Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Volledig elektronische tolheffing Golden Gate brug.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Cees A
Amerikakenner

Volledig elektronische tolheffing Golden Gate brug.

Bericht door Cees A »

De Golden Gate brug heeft nu volledig elektronische tolheffing voor verkeer dat de stad in wil. De stad uitrijden was en is nog steeds gratis.
Zie dit nieuwsbericht: http://cnsnews.com/news/article/golden- ... oll-system

Omdat cash betalen niet meer mogelijk is, is het voor toeristen van belang hoe hun autoverhuurder omgaat met deze automatische manier van tolheffing.
Bij sommige verhuurders (die met het Plate Pass systeem) hoef je vooraf niets te regelen. Bij vrijwel alle andere verhuurders moet je e.e.a. wel vooraf regelen.
Het gedetailleerde verhaal per verhuurder kun je hier vinden: http://www.goldengate.org/tolls/rentaltollprograms.php
OrangeDaisy
Amerikafan

Re: Volledig electronische tolheffing Golden Gate brug

Bericht door OrangeDaisy »

Hmmm... hier word ik niet heel vrolijk van. Ik ga 30 dagen rondcrossen door het zuid-westen, maar ben maar 1 dag in SF. Dan is het voor mij denk ik het handigst om de OPT-OUT optie te kiezen of niet? Als ik de brug dan toch over ga, dan betaal ik zelf wel...
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
FrankS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door FrankS »

Dit is inderdaad niet iets om vrolijk van te worden.
Hoewel het misschien wel wat tijd zal schelen kwa files voor de brug?!

De OPT-OUT optie is voor ons ook de beste optie. Een aantal dagen voordat je de brug over gaat alvast via de website je toll betalen en klaar ben je. :) Of klinkt dat simpeler dan dat het lijkt??
Groet, Frank
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Het is ook vervelend dat de Golden Gate Bridge onder een andere paraplu valt dan de overige tolbruggen & tolstroken. Het zou handiger zijn als het allemaal precies hetzelfde systeem was. Het pay-by-plate systeem is (voorlopig) alleen voor de Golden Gate Bridge. De andere bruggen zijn nog bemand en daar kun je met cash/credit betalen.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Als je van Yosemite komt kun je over de Bay Bridge of de San Mateo Bridge SF binnenkomen. Die zijn, zoals Golden Hills ook schrijft, nog wel bemand.
En als je vanaf Monterey komt hoef je helemaal geen brug over om in San Francisco te komen.
Mensen die het "klassieke rondje" rijden hebben dus weinig of niets met die electronische tolheffing te maken
Alleen als je vanaf het noorden komt, kom je voor de Golden Gate en moet je rekening houden met die tolheffing.

Zoals eerder gemeld: Tolheffing is er alleen voor verkeer dat de stad in gaat. Verkeer dat de stad uit gaat hoeft geen tol te betalen.
Laatst gewijzigd door Cees A op 27 mar 2013, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
goldenhills
Amerika-expert

Als je via de I-80 van SF naar Sacramento rijdt moet je wel tol betalen bij de Carquinez Bridge (Crocket / Valejo).
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Betaal je aan de huurmaatschappij per dag dat je de Tolpass gebruikt of betaal je het voor de hele huurperiode, ook als je het maar 1 dag gebruikt?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Bij Alamo / National / Enterprise die het Tollpass systeem hebben regel je bij afhalen van de auto of je gebruik gaat maken van dat systeem en zo ja, dan betaal je inderdaad voor de hele huurperiode

Dit alles kun je overigens nalezen in de link in m'n eerste post.
Daarin lees je ook welke systemen (met bijbehorende voorwaarden en kosten) er nog meer zijn.
woutervg
Amerikafan

Bericht door woutervg »

Ik lees dit op de site:

If you or any driver operate the rental vehicle in Northern California, Florida, Colorado, or Texas, and generate an unpaid toll, you will be charged our TollPass Convenience Charge of $2.95 for each day you use a toll road or bridge plus the cost of all unpaid tolls.

Volgens mij betaal je dus alleen voor de dagen dat je op tolwegen rijdt. Wij zullen tijdens onze vakantie maar 1 keer op een tolweg komen (golden gate bridge) en hoeven dan volgens deze tekst maar voor 1 dag te betalen.

bron: http://htallc.com/BrandedPages/Policy.aspx?nationalcar
Lindab
Amerika-ontdekker

Bericht door Lindab »

Maar hoe betaal je dan die ene dag? Wij komen straks ook uit de richting van oakhurst..iemand al ervaring hiermee?
goldenhills
Amerika-expert

Als je vanuit Oakhurst komt ga je de Golden Gate niet over om naar SF te gaan...

Via de FasTrack website kun je een 'one-time payment' doen op basis van het kenteken.

http://goldengate.org/tolls/index.php
https://www.bayareafastrak.org/vector/d ... gnup.shtml
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

Wij hebben twee weken geleden de eenmalige betaling via FasTrak gedaan. Was heel eenvoudig.
Laatst gewijzigd door MiniMe op 19 apr 2013, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Memories...
FrankS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door FrankS »

Goed om te weten. Is waarschijnlijk hetgeen de meeste zullen gaan doen wanneer ze daar langs zullen komen.

**Om topics aantrekkelijk leesbaar en rustig te houden verzoeken wij jullie om niet onnodig en ruimteverspillend te quoten. Houd het volgende in gedachte bij het quoten:

1. Probeer alleen de relevante informatie mee te nemen in een quote.
2. Quote alleen als je wilt refereren aan een berichtje eerder in het draadje, en niet direct op het laatste bericht.
3. Quote geen foto’s.
Carine**
Groet, Frank
woutervg
Amerikafan

Bericht door woutervg »

Ik ga het Tollpass systeem gebruiken. Je betaalt dan 2,95 per dag dat je er gebruik van maakt. De tolkosten worden dan van je creditcard afgehaald.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

door Lindab
Maar hoe betaal je dan die ene dag? Wij komen straks ook uit de richting van oakhurst..iemand al ervaring hiermee?
Zoals Goldenhills aangeeft kom je niet over de golden gate bridge. Je kom wel over de Bay Bridge en daar kun je gewoon cash betalen. Gewoon een kwestie van even het goede tolpoortje zoeken. Kosten, afhankelijk van hoelaat en wanneer je er komt, tussen de $4 & $6. Ik weet overigens niet of als dat je met zn 2-en of meer volwassenen in de auto zit je het carpooltarief betaald...
wilmageerd
Amerika-ontdekker

Bericht door wilmageerd »

woutervg schreef:Ik ga het Tollpass systeem gebruiken. Je betaalt dan 2,95 per dag dat je er gebruik van maakt. De tolkosten worden dan van je creditcard afgehaald.
Als ik het goed begrijp betaal je dan iedere keer dat je de stad in gaat €2,95 meer. De tol bedragen komen hier dan nog bij. :blink:
Is natuurlijk wel de makkelijkste optie maar ook duurder.
goldenhills
Amerika-expert

PSVwally schreef:Ik weet overigens niet of als dat je met zn 2-en of meer volwassenen in de auto zit je het carpooltarief betaald...
Carpool over de bruggen is 3+ personen (leeftijd maakt niet uit, maar je moet al wel geboren zijn :wink: ), en kan alleen met een FasTrack. Er zijn speciale tolpoortjes voor carpool. Sommige snelwegen aan de oostkant van de Bay Area hebben carpoolstroken voor 3+, de rest (101, I-280, etc) is 2+.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

haha, t was vroeg vanmorgen...volwassenen?? hoe kom ik erop
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

kan iemand mij vertellen of er ook een site is waarop in kan vinden op welke wegen in CA, UT,AZ en NV tol betaald moet worden en hoeveel? Heb nog geen ervaring met tol betalen in de USA, kan dat overal met een creditcard en/of cash?
Alvast bedankt!
goldenhills
Amerika-expert

gwenny schreef:Heb nog geen ervaring met tol betalen in de USA, kan dat overal met een creditcard en/of cash?
Dit topic gaat over volledig electronische tolheffing, en dat houdt nu juist in dat je niet meer terplekke met credit card of cash kunt betalen :wink: Zie de eerste post in dit topic.

Dus, nee, niet meer overal. Maar voorlopig is de Golden Gate de enige uitzondering. Verder is het simpel: gewoon stoppen bij een poortje met 'Cash/Credit' erboven, en de tol betalen. Buiten CA zijn er weinig (geen?) tolwegen. In CA zijn bruggen rond de $5, maar slechts 1 richting moet je betalen.

Een goede kaart geeft netjes aan waar je tol moet betalen (zoals de Rand McNally road atlas).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer