, ja, zeiden wij, dit is een geldig rijbewijs, alsof wij zijn de enige Belgen die daar ooit een auto gehuurd hebben. Ze zijn toch een autoverhuurbedrijf.

Ik ga ervan uit, dat het niet nodig is ?
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Internationaal rijbewijs nodig ?

Bericht door Lilo »

Is inderdaad niet nodig.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Niet nodig, behalve in Georgia...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Had alsjeblieft de zoekfuntie op het forum gebruikt. Hier bestaan al verscheidene topics over: deze, deze en deze.
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

:shock:
Hoe kom je daarbij? Zijn al 2x in Georgia geweest zonder internationaal rijbewijs.

Lilo
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Georgia is de enige staat die eist dat een rijbewijs in het Engels is. Voor de andere staten volstaat het westerse schrift.

A nonresident who is at least 16 years of age and who has in his or her immediate possession a valid license issued to him or her in his or her home state or country. However, any restrictions that would apply to a Georgia driver’s license as a matter of law would apply to any person who has an out-of-state license. If the license is in a language other than English, a valid international driving permit must also be carried at all times.

Bron: http://www.dds.ga.gov/docs/forms/fulldriversmanual.pdf
Laatst gewijzigd door woutervg op 27 apr 2012, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik was al bang dat we deze maand geen international rijbewijs topic zouden krijgen. Maar gelukkig net op de valreep is die er weer!
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

woutervg schreef:Georgia is de enige staat die eist dat een rijbewijs in het Engels is. Voor de andere staten volstaat het westerse schrift.

A nonresident who is at least 16 years of age and who has in his or her immediate possession a valid license issued to him or her in his or her home state or country. However, any restrictions that would apply to a Georgia driver’s license as a matter of law would apply to any person who has an out-of-state license. If the license is in a language other than English, a valid international driving permit must also be carried at all times.

Bron: http://www.dds.ga.gov/docs/forms/fulldriversmanual.pdf
Tiens, dat wist ik niet. Weer iets bijgeleerd.

Lilo
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

DejaVu schreef:Ik was al bang dat we deze maand geen international rijbewijs topic zouden krijgen. Maar gelukkig net op de valreep is die er weer!
:mrgreen:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Lilo schreef::shock:
Hoe kom je daarbij? Zijn al 2x in Georgia geweest zonder internationaal rijbewijs.
Ben je ook aangehouden? Want dan is het pas echt relevant. Dan ga je in Georgia namelijk mee de cel in als je geen (geldig) internationaal rijbewijs hebt. Tot het moment dat ze de geldigheid van jouw NL rijbewijs hebben weten te verifieren. En dat kan met wat tijdsverschil, toch zomaar een paar uur duren. Er zijn trouwens verschillende andere staten waar er naar gevraagd wordt, of waar men overweegt ze in te voeren, zoals Kentucky en Wisconsin. De regelgeving verandert bovendien constant en elke staat is daar zelf verantwoordelijk voor, dus ik raad zelf altijd aan er gewoon eentje mee te nemen, dan ben je van al het gedonder af.
"Keep Georgia On Your Mind"
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Neen, want dan had ik het waarschijnlijk wel geweten. We zijn vertrokken en ook terug aangekomen in Florida. Onderweg door Georgia gereden (Savannah, Atlanta, Chattanooga...). Ik vraag mij wel af hoeveel toeristen daarvan op de hoogte zijn? En wie ook effectief een internationaal rijbewijs bij heeft? Ik vermoed dat dat er niet veel gaan zijn.

Lilo
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik blijf het gewoon bangmakerij vinden. Maar goed, da's mijn persoonlijke mening :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Niet alleen jouw mening Njit... :wink:

Ik blijf erbij dat het niet zo'n vaart zal lopen met de westerse rijbewijzen. Moet nog altijd het eerste verhaal lezen dat mensen uit Nederland/België werkelijk in de cel zijn gezet... :roll:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Lilo
Amerika-expert

Bericht door Lilo »

Bangmakerij...zoals met zoveel verhalen...

Lilo
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Volgens mij heb je geen internationaal rijbewijs nodig als je het nieuwe pasje hebt. Mocht je nog een papieren versie hebben dan is de kans groot dat je je hem wel nodig hebt. Wil je zeker van je zaak zijn dan ga je even langs bij een anwb kantoor en koop je een internationaal rijbewijs. Ikzelf heb een pasje maar heb voor de zekerheid een internationaal rijbewijs gekocht. Better safe then sorry ;-) Kost maar 15 euro...
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je hebt (bejalve in georgia dus) NOOIT een internationaal rijbewijs nodig, niet als je eigen rijbewijs van papier is, niet als het van plastic is, nooit.
Echter, na deze discussie ieder jaar drie keer te voeren op dit forum, roep ik tegenwoordig dat een ieder zeker moet doen waarbij hij of zij zich prettig voelt. :mrgreen:
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Ik ben voor de zekerheid wel overgestapt van mijn papieren rijbewijs op het pasje. Maar meer eigelijk omdat ik echt niet meer leek op de foto (iemand dacht dat het mijn broer was :oops: ) en toch over een jaar moest verlengen. Weet dat ze mijn oude gewoon moeten accepteren, maar had geen zin in oponthoud bij verhuurder of twijfel van agent. En ik was die foto gewoon beu :lol: .
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hou op, ik heb eindelijk weer een paspoort en rijbewijs met foto waar ik min of meer op lijk....moet ik alleen niet weer mijn haar laten groeien...... :lol:
s_janssen
Amerika-ontdekker

Bericht door s_janssen »

Ook de agent die mij in Escalante (800 inwoners) bekeurde voor 'flying through his village' (47 mijl ipv 30) vond mijn NL rijbewijs prima om een bekeuring uit te schrijven. $115 armer... :oops:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Sassya schreef:Ik ben voor de zekerheid wel overgestapt van mijn papieren rijbewijs op het pasje. Maar meer eigelijk omdat ik echt niet meer leek op de foto (iemand dacht dat het mijn broer was :oops: ) en toch over een jaar moest verlengen. Weet dat ze mijn oude gewoon moeten accepteren, maar had geen zin in oponthoud bij verhuurder of twijfel van agent. En ik was die foto gewoon beu :lol: .
Ik zat net eens even te kijken naar afbeeldingen van dat nieuwe rijbewijs; zag ik dat alles er nog steeds (alleen) in net Nederlands op staat. Ben ik nou suf? Waarom nou niet meteen een rijbewijs waar ze over de grens ook nog iets van snappen? Ik heb sinds 2003 een Zwitsers rijbewijs in cc formaat en daar staat alles in 4 talen (w.o. Engels) op. Werd daardoor ook zonder vertaling geaccepteerd als geldig rijbewijs toen ik in de VS mijn rijbewijs haalde.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer