Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

handbagage united airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
silvia patricia
Amerika-newbie

handbagage united airlines

Bericht door silvia patricia »

Wij gaan met ons gezin (4 personen) deze zomer naar Amerika en vliegen met united airlines. Nu willen we eigenlijk alleen handbagage meenemen. Ik heb al uitgevonden dat de maten maximaal 23 hoog x 35 breed x 56 lang mogen zijn. Maar weet iemand hoe streng ze daarin zijn en of een kleine trolley ook mag ? Zo'n trolley verschilt soms net een paar centimeter met de hierboven beschreven maten.
Alvast bedankt voor de reacties.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: handbagage united airlines

Bericht door pbuyse1 »

Niet streng genoeg vind ik, maar daar ben je niet echt veel mee. Als ik zie wat sommige mensen mee sleuren op een vliegtuig, vraag ik me af waarom ze afmetingen aangeven voor handbagage. Heb er al gezien die met moeite in de overhead bin pasten.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Ik vind ze ook nooit moeilijk doen. Niet alleen de afmetingen, maar vooral het aantal tassen dat als handbagage wordt meegesleept? Anderzijds: wij hebben het keer voor elkaar gekregen om een garage van Fisher Price als handbagage mee te nemen. Het ding moest eigenlijk met een schroevendraaier uit elkaar, dus we wilden hem al bij Goodwill droppen, maar onze peuter was er nogal aan gehecht geraakt, dus dat hebben we alleen met ander onderweg gekocht speelgoed gedaan. Uiteindelijk heeft de garage zo'n beetje klem tussen onze stoelen gestaan, terwijl peuter haar voeten erop had staan, tot hilariteit van de stewardessen. Maar goed, daar hebben we niemand anders mee lastig gevallen, want wij hebben altijd alleen de laptoprugzak en paspoorthandtas mee. Wij raken anders van alles kwijt onderweg (ken uzelf) 8)

Hou er rekening mee dat je je bij alleen handbagage een breuk sjouwt op de luchthavens (met name met een overstap als je in de rij wacht bij de douane). En dat je niets mee kunt nemen aan toiletartikelen, zelfs een normale tube tandpasta of handcreme (en dan heb ik het nog niet over scheermessen of nagelscharen) zijn verdacht en moet voor het vliegen uit je handbagage zijn.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Alleen prijsvechters zoals Ryan Air bijv. maken er echt een punt van; bij de grotere maatschappijen nog nooit een probleem mee gehad.
NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL »

Als ze al eens streng zijn is het meestal op het aantal (nl. echt wel maar één groot stuk) maar de maat... zolang je het er bovenaan maar kan induwen laten ze het mijns inziens toe...
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik vlieg in december met United naar Texas.
Afgelopen september mocht ik bij de KLM (afgezien van de afmeting waar je je aan moet houden) 12 kg handbagage meenemen en dat heb ik ook gedaan.

Nu vind ik op de website van United wel de toegestane afmetingen, maar géén maximum gewicht voor de handbagage.
Is het zo simpel, of heb ik ergens iets gemist?
16x USA / 30 staten
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

De meeste airlines (behalve de prijsvechters) zijn er heel erg makkelijk mee ik heb zelf al eens op een terugvlucht met het probleem gezeten dat mijn trolly zo vol was dat hij niet meer paste en ik gelukkig mijn laptop eruit kon halen waarna ik hem erin kon proppen. Sindsdien ben ik wel voorzichtig met wat ik meeneem.

Hoe lang gaan jullie op vakantie en met of zonder overstap?
Als je een rechtstreekse vlucht hebt dan is je bagage meestal veel eerder op zijn plek dan dat je zelf door immigration bent. Bij een overstap in de VS is mijn ervaring dat de bagage er meestal een stuk sneller is dan hier in Nederland dus je grootste winst is dat je op Schiphol gelijk naar huis gaat.
le-nnart
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door le-nnart »

op vakantie naar Amerika en dan enkel handbagage ? apart.

Inchecken kost niks dus waarom zou je dat niet doen, kun je ook gewoon toilet artikelen meenemen.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
Texassim
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Texassim »

Alleen handbagage apart? Juist heel handig! Je bent overal snel doorheen en je gaat naar het land waar alles te koop is! Bij de Dollarstore koop je de nodige toiletsrtikelen en na afloop gooi je de restanten weg wij hebben regelmatig met alleen hanbagage gereisd en vinden het heerlijk. Je kunt altijd voor terug als je toch teveel gekocht hebt een sporttas kopen om alsnog in te checken.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Liz schreef:Nu vind ik op de website van United wel de toegestane afmetingen, maar géén maximum gewicht voor de handbagage.
Is het zo simpel, of heb ik ergens iets gemist?
Is ook moeilijk te vinden maar het is 18 kilo
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op lax stonden onze koffers al op de band toen wij bij het oppikpunt aankwamen. Ook met united.Op de route daarheen alleen het toilet bezocht. Het was wel de 2e vlucht in amerika, maar in houston ook amper 5 min moeten wachten.

Ik had een carry-on trolly en dat was zeker nog niet het grootste object wat meeging als handbaggage (ver binnen de norm)
Datzelfde ding mocht 4 weken geleden niet mee als handbaggage met Ryan-air, want die laten alleen de kleinste afmetingen toe....
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

@Rob: wat grappig dat je het hebt gevonden, ik heb me een slag in de rondte gelezen en gezocht op die website.
Ik ga een kijken of ik het ook kan vinden. Bedankt in ieder geval !

(De toegestane 12 kilo bij KLM vond ik al zo'n gesjouw, dus wat moet een mens in hemelsnaam met 18 kilo in zijn handbagage :mrgreen: )
16x USA / 30 staten
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Het was even zoeken: http://www.united.com/web/en-US/content ... x?Mobile=1

Maar serieus: 18 kilo handbagage :shock: (en dan nog een 'personal item'!) Wel goed om te weten trouwens, want die drie keer 23 kilo hebben we na zes weken in de VS meestal wel gevuld. Maar handbagage hebben we (op de laptops na) eigenlijk nooit, terwijl we dus eigenlijk 54 kilo extra ruimte hebben :lol:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer