Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
prijsverschillen auto huren
-
- Amerika-ontdekker
prijsverschillen auto huren
Hi, ik kom merkwaardige prijsverschillen bij het autoverhuren bij Alamo tegen. Als Nederlander zou ik 898 doll voor 22 dagen moeten betalen, terwijl de amerikaan voor dezelfde periode 602 doll. zou moeten betalen. Betekent dit dat ik beter pas in Amerika de auto kan huren? Op allesamerica kom ik bij het auto-onderwerp weer hele andere bedragen tegen. Het bekende bos met de bomen
Op advies van allesamerika wil ik namelijk niet upgraden in de VS. Wij hebben een te kleine auto gehuurd en ik wil naar middle of suv. Moet eerst nog wel even van die kleine auto af bij Kras reizen waar wij geboekt hebben via een startpakket. Wie heeft een tip?

- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: prijsverschillen auto huren
Het verschil in prijs voor Amerikanen en Europeanen zit hem waarschijnlijk in de verzekeringen.
Volgens mij maakt een Amerikaan gebruik van zijn eigen autoverzekering, dat kan voor ons dus niet.
Elly
Volgens mij maakt een Amerikaan gebruik van zijn eigen autoverzekering, dat kan voor ons dus niet.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Het is voor ons Nederlanders bijna altijd goedkoper om hier (in Europa) alvast te huren.
Wij hadden onze auto gehuurd via Eautohuur.nl. Voor een maand hebben wij voor een Standard SUV (wij hadden een Chevrolet Traverse) 850€ betaald, inclusief alle verzekeringen.
Het voordeel van Eautohuur vinden wij dat je nu kunt reserveren en je prijzen laten aanpassen tot je vertrekt. Zo hadden wij een eerste maal gereserveerd aan ongeveer 1300€. Wij wilden huren bij National Car en hebben ons geabonneerd op de nieuwsbrieven van National Car en telkens ik een mail kreeg met acties bij National Car, hebben we geïnformeerd bij Eauto om uiteindelijk te belanden op 850€. Op een moment is er eens een daling geweest met 300€!
Zou zeker daar eens informeren
Het voordeel van Eautohuur vinden wij dat je nu kunt reserveren en je prijzen laten aanpassen tot je vertrekt. Zo hadden wij een eerste maal gereserveerd aan ongeveer 1300€. Wij wilden huren bij National Car en hebben ons geabonneerd op de nieuwsbrieven van National Car en telkens ik een mail kreeg met acties bij National Car, hebben we geïnformeerd bij Eauto om uiteindelijk te belanden op 850€. Op een moment is er eens een daling geweest met 300€!
Yup. Een niet super aardige tip, maar zorg dat je niet meer vragen oproept met je bericht dan dat je beantwoordt. Waarom zeg ik dit? Omdat je een heleboel variabelen die je hebt ingegeven niet vermeld hier.indewijdewereld schreef:Wie heeft een tip?
Welke autocategorie heb je gehuurd die je te klein vindt? Wat bedoel je met als Nederlander en als Amerikaan? Bedoel je dat je via alamo.nl en alamo.com gekeken hebt? waarom alle voorwaarden hetzelfde? Alle bijkomende opties ook? Welke bedragen kom je dan hier op de site tegen en via welke site zijn die bedragen dan gevonden? Via een broker of de autoverhuurder zelf?
Wat voor tip zoek je precies? Hoe je van Kras kan afkomen? Waar je het beste wel kan huren?
En nu probeer ik wat vragen te beantwoorden. De ervaring van de meeste mensen hier is dat een broker vaak het goedkoopst is en alle noodzakelijke verzekeringen bevat. usareisen.de, eautohuur en autoeurope hebben "we" goede ervaringen mee.
Oyoy, vraagsteller is net deelnemer geworden van AA ! Hockey, je hoeft niet super aardig te zijn, maar how about gewoon aardig ?
Veel TSers stellen vragen incompleet of verwarrend, dan vragen we gewoon om verduidelijking.
Hockey ? met welk been uit bed gestapt ? ik herken je zo niet !
Veel TSers stellen vragen incompleet of verwarrend, dan vragen we gewoon om verduidelijking.
Hockey ? met welk been uit bed gestapt ? ik herken je zo niet !
Het kwam er misschien iets onaardiger uit dan bedoeld. Ik wil ook graag helpen, maar bij elke vraag is mijn eerste gedachte altijd help jezelf. Dat wilde ik ook nu aangeven. TS kan zichzelf (en daarmee ons) helpen door wat duidelijker te zijn. Duidelijker in de vragen die ik daarna gesteld heb.
Excuses dus als het te hard overkomt. We kunnen de vragen van TS pas goed beantwoorden als wij antwoord hebben op deze vragen, die ik herhaal:
Excuses dus als het te hard overkomt. We kunnen de vragen van TS pas goed beantwoorden als wij antwoord hebben op deze vragen, die ik herhaal:
Welke autocategorie heb je gehuurd die je te klein vindt? Wat bedoel je met als Nederlander en als Amerikaan? Bedoel je dat je via alamo.nl en alamo.com gekeken hebt? waarom alle voorwaarden hetzelfde? Alle bijkomende opties ook? Welke bedragen kom je dan hier op de site tegen en via welke site zijn die bedragen dan gevonden? Via een broker of de autoverhuurder zelf?
Wat voor tip zoek je precies? Hoe je van Kras kan afkomen? Waar je het beste wel kan huren?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Huur gewoon je auto in Nederland via http://www.eautohuur.nl of http://www.usareisen.de/mietwagen/ , en je ben veel en veel goedkoper uit voor een compleet pakket met alle verzekeringen.
Gisteravond ook een avondje gezocht naar autohuur.
Ons viel juist op dat via Amerika huren veel duurder was dan in Europa. Heb tig sites nagekeken maar niemand kwam ook maar in de buurt van de prijzen van USA-reisen.de
Wij halen de auto op in Atlanta en leveren weer in bij Los Angeles. Dus we zitten met de drop-off kosten en die zijn bij National toch echt het laagst. Dus we zitten een beetje gebonden aan National, maar ook aan het feit dat we graag een midsize-SUV willen. Bedrag komt voor ons uit op bijna 1000euro voor 23 dagen incl de drop-off kosten.
Ons viel juist op dat via Amerika huren veel duurder was dan in Europa. Heb tig sites nagekeken maar niemand kwam ook maar in de buurt van de prijzen van USA-reisen.de
Wij halen de auto op in Atlanta en leveren weer in bij Los Angeles. Dus we zitten met de drop-off kosten en die zijn bij National toch echt het laagst. Dus we zitten een beetje gebonden aan National, maar ook aan het feit dat we graag een midsize-SUV willen. Bedrag komt voor ons uit op bijna 1000euro voor 23 dagen incl de drop-off kosten.
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Bij de meeste verhuurders / brokers kun je ook gratis annuleren (tot 48 uur voor vertrek).Rudy2120 schreef: Het voordeel van Eautohuur vinden wij dat je nu kunt reserveren en je prijzen laten aanpassen tot je vertrekt. Zo hadden wij een eerste maal gereserveerd aan ongeveer 1300€. Wij wilden huren bij National Car en hebben ons geabonneerd op de nieuwsbrieven van National Car en telkens ik een mail kreeg met acties bij National Car, hebben we geïnformeerd bij Eauto om uiteindelijk te belanden op 850€. Op een moment is er eens een daling geweest met 300€!
Je opmerking over prijsdalingen na afsluiten van de overeenkomst zette mij er ook toe aan om nog eens te checken. En ja hoor; een huur (2 maanden geleden afgesloten) van 573 euro via Mietwagenmarkt.de voor een auto in Newark bleek nu via eautohuur slechts 444 euro te kosten (beide overigens bij Dollar, zelfde autoklasse en periode).
Op het moment van afsluiten was eautohuur duurder dan mietwagenmarkt. Nu dus duidelijk goedkoper. De huidige prijs via mietwagenmarkt was zelfs flink gestegen (>100 euro)
Er valt dus nauwelijks een lijn te ontdekken in de prijsontwikkelingen. Dus altijd even blijven checken!
Ik heb dus snel geboekt via eautohuur en de boeking bij mietwagenmarkt geannuleerd (kon nog net; we vertrekken over enkele dagen).
No guts, no glory!
-
- Amerika-ontdekker
Hoi allemaal, hartstikke bedankt voor jullie tips. We gaan ermee aan de slag. En Hockey, ik zal duidelijker proberen te zijn, schrok wel van je reactie hoor. Mijn eerste gedachte was 'shit ik stel geen vragen meer hier'. Het is nog een beetje wennen. Kan me voorstellen dat je als 'oude rot op zo'n lijst' je aardig kan storen aan die nieuwelingen
Wij hebben trouwens bij Kras reizen een chevrolet aveo gehuurd voor € 488, goed voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Was even vergeten dat onze meid van 16 al 2 koppen groter dan ik, met dito benen
En omdat we gaanderweg zijn gaan overwegen om kampeerspul mee te nemen, is deze auto definitief te klein. De link met andere prijzen werd gegeven op de openingspag. van AA. Weet nog niet hoe het allemaal werkt en ben al blij dat ik nu weet hoe ik een bericht kan plaatsen en reageren
. Bedankt voor jullie feedback!

He. prima dat je bent terug gekomen en reageert ! Inderdaad worden we wel eens wanhopig van onvolledige vragen - we geven dan uitgebreid antwoord op wat we denken dat de vraag is, en dan blijkt er iets totaal anders bedoeld te zijn.... En dat kan tot misverstanden leiden....
Overigens, je bent er nog maar net en je doet al smileys ! Je kunt zien hoe lang ik al meedoe en ik ben die kunst nog steeds niet machtig !
Overigens, je bent er nog maar net en je doet al smileys ! Je kunt zien hoe lang ik al meedoe en ik ben die kunst nog steeds niet machtig !
Oeh, met een Chevrolet Aveo zou ik zeker een andere auto huren. Met 4 mensen is de beste tip, hoe groter hoe beter en zelfs eigenlijk om een SUV of een minivan te huren. Die auto wordt toch enigszins je woning tijdens je vakantie, dus formaat is zeer belangrijk. Als je echt prettig wil reizen, zowel jullie als de kinderen, neem dan een minivan of een full size SUV. (Eigen ervaring van toen ik in 1991 met mijn ouders meeging, samen met broertje, we hadden een minivan en dit was zowel voor ons als voor onze ouders zeer prettig)
-
- Amerika-ontdekker
Heb inmiddels bij USA-reisen.de (goedkoper dan Eautoverhuur) dat met een full service pakket je 653 euro kwijt bent voor een Jeep Liberty of vergelijkbare auto voor 22 dagen. Dit is incl. een 2e bestuurder. Volgens Kras kon ik dit regelen in de VS voor 10 doll per dag, wat ik behoorlijk prijzig vond voor iets dat zo vanzelfsprekend is. Dat ze nog extra rekenen voor een bestuurder jonger dan 25 jaar vind ik raar (m'n dochter van 21 rijdt bijv. zeer goed) maar daar kan ik nog inkomen als je op basis van cijfers ziet dat er meer roekeloos gereden wordt door jongeren. Maar of ik of m'n vriendin nou in die huurauto rijdt maakt volgens mij 'kein flaus aus'
Als nieuweling weet je nog niet precies wat de 'rotten in het vak' nodig hebben om je goed te antwoorden, je bent op zoek naar info en plaatst je 'ongetwijfeld vaak knullige en nitwit aandoende-vragen'' hier op het forum. Ik merk bij mezelf dat ik nu de neiging heb om me eerst in te lezen voordat ik jullie met een vraag overval
(als ik een reactie plaats komt er rechts van de tekstbox een palletje met smilies waar ik gewoon op kan drukken
)
Hockey, lees net nog je reactie over hoe groter hoe beter. Dat vind ik ook hoor. Maar ja, met zo'n fullsize pakket kom je voor een Van toch op 930 euro en dat is dan alweer 2x de prijs die we dachten toen we onze reis boekten. Tegelijk denk ik, 'zo'n reis kost veel dus dan kan je maar beter zo goed mogelijk doen'. lekker spanningsveld met 'is zo'n reis niet te duur met in deze tijden van crises'. Hoewel uitgeven natuurlijk de beste remedie is om welke economie dan ook weer op gang te trekken
Nog ff nadenken over die auto!

Als nieuweling weet je nog niet precies wat de 'rotten in het vak' nodig hebben om je goed te antwoorden, je bent op zoek naar info en plaatst je 'ongetwijfeld vaak knullige en nitwit aandoende-vragen'' hier op het forum. Ik merk bij mezelf dat ik nu de neiging heb om me eerst in te lezen voordat ik jullie met een vraag overval

(als ik een reactie plaats komt er rechts van de tekstbox een palletje met smilies waar ik gewoon op kan drukken

Hockey, lees net nog je reactie over hoe groter hoe beter. Dat vind ik ook hoor. Maar ja, met zo'n fullsize pakket kom je voor een Van toch op 930 euro en dat is dan alweer 2x de prijs die we dachten toen we onze reis boekten. Tegelijk denk ik, 'zo'n reis kost veel dus dan kan je maar beter zo goed mogelijk doen'. lekker spanningsveld met 'is zo'n reis niet te duur met in deze tijden van crises'. Hoewel uitgeven natuurlijk de beste remedie is om welke economie dan ook weer op gang te trekken

- PDX
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Er grotere auto is inderdaad wel gelijk een stuk duurder, maar ik onderschrijf wel de opmerking van Hockey dat groter beter is in dit geval. Wat me vaak opvalt is dat ook bij wat kleinere auto's de voorste twee stoelen genoeg ruimte hebben om prettig lange afstanden mee te reizen. Zo heb ik in m'n eentje zeer comfortabel in twee weken ruim 8000 kilometer gereden in een kleine Saturn sedan. Maar de achterbank is zelfs bij de wat grotere auto's vaak erg klein. Met twee pubers echt niet prettig om lange afstanden mee te rijden. Uitzonderingen daargelaten is het pas bij full-size SUVs en Minivans dat de achterbank dusdanig ruimte heeft dat het echt comfortabel is.
Tegelijkertijd bedenk ik me nu wel dat een midsize model misschien ook wel prima is, je went natuurlijk ook wel snel aan iets. Zo ben ik zelf in 1997 als 15-jarige met m'n ouders 3,5 week naar de West kust gegaan en heb ik al die tijd op de achterbank van een midsize Ford Taurus gezeten.. ging helemaal prima. Maar een Chevy Aveo is wel echt te klein.
Succes!
Tegelijkertijd bedenk ik me nu wel dat een midsize model misschien ook wel prima is, je went natuurlijk ook wel snel aan iets. Zo ben ik zelf in 1997 als 15-jarige met m'n ouders 3,5 week naar de West kust gegaan en heb ik al die tijd op de achterbank van een midsize Ford Taurus gezeten.. ging helemaal prima. Maar een Chevy Aveo is wel echt te klein.
Succes!
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat die 2e bestuurder betreft: als je in Californië huurt hoef je niet extra te betalen voor een 2e bestuurder.
Een wat ruimere auto is inderdaad prettig: wij hebben met de kinderen een paar keer een minivan gehad, maar de eerste keer dat we met de kinderen gingen (ze waren toen 7 en 9 en nog niet zo heel groot) hadden we een Buick - geen idee wat voor model, dus ik paats maar even een foto. Dat ging ook goed, ook met de slaapzakken, en koelbox en kleinere kampeerspullen die we toen bij ons hadden.
Marianne
Een wat ruimere auto is inderdaad prettig: wij hebben met de kinderen een paar keer een minivan gehad, maar de eerste keer dat we met de kinderen gingen (ze waren toen 7 en 9 en nog niet zo heel groot) hadden we een Buick - geen idee wat voor model, dus ik paats maar even een foto. Dat ging ook goed, ook met de slaapzakken, en koelbox en kleinere kampeerspullen die we toen bij ons hadden.
Marianne
wij hebben vorig jaar 830€ betaald voor een Chevrolet Traverse (7 plaatsen + kofferruimte), voor 2 personen. 800km rijden, was totaal geen probleem en zelfs rustgevend.
Bij sommige maatschappijen, ook bij National Car, lukt het meestal wel om ter plaatse een upgrade te nemen naar een groter model. Die upgrade kosten bijna niks.
Het enige waar je zeker moet op letten is dat je de kofferruimte kunt afschermen, zodat men van buitenaf je bagage niet kan zien liggen.
Bij sommige maatschappijen, ook bij National Car, lukt het meestal wel om ter plaatse een upgrade te nemen naar een groter model. Die upgrade kosten bijna niks.
Het enige waar je zeker moet op letten is dat je de kofferruimte kunt afschermen, zodat men van buitenaf je bagage niet kan zien liggen.
Volledig mee eens. Blijf altijd goed op de prijs letten. Hoe groter hoe beter is een prima vuistregel, maar uiteindelijk moet bruintje het ook kunnen trekken. En als jullie van een Chevy Aveo al upgraden naar een Intermediate SUV dan heb je de belangrijkste klap qua formaat al genomen. En met 4 personen zou ik denk ik altijd kiezen voor SUV, een gewone sedan is toch wat minder handig. Wat mij betreft is jullie keuze voor deze upgrade:indewijdewereld schreef:Hockey, lees net nog je reactie over hoe groter hoe beter. Dat vind ik ook hoor. Maar ja, met zo'n fullsize pakket kom je voor een Van toch op 930 euro en dat is dan alweer 2x de prijs die we dachten toen we onze reis boekten.

Je zal ook een beetje geluk moeten hebben met welke auto's er staan. 2 jaar terug stonden er bij de Intermediate SUV's Kia Sorento's en Hyundai Santa Fe's tussen, en dit jaar was het een Kia Sportage (toch een slag kleiner) en nog 2 Hyundai Santa Fe's.
Een tip: Als je aan komt bij de verhuurder, loop eerst even naar de parkeerplaats voor de auto's, kijk wat daar staat en beslis dan of je wellicht wil upgraden. Meld dan dat je ver gaat rijden (zoals naar een andere staat) en ze proberen een upgrade aan te smeren. een paar keer weigeren betekent dat de prijs omlaag gaat voor de upgrade en op een gegeven moment is de prijs wellicht wel de moeite waard. 3 jaar terug kreeg ik toen de upgrade kosten omlaag van 35 dollar per dag naar 15 dollar per dag. Scheelde toch eer dik 300 dollar in totaal.
- SATO
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Staat dit ergens ook zwart op wit?Martin & Marianne schreef:Wat die 2e bestuurder betreft: als je in Californië huurt hoef je niet extra te betalen voor een 2e bestuurder.
Ik ben zelf op zoek naar een auto (midsize suv) voor 18 dagen SFO -> Oakland
En als ik de meeste sites vergelijk kom ik het goedkoopst uit bij Dollar.
Bij dollar heb ik de keuze uit standaard en platinum - verschillen zijn:
exclusief Alle bijkomende bestuurderskosten, eerste tankbeurt en
inclusief Alle bijkomende bestuurderskosten, eerste tankbeurt.
Dit zou een verschil zijn van meer dan 100,- , die brandstof begrijp ik nog wel maar wat zijn Alle bijkomende bestuurderskosten?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik denk dat een midsize suv voor 4 passagiers wel groot genoeg is. Maar let goed op of dat ook voor de bagage van die vier passagiers plus een eventueel aan te schaffen koelbox geldt. Voor een midsize suv wordt vaak aangegeven dat er ruimte is voor 2 grote en twee kleine koffers. Dus als jullie ieder een groot koffer zouden hebben plus eventueel handbagage plus eventueel een koelboxHockey schreef: En als jullie van een Chevy Aveo al upgraden naar een Intermediate SUV dan heb je de belangrijkste klap qua formaat al genomen.
en dan ook nog kampeerspullen....., dan zou ik toch mijn twijfels hebben.indewijdewereld schreef: En omdat we gaanderweg zijn gaan overwegen om kampeerspul mee te nemen,
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6622 Weergaves
-