Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
advies afhaalpunt new york manhattan
advies afhaalpunt new york manhattan
Is er iemand met ervaring met het afhalen van een huurauto in manhattan, en dan met name of er een keuzemogelijkheid was van de auto?
Ik weet niet hoe groot de afhaalpunten in Manhattan zijn, of heb je op bijvoorbeeld JFK meer kans zelf een auto te mogen kiezen omdat er daar meer staan?
Ik zoek dus eigenlijk een afhaalpunt (adres) waar de kans aanwezig is dat je zelf kunt kiezen, en aangezien we eerst een aantal dagen in Manhatten verblijven zou ik het liefste daar vandaan ook de huurauto meteen meenemen.
Ik weet niet hoe groot de afhaalpunten in Manhattan zijn, of heb je op bijvoorbeeld JFK meer kans zelf een auto te mogen kiezen omdat er daar meer staan?
Ik zoek dus eigenlijk een afhaalpunt (adres) waar de kans aanwezig is dat je zelf kunt kiezen, en aangezien we eerst een aantal dagen in Manhatten verblijven zou ik het liefste daar vandaan ook de huurauto meteen meenemen.
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: advies afhaalpunt new york manhattan
Toen wij een weekje in New York waren hebben wij voor 1 dag een kleine auto gehuurd.
Het kleine afhaalpunt was op loopafstand van ons hotel maar de naam van het verhuurbedrijf weet ik niet meer.
We mochten toen niet kiezen want de auto stond al klaar (een ford focus)
Wij hebben ook al op JFK en Newark een auto gehuurd en daar mochten we wel een keuze maken.
Als je hotel in Manhattan is zou ik toch een auto huren dichtbij je logeeradres omdat het toch wel het makkelijker is dan eerst nog met een metro naar JFK te gaan.
Het kleine afhaalpunt was op loopafstand van ons hotel maar de naam van het verhuurbedrijf weet ik niet meer.
We mochten toen niet kiezen want de auto stond al klaar (een ford focus)
Wij hebben ook al op JFK en Newark een auto gehuurd en daar mochten we wel een keuze maken.
Als je hotel in Manhattan is zou ik toch een auto huren dichtbij je logeeradres omdat het toch wel het makkelijker is dan eerst nog met een metro naar JFK te gaan.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ook wij hebben een keertje voor een dag een kleine auto gehuurd en die werd voorgereden. overigens jaren geleden een auto (minivan) gehuurd op Newark en daar mochten we ook niet kiezen. Ik weer niet meer welk verhuurbedrijf dat was.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Ik heb afgelopen November een auto bij Hertz gehuurd,op 34th street.
Mocht echter niet kiezen en de openingstijden waren zeer beperkt.
Mocht echter niet kiezen en de openingstijden waren zeer beperkt.
Wij hebben regelmatig gehuurd in Manhattan, maar bij zowel Hertz als National (in Midtown, UWS en UES) viel er niks te kiezen. Ze rijden de gereserveerde auto (en eventuele zitjes/navigatie) speciaal voor jou naar de locatie, waar meestal niet meer dan 5 tot 10 auto's inpassen, die meteen weer worden uitgeleverd. Maar misschien heeft iemand anders elders meer keuze gehad. Onze ervaring is dat inderdaad beter lukt op Newark of JFK. Voor ons niet interessant, omdat we de auto altijd alleen voor een weekend huurden en 'goedkoop' en 'locatie bereikbaar per metro' de enige vereisten waren 
Aanvulling: belangrijker dan eventueel keuze uit een rijtje auto's mogen maken, zijn de kosten van huren vanuit de stad. Het is als je meerdere dagen/weken huurt altijd goedkoper om een taxi naar Newark te nemen en vanuit daar je auto mee te nemen. Dat is verreweg de goedkoopste plek om vandaan te huren, met verschillen tot tientallen dollars per dag. Ook zijn de openingstijden (veel) ruimer (in de stad kun je in het weekend vaak 's avonds niet terecht en doordeweeks maar beperkt) en zijn ze over het algemeen meer gewend aan buitenlandse rijbewijzen en speciale verzoeken (one way etc.).

Aanvulling: belangrijker dan eventueel keuze uit een rijtje auto's mogen maken, zijn de kosten van huren vanuit de stad. Het is als je meerdere dagen/weken huurt altijd goedkoper om een taxi naar Newark te nemen en vanuit daar je auto mee te nemen. Dat is verreweg de goedkoopste plek om vandaan te huren, met verschillen tot tientallen dollars per dag. Ook zijn de openingstijden (veel) ruimer (in de stad kun je in het weekend vaak 's avonds niet terecht en doordeweeks maar beperkt) en zijn ze over het algemeen meer gewend aan buitenlandse rijbewijzen en speciale verzoeken (one way etc.).
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
In reactie op bovenstaande opmerking van Bello;
Ik meende net dat het altijd duurder is om te huren op een vliegveldlocatie? Dit in verband met de airport consession toeslag.
Zeker in combinatie met een taxirit (die ons in 2010 ongeveer $60 kostte van Newark naar Manhattan).
Overigens konden ook wij bij ophalen in Manhatten niet kiezen uit meerdere auto's (net als bij ophalen in San Francisco centrum). Op alle airportlocaties tot nu toe wel.
Ik meende net dat het altijd duurder is om te huren op een vliegveldlocatie? Dit in verband met de airport consession toeslag.
Zeker in combinatie met een taxirit (die ons in 2010 ongeveer $60 kostte van Newark naar Manhattan).
Overigens konden ook wij bij ophalen in Manhatten niet kiezen uit meerdere auto's (net als bij ophalen in San Francisco centrum). Op alle airportlocaties tot nu toe wel.
No guts, no glory!
Het hangt er ook een beetje af waar je daarna naartoe gaat, toen ik mn auto afhaalde in bij Avis in midtown heb ik zeker een half uur moeten wachten voor ik mn auto kreeg (ben preferred member dus normaal stap ik in mn auto en rij ik direct weg) omdat auto's in een lift moesten en er auto's verplaatst moeten worden en mensen auto's inleverden etc. Vervolgens moet je nog eens de stad uit wat me ook nog eens zo'n 45 minuten gekost heeft voorat ik de afslag JFK passeerde.
Ga je upstate New York of NJ dan ben je wat dichter bij maar zou ik mn auto op Newark ophalen.
Laatste keer ben ik met de LIRR van Penn Station naar Jamaica Circle en auto opgehaald en kost je +- 30 min en < $10 Bovendien betaalde ik vanuit midtown wel een one way drop off naar Boston en vanaf JFK niet maar weet niet of dat toeval was.
Moet wel zeggen dat ik zakelijk reis en niet een partij koffers mee hoef te slepen...Convenience is ook wat waard...
Ga je upstate New York of NJ dan ben je wat dichter bij maar zou ik mn auto op Newark ophalen.
Laatste keer ben ik met de LIRR van Penn Station naar Jamaica Circle en auto opgehaald en kost je +- 30 min en < $10 Bovendien betaalde ik vanuit midtown wel een one way drop off naar Boston en vanaf JFK niet maar weet niet of dat toeval was.
Moet wel zeggen dat ik zakelijk reis en niet een partij koffers mee hoef te slepen...Convenience is ook wat waard...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 4851 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilo
-
- 13 Reacties