Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Veilige, opblaasbare kinderzitjes. Handig?!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Veilige, opblaasbare kinderzitjes. Handig?!
Ik zal er zelf geen gebruik van maken, maar ik lees hier op het forum heel regelmatig over het gedoe om kinderzitjes wel of niet mee te nemen, te kopen of te huren. MIsschien is dit een goede oplossing?
Zie de blog: http://shoppen.blog.nl/kids/2013/03/03/ ... itverhoger
Zie de blog: http://shoppen.blog.nl/kids/2013/03/03/ ... itverhoger
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Re: Veilige, opblaasbare kinderzitjes. Handig?!
Wij gebruikten 10 jaar geleden al een volledig opblaasbare kinderstoel voor in de auto. Het frame was van lichtgewicht aluminium dus mocht het lek gaan dan zat de baby/peuter nog steeds goed vast.
het werkte prima, alleen moet je het niet te hard opblazen...door de warmte in de auto zet het nog verder uit.
Was destijds voor heel weinig bij de Kijkshop te koop.
Het lijkt een beetje op deze stoel http://nl.aliexpress.com/item/High-qual ... 09142.html
het werkte prima, alleen moet je het niet te hard opblazen...door de warmte in de auto zet het nog verder uit.
Was destijds voor heel weinig bij de Kijkshop te koop.
Het lijkt een beetje op deze stoel http://nl.aliexpress.com/item/High-qual ... 09142.html
-
- Amerika-expert
Geen idee of die opblaasbare stoel goed is of niet maar lag dubbel om de tekst op die website! "Belt de hoogte worden aangepast aan de kinderen "s rijzigheid" met drie instelbare positie" of "De lust voor het oog ontwerp: De opblaasbare ontwerp laat het kind het gevoel dat hij of zij in de trampoline" 

Grappig, ik overweeg net zo'n verhoger te kopen, dus ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
Terug in Texas!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij de walmart/target etc koop je voor $15 een gewone zitverhoger. Met een budget van 10000 euro op de vakantie ga je toch niet klooien met zo'n plastic opblaas geval?
Verkeerde zuinigheid vind ik dat.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Dan moet je je kind vanaf de autoverhuur tot aan de Walmart zonder stoeltje laten zitten. Onveilig en verboden.
Oke, je kan natuurlijk je vrouw en kind(eren) bij de autoverhuur achterlaten en er dan eentje gaan oppikken bij de Walmart.
Of makkelijker...gewoon in NL stoelverhoger kopen en in je koffer meenemen of je kind erop laten zitten in het vliegtuig.
Oke, je kan natuurlijk je vrouw en kind(eren) bij de autoverhuur achterlaten en er dan eentje gaan oppikken bij de Walmart.
Of makkelijker...gewoon in NL stoelverhoger kopen en in je koffer meenemen of je kind erop laten zitten in het vliegtuig.
Wat heeft dat nu met verkeerde zuinigheid te maken? Wij gaan deze zomer internationaal verhuizen en moeten het dan een paar maanden doen met de spullen die in onze koffers passen. Zo'n verhoger kost veel ruimte in de koffer, een opblaasbare is veel compacter. Maar helaas ook duurder. Het gaat er dus zeker niet om om te bezuinigen, maar om logistiek gemak.
Terug in Texas!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je Mark, laat iedereen daarin nu zijn eigen keuze maken! Deze stoeltjes zijn gekeurd en dus veilig bevonden trouwens, zo'n keurmerk krijg je toch ook niet zomaar?!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Dat vindt ik nu persoonlijk ook !ned in MO schreef:Bij de walmart/target etc koop je voor $15 een gewone zitverhoger. Met een budget van 10000 euro op de vakantie ga je toch niet klooien met zo'n plastic opblaas geval?
Als je het telkens moet huren bij het huurbedrijf in de VS wordt het wel kostelijk.
Maar die $ 15.00 gaan het niet maken en geef het kado aan een leuke mama de laatste dag
En anders neem er eentje mee van thuis als handbagage
Groeten,
Kingair
Bij motorhelmen krijgen ze de keurmerken echt bij 2 pakken koffie

Bij een verhoger is natuurlijk het enige nut dat de gordel op de juiste hoogte zit, het gaat niet meer om impact-bescherming zoals bij de stoeltjes voor jongere kinderen. Dus in dat opzicht kan ik me goed voorstellen dat zo'n opblaasbaar ding net zo goed veilig is.
Terug in Texas!
Ja, eh, je hebt ze ook van piepschuim. Alsof dát zo'n wezenlijke bijdrage levert aan de veiligheid. Het gaat inderdaad puur om de hoogte, het ding hoeft geen klappen op te vangen ofzo.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is hier in Amerika erg gemakkelijk om een zitverhoger te kopen. Een kind kan best een paar kilometer op een autobank zitten. Als je een taxi of een shuttle service zou hebben gebruikt zou je het ook even zonder verhoging moeten doen (en zelfs gordel). Daar bij heeft een zitverhoger maar twee doelen: kind kan beter naar buiten kijken en 2. het schuine gedeelte van de gordel zit dan op een betere plaats. IN dat geval plaats je die achter de rug van het kind en heeft het alleen de heupgordel om. PFFFFFF
Mar goed als je wilt klooien met een opblaasbare of als je perse wilt dat je kind geen meter rijdt zonder zo'n ding dan is dat je eigen zaak natuurlijk maar maak er alsjeblieft geen leven of dood situatie van.
Mar goed als je wilt klooien met een opblaasbare of als je perse wilt dat je kind geen meter rijdt zonder zo'n ding dan is dat je eigen zaak natuurlijk maar maak er alsjeblieft geen leven of dood situatie van.
Jij hebt besloten dat je het niks vindt, en dat is prima, maar je hoeft andere mensen niet het gevoel aan te praten dat ze onverantwoord bezig zijn met opblaasbare zitverhogers, want dat IS namelijk niet zo.ned in MO schreef:Mar goed als je wilt klooien met een opblaasbare of als je perse wilt dat je kind geen meter rijdt zonder zo'n ding dan is dat je eigen zaak natuurlijk maar maak er alsjeblieft geen leven of dood situatie van.
Je bent overigens niet helemaal goed geïnformeerd, want een van de belangrijkste aspecten van een zitverhoger is dat de gordel over de heupen loopt, en niet over de buik. Bij een aanrijding kan een gordel die over de buik loopt, de ingewanden ernstig beschadigen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ok dan. die opblaasbare zitverhogers zijn niet goedgekeurd voor de amerikaanse markt en dus ook niet legaal om te gebruiken in de USA. Alle uit Nederland meegebrachte kinderzitjes trouwens. Die hebben geen goedkeuringsmerk voor amerika.
De gordel achter de rug langs laten lopen is juist nog gevaarlijker, hij werkt daardoor niet goed. Zo deden we dat vroeger wel inderdaad, maar dat is dus achterhaald!
Ik heb mijn kinderen echt wel eens zonder autostoeltje vervoerd, of zelfs zonder gordel. Bij reizen in Azie is dat soms niet te voorkomen. Maar ook daar deden we ons uiterste best een auto met gordel te regelen en een autostoel te hebben. Een opblaasbare kan dan echt een uitkomst zijn.
En hier en in veel andere landen is het dan ook nog wettelijk een probleem om kinderen zonder stoeltje te vervoeren, en daar zouden ze van mij best wat strenger op mogen toezien. Die wetten zijn er niet voor niets.
Ik heb mijn kinderen echt wel eens zonder autostoeltje vervoerd, of zelfs zonder gordel. Bij reizen in Azie is dat soms niet te voorkomen. Maar ook daar deden we ons uiterste best een auto met gordel te regelen en een autostoel te hebben. Een opblaasbare kan dan echt een uitkomst zijn.
En hier en in veel andere landen is het dan ook nog wettelijk een probleem om kinderen zonder stoeltje te vervoeren, en daar zouden ze van mij best wat strenger op mogen toezien. Die wetten zijn er niet voor niets.
Terug in Texas!
Hoe kom je daar nu bij? Het is gewoon goedgekeurd voor de Amerikaanse markt, en wordt hier ook verkocht. Daarnaast mag je volgens mij als toerist (dus niet als resident) een buitenlands stoeltje gebruiken.
Terug in Texas!
http://www.toysrus.com/product/index.js ... d=12371177ned in MO schreef:die opblaasbare zitverhogers zijn niet goedgekeurd voor de amerikaanse markt en dus ook niet legaal om te gebruiken in de USA.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die kosten $40. Een walmart zitje $15
Zit op de europese dan een amerikaans goedkeurings merk?
Ik weet dat het muggezifterij is maar als je zeurt over een tripje naar de supermarkt en je zet je kind dan niet even gewoon op de achterbank in de gordel (met de gordel evt strak op de heupen), maar je zet je kind niet een helmpje op als het leert fietsen bijv (en welke ouder in Nederland doet dit nou?) Dan ben je een beetje hypocriet. Om nog maar niet te zwijgen dat je zelf niet een helm op hebt tijdens het fietsen. Maar Oh oh als het kind eens een paar minuten in een auto moet zitten zonder zitverhoger. Dat kan absoluut niet.
Maar goed ieder moet dit natuurlijk voor zichzelf weten.
Hoe zit het kind trouwens in het vliegtuig in de gordel? Gordel om het buikje zeker
Zit op de europese dan een amerikaans goedkeurings merk?
Ik weet dat het muggezifterij is maar als je zeurt over een tripje naar de supermarkt en je zet je kind dan niet even gewoon op de achterbank in de gordel (met de gordel evt strak op de heupen), maar je zet je kind niet een helmpje op als het leert fietsen bijv (en welke ouder in Nederland doet dit nou?) Dan ben je een beetje hypocriet. Om nog maar niet te zwijgen dat je zelf niet een helm op hebt tijdens het fietsen. Maar Oh oh als het kind eens een paar minuten in een auto moet zitten zonder zitverhoger. Dat kan absoluut niet.
Maar goed ieder moet dit natuurlijk voor zichzelf weten.
Hoe zit het kind trouwens in het vliegtuig in de gordel? Gordel om het buikje zeker
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Waarom zo negatief Mark? Het is niet jouw ding, so what. Reageer dan gewoon niet.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4919 Weergaves
-
Laatste bericht door ruleen