Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen in Toronto
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Overstappen in Toronto
Hoe zit dat met overstappen in Toronto als je eindbestemming in VS ligt? Moet je daar door de immigrations en je koffers ophalen en weer inleveren? En dan in VS wéér door immigrations? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou deze informatie graag mee willen nemen in mijn keuze voor evt. tickets.
Ik zou deze informatie graag mee willen nemen in mijn keuze voor evt. tickets.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Overstappen in Toronto
Er is daar al een topic over : "met Air Canada naar Toronto via Montreal"
Ik schreef toen dit : "Wij vlogen vorig jaar met Air Canada vanuit Brussel naar Seattle via Montréal-Toronto en dit jaar in april idem, maar dan naar LA (dus inderdaad 2x USA) en geen enkele keer moesten wij onze bagage ophalen in Montréal, enkel in Toronto. In Montréal moesten wij ook helemaal niet door de douane, vermits je in transit bent. In Toronto moesten we dus wel onze bagage ophalen en opnieuw op de band leggen én moesten we tevens door de US-douane waar alle gebruikelijke handelingen gedaan werden, vingerafdrukkken, iris-scan, vragen beantwoorden....Het is gebruikelijk dat alle US-formaliteiten reeds in Canada gedaan worden voor vluchten naar de VS. Ook in Vancouver moesten we dit destijds doen. Op die manier ben je van heel die rompslomp vanaf als je nog een connectievlucht moet halen in de VS."
En In onze blog schreef ik toen : "Zoals gewoonlijk was iedereen (zowel boordpersoneel als douane) in Toronto weer in de onwetendheid of we al dan niet onze bagage moesten ophalen en opnieuw inchecken voor de vlucht naar LA. Gelukkig wisten we sinds vorig jaar, toen we ook via Toronto naar Seattle vlogen, dat de bagage effectief moet opgehaald worden en opnieuw ingechecked. Eigenlijk niet te geloven dat zelfs het personeel van Air Canada dat nog altijd niet weet en in veel gevallen de passagiers verkeerd inlicht in de zin van dat de bagage rechtstreeks doorgaat naar de eindbestemming : niet dus, altijd bagage gaan claimen en opnieuw inchecken!"
Ik schreef toen dit : "Wij vlogen vorig jaar met Air Canada vanuit Brussel naar Seattle via Montréal-Toronto en dit jaar in april idem, maar dan naar LA (dus inderdaad 2x USA) en geen enkele keer moesten wij onze bagage ophalen in Montréal, enkel in Toronto. In Montréal moesten wij ook helemaal niet door de douane, vermits je in transit bent. In Toronto moesten we dus wel onze bagage ophalen en opnieuw op de band leggen én moesten we tevens door de US-douane waar alle gebruikelijke handelingen gedaan werden, vingerafdrukkken, iris-scan, vragen beantwoorden....Het is gebruikelijk dat alle US-formaliteiten reeds in Canada gedaan worden voor vluchten naar de VS. Ook in Vancouver moesten we dit destijds doen. Op die manier ben je van heel die rompslomp vanaf als je nog een connectievlucht moet halen in de VS."
En In onze blog schreef ik toen : "Zoals gewoonlijk was iedereen (zowel boordpersoneel als douane) in Toronto weer in de onwetendheid of we al dan niet onze bagage moesten ophalen en opnieuw inchecken voor de vlucht naar LA. Gelukkig wisten we sinds vorig jaar, toen we ook via Toronto naar Seattle vlogen, dat de bagage effectief moet opgehaald worden en opnieuw ingechecked. Eigenlijk niet te geloven dat zelfs het personeel van Air Canada dat nog altijd niet weet en in veel gevallen de passagiers verkeerd inlicht in de zin van dat de bagage rechtstreeks doorgaat naar de eindbestemming : niet dus, altijd bagage gaan claimen en opnieuw inchecken!"
- gera_r
- Amerikakenner
Gezien de titel van dat onderwerp leek het alsof de eindbestemming eveneens in Canada was en toch iets verschilde van mijn vraag. Ik begrijp nu dat je 2 x een overstap had in Canada vooraleer je in Seattle was (Montreal en Toronto)?
Begrijp ik het nu goed, dat ik de hele immigration-rataplan in Toronto zou hebben en dat de vlucht Toronto-Chicago (in mijn geval) in feite gezien wordt als een binnenlandse vlucht?
Begrijp ik het nu goed, dat ik de hele immigration-rataplan in Toronto zou hebben en dat de vlucht Toronto-Chicago (in mijn geval) in feite gezien wordt als een binnenlandse vlucht?
Voor reisverslagen:
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
wij moesten niet "overstappen" in Montreal, gewoon een tussenstop waarbij je na het opnieuw instappen gewoon terug op dezelfde zetel zit.
De bedoeling is eigenlijk om passagiers te mogelijkheid te geven om gewoon naar Montréal te vliegen en daar te stoppen en anderen daar hun reis te laten beginnen.
De hele immigrations-procedure dient inderdaad in Toronto te gebeuren. Althans dat was toch bij ons 2x het geval. De eerste keer hebben we daar enorm veel tijd verloren, in zoverre zelfs dat men voortdurend tussen de mensen doorliep om hun tickets te vragen en die kregen dan, afhankelijk van het vertrekuur, voorrang. Wij hadden net voldoende tijd om onze volgende vlucht te halen.
De tweede keer echter, we waren weeral op het ergste voorbereid, was er daar zo goed als niemand en hadden we na amper 15min al onze bagage opnieuw ingecheckt en waren we ook al door immigrations. Het is eigenlijk, zoals op de meeste luchthavens, gewoon een kwestie van al dan niet geluk hebben.
Maar ik zou hoe dan ook zeker nooit mijn vluchtkeuze laten afhangen van dit feit. Trouwens, dit is zo op de meeste Canadese luchthavens als je doorvliegt naar de VS. We moesten bvb ook in Vancouver al onze formaliteiten vervullen voor een terugvlucht, via de VS, naar Brussel. Maar of je het nu dáár of in de VS moet doen haalt eigenlijk weinig uit, je moet hoe dan ook érgens door immigrations...
De bedoeling is eigenlijk om passagiers te mogelijkheid te geven om gewoon naar Montréal te vliegen en daar te stoppen en anderen daar hun reis te laten beginnen.
De hele immigrations-procedure dient inderdaad in Toronto te gebeuren. Althans dat was toch bij ons 2x het geval. De eerste keer hebben we daar enorm veel tijd verloren, in zoverre zelfs dat men voortdurend tussen de mensen doorliep om hun tickets te vragen en die kregen dan, afhankelijk van het vertrekuur, voorrang. Wij hadden net voldoende tijd om onze volgende vlucht te halen.
De tweede keer echter, we waren weeral op het ergste voorbereid, was er daar zo goed als niemand en hadden we na amper 15min al onze bagage opnieuw ingecheckt en waren we ook al door immigrations. Het is eigenlijk, zoals op de meeste luchthavens, gewoon een kwestie van al dan niet geluk hebben.
Maar ik zou hoe dan ook zeker nooit mijn vluchtkeuze laten afhangen van dit feit. Trouwens, dit is zo op de meeste Canadese luchthavens als je doorvliegt naar de VS. We moesten bvb ook in Vancouver al onze formaliteiten vervullen voor een terugvlucht, via de VS, naar Brussel. Maar of je het nu dáár of in de VS moet doen haalt eigenlijk weinig uit, je moet hoe dan ook érgens door immigrations...
Die tijd was sowieso verloren tijd; wat dat betreft kun je die ellende maar beter hebben op de luchthaven waar je moet overstappen dan op de luchthaven waar je uiteindelijk naar toe moet.kalaman schreef:De eerste keer hebben we daar enorm veel tijd verloren, in zoverre zelfs dat men voortdurend tussen de mensen doorliep om hun tickets te vragen en die kregen dan, afhankelijk van het vertrekuur, voorrang.
- gera_r
- Amerikakenner
Ok, bedankt voor de toelichting. Goed dit te weten en mee te kunnen nemen in mijn zoektocht naar geschikte tickets.
Voor reisverslagen:
kalaman schreef:Maar ik zou hoe dan ook zeker nooit mijn vluchtkeuze laten afhangen van dit feit. Trouwens, dit is zo op de meeste Canadese luchthavens als je doorvliegt naar de VS. We moesten bvb ook in Vancouver al onze formaliteiten vervullen voor een terugvlucht, via de VS, naar Brussel. Maar of je het nu dáár of in de VS moet doen haalt eigenlijk weinig uit, je moet hoe dan ook érgens door immigrations...
Ik vond de immigrations in Winnipeg in Canada wel fijn nog nooit mee gemaakt dat je gelijk kon doorlopen naar de bali. Ze zaten daar gewoon op je te wachten.
Andre
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
andre208 schreef: Ik vond de immigrations in Winnipeg in Canada wel fijn nog nooit mee gemaakt dat je gelijk kon doorlopen naar de bali. Ze zaten daar gewoon op je te wachten.
Andre

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
ik heb deze topic ook even nodig
wij vliegen niet heen maar terug via toronto komdende vanuit Vegas. We hebben ongeveer 1u45 voor onze overstap. Ik weet dat bij terugvliegen nooit koffers opgehaald moesten worden dus veronderstel dat dat hier niet anders gaat zijn? is 1u45 voldoende tijd? als ik hun site check zouden we met 50min voldoende moeten hebben dus

wij vliegen niet heen maar terug via toronto komdende vanuit Vegas. We hebben ongeveer 1u45 voor onze overstap. Ik weet dat bij terugvliegen nooit koffers opgehaald moesten worden dus veronderstel dat dat hier niet anders gaat zijn? is 1u45 voldoende tijd? als ik hun site check zouden we met 50min voldoende moeten hebben dus

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals je zelf al schrijft hoef je zich geen zorgen te maken over de koffers. De tijd die jullie hebben is dan ook meer dan voldoende.
Nu ben ik even verward.
Als je van Toronto doorvliegt naar de US met overstap.
Dan ga je toch niet EN door de Canadese douane EN door de US douane.
Dan heb je toch alleen met de US douane te maken - die daar inderdaad een vooruitgeschoven post heeft.
Nu terug vanuit de US via Toronto doorvliegen naar Europa meet Overstap.
Dan hoef je toch niet door de Canadese douane ?
Canada kent toch het 'transfer only' system ? waarbij je niet officieel Canadese grond betreedt ?
Of mis ik iets ?
Als je van Toronto doorvliegt naar de US met overstap.
Dan ga je toch niet EN door de Canadese douane EN door de US douane.
Dan heb je toch alleen met de US douane te maken - die daar inderdaad een vooruitgeschoven post heeft.
Nu terug vanuit de US via Toronto doorvliegen naar Europa meet Overstap.
Dan hoef je toch niet door de Canadese douane ?
Canada kent toch het 'transfer only' system ? waarbij je niet officieel Canadese grond betreedt ?
Of mis ik iets ?
Volgens mij wel. In Calgary hebben ze het wel. Nooit gebruik van gemaakt, maar je kunt het prachtig zien. Vroegah, mocht je er nog komen. Nu niet meer....
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Nee, alleen de Amerikaanse controle. Bij aankomst volg je de verwijzingen naar Amerika. Deze meneer kan je er wat meer over vertellen...
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Arlette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hoi, heb net het filmpje van hierboven gezien maar ik heb nog een vraagje omtrent overstappen in Montreal op de terugreis naar Europa. Wij komen van San Francisco en vliegen met Air Canada over Montréal terug naar Brussel. Zijn er voor die overstap extra formulieren nog in te vullen? (formulieren zoals de esta voor de VS of de apis?) Onze valiezen vliegen zelf door naar Brussel als ik het goed begrepen heb en daar moet ik me dus niets meer van aantrekken die dag maar wij moeten ook in Canada door immigratie/douane??? Hoe werkt dit? We hebben een 3 u om over te stappen dus dat is wel voldoende maar is het daar gewoon druk of heel druk ??? Bedankt voor de antwoorden, hé. 

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Nee, je bent daar in "transit". Je zal vast nog wel een securitycheck krijgen, maar geen Immigration oid. Drie uur is ruim voldoende hoor!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida