Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Economy auto gehuurd, ooit wel eens 1 gekregen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Chris1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Economy auto gehuurd, ooit wel eens 1 gekregen?

Bericht door Chris1969 »

Weet niet of ik dit bericht op de juiste plek plaats.
Maar zal heel graag willen weten of er iemand is die de kleinste auto huurde die ook op de plaats van bestemming heeft gekregen??
Ik heb de de economy gehuurd op het vliegveld van Atlanta bij Alamo en hoop natuurlijk dat ik die kleine niet mee krijg.....
Rij thuis al in een Ka wil in de states wel iets groter rijden natuurlijk!!
Heb al wel verschillende keren geluk gehad hoor.
Nog nooit in een koekblik de garage uitgereden.
Kan je achteraf nadat je betaalde upgrade hebt afgeslagen daar toch nog op terug komen??
Zonder dat ze je dan een poot uitdraaien :wink:
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!!

Groetjes
Christien
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: economy auto gehuurd ooit wel eens 1 gekregen?

Bericht door PSVwally »

In Miami een economy gehuurd, kreeg ik een Nissan Altima Sutherline mee, of althans die koos ik zelf uit. Achteraf (was mn 1e keer) had ik gewoon ook een nog grotere bak mee kunnen nemen.
In LA een full size gehuurd en ging er met een minivan vandoor. Een kennis van mij huurt altijd economie (al iets van 25x naar de USA geweest) en heeft volgens eigen zeggen 5 of 6 keer een 'kleine' auto meegekregen. Meestal een maatje groter en een enkele keer mocht hij gewoon ergens uitkiezen behalve de cabrio's.
dimona
Amerika-expert

Re: economy auto gehuurd ooit wel eens 1 gekregen?

Bericht door dimona »

Heb het laatst andersom meegemaakt, bij Hertz op Schiphol (in Nederland uiteraard, where else :roll: ). Had een 4-deurs gereserveerd en ze scheepten me af met een ieniemienie klein 2-deurs model. Ik hoorde toen ook al iemand anders klagen over de grootte van zijn kofferbak. Uiteindelijk ben ik wel weggereden met wat groters, maar jeetje zeg, ik ZEI bij de balie nog dat er drie volwassenen plus bagage in moesten en dan proberen ze je toch nog het kleinste model ever mee te geven, schandalig eigenlijk.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Economy auto gehuurd, ooit wel eens 1 gekregen?

Bericht door asv60 »

Bij Alamo mag je meestal zelf je auto pakken uit de rij economy. Daar staan verschillende modellen iets grotere maar ook hele kleintjes.
Vorige maand in Orlando zag ik er zelfs een Fiat 500 tussen staan!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Vroeger durfde ik wel de kleinste economy te reserveren, die werd hier aangeboden in een 3 deurs variant.
Uit ondervinding wist ik dat ze die in Amerika toch niet hadden staan. Dus ofwel kreeg je een 4/5deurs mee of kon je zelf kiezen.

In 2011 echter, mochten we opnieuw kiezen, en niet dat er drie deurs auto's stonden, maar in de aangeboden modellen stonden echt de basisversies van die reeksen. En dan bedoel ik, geen afstandsbediening, geen elektrische ramen, zelfs geen cruise control (en dat in de USA!).
Waar dat vroeger toch volledig uitgeruste wagens met vele opties waren.
En tja inderdaad met die wagen ben ik niet op mijn bestemming geraakt. Na een kleine week, na gestopt te zijn voor een Subway broodje, begaf de batterij het.
We kregen een vervangvoertuig in dezelfde categorie, in een andere stad, en wat denk je? Inderdaad, geen cruise control, geen power windows, geen afstandsbediening. Maar met deze chevy zijn we uiteindelijk wel op onze bestemming geraakt.

Nu vraag ik me ook af of het ze iets uitmaakt of je een wagen meeneemt in een veel hogere categorie dan wat je geboekt hebt.
Vorig jaar in Seattle mochten we kiezen tussen de midsize SUV's. Echter de rij was leeg, uiteindelijk zijn we weggereden met een premium SUV, achteraf bezien een volle 2 categorieën hoger dan geboekt en betaald.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ook in Amerika is het crisis. En aangezien steeds meer Amerikanen ook voor een kleinere auto kiezen hebben ze die ook steeds vaker staan. En inderdaad, 'kaal'.

Bij de Economy zou dit erop moeten zitten volgens Alamo:
Automatic Transmission
Air Conditioning
AM/FM Stereo and CD
Additional options available
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

asv60 schreef:Vorige maand in Orlando zag ik er zelfs een Fiat 500 tussen staan!
Ik heb nog nooit zoveel Fiats 500 gezien als vorige maand in Florida, hier zie je er af en toe een rijden, maar in Miami en Orlando zie je ze echt heel veel. En altijd met jonge hippe mensen erin, het lijkt echt een cult auto. :D
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

In juli '13 via Eautohuur bij Dollar voor 3 dagem LAX een Economycar besteld, ging weg met een Minivan (Dodge Grand Voyager T&C) :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
BigAppleLover
Amerikafan

Bericht door BigAppleLover »

Ruud2004 schreef:In juli '13 via Eautohuur bij Dollar voor 3 dagem LAX een Economycar besteld, ging weg met een Minivan (Dodge Grand Voyager T&C) :thumbup:
Het lijkt me geweldig om zo'n gave te hebben; gewoon een economy bestellen voor juli 2013 en dan nu al weten dat je de garage gaat uitrijden met een minivan van het merk Dodge, type Grand Voyager T&C. Ideaal! :lol: :lol: :lol: (sorry kon het even niet laten. Je zal juli 2012 bedoeld hebben?)
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Alper
Amerikafan

Bericht door Alper »

Je moet echt geluk hebben. Ik had een full size gehuurd en ik zag daar gewoon 3 mustang cabrio's staan. Die heb ik dan ook meteen meegenomen:)
Afbeelding

Get your kicks on route 66
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

BigAppleLover schreef:
Ruud2004 schreef:In juli '13 via Eautohuur bij Dollar voor 3 dagem LAX een Economycar besteld, ging weg met een Minivan (Dodge Grand Voyager T&C) :thumbup:
Het lijkt me geweldig om zo'n gave te hebben; gewoon een economy bestellen voor juli 2013 en dan nu al weten dat je de garage gaat uitrijden met een minivan van het merk Dodge, type Grand Voyager T&C. Ideaal! :lol: :lol: :lol: (sorry kon het even niet laten. Je zal juli 2012 bedoeld hebben?)
:lol: :lol: :mrgreen: Dat is inderdaad een mooie gave, kan hij nog meer voorspellen?
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

In mei hadden voor een dag een goedkope auto gehuurd. We wilden naar de outlet in Woodbury en haalden de auto op in Manhattan..... voor een dag ok, maar als ik hiermee toch een serieuze roadtrip zou moeten maken :shock: De chevrolet aveo met echt niks.... zelfs geen centrale deurvergrendeling :lol:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Daarom moetje ook nooit de godkoopste nemen. een trapje hoger kost vaak maar $2 per dag meer of zo. Nou houd ik al helemaal niet van auto's, maatje kippenhok
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Als je een grotere wagen wilt, dan betaal je toch gewoon iets meer zodat je die auto ook krijgt?

Ik begrijp dat echt niet hoor, alleen het laagste bedrag willen betalen en dan een grotere auto willen hebben dan waar je voor betaald hebt.... dat is toch gewoon krenterig?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef:Als je een grotere wagen wilt, dan betaal je toch gewoon iets meer zodat je die auto ook krijgt?

Ik begrijp dat echt niet hoor, alleen het laagste bedrag willen betalen en dan een grotere auto willen hebben dan waar je voor betaald hebt.... dat is toch gewoon krenterig?
Inderdaad. Ik boek ook altijd gewoon wat ik nodig heb. En iets groters heb ik dan dus ook niet nodig :)
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Helemaal mee eens. Zoveel meer kost het niet een iets hogere klasse (zeker niet in vergelijking tot je totale vakantiebudget), en het levert aanzienlijk meer comfort op. Afhankelijk van de route spendeer je toch redelijk wat tijd in de auto, daar zou ik toch graag € 100 (?) extra aan besteden...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

Ik huur ook altijd de autoklasse die ik wil hebben, als ze me er een klasse hoger willen geven is dat wel meegenomen, maar dat is niet mijn doel.
Ik heb liever de klasse dat ik huur, maar een relatief nieuwe met wat leuke opties op auto die me niet in de steek laat.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Tja, typefoutje. :lol: :lol: Voor komend jaar (juli 2013) wel een Minivan besteld en waar het hart van vol is......... :mrgreen:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zo zie ik het ook hoor. Ik boek een auto en ga er niet vanuit een grotere mee te krijgen, maar krijg ik wel een grotere mee is dat toch mooi meegenomen.
Klaasenfroukje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Klaasenfroukje »

Wij boeken meestal de auto die past bij de trip. Afgelopen januari voor 5 daagse beurs in Anaheim een economy gehuurd (via usareisen.de) en konden bij Alamo LAX kiezen uit een hele rits; Ford Ka, Fiat500, Chevrolet Spark, Chevrolet Sonic (basisversies met airco/cc/cv maar ook een paar met leer, stoelverw. en noem maar op), Ford Fusion, Nissan Versa, etc. De Ford Ka en de Fiat500 zijn inderdaad kleintjes, de anderen zouden in NL meer als compacte middenklassers worden gezien. Heb eerder bij Dollar gehuurd en ook hier altijd keus kunnen maken uit meerdere auto's van verschillende grootte bij reservering van een economy.

Ik ben wel van mening dat er steeds meer keuze is in 'kleine' autos bij de verhuurbedrijven, waardoor je er niet vanuit kan gaan dat je altijd een grotere auto mee kunt krijgen. Wil je een grotere reserveer deze dan gewoon, het kost zoals anderen al aangeven weinig meer. Overigens boeit het merk en type auto ons eigenlijk weinig, we vinden een lage milesstand en goede algehele staat (geen krassen, goede banden, net interieur) belangrijker.

Voor wie het wil weten: we hebben een Sonic in basisuitvoering gekozen, deze had nog geen 1.500 miles op de teller en was groot genoeg voor 1 koffer en 2 trolleys in de kofferbak. Prima in en rond de stad, maar voor de lange afstand zou ik eerder een midsize sedan of suv huren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer