Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Opleiding volgen onder ESTA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Rivel
Amerika-ontdekker

Opleiding volgen onder ESTA

Bericht door Rivel »

Hallo iedereen!

Op 29 juli vertrek ik voor drie weken naar Boston. Ik zal er een opleiding Engels volgen. De organisatie zei me dat ik geen visa moest aanvragen omdat ik een algemene cursus volg en geen intensieve. Ze zeiden dat een ESTA volstond, ik was net mijn ESTA aan het aanvragen en er staat duidelijk dat je geen opleiding mag volgen met je ESTA. Nu weet ik het niet goed. Als ik aankom in de VS, wat moet ik dan zeggen bij de douane? Dat ik gewoon toerist ben(alhoewel er dan een kans is dat ze zien dat mijn destination een school is) of zeggen dat ik een cursus volg waardoor ik misschien niet wordt toegelaten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Rivel
mtl
Amerika-expert

Re: Opleiding volgen onder ESTA

Bericht door mtl »

Een taalcursus op een ESTA mag mits niet langer dan 4 uur per dag had ik begrepen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer