Deze week kreeg ik per mail een melding van een vluchtwijziging. Onze aansluitende vlucht (Detroit - Phoenix na AMS-Detroit) is nu een aantal uren later. Ik moet deze vluchtwijziging accorderen zodat de nieuwe reis definitief staat.
Echter, als we het vernieuwde tijdschema niet accepteren, vervalt (althans volgens de dame van Cheaptickets.nl) waarschijnlijk de boeking en wordt deze kosteloos geannuleerd en komt dus al het betaalde geld terug.
En daar zit het interessante in, wij hebben achteraf veel te snel de vliegtickets gekocht, als ik nu op cheaptickets.nl vergelijk kan ik voor ruim € 200 p.p. minder eenzelfde of een vergelijkbare reis boeken.
Ik ruik dus geld

Nu is mijn vraag, heeft hier toevallig iemand ervaring met een dergelijke wijziging en bijbehorende kosteloze annulering?
Ik zit te twijfelen over het risico dat de oorspronkelijke boeking ineens toch niet kosteloos geannuleerd wordt, en we dus met dubbele tickets zitten.
Ik vind echter een totale besparing van bijna € 1.000 op de reis wel de moeite waard.
Alvast bedankt voor reacties!